Fastelavn er mit navn

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5960

Re: Fastelavn er mit navn

Indlægaf LadyFox » 23. jan 2016, 10:50

Jeg har ingen børn, men hvis jeg havde måtte de gerne rasle.
Jeg har siden jeg blev voksen aldrig haft raslene børn forbi, underligt nok - men kom der nogle ville jeg da give dem lidt slik og lidt mønter.

Jeg måtte gerne rasle som barn, bare ikke på de lokale værtshuse - men det gjorde vi alligevel, for stamgæsterne gav godt, både fordi de var godt stive men også fordi det gjorde en konkurrence om hvem der gav mest. Engang tjente vi 3000 kroner på et enkelt værtshus.
4
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 23. jan 2016, 10:54

Min har kun raslet en gang til fastelavn, det er ikke sådan kutyme her i lejligheds hood :) Jeg har aldrig stødt på nogle børn omkring fastelavn, og min egen gider ikke det udklædning. Til halloween går de dog rundt men der er de også scary og det er åbenbart sjovere. :lol:

Det ene år hvor han var udklædt var han halv rig da han kom hjem, for han var udklædt som politibetjent på christiania :afro: Det var der mange der synes var ret sjovt :deer:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 23. jan 2016, 10:58

Wizzze skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg har (heldigvis) ikke oplevet nogen her endnu - det er nok, de kommer til nytår. Skulle der komme nogen, kan de få resterne fra nytåret.

Nytår? rasler børn til nytår, det har jeg aldrig oplevet? :gruble:

I Sønderjylland. Mest på landet, jeg har ikke oplevet det i byerne.

De kommer rendende med deres hundepropper, knaldperler og heksehyl, ringer på og ønsker godt nytår og forventer så, deres i forvejen fyldte bæreposer toppes op.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1015
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9197

Indlægaf Fru Sunshine » 23. jan 2016, 11:05

Ja, jeg raslede som barn og vi fik altid penge. Vi gik udklædte rundt med vores sparebøsser, og så plejede vi at få en skilling.
De der surstråler, der nægtede at åbne døren eller blev enormt sure på os, fandtes stort set ikke i vores nabolag.

Mine børn raslede også da de var små, men da var man begyndt på det der med at give slik i stedet for penge. Det synes jeg stadig er fesent. Slik kan ikke rasle, og jeg synes, det er sådan en underlig måde at blande halloween ind i vores fastelavn.

Og ja, jeg åbner, men det er mange år siden, at der er har været raslere her. Men da de kom, sørgede jeg for at have nogle småpenge hjemme, selv om det var trist at se på deres poser, der heller ikke kunne rasle.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2294

Indlægaf Studsgaard » 23. jan 2016, 11:43

Ja mine børn må rasle. Og de går gerne rundt med nogle venner. Jeg har fortalt de skal huske at synge og selvfølgelig er de klædt ud.
Jeg syntes det er så hyggeligt når de kommer klædt ud.
Inden mine unger blev store og begyndte at rasle kom der næsten aldrig nogen - men nu kommer nogen af deres venner somregel.
Jeg har altid mønter klar og et par gange har jeg bagt fastelavnsboller eller pyntet alm boller så kan de få sådan en og det plejer at være et hit.

Da jeg var barn måtte vi også rasle. Et år havde jeg sammen med en veninde lavet en hel dans til sangen. Det gav godt :lol:
0
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 12
Likede indlæg: 322

Indlægaf Myresluger » 23. jan 2016, 11:45

Jeg måtte ikke rasle fastelavn. Min mor tilbød engang nogle unger der raslede hos os en fastelavnsbolle - stor opstandelse, næh de ville KUN have penge. Siden hen blev døren ikke åbnet.

Mine egne unger har fået lov - vi bor i en lille by hvor det er helt almindeligt. Det har dog kun været ganske få år hvor de har gjort det. Vi har også selv givet - primært slik da vi ofte ikke har ligget inde med mønter - da er det godt med en pose slik på lager, der kan deles ud af.
0
Brugeravatar
Pussikat82
Kort karma: 238
Likede indlæg: 975
Kontakt:

Indlægaf Pussikat82 » 23. jan 2016, 11:48

Ingen børn her, men hvis der kommer nogen, har vi slik til dem og sikkert også nogle mønter. Der er dog ikke kommet nogen, mens jeg har boet her (6 år). Tror, de er lidt nervøse for, hvad det er for nogle, der bor her med vores kæmpe nazi-indhegning af haven :genert:
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.

Billede
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 32
Likede indlæg: 607

Indlægaf Stars » 23. jan 2016, 11:56

landsbytossen skrev:Jeg giver ikke til tiggere ved hoveddøren. Men husker jeg det, kan jeg finde på at lave en stor slikskål som små fingre med snotbakterier og de, der er værre, kan inficere. Når ungerne senere laver 11-taller ud af næsen og har roskildesyge, har forældrene glæden.

Kommer der udklædte børn, jeg kender, som synger og rasler, falder der måske en daler af til køb af slik uden bakterier.

Som barn raslede jeg fastelavn enkelte gange. Som regel var det begrænset til den lille villavej, jeg boede, og enkelte andre steder, hvor jeg kendte husets beboere. Dengang var det ikke nok at ringe på og stikke indsamlingsbøssen frem. Der skulle arbejdes for det. Nogle steder kunne det høres, at der kom nogen hen til hoveddøren, men der blev først åbnet, når der var sunget.

Jeg har vist kun oplevet syngende børn :gruble:
Men her begynder de først at synge, når man åbner døren.
1
Brugeravatar
Fuck.exe
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1498

Indlægaf Fuck.exe » 23. jan 2016, 12:56

Fru Sunshine skrev:Ja, jeg raslede som barn og vi fik altid penge. Vi gik udklædte rundt med vores sparebøsser, og så plejede vi at få en skilling.
De der surstråler, der nægtede at åbne døren eller blev enormt sure på os, fandtes stort set ikke i vores nabolag.

Mine børn raslede også da de var små, men da var man begyndt på det der med at give slik i stedet for penge. Det synes jeg stadig er fesent. Slik kan ikke rasle, og jeg synes, det er sådan en underlig måde at blande halloween ind i vores fastelavn.

Og ja, jeg åbner, men det er mange år siden, at der er har været raslere her. Men da de kom, sørgede jeg for at have nogle småpenge hjemme, selv om det var trist at se på deres poser, der heller ikke kunne rasle.

Man behøver altså ikke være sur, fordi man ikke gider åbne døren for raslende børn :D Jeg gider ikke give til børn der rasler eller børn der leger trick or treat, men det betyder altså ikke at jeg er sur. Det er bare ikke noget jeg fejrer eller går op i :)

Jeg åbner heller ikke altid døren når jeg kan se at det er Jehovas videne der står derude og ringer på. Nogle gange fordi jeg ikke gider snakke med dem, andre gange fordi jeg ikke har bukser på. Det er alligevel sjældent at jeg er sur, når jeg ikke har bukser på :D
1
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 23. jan 2016, 13:01

Måske burde man som minimum have bukser på, når man åbner.
0
Brugeravatar
Fuck.exe

Indlægaf Fuck.exe » 23. jan 2016, 13:02

Fru Sunshine skrev:Måske burde man som minimum have bukser på, når man åbner.

Jeg tror at det er de færreste der åbner døren, hvis de ikke har bukser på.
0
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 716

Indlægaf HappyHippo » 23. jan 2016, 13:03

Jeg synes nu dem der ikke åbner er nogle mokker. Helt ærligt det er glade, udklædte børn.

Det sjove var når det var en indvandrerfamilie. De kendte slet ikke traditionen og min søster var fræk og sagde at nu skulle de altså give os nogle penge! :D

Jeg ved ikke om mine børn får lov, det er som om traditionen er ved at uddø og det er lidt synd at sende dem rundt til bare afvisninger...
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 23. jan 2016, 13:03

Fuck.exe skrev:

Men det er faktisk lidt sjovt, når det er Jehovas Vidner. De har så ikke været her siden og jeg havde endda morgenkåbe på.
1
Brugeravatar
Fuck.exe

Indlægaf Fuck.exe » 23. jan 2016, 13:05

HappyHippo skrev:Jeg synes nu dem der ikke åbner er nogle mokker. Helt ærligt det er glade, udklædte børn.

Det sjove var når det var en indvandrerfamilie. De kendte slet ikke traditionen og min søster var fræk og sagde at nu skulle de altså give os nogle penge! :D

Jeg ved ikke om mine børn får lov, det er som om traditionen er ved at uddø og det er lidt synd at sende dem rundt til bare afvisninger...

Alle gider ikke det samme. Helt ærligt.
4
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5960

Indlægaf LadyFox » 23. jan 2016, 13:23

Fru Sunshine skrev:
Fuck.exe skrev:

Men det er faktisk lidt sjovt, når det er Jehovas Vidner. De har så ikke været her siden og jeg havde endda morgenkåbe på.

Det trick låner jeg altså, Jehovas Vidnet kan lugte mig på kilometers afstand, og jeg luger af en der har brug for hjælp.. Åbenbart.
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.

Tilbage til "Livets forhold"