Den store juletråd 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Whoosh » 18. nov 2015, 19:54

Jeg sad lige og klikkede lidt rundt på Det Gamle Apotek.
Nøj, det bliver vist et dyrt besøg. :D

Pudsig nok faldt jeg over den her kasse til skopleje, som jeg har haft i 5-6 år. Enten var jeg foran, eller også har de gamle ting på lager. :lol:

http://det-gamle-apotek.dk/#/item/5706207599617
0
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 325
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3224

Indlægaf DD_81 » 18. nov 2015, 20:13

Kommodedyret skrev:
didas skrev: Jeg har set noget granlignende halløj i potte i Fakta i denne uge (eller var det i virkeligheden buksbom klippet som et juletræ, nu bliver jeg i tvivl :gruble: ) Anyways, de har i hvert fald et træ i potte.

DD_81 skrev: Jeg så lige i dag da jeg var i fakta at de havde små juletræer (den "tynde" af slagsen) i potter, en 60-70 cm i højden ca. til 60 kr :)

Årh tak for input, men det er desværre ikke de slatne træer jeg ønsker. De er sådan helt bløde, og ja, slatne. Typisk er de ædelcypres/ellwood eller enebær eller lignende art. Som Cirkus nævner har de gerne mere end en top.

Den eneste type jeg har spottet på markedet som kan imitere juletræ nogenlunde acceptabelt, det er det der kaldes en suppertop-gran. Og ellers er der forskellige typer af rigtige juletræer i potter, men de koster gerne over 100kr.

Ja man er vel kræsen :D

som en anden skriver så er det rødgran - det ord var bare lige forsvundet for mig før ;)
Så det er et rigtig juletræ, men ikke en ædelgran eller lignende i en mere kraftig kvalitet, så altså et tyndt af slagsen :D

Når det er til altanen så kunne du også overveje et cedertræ, - de er vildt smukke i farven, og de har en lidt anderledes mere åbne og smal facon, så de egner sig godt til mindre pladser, i den tid de vil nøjes med at gro i en potte.
1
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 187
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4132

Indlægaf decibell » 18. nov 2015, 20:16

Jeg har bagt juleølkage til kollegerne i morgen. :savl:

http://nogetiovnen.dk/?s=%C3%B8lkage
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
DD_81

Indlægaf DD_81 » 18. nov 2015, 20:16

DetSorteCirkus skrev:
Daine skrev:Findes der ikke en Bilka med (lille) havecenter i København-København? Det vi har herovre har forskellige slags træer, både store og små. Men pladsforholdene er jo også lidt anderledes :D

Nej :(

Der er bilka i Ishøj og Hundige, - og begge har havecenter.
Den i Ishøj er meget nem at komme til med s-tog da man mere eller mindre står af toget lige ind i bycenteret :)
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
DD_81

Indlægaf DD_81 » 18. nov 2015, 20:27

fik lige læst tråden op...
Jeg troede jeg var vildt prollet da jeg sidste år forærede manden sådan en flagstangs-lyskde-juletræ :D Som han i øvrigt satte op i mandags :deer:
Det er nu ret fint synes jeg.

Og fra vores førstesal kan jeg se hele 4 af slagsen, plus en der har sat lys op i gavl-rygningen på huset, og andre der har sat op i "rammen" af carporten. Jo her begynder at komme godt med julelys op i haverne her i provinsen :lun: Det pynter nu så fint.
På lørdag skal jeg på loftet og hente resten af vores udendøres belysning.

Det bliver ikke helt så fint i år her, for vi har et kæmpe stillads ståeden op af gavlen ud mod vejen, da min far og hr. mand har været igang med at efterisolere, skifte vinduer samt sætte ny beklædning op. Og det stillads når næppe at forsvinde før jul :D - Og tror ikke min far er så bejstret for at jeg vikler det ind i lyskæder heller :gruble:

Men ellers er jeg vist ved at være så juleklar man kan være her midt i november.
Massere af julegaver er købt, pakkekalendre og adventsgaver pakket ind og ligger klar.
Kogler og mos og div. andet pynt til dekorationer samlet i skoven

Denne weekend står på udendøreslys og oprydning i haven, lidt "julepynt" med lanterner osv.
Og søndag en lang arbejsdag hvor vi bla. skal en tur i bio og se "Emma og julemanden"
Næste weekend er der juletræstænding i byen, man kan komme ud og køre hestevogn, der kommer julemand, flot kørende i gammel brandbil, der deles slikposer ud. Og midt i det hele skal vi lave juledekorationer, spise æbleskiver og pebbernødder, høre julemusik, og æde risengrød til vi revner.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10150

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. nov 2015, 20:28

DD_81 skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Daine skrev:Findes der ikke en Bilka med (lille) havecenter i København-København? Det vi har herovre har forskellige slags træer, både store og små. Men pladsforholdene er jo også lidt anderledes :D

Nej :(

Der er bilka i Ishøj og Hundige, - og begge har havecenter.
Den i Ishøj er meget nem at komme til med s-tog da man mere eller mindre står af toget lige ind i bycenteret :)

Jeg forstod "København-København" som byen København, og der ligger kun Bilka Onestep :)

Jeg tror ikke, at det kan betale sig at tage til vestegnen efter billigt juletræ - så derfor smutter jeg da lige i Ikea efter et :stoned:
Det skal dog siges, at jeg har kørelejlighed på udturen :lol:
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10150

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. nov 2015, 20:39

Jeg gad godt, at udendørs lyskæder og gejl var noget, man brugte i min familie, men det er det ikke. På nær et lillebitte træ med en lillebitte kæde på.
Og min far gider stadig ikke gevir og rød tud til bilen :sur:
Hos den allermest ortodokse fløj af familien bruger man vist ikke engang nytårspynt :træt:

Velkommen i "Østerbro-tråden", kære familie.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Whoosh
Moderator

Indlægaf Whoosh » 18. nov 2015, 21:00

Kan I forestille jer hvordan DD_81s stillads kunne komme til at se ud, hvis Ado og Sunshine blev sluppet løs.
Total jule village i storcenter stil.

Vinkende nisser, en vrikkende julemand, blinkende lanterner og et juletog fuld af mus, der synger jingle bells i falset.
Og en himmelsk hærskare af funklende julekugler, og hele balladen viklet inden i 250 meter lyskæder.

Jeg synes vi skal samle ind til projektet via mobilepay. :D
8
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9139

Indlægaf Fru Sunshine » 18. nov 2015, 21:02

Whoosh skrev:Kan I forestille jer hvordan DD_81s stillads kunne komme til at se ud, hvis Ado og Sunshine blev sluppet løs.

Vinkende nisser, en vrikkende julemand, blinkende lanterner og et juletog fuld af mus, der synger jingle bells i falset.
Og en himmelsk hærskare af funklende julekugler, og hele balladen viklet inden i 250 meter lyskæder.

Det ville blive verdens flotteste stillads
:santa2:
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Whoosh
Moderator

Indlægaf Whoosh » 18. nov 2015, 21:03

Nu kom jeg lige i tanke om skobutikken i min hjemby.
Der var den samme vrikkenisse og tog hvert år, og så en højtaler oppe under tagudhænget, hvor der kørte de samme 5 julesange i båndsløjfe.

Jeg er egentlig imponeret over, at den nisse kunne vrikke nonstop i en måned hvert år i 25 år.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 18. nov 2015, 21:04

Vi har også fået flagstangen oplyst, og i morgen mens manden er på job, sniger jeg mig ud og sætter kæderne pænt.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 18. nov 2015, 21:06

Og Otto-dytten bliver pyntet, når han har fået vinterfutterne på.
1
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1143
Likede indlæg: 6722

Indlægaf Wizzze » 18. nov 2015, 21:07

Whoosh skrev:Kan I forestille jer hvordan DD_81s stillads kunne komme til at se ud, hvis Ado og Sunshine blev sluppet løs.

Cirka sådan her?

1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 18. nov 2015, 21:11

Wizzze skrev:

Cirka sådan her?

Nej da. Mere lys, flere kugler og engle dale ned i skjul.
0
Brugeravatar
Whoosh
Moderator

Indlægaf Whoosh » 18. nov 2015, 21:16

Billede
5