Det spiser dansken

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Re: Det spiser dansken

Indlægaf Kommodedyret » 21. jan 2016, 20:40

Jeg gider simpelthen ikke at spise rugbrød til aften når jeg også får det til frokost. Hvilket jeg oftest gør.

Når jeg derimod har fået varm mad til frokost, på arbejdet eller i byen, så virker det mere passende at tage sig rugbrød sidst på dagen.
Men jeg har ikke noget arbejde pt, og derfor ingen fancy frokostordning med en lækker buffet med lune retter, salater og whatnot. Så derfor spiser jeg det varme om aftenen. Det giver også sådan en ro og varme og tunghed i kroppen som er god at slappe af oven på, og hjælper når man skal falde lidt ned i gear.
0
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 842

Indlægaf lulu-p » 22. jan 2016, 09:19

Vi spiser aldrig rugbrød til aftensmad. Hverken højtbelagt eller bare fladt. Jeg ville virkelig føle mig snydt hvis jeg fik serveret madder til aften, jeg gider ikke engang spise det til frokost. Aftensmaden skal være varm TAK! Medmindre det er højsommer, så er en salat dejlig.

Pizza spiser vi ca 1 gang om måneden. Jeg synes det er et ret stort arbejde at lave pizza fra bunden, og oftest er jeg nødt til at lave 4-6 styks for at mætte alle munde. Så det er en weekendting.

Suppe er måske også en gang om måneden, og kun i vinterhalvåret.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Pyjamas
Kort karma: 21
Likede indlæg: 180

Indlægaf Pyjamas » 22. jan 2016, 11:50

Vi får sjældent decideret smørrebrød til aften, får vi endelig rugbrød, er det fordi, vi er kommet hjem 5 minutter i spisetid, og der skal mad på bordet straks.
Pizza er ikke så tit igen, det er primært, når sønnike ikke er hjemme :genert:
Suppe får vi til gengæld jævnligt, det er oftest kartoffelsuppe.

Vi får oftest gryderetter og andre fryservenlige retter.
0
Rakel
Kort karma: 422
Likede indlæg: 3111

Indlægaf Rakel » 22. jan 2016, 12:15

Vi får meget sjældent suppe. Det er stort set aldrig. Hjemmelavet pizza får vi velsagtens 1-2 gange om måneden. Købepizza sjældent (dr er meget andet take-away, vi hellere vil have) og rugbrød 1-2 gange om ugen.

Det er kun mig, der pt. ikke har frokostordning - og i dem indgår ikke rugbrød, så det er efterspurgt at få serveret hos os til aften.
0
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 105
Likede indlæg: 954

Indlægaf Evapeva » 22. jan 2016, 12:21

Vi spiser ofte....rugbrød...suppe.... og pizza. :genert: Hoppsan! :fløjt:

Vi er alle fire i madordning i det daglige, så derfor får vi varm/lun mad eller buffet til frokost. Deraf den knap så spændende aftenmenu.
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3263

Indlægaf DD_81 » 22. jan 2016, 12:26

jeg tror det passer meget godt på vores familie...

Vi har bestemt rugbrødsdage, måske med lidt lunt til - men det er hurtig og nemt. (mand og børn får ofte varmt til frokost, skolebørnene har ofte sandwich med til madpakke, så vi kører ikke sur i rugbrød og pålæg )
Vi laver ofte nem mad, der ligger i "junk" kategorien, dog er det typisk hjemmelavet, det sker sjældent at vi får take-out.
Vi får måske kartofler 1-2 gange ugentligt, men det er meget sjældent den traditionelle kogte kartoffel
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9237

Indlægaf Fru Sunshine » 22. jan 2016, 12:54

Vi spiser aldrig rugbrød til aften, suppe ret sjældent og pizza hver fredag.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Mad og drikke"