Hvor godt er dit helbred i forhold til din alder?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3890

Re: Hvor godt er dit helbred i forhold til din alder?

Indlægaf Delfin » 24. jan 2016, 00:54

Jeg har fået mig en række kroniske sygdomme i lommen, både fysiske og psykiske, som hver især giver funktionsnedsættelser.
På en dårlig dag føler jeg mig meget gammel, og på en god dage knap så gammel, men generelt svarer min krop ikke til min alder.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 133
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 1116

Indlægaf FrøkenM » 24. jan 2016, 07:37

Er 22 og er diagnosticeret med Cerebral Parese og ingen indenfor sundhedsvæsenet kan tilsyneladende blive helt enige om i hvilken grad.

Det siger næsten sig selv at det medfører nogle problemer som man ellers ikke bøvler med. Pt. er det knæ og hofter der driller mest, men knæet er tilsyneladende løst efter + 4 år med daglige smerter. Hvis jeg bare passer den ugentlige træning og ellers lytter til min krop, viser diagnosen sig slet ikke, men den gør mig træt som et ondt år efter en dag på universitetet næsten uanset hvad jeg gør.
Med diagnosen er der ikke som sådan nogle psykiske gener, men jeg kæmper nogle gange (også lige i tiden) med psyken efter et langt, opslidende forløb med udredning og behandling... "hvorfor lige mig" "nu gider jeg ikke den her sygdom mere" osv... men sådan er det bare og det prøver jeg så at leve med :)
De kloge hoveder siger, at ens krop med min diagnose ældes 3 gange hurtigere end nogen uden CP hvilket betyder at mine knogler og led er ca. 66 år gamle.

Derudover ser jeg ekstremt dårligt. Men udover det så har jeg det nu egentlig meget godt :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 24. jan 2016, 08:46

Min i øvrigt skønne hjerne har et par huller pga sclerose. Rent fysisk har jeg taget kampen op og er i dag nok i bedre form end mange kontormus i starten af 30'erne, men kognitivt har sygdommen ædt noget af overskuddet.

Jeg har et godt liv den forbandede usynlige sygdom til trods, men det har taget år at tilpasse livet og acceptere ændringerne. Til gengæld har jeg lært at mærke grænser og sige nej. Det var næppe sket ellers.
2
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1163
Likede indlæg: 6824

Indlægaf Wizzze » 24. jan 2016, 09:02

Synes jeg bærer min alder på 97 ret flot :lol:

Det knirker her og der, og mine ankler og led kan virkelig ikke lide lange løbeture, men ellers fungerer det meste, jobbet har det dog ind i mellem med at øge blodtrykket lidt for meget.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
kokkenok
Kort karma: 8
Likede indlæg: 73

Indlægaf kokkenok » 27. jan 2016, 15:31

3* Mit helbred er vist meget gennemsnitligt.
Puls og blodtryk er ret godt - Mit ikke særligt i "hvile" puls på 55 og et blodtryk på 110/70 er ok.
Jeg har dog en række skavanker fra tidligere arbejde, samt en lidt større skavank fra en arbejdsulykke, som jeg prøver at "lære at kende".
0
"She stands before you naked. You can see it, you can taste it, And she comes to you light as the breeze.
Now you can drink it or you can nurse it, It don't matter how you worship. As long as you're Down on your knees."

Tilbage til "Helbred"