Jeg har dummet mig...

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Grissebassen
Kort karma: 33
Likede indlæg: 485

Re: Jeg har dummet mig...

Indlægaf Grissebassen » 23. jan 2016, 21:12

Hun overreagerer da godt nok. Hvis man gerne vil have at folk kommer, så må man invitere dem. Har de så langt andre planer i mellemtiden, der ikke kan aflyses, så er det bare ærgerligt. Du har virkelig ikke dummet dig, og jeg tænker at hun vel selv må kunne se at hun overreagerer, når hun lige har slugt kamelen og faldet ned på jorden igen.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1146
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9629

Indlægaf kidkomb » 23. jan 2016, 21:21

Mi55y skrev:
Kloge ord!

Jeg er 32 og hun så snart 30, og vi fik kontakt for 9 år siden og har så brugt mere og mere tid sammen med årene. Hun er vokset op som enebarn, og jeg er vokset op med søskende (og har et meget tæt forhold til dem), så det har muligvis også noget at sige. Samtidig er hun ud af en meget lille familie, og hendes mor har aldrig haft en mand. Hun har aldrig mødt vores biofar, mens jeg har haft sporadisk kontakt gennem min opvækst, dog har jeg ikke set ham nu i 6-7 år.

Så jeg tror helt sikkert sagtens, hun kunne have nogle issues med at finde sin rolle i vores relation.

Jeg synes det lyder som om hun er bange for at blive ladt alene. At hun, da hun fandt dig, fandt noget hun måske havde længtes efter i sin barndom. Det kan være svært, at føle sig bange for, at blive afstødt.
At hun så håndterer det helt ad h til, er en anden side af sagen, og andre har allerede sagt kloge ord om den del.
-det må der siges fra overfor.
5
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 325
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3232

Indlægaf DD_81 » 23. jan 2016, 21:41

Alle de gode råd er vist givet :)

Men jeg læste dit indlæg, vs. overskriften på tråden, og vil bare sige NEJ DU HAR EJ -

jeg er helt på "dramadronning" holdet...
Altså min mor har aldrig fejret en af mine 3 runde fødselsdage med mig, på selve dagen! jeg elsker hende stadig ;)
Skulle en af mine søstre have planlagt at rejse på min runde fødselsdag, ja så var det sådan det var, det ville jeg vitterligt ikke surmule over! Og da slet ikke hvis de havde tænkt sig at fejre mig på et andet tidspunkt.
Der ligger naturligvis noget andet i jeres relation, - men jeg synes ikke det kræver mere undskyldning/beklagelse end du allerede har givet hende.
Senest rettet af DD_81 23. jan 2016, 21:45, rettet i alt 1 gang.
2
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 23
Likede indlæg: 392

Indlægaf billiebean » 23. jan 2016, 21:41

Ok hun har ikke taklet sin skuffelse særlig raffineret, men det betyder ikke at du skal synke ned på hendes niveau. Det smarteste er nok at nedtrappe alt potentielt drama og opføre sig sobert og overbærende i et stykke tid. Nogle mennesker kan bare ikke finde ud af at håbdtete deres skuffelse på en sober måde, men når det i bund og grund handler om, at hun godt kan lide dig, og derfor er skuffet over du ikke kan komme til hendes fødselsdag er det alligevel mere tilgiveligt end hvis hun fx slet ikke havde inviteret dig..
3
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1513

Indlægaf Velvet-Goldmine » 23. jan 2016, 22:43

Som mange rigtigt siger, så handler hendes reaktioner lige så lidt om dig, som din bestilling af rejse handlede om hende. Hun reagerer på alt det her 'forladthed' i hendes liv, så det bedste du kan gøre er at lade hende vide at du godt gider hende, men vedblive at tage afstand fra hendes styring og guilt trip.

Bare sig det samme hele tiden
"det var en misforståelse, og det er træls og beklageligt - det må vi arbejde på ikke sker mere"
"Det handlede ikke om dig, men om mig og min kæreste"
"Jeg vil rigtig gerne se dig, og når du gerne vil se mig igen, så er jeg her"

Disse sætninger giver du skiftevis i rette sammenhæng, men lad dig IKKE forføre ud i en diskussion af hendes opfattelse af din adfærd - det er dømt til at mislykkes fordi det i bund og grund ikke er problemets kerne, og så hænger du i kviksandet.
Sig klart fra, men giv samtidig indtryk af åbenhed og at du gerne vil hende. Så lærer hun efterhånden at hun ikke kan styre jeres relation på den måde, men bliver ikke intimideret af dig til et decideret brud. Så lærer hun måske også, i små bitte dryp, at folk ikke forsvinder fra hende, selvom hun ikke kan styre relationen ensidigt, og hendes angst fortager sig.
5
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 161
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2518

Indlægaf Mi55y » 24. jan 2016, 12:02

Hun tog alligevel med til festen i går, men hun værdigede mig ikke et blik og sad og var mut ovre i hjørnet af sofaen. Hun gik så hjem efter ret kort tid, uden at jeg opdagede det. Og så fik jeg jo alle spørgsmålene fra de andre om, hvad der var i vejen med hende... Dem måtte jeg jo så lige glide let og elegant af på... Men jeg havde selv en rigtig god aften!

Og ja, Velvet-Goldmine, det bliver jo nok mig, der må række hånden ud, som du siger det ved at lade hende vide, at jeg er der, når hun er klar...
3
Frisk på brætspil i Århus? viewtopic.php?f=5&t=4972

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 24. jan 2016, 12:09

Noget helt andet er, at en af pigerne til festen prøvede at rekvirere mig til en sportsgren, som jeg egentlig rigtig godt kunne tænke mig at prøve. Men jeg ved så bare, at min søster også lige er startet på holdet, og jeg tænker ikke, at hun pt. ville se med milde øjne på, at jeg pludselig dukkede op. Også når hun jo åbenbart har det sådan lidt "det er mine venner mere end dine".
1

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 325
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3232

Indlægaf DD_81 » 24. jan 2016, 12:35

Mi55y skrev:Noget helt andet er, at en af pigerne til festen prøvede at rekvirere mig til en sportsgren, som jeg egentlig rigtig godt kunne tænke mig at prøve. Men jeg ved så bare, at min søster også lige er startet på holdet, og jeg tænker ikke, at hun pt. ville se med milde øjne på, at jeg pludselig dukkede op. Også når hun jo åbenbart har det sådan lidt "det er mine venner mere end dine".

Jeg tror det er klogt at holde lav profil i denne henseende :)
Ikke for hendes skyld, men din egen endnu mere.
7
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Zilla
Kort karma: 2
Likede indlæg: 18

Indlægaf Zilla » 24. jan 2016, 13:17

Jeg vil bare erklære mig enig med de andre. Man kan ikke vente med at bestille rejser (og planlægge sit liv) til man måske får en invitation.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4275

Indlægaf Rapfisk » 24. jan 2016, 13:37

Mi55y skrev:Hun tog alligevel med til festen i går, men hun værdigede mig ikke et blik og sad og var mut ovre i hjørnet af sofaen. Hun gik så hjem efter ret kort tid, uden at jeg opdagede det. Og så fik jeg jo alle spørgsmålene fra de andre om, hvad der var i vejen med hende... Dem måtte jeg jo så lige glide let og elegant af på... Men jeg havde selv en rigtig god aften!

Og ja, Velvet-Goldmine, det bliver jo nok mig, der må række hånden ud, som du siger det ved at lade hende vide, at jeg er der, når hun er klar...

Der går i hvert fald ingen skår af dig ved at være den imødekommende eller ved at bekræfte jeres relation over for hende. Det virker som om, I ellers er glade for hinanden? Hvis det er rigtigt, så husk at sige til hende, at du er glad for hende, giv hende knus, hvis hun kan lide det, osv. Hun virker meget udsat og utryg, og du har som hendes søster en unik mulighed for at gøre en positiv forskel i hendes liv.
4
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 23
Likede indlæg: 392

Indlægaf billiebean » 24. jan 2016, 16:43

Mi55y skrev:Noget helt andet er, at en af pigerne til festen prøvede at rekvirere mig til en sportsgren, som jeg egentlig rigtig godt kunne tænke mig at prøve. Men jeg ved så bare, at min søster også lige er startet på holdet, og jeg tænker ikke, at hun pt. ville se med milde øjne på, at jeg pludselig dukkede op. Også når hun jo åbenbart har det sådan lidt "det er mine venner mere end dine".

Når bølgerne lige har lagt sig, kunne det vel også være hun ville synes om ideen med at gå til en fælles aktivitet, da I så får noget tid sammen?
0
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Torn » 24. jan 2016, 16:52

Jeg synes, du skal vente med den sportsgren.

Selvom din søster opfører sig helt urimeligt, har jeg en mistanke om, at det er fordi hun på en eller anden måde har det skidt - og jeg tænker, at du er i bedre stand til at spille den voksne og lade hende komme til sig selv. Altså, hvis hun ellers normalt er velfungerende og rar at være sammen med.
7
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 26. jan 2016, 15:32

Hende med sportsgrenen skrev i dag i en fælles FB-tråd inkl. min søster, at hun håbede, vi kom til træning i morgen. Jeg skrev så ikke i morgen, men måske i næste uge. Skrev så til min søster, at jeg var der, når hun var klar, men respekterede, at hun som skrevet ikke kunne håndtere mig pt. Jeg skrev også, at jeg ikke håbede, at det ville blive et issue, hvis jeg kiggede forbi træning en dag. Hun svarede så, at hun ikke forstod, hvorfor jeg ville presse hende på den måde med sportsgrenen, og at jeg ikke kunne være det bekendt. Og så blev jeg faktisk lidt irriteret og skrev, at hvis hun troede, at jeg gjorde det for at presse hende, så havde hun ikke høje tanker om mig, og at det intet havde med hende at gøre. Og henviste til hendes egen udmelding i weekenden om, at hun ikke skulle bestemme, hvad jeg gjorde. For helvede, hvor er jeg træt af, at det skal være så stort et problem!!!
8

Brugeravatar
Purple
Kort karma: 17
Likede indlæg: 230

Indlægaf Purple » 26. jan 2016, 16:15

Liseletpåtå skrev:Du har altså ikke dummet dig, Det er din søster der har, ved ikke at melde hendes planer klart ud.

^ This! :kram:
4
HerErJeg
Kort karma: 13
Likede indlæg: 235

Indlægaf HerErJeg » 26. jan 2016, 16:37

Du er simpelthen alt for sød. En skovl er en skovl, og søster kunne vist trænge til at blive talt direkte imod.
Hvad kunne næsten blive værre end det er nu? Jeg tror din søster kan drive offerrollen så langt ud, at hun til sidst ikke kan huske hvad der starter det hele.

Jeg tænker sådan på Badehotellet, Birthe Neumanns rolle som den dybt urimelige Olga og hendes lille søster som aldrig gør noget godt nok. Der er mange ligheder, selvom der er 80 år imellem.
3

Tilbage til "Livets forhold"