Ignoreret og afvist af veninde.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Grissebassen
Kort karma: 33
Likede indlæg: 502

Re: Ignoreret og afvist af veninde.

Indlægaf Grissebassen » 17. aug 2015, 13:26

Icelady og Pjeps:
Tak for jeres svar :-)
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5918

Indlægaf Dikus » 17. aug 2015, 13:46

Jeg forstår slet ikke, hvorfor hun pludselig skulle opføre sig sådan, når I lige har været på ferie sammen? Kan det ikke bare være en misforståelse, der kan afklares med en opringning? Altså... Hvor det er emnet?
1
Grissebassen

Indlægaf Grissebassen » 17. aug 2015, 13:51

Dikus skrev:Jeg forstår slet ikke, hvorfor hun pludselig skulle opføre sig sådan, når I lige har været på ferie sammen? Kan det ikke bare være en misforståelse, der kan afklares med en opringning? Altså... Hvor det er emnet?

Det er også meget det, jeg stiller mig uforstående overfor. Vi havde en skide god ferie og havde relativt meget kommunikation efterfølgende. Kort tid efter tog hun på ferie med sin mor, og har opført sig sådan lige siden. Jeg kan vitterligt ikke se, hvor problemet skulle være opstået.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10314

Indlægaf icelady » 17. aug 2015, 14:21

Kunne det tænkes, at hun på ferien med sin mor pludselig har følt sig jaloux? At hun føler, du måske "tager" noget fra hendes mor, som hun så ikke får.

Mulighederne er mange og ens tanker kan sommetider spille en et puds.

Vil under alle omstændigheder håbe for dig, at du får en forklaring og/eller en afklaring. Det her med at vide om man er inde eller ude er drænende.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Grissebassen

Indlægaf Grissebassen » 17. aug 2015, 15:12

icelady skrev:Kunne det tænkes, at hun på ferien med sin mor pludselig har følt sig jaloux? At hun føler, du måske "tager" noget fra hendes mor, som hun så ikke får.

Mulighederne er mange og ens tanker kan sommetider spille en et puds.

Vil under alle omstændigheder håbe for dig, at du får en forklaring og/eller en afklaring. Det her med at vide om man er inde eller ude er drænende.

Det tror jeg nu ikke. Jeg har snakket med moren i årevis, og det gør flere af hendes andre veninder også.
Men tak :-)
0
Grissebassen

Indlægaf Grissebassen » 17. aug 2015, 17:34

I øvrigt har jeg taget dine råd til mig, Icelady (og også jer andre).
Jeg skrev til hende, og spurgte om jeg skulle betragte vores venskab som slut, siden hun ikke gad at se mig mere. Hun meldte tilbage, at hun ikke anede hvad jeg snakkede om, og at hun havde haft super travlt. Hun vil gerne mødes i løbet af ugen og snakke tingene igennem. Lige nu er jeg stadig temmelig vred, og aner ikke hvordan jeg skal formulere mig overfor hende. Har i nogle råd til det?
Vi snakkede kort i telefon sammen, og hendes reaktion på, at jeg var utilfreds med at hun havde afvist mig og taget i byen med nogle andre var, at hun havde haft en dårlig dag, og pludselig blev hun ringet op og spurgt om hun ville med i byen, hvor hun takkede ja uden at tænke på mig :gruble: Jeg har sindssygt svært ved at holde hovedet koldt i sådan en situation og få formuleret præcis hvad jeg føler.
0
Grissebassen

Indlægaf Grissebassen » 18. aug 2015, 10:01

Tak for alle Jeres svar.
Vi fik drukket en kop kaffe sammen her i formiddags. Situationen beror nok til dels på nogle misforståelser. Hun har haft det rigtig skidt og har generelt isoleret sig. Hun mener, at hun for nogle uger siden fortalte mig om hvordan hun havde det, og at jeg selv burde kunne regne ud, at hun ikke var så imødekommende, når hun havde det sådan. Jeg fortalte hende, at jeg ikke kan rende rundt og holde styr på, hvad der foregår i hendes liv og selv regne ud, hvor længe en sådan udmelding er gældende, samt hvad det betyder for hendes opførsel i praksis, og at det var hendes eget ansvar at sørge for at kommunikere det ud.
Grunden til at hun har det skidt, skyldes en situation som jeg selv har prøvet at stå i før. Ærligt talt oplevede jeg ikke situationen som noget værre end en mindre stressfaktor, der hurtigt var overstået, men jeg har nok været for hurtig til at antage, at hvad der var nemt for mig, også vil være en smal sag for andre, og har glemt helt at overveje, at det skulle være noget, andre kan gå fuldstændig ned over i så lang en periode.
Hun har også været fornærmet over, at jeg ikke har spurgt ind til, hvad der skyldes hendes opførsel og det, at hun havde det skidt, og at jeg i stedet bare har givet op og holdt op med at kontakte hende. Der må ligge en misforståelse til grund for det, for jeg har spurgt ind til hende flere gange i perioden efter hun meldte ud, at hun havde det skidt, hvortil jeg fik svaret, at alt var fint. Jeg har også flere gange givet udtryk for, at jeg gerne ville tale med hende om nogle ting, nemlig hendes afvisende adfærd, samt det at hun havde det skidt, men eftersom det forekom som en umulighed at arrangere et møde, fik vi aldrig taget snakken og jeg gav op.

I forhold til det, at hun var taget i byen med nogle andre efter at have afvist mig, tror jeg bare vi har forskellige værdier og aldrig når til enighed. Hun kan til dels godt forstå min opfattelse af situationen, men undskylder med, at hun havde isoleret sig, indtil byturen opstod spontan, og at hun havde det for skidt til at tænke på andre. Jeg har bedt hende om at gøre mig opmærksom på det en anden gang, så jeg ikke skal høre det fra andre.

Jeg tænker det er fair, at man kan komme til at opføre sig uhensigtsmæssigt, når man har det skidt, og jeg har smidt bolden over til hende nu i forhold til at genoptage venskabet, som det virker til at hun gerne vil. Jeg har desuden bedt om, at hun i fremtiden bliver bedre til at kommunikere ud på en pæn måde, hvis hun har det skidt og ikke orker selskab, og har til gengæld lovet, at hvis hun i fremtiden har sådan en periode, vil jeg ringe til hende en gang om ugen og spørge til hende, og ellers holde mig på afstand og lade hende komme til mig, når hun får overskud igen.
2

Tilbage til "Livets forhold"