Den store juletråd 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1005
Likede indlæg: 17411

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. nov 2015, 18:44

Så har jeg fundet de ca. 25 gratispostkort, der tilsammen skal danne et stort væg-juletræ. Til toppen og bunden har jeg fundet to kort i henholdsvis gule og brune nuancer, så det giver indtrykket af en stjerne og en træstamme.
Jeg regner med at bruge elefantsnot til monteringen, men skal lige have lavet en test, så jeg ikke risikerer at stå tilbage med en plettet væg.

Og så har jeg fundet en fin diy-video med alternative former for varm kakao.
Jeg skal lave den med lavendel, når min veninde kommer herover til julehygge d. 30.

0
"For det første er jeg ikke dyretæmmer, og for det andet står jeg MIDT i en opvask!!!"
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. nov 2015, 20:47

Mine forældres genbo er meget glad for udendørs lyskæder og mange af dem, og nu er de kommet op. Til min mors store indignation, fordi de lyser ind ad hendes køkkenvindue (det gør de så ikk'...de kan ses, men de lyser ikke ind), og fordi hun i forvejen ikke kan med genboen.

Så det var simpelthen førsteklassesunderholdning at se hende træde ind i stuen og opdage genboens nyeste påhit i flagstangen :lol:

Billede

Ja, billedet viser ikke genboens lystræ, men det er samme model. Deres er dog en lille smule skævt sat op.

Min mor tabte fuldstændig kæben og opførte derefter en mindre Wagner-opera.
10
"For det første er jeg ikke dyretæmmer, og for det andet står jeg MIDT i en opvask!!!"
Brugeravatar
Only Me
Kort karma: 35
Likede indlæg: 255

Indlægaf Only Me » 15. nov 2015, 21:11

Det er fordi du bruger .png format, det fylder meget mere end f.eks. .jpg format, herinde er det kb størrelsen som er den tunge parameter.

Billedfilen må max være 399 kb

Billedfil på 2000px x 2000px og med formatet jpg vil fylde ca. 350 kb
1
Altid glad for at hjælpe. :)
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10261

Indlægaf Fru Sunshine » 15. nov 2015, 22:31

Jeg har også sådan en flagstangskæde. Den er skøn :love:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 333
Likede indlæg: 1789

Indlægaf Thestral » 16. nov 2015, 04:57

FruDulle skrev:Hvor er det fedt med den kæde på flagstangen!!! Er det noget man kan købe eller skal man selv være kreativ?
Den kan man betale sig fra https://www.bilka.dk/bolig/belysning/ju ... AiN38P8HAQ
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 387
Likede indlæg: 2970

Indlægaf Filipai » 16. nov 2015, 06:39

FruDulle skrev:Hvor er det fedt med den kæde på flagstangen!!! Er det noget man kan købe eller skal man selv være kreativ?

Harald Nyborg har dem også i forskellige størrelser

http://www.harald-nyborg.dk/p1021/flags ... aede-7-2-m
0
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 173
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 1888

Indlægaf Tricolette » 16. nov 2015, 07:20

Sådan en lyskæde vil jeg også ha :love: - men det kræver sikkert at vi får en flagstang først....
Indtil da må jeg nøjes med alle de lyskæder, manden har sat om rundt om huset. Jeg er så bare ikke tilfreds med, at han valgte dem med hvid lys - de lyser jo næsten lyseblåt. Men må nok finde mig i dem et par år, inde de bliver udskiftet :mellow:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2015, 08:44

Jeg har dannet mig et overblik over produkter og emballage til min onkel og tantes julekurv, der allerede skal være klar til lørdag d. 28.

Det bliver:
Julesnaps i egen flaske
Julete i gennemsigtig pose
Lavendelsukker i ditto
Datella (dadelsmørepålæg) i et tidligere tacosauce-glas, der har sådan et fint rødt låg
(Købte) chokolakridser i et tidligere olivenglas
Lille dessertbog af Camilla Plum i rødt gavepapir

Alle ting pakkes i bunden af en brun papirspose (toppen klippes af), som stabiliseres med et stykke tykt karton, og den gennemgånede pynt (etiketter, osv.) kommer fra nogle klassiske nisseklistermærker fra Ikea.
Bortset fra et par ingredienser til snapsen og smørepålægget, og selvfølgelig chokolakridserne, er alt uden problemer blevet fundet i gemmerne
Fx. har jeg en lille pose rigtig god sort te stående, der bare skal have tilsat et par skefulde af den gløggkrydderiblanding, jeg fornylig købte, for at blive til en julete.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 490
Likede indlæg: 4730

Indlægaf Pandesteg » 16. nov 2015, 09:01

^Lyder lækkert. :) Husk at sikre dig, at genbrugsglassene ikke lugter af deres tidligere indhold. Lige præcis tacoglas har jeg måtte opgive at bruge til hjemmelavet indhold, da jeg synes tacolugten hænger låget ved uanset hvor meget jeg lægger dem i blød eller hvor mange gange jeg kører dem i opvaskeren.

Jeg er næsten færdig med at købe julegaver :) Skal et smut ind til byen i dag og handle et par ting, så mangler jeg kun et par gaver til min far og hans kone, som jeg endnu ikke har fået ønskeseddel fra. Vildt dejligt og satser på en skøn afslappet december når alle julegaveindkøb er klaret.

Kommer der forresten nogle gode julefilm i biffen i år?
2
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2015, 09:42

Pandesteg skrev:^Lyder lækkert. :) Husk at sikre dig, at genbrugsglassene ikke lugter af deres tidligere indhold. Lige præcis tacoglas har jeg måtte opgive at bruge til hjemmelavet indhold, da jeg synes tacolugten hænger låget ved uanset hvor meget jeg lægger dem i blød eller hvor mange gange jeg kører dem i opvaskeren.

Jeg er næsten færdig med at købe julegaver :) Skal et smut ind til byen i dag og handle et par ting, så mangler jeg kun et par gaver til min far og hans kone, som jeg endnu ikke har fået ønskeseddel fra. Vildt dejligt og satser på en skøn afslappet december når alle julegaveindkøb er klaret.

Det er jeg helt sikkkert opmærksom på, efter at jeg selv engang fik et lækkert glas bolcher...der stank af chili con carne :nerve:
Jeg har læst, at man kan sætte lugtende glas i fryseren et døgns tid og tage dem ud lugtfri, og at det skulle virke, så det vil jeg prøve :)
0
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 16. nov 2015, 10:20

DetSorteCirkus skrev:
Pandesteg skrev:^Lyder lækkert. :) Husk at sikre dig, at genbrugsglassene ikke lugter af deres tidligere indhold. Lige præcis tacoglas har jeg måtte opgive at bruge til hjemmelavet indhold, da jeg synes tacolugten hænger låget ved uanset hvor meget jeg lægger dem i blød eller hvor mange gange jeg kører dem i opvaskeren.

Det er jeg helt sikkkert opmærksom på, efter at jeg selv engang fik et lækkert glas bolcher...der stank af chili con carne :nerve:
Jeg har læst, at man kan sætte lugtende glas i fryseren et døgns tid og tage dem ud lugtfri, og at det skulle virke, så det vil jeg prøve :)

Ja det er virkelig klamt sådan noget.. Jeg har også prøvet tricket med at sætte glas i fryseren og for mig hjalp det intet, men måske du er mere heldig :)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2015, 11:13

*SLETTET. DREJEDE DIG OM NU SLETTET REKLAMEINDLÆG*
Senest rettet af DetSorteCirkus 16. nov 2015, 16:04, rettet i alt 1 gang.
5
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 258
Likede indlæg: 5313

Indlægaf sigge » 16. nov 2015, 11:53

Uh, det bliver så hyggeligt i december. Ud over min tur til Flensborg sammen med to kolleger d. 5. december, har min kusine og jeg nu aftalt, at vi skal på Hjerl Hede d. 12. december. Der har jeg ikke været siden 5. klasse eller sådan noget, og det var om sommeren. Men det skulle være rigtigt hyggeligt til jul med en masse forskellige levendegørelser af "julen som i gamle dage". Jeg var i Den Gamle By til jul for et par år siden, og det er altså lidt sjovere, når der er skuespillere i gang med forskellige gøremål, end når man bare selv går rundt og kigger og læser plancher. Så jeg glæder mig til noget julehygge. :deer:
2
Christmas isn't a date, it's a state of mind.
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 16. nov 2015, 11:56

Vi skal forresten i juletivoli med mine forældre på søndag. Og så vill jeg prøve at lokke dem med på Gorms til julepizza efterfølgende :lun:
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 333
Likede indlæg: 1789

Indlægaf Thestral » 16. nov 2015, 12:12

Jeg mangler kun at købe 2 julegaver nu :banan:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..

Tilbage til "Fest og bryllup"