Den store juletråd 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 231
Likede indlæg: 1406

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Filipai » 4. nov 2015, 14:29

Wizzze skrev:
Filipai skrev:"Mit" center er nu fyldt fuldstændig op med juletræer og pynt og lys. Det er herligt. Om et par uger kommer den lille juleby på benene, og pandekagehuset, så jeg igen kan blive chikaneret af den lækre duft, mens jeg knokler.
Det gav anledning til at lave en julespille liste parat til butikken. Har dog fået strenge ordre om at det først må spilles fra 1. advent. Jeg glææææder mig :D

Hov hvor har de pandekager? :savl: synes kun det plejer at være på strøget, men du siger man kan få indendørs pandekager?

Hvornår mon de forskellige julemarkeder (incl. pandekagesælgere) starter i KBH? :gruble:

Lyngby storcenter.. Du kan bare komme ind i min bix, så kan jeg også give dig lidt procenter på julegaven til fruen.
2
Brugeravatar
Pussikat82
Kort karma: 238
Likede indlæg: 975
Kontakt:

Indlægaf Pussikat82 » 4. nov 2015, 19:29

Wizzze skrev:
Jabi skrev:
Wizzze skrev:Plejer Matas og de andre "duft" steder ikke at køre noget tilbud, sådan 20-25% for at sparke julen i gang salg, her i staten af november??

Husk at der er Black Friday sidst på måneden med mange nedsatte varer :genert:

Jaa, men der er vi i USA, og pakkekalendre skulle gerne være færdigpakkede og afleverede inden :genert:

Har netop modtaget en mail fra Matas, at alle medlemmer af Club Matas får 20% på alle gaveæsker frem til 8. november. Det er nemt og hurtigt at blive medlem, så det kan du sagtens, hvis du ikke er det endnu.
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.

Billede
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 4. nov 2015, 19:37

Ikeas dekoratør har vist rigtig hygget sig. :-D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
15
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2503

Indlægaf Pandesteg » 4. nov 2015, 20:41

Har I set gløgg i nogle dagligvarebutikker? Skulle gerne bruge et par flasker til weekenden men har kun set den der Blomberg i karton i Føtex og det er til en gave, så måtte godt være lidt bedre kvali.
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1160
Likede indlæg: 6821

Indlægaf Wizzze » 4. nov 2015, 21:04

Pandesteg skrev:Har I set gløgg i nogle dagligvarebutikker? Skulle gerne bruge et par flasker til weekenden men har kun set den der Blomberg i karton i Føtex og det er til en gave, så måtte godt være lidt bedre kvali.

Irma har fået deres gløgg på hylderne , den er god.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2503

Indlægaf Pandesteg » 4. nov 2015, 21:06

Wizzze skrev:
Pandesteg skrev:Har I set gløgg i nogle dagligvarebutikker? Skulle gerne bruge et par flasker til weekenden men har kun set den der Blomberg i karton i Føtex og det er til en gave, så måtte godt være lidt bedre kvali.

Irma har fået deres gløgg på hylderne , den er god.

Det var faktisk lige Irmas gløgg jeg var ude efter, men den var ikke kommet i min lokale Irma i dag. Øv!
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10280

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. nov 2015, 05:55

Whoosh skrev:Ikeas dekoratør har vist rigtig hygget sig. :-D

Det er godt nok sødt, men hvor er Nissen?
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 5. nov 2015, 06:24

DetSorteCirkus skrev:
Whoosh skrev:Ikeas dekoratør har vist rigtig hygget sig. :-D

Det er godt nok sødt, men hvor er Nissen?

På loftet :-D
5
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 5. nov 2015, 07:25

Min datter har fået øjnene op for Pyrus :banan: Det var min all-time yndlings kalender da jeg var barn (øhm, ja og nu ikke? :genert:) så jeg er svært begejstret :D Jeg fik også købt Far til fire i sneen i går i føtex, til 39,- Den skal vi se på vores jule-hygge-fridag her slut november.
4
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1449

Indlægaf Badesandalen » 5. nov 2015, 08:04

Jeg kan ikke finde ud af at sætte billeder ind, så jeg smider linket i stedet. Jeg skal til at i gang med disse store stjerner, så min søster og mor kan få dem inden første søndag i advent: http://vibenielsen.dk/wordpress/?p=1309

Jeg købte den første julegave for flere måneder siden, fordi jeg fandt den ved et tilfælde, og min svigermor nævnte den for et års tid siden. Jeg tror hun har glemt at hun har talt om den, så det er lidt dejligt at kunne overraske hende. Det samme skete til hendes fødselsdag.

Mht adventsgaver er det kun min mor jeg giver, for hun er den eneste der ville blive glad for dem. Min far er nemlig også den der type der aldrig rigtig ønsker sig noget, og hvis han mangler noget, køber han det. Så små, sjove og hyggelige ting er ude, og man kan altså kun give SÅ mange sokker inden man får lyst til at hænge sig i dem...

Selvom jeg har prøvet ikke at jule for meget (fordi jeg er bange for at blive træt af det for hurtigt), så har jeg hørt lidt julemusik i den sidste måneds tid. Men jeg blev jo nødt til det, der skulle ryddes op i det! :fløjt: (den fløjter slet ikke Jingle Bells.... :genert: )
1
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9242

Indlægaf Fru Sunshine » 5. nov 2015, 08:48

Badesandalen skrev:Jeg kan ikke finde ud af at sætte billeder ind, så jeg smider linket i stedet. Jeg skal til at i gang med disse store stjerner, så min søster og mor kan få dem inden første søndag i advent: http://vibenielsen.dk/wordpress/?p=1309

Jeg købte den første julegave for flere måneder siden, fordi jeg fandt den ved et tilfælde, og min svigermor nævnte den for et års tid siden. Jeg tror hun har glemt at hun har talt om den, så det er lidt dejligt at kunne overraske hende. Det samme skete til hendes fødselsdag.

Mht adventsgaver er det kun min mor jeg giver, for hun er den eneste der ville blive glad for dem. Min far er nemlig også den der type der aldrig rigtig ønsker sig noget, og hvis han mangler noget, køber han det. Så små, sjove og hyggelige ting er ude, og man kan altså kun give SÅ mange sokker inden man får lyst til at hænge sig i dem...

Selvom jeg har prøvet ikke at jule for meget (fordi jeg er bange for at blive træt af det for hurtigt), så har jeg hørt lidt julemusik i den sidste måneds tid. Men jeg blev jo nødt til det, der skulle ryddes op i det! :fløjt: (den fløjter slet ikke Jingle Bells.... :genert: )

Hvor er den fin, den stjerne.
Jeg kan slet ikke finde ud af sådan noget.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 5. nov 2015, 20:48

Julen varer længe, koster mange penge... 1079kr. for at være mere præcis, for hver eneste dansker, spæd som olding.

http://nyhederne.tv2.dk/finans/2015-11- ... ulen-i-aar

De 1079,- er hvad vi bruger mere fordi det er jul, så det er ikke indregnet mad osv. som vi jo skal have uanset om det er jul eller ej.

Har I et budget for julen, eller kosten den bare det den koster?
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 723
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6871

Indlægaf Daine » 5. nov 2015, 20:59

Wizzze skrev:Julen varer længe, koster mange penge... 1079kr. for at være mere præcis, for hver eneste dansker, spæd som olding.

De 1079,- er hvad vi bruger mere fordi det er jul, så det er ikke indregnet mad osv. som vi jo skal have uanset om det er jul eller ej.

Jeg har ikke et budget som sådan, men forsøger at holde prisen nogenlunde i et fornuftigt leje. Det plejer en juletur til Århus så at smadre, men altså ... Tanken er vel god nok? :lol2:

I år forsøger jeg at holde mit max beløb lidt mere stramt end normalt, da jeg skal flytte til marts og gerne vil have sparet alt det op jeg kan. Det betyder blandt andet, at den ego-julekalender jeg lavede til mig selv sidste år er lavet om. I stedet for at købe 24 pakker, har jeg lavet en film-julekalender fra mit arsenal af film. Jeg har taget 23 filmfavoritter, pakket dem ind - og hver aften i december er det så meningen, jeg trækker en vilkårlig pakke som så er aftenens underholdning. Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om det er en fjollet/patetisk ting at gøre, men altså ... Det sparer mig nogle penge :)

Men altså ... 1079,- er nu ikke alverden, så det lyder ikke helt urealistisk.
2
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9242

Indlægaf Fru Sunshine » 5. nov 2015, 21:41

Jeg tænker nok lidt i økonomi. Det er jeg nødt til, da jeg får min sidste løn d. 30/11 og min yngste fylder 18 i næste uge.
Efter det hedder det understøttelse, med mindre jeg kan få et nyt job meget hurtigt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 6. nov 2015, 06:59

Daine skrev:
Wizzze skrev:Julen varer længe, koster mange penge... 1079kr. for at være mere præcis, for hver eneste dansker, spæd som olding.

Jeg har ikke et budget som sådan, men forsøger at holde prisen nogenlunde i et fornuftigt leje. Det plejer en juletur til Århus så at smadre, men altså ... Tanken er vel god nok? :lol2:

I år forsøger jeg at holde mit max beløb lidt mere stramt end normalt, da jeg skal flytte til marts og gerne vil have sparet alt det op jeg kan. Det betyder blandt andet, at den ego-julekalender jeg lavede til mig selv sidste år er lavet om. I stedet for at købe 24 pakker, har jeg lavet en film-julekalender fra mit arsenal af film. Jeg har taget 23 filmfavoritter, pakket dem ind - og hver aften i december er det så meningen, jeg trækker en vilkårlig pakke som så er aftenens underholdning. Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om det er en fjollet/patetisk ting at gøre, men altså ... Det sparer mig nogle penge :)

Men altså ... 1079,- er nu ikke alverden, så det lyder ikke helt urealistisk.

Jeg synes at dte lyder som en fantastisk hyggelig ide! :gogo:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010

Tilbage til "Fest og bryllup"