Den store juletråd 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1056

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Maoam » 16. nov 2015, 14:33

Pandesteg skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Pandesteg skrev:^Lyder lækkert. :) Husk at sikre dig, at genbrugsglassene ikke lugter af deres tidligere indhold. Lige præcis tacoglas har jeg måtte opgive at bruge til hjemmelavet indhold, da jeg synes tacolugten hænger låget ved uanset hvor meget jeg lægger dem i blød eller hvor mange gange jeg kører dem i opvaskeren.

Jeg er næsten færdig med at købe julegaver :) Skal et smut ind til byen i dag og handle et par ting, så mangler jeg kun et par gaver til min far og hans kone, som jeg endnu ikke har fået ønskeseddel fra. Vildt dejligt og satser på en skøn afslappet december når alle julegaveindkøb er klaret.

Kommer der forresten nogle gode julefilm i biffen i år?

Det er jeg helt sikkkert opmærksom på, efter at jeg selv engang fik et lækkert glas bolcher...der stank af chili con carne :nerve:
Jeg har læst, at man kan sætte lugtende glas i fryseren et døgns tid og tage dem ud lugtfri, og at det skulle virke, så det vil jeg prøve :)

Ja det er virkelig klamt sådan noget.. Jeg har også prøvet tricket med at sætte glas i fryseren og for mig hjalp det intet, men måske du er mere heldig :)

Jeg har hørt, at det hjælper mod lugt at fylde glasset helt op med eddike og vand, sætte låg på og lade det stå noget tid.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 994
Likede indlæg: 16944

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2015, 16:28

Jeg skal også på julemarked. Det bliver d. 28. sammen med min veninde og hendes mand og børn, hvoraf jeg er gudmor for den ældste.
Vi skulle have været i Tivoli, men så blev jeg opmærksom på det tyske julemarked på Højbro Plads med gratis entré, og så ændrede vi planer.

Børnene er for små til rigtig at prøve forlystelser og kan stadig blive benovede over og godt underholdt af fx. en sjov legeplads, og det gør, at vi vurderer, at Tivoli faktisk vil være for meget for dem. Samtidig er vi glade for at kunne bruge "entrépengene" på selve markedet.

Jeg har lavet julesnaps i dag. Det var godt nok let, og nu er jeg spændt på at smage resultatet :jule:
0
"For det første er jeg ikke dyretæmmer, og for det andet står jeg MIDT i en opvask!!!"
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1219
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 12083

Indlægaf Daine » 16. nov 2015, 17:35

Jeg tager med mine forældre til Tyskland i morgen og provianterer til jul - og på vejen hjem kører vi forbi Tønder og besøger deres julemarked. Det er ikke noget vildt specielt, men altså ... Jeg skal jo lige ind forbi Det Gamle Apotek og kigge, nu jeg er på de kanter.

Og så satser jeg på at få gaverne jeg skal sende i adventsgaverouletten pakket færdig, så de bare lige skal sendes.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10260

Indlægaf Fru Sunshine » 16. nov 2015, 17:38

Min mors julegave er nået frem, og hold nu kæft, hvor er det godt for hende, at hun har noget større fødder end mig. Ellers havde jeg beholdt dem her selv :lun:
rps20151116_183542_685.jpg

Læderet er smørblødt og hælene er af gummi, hvilket gør den helt fantastiske at gå i (jeg har sko i samme model).

Og så har jeg faktisk fundet "Tre hasselnødder til Askepot" igen - denne gang i en version med engelske undertekster, så den købte jeg.
Godt den anden kun kostede en halvtredser.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Whoosh
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2943

Indlægaf Whoosh » 16. nov 2015, 17:39

Daine skrev:Jeg tager med mine forældre til Tyskland i morgen og provianterer til jul - og på vejen hjem kører vi forbi Tønder og besøger deres julemarked. Det er ikke noget vildt specielt, men altså ... Jeg skal jo lige ind forbi Det Gamle Apotek og kigge, nu jeg er på de kanter.

Og så satser jeg på at få gaverne jeg skal sende i adventsgaverouletten pakket færdig, så de bare lige skal sendes.

Iihh, melder du ikke lige tilbage hvordan det er?
0
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 16. nov 2015, 17:40

Whoosh skrev:
Daine skrev:Jeg tager med mine forældre til Tyskland i morgen og provianterer til jul - og på vejen hjem kører vi forbi Tønder og besøger deres julemarked. Det er ikke noget vildt specielt, men altså ... Jeg skal jo lige ind forbi Det Gamle Apotek og kigge, nu jeg er på de kanter.

Iihh, melder du ikke lige tilbage hvordan det er?

Jo, gerne :) Er det Det Gamle Apotek specifikt eller julemarkedet i Tønder generelt?
0
Brugeravatar
Whoosh
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2943

Indlægaf Whoosh » 16. nov 2015, 18:07

Daine skrev:
Jo, gerne :) Er det Det Gamle Apotek specifikt eller julemarkedet i Tønder generelt?

Gerne begge dele. :)
Vi kan nemlig ikke beslutte os for om vi skal tage til Tønder eller Flensborg.
0
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 16. nov 2015, 18:50

Whoosh skrev:
Daine skrev:

Gerne begge dele. :)
Vi kan nemlig ikke beslutte os for om vi skal tage til Tønder eller Flensborg.

Hmm... altså jeg har været i Tønder før til julemarked og det er altså ikke det store sus :) Vi gør det fordi vi alligevel skal til Tyskland og handle. Det er ret lille, men hyggeligt og så elsker jeg simpelthen Det Gamle Apotek. Men hvis I går efter et julet julemarked, så ville jeg nok vælge Flensborg.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 994
Likede indlæg: 16944

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. nov 2015, 07:55

Er der nogen, som har en god ide til en nem adventskrans/dekoration, hvor de her lys kan indgå?
Jeg forestiller mig, at man skal være ret opmærksom på brandfare, når lysene er så lave.

Billede
0
"For det første er jeg ikke dyretæmmer, og for det andet står jeg MIDT i en opvask!!!"
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 160
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 1710

Indlægaf Tricolette » 17. nov 2015, 10:05

Daine skrev:Hvis I mangler julegavEN til en der er Matador-fan (tv-serien), så vil jeg bare lige oplyse om, at "Korsbæk-spillet" er blevet genudgivet i år :lun:

Vi spillede det på morgenmødet i morges og det var helt vildt hyggeligt - og jeg fik lige bekræftet, at jeg er MatadorNØRD :D

Hvordan ser det spil lige ud? Når jeg googler så dukker der lidt forskellige billeder op, og vil jo gerne finde det "rigtige" ;)
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 247
Likede indlæg: 5056

Indlægaf sigge » 17. nov 2015, 10:30

Tricolette skrev:
Daine skrev:Hvis I mangler julegavEN til en der er Matador-fan (tv-serien), så vil jeg bare lige oplyse om, at "Korsbæk-spillet" er blevet genudgivet i år :lun:

Vi spillede det på morgenmødet i morges og det var helt vildt hyggeligt - og jeg fik lige bekræftet, at jeg er MatadorNØRD :D

Hvordan ser det spil lige ud? Når jeg googler så dukker der lidt forskellige billeder op, og vil jo gerne finde det "rigtige" ;)

Jeg gætter på dette: http://www.arnoldbusck.dk/underholdning/braetspil/korsbaek-matador-spil.

baseret på hukommelse om, hvad Daine laver til daglig
1
Christmas isn't a date, it's a state of mind.
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 17. nov 2015, 16:31

sigge skrev:
Tricolette skrev:

Jeg gætter på dette: http://www.arnoldbusck.dk/underholdning/braetspil/korsbaek-matador-spil.

baseret på hukommelse om, hvad Daine laver til daglig

Præcis :D
1
Brugeravatar
Pussikat82
Kort karma: 238
Likede indlæg: 956
Kontakt:

Indlægaf Pussikat82 » 17. nov 2015, 16:57

3 ud af 4 adventsgaver til rouletten i hus. Mangler en enkelt, som jeg stadig overvejer.
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 17. nov 2015, 16:59

Jeg har tilbragt en skøn time i himlen i dag ... Jeg elsker simpelthen Det Gamle Apotek!

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 17. nov 2015, 17:00

Og jeg kommer ikke i chokoladenød foreløbigt :D

image.jpeg
6

Tilbage til "Fest og bryllup"