Den store juletråd 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2481

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Pandesteg » 16. nov 2015, 09:01

^Lyder lækkert. :) Husk at sikre dig, at genbrugsglassene ikke lugter af deres tidligere indhold. Lige præcis tacoglas har jeg måtte opgive at bruge til hjemmelavet indhold, da jeg synes tacolugten hænger låget ved uanset hvor meget jeg lægger dem i blød eller hvor mange gange jeg kører dem i opvaskeren.

Jeg er næsten færdig med at købe julegaver :) Skal et smut ind til byen i dag og handle et par ting, så mangler jeg kun et par gaver til min far og hans kone, som jeg endnu ikke har fået ønskeseddel fra. Vildt dejligt og satser på en skøn afslappet december når alle julegaveindkøb er klaret.

Kommer der forresten nogle gode julefilm i biffen i år?
2
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10270

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2015, 09:42

Pandesteg skrev:^Lyder lækkert. :) Husk at sikre dig, at genbrugsglassene ikke lugter af deres tidligere indhold. Lige præcis tacoglas har jeg måtte opgive at bruge til hjemmelavet indhold, da jeg synes tacolugten hænger låget ved uanset hvor meget jeg lægger dem i blød eller hvor mange gange jeg kører dem i opvaskeren.

Jeg er næsten færdig med at købe julegaver :) Skal et smut ind til byen i dag og handle et par ting, så mangler jeg kun et par gaver til min far og hans kone, som jeg endnu ikke har fået ønskeseddel fra. Vildt dejligt og satser på en skøn afslappet december når alle julegaveindkøb er klaret.

Det er jeg helt sikkkert opmærksom på, efter at jeg selv engang fik et lækkert glas bolcher...der stank af chili con carne :nerve:
Jeg har læst, at man kan sætte lugtende glas i fryseren et døgns tid og tage dem ud lugtfri, og at det skulle virke, så det vil jeg prøve :)
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 16. nov 2015, 10:20

DetSorteCirkus skrev:
Pandesteg skrev:^Lyder lækkert. :) Husk at sikre dig, at genbrugsglassene ikke lugter af deres tidligere indhold. Lige præcis tacoglas har jeg måtte opgive at bruge til hjemmelavet indhold, da jeg synes tacolugten hænger låget ved uanset hvor meget jeg lægger dem i blød eller hvor mange gange jeg kører dem i opvaskeren.

Det er jeg helt sikkkert opmærksom på, efter at jeg selv engang fik et lækkert glas bolcher...der stank af chili con carne :nerve:
Jeg har læst, at man kan sætte lugtende glas i fryseren et døgns tid og tage dem ud lugtfri, og at det skulle virke, så det vil jeg prøve :)

Ja det er virkelig klamt sådan noget.. Jeg har også prøvet tricket med at sætte glas i fryseren og for mig hjalp det intet, men måske du er mere heldig :)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2015, 11:13

*SLETTET. DREJEDE DIG OM NU SLETTET REKLAMEINDLÆG*
Senest rettet af DetSorteCirkus 16. nov 2015, 16:04, rettet i alt 1 gang.
5
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2145

Indlægaf sigge » 16. nov 2015, 11:53

Uh, det bliver så hyggeligt i december. Ud over min tur til Flensborg sammen med to kolleger d. 5. december, har min kusine og jeg nu aftalt, at vi skal på Hjerl Hede d. 12. december. Der har jeg ikke været siden 5. klasse eller sådan noget, og det var om sommeren. Men det skulle være rigtigt hyggeligt til jul med en masse forskellige levendegørelser af "julen som i gamle dage". Jeg var i Den Gamle By til jul for et par år siden, og det er altså lidt sjovere, når der er skuespillere i gang med forskellige gøremål, end når man bare selv går rundt og kigger og læser plancher. Så jeg glæder mig til noget julehygge. :deer:
2
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 16. nov 2015, 11:56

Vi skal forresten i juletivoli med mine forældre på søndag. Og så vill jeg prøve at lokke dem med på Gorms til julepizza efterfølgende :lun:
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 16. nov 2015, 12:12

Jeg mangler kun at købe 2 julegaver nu :banan:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 813

Indlægaf Maoam » 16. nov 2015, 14:33

Pandesteg skrev:
DetSorteCirkus skrev:

Ja det er virkelig klamt sådan noget.. Jeg har også prøvet tricket med at sætte glas i fryseren og for mig hjalp det intet, men måske du er mere heldig :)

Jeg har hørt, at det hjælper mod lugt at fylde glasset helt op med eddike og vand, sætte låg på og lade det stå noget tid.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2015, 16:28

Jeg skal også på julemarked. Det bliver d. 28. sammen med min veninde og hendes mand og børn, hvoraf jeg er gudmor for den ældste.
Vi skulle have været i Tivoli, men så blev jeg opmærksom på det tyske julemarked på Højbro Plads med gratis entré, og så ændrede vi planer.

Børnene er for små til rigtig at prøve forlystelser og kan stadig blive benovede over og godt underholdt af fx. en sjov legeplads, og det gør, at vi vurderer, at Tivoli faktisk vil være for meget for dem. Samtidig er vi glade for at kunne bruge "entrépengene" på selve markedet.

Jeg har lavet julesnaps i dag. Det var godt nok let, og nu er jeg spændt på at smage resultatet :jule:
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 719
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6861

Indlægaf Daine » 16. nov 2015, 17:35

Jeg tager med mine forældre til Tyskland i morgen og provianterer til jul - og på vejen hjem kører vi forbi Tønder og besøger deres julemarked. Det er ikke noget vildt specielt, men altså ... Jeg skal jo lige ind forbi Det Gamle Apotek og kigge, nu jeg er på de kanter.

Og så satser jeg på at få gaverne jeg skal sende i adventsgaverouletten pakket færdig, så de bare lige skal sendes.
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 16. nov 2015, 17:38

Min mors julegave er nået frem, og hold nu kæft, hvor er det godt for hende, at hun har noget større fødder end mig. Ellers havde jeg beholdt dem her selv :lun:
rps20151116_183542_685.jpg

Læderet er smørblødt og hælene er af gummi, hvilket gør den helt fantastiske at gå i (jeg har sko i samme model).

Og så har jeg faktisk fundet "Tre hasselnødder til Askepot" igen - denne gang i en version med engelske undertekster, så den købte jeg.
Godt den anden kun kostede en halvtredser.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 16. nov 2015, 17:39

Daine skrev:Jeg tager med mine forældre til Tyskland i morgen og provianterer til jul - og på vejen hjem kører vi forbi Tønder og besøger deres julemarked. Det er ikke noget vildt specielt, men altså ... Jeg skal jo lige ind forbi Det Gamle Apotek og kigge, nu jeg er på de kanter.

Og så satser jeg på at få gaverne jeg skal sende i adventsgaverouletten pakket færdig, så de bare lige skal sendes.

Iihh, melder du ikke lige tilbage hvordan det er?
0
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 16. nov 2015, 17:40

Whoosh skrev:
Daine skrev:Jeg tager med mine forældre til Tyskland i morgen og provianterer til jul - og på vejen hjem kører vi forbi Tønder og besøger deres julemarked. Det er ikke noget vildt specielt, men altså ... Jeg skal jo lige ind forbi Det Gamle Apotek og kigge, nu jeg er på de kanter.

Iihh, melder du ikke lige tilbage hvordan det er?

Jo, gerne :) Er det Det Gamle Apotek specifikt eller julemarkedet i Tønder generelt?
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 16. nov 2015, 18:07

Daine skrev:
Jo, gerne :) Er det Det Gamle Apotek specifikt eller julemarkedet i Tønder generelt?

Gerne begge dele. :)
Vi kan nemlig ikke beslutte os for om vi skal tage til Tønder eller Flensborg.
0
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 16. nov 2015, 18:50

Whoosh skrev:
Daine skrev:

Gerne begge dele. :)
Vi kan nemlig ikke beslutte os for om vi skal tage til Tønder eller Flensborg.

Hmm... altså jeg har været i Tønder før til julemarked og det er altså ikke det store sus :) Vi gør det fordi vi alligevel skal til Tyskland og handle. Det er ret lille, men hyggeligt og så elsker jeg simpelthen Det Gamle Apotek. Men hvis I går efter et julet julemarked, så ville jeg nok vælge Flensborg.
1

Tilbage til "Fest og bryllup"