Dine forældre og dine forhold

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4294

Dine forældre og dine forhold

Indlægaf Rapfisk » 23. jan 2016, 15:51

Det er en gammel "sandhed" (eller ammestuehistorie), at piger forelsker sig i mænd, der minder om deres far, men passer det også?

Mit spørgsmål kommer af en samtale, mine forældre åbenbart har haft, hvor min far beskrev, at han var bange for, at den måde, han har behandlet kvinder på (dvs. temmelig skidt) på én eller anden måde er skyld i, at jeg at jeg er single og ikke har givet dem børnebørn :rulle:

Min rygmarvsreaktion er selvfølgelig,at jeg selv er ansvarlig for mine forhold, men det har sat nogle tanker i gang, fordi jeg på godt og ondt godt kan se nogle ligheder mellem min far og mine mænd, og mellem mine forhold og mine forældres.

Hvordan har jeres mødre og fædre og jeres forældre påvirket jeres forhold, og har de overhovedet det?
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1139

Re: Dine forældre og dine forhold

Indlægaf englishchannel » 23. jan 2016, 16:04

Det passer meget godt her. Mine forældre er skilt og jeg er opvokset hos min far.

Min kæreste og min far minder meget om hinanden af personlighed og væremåde, og hvis man lavede en personlighedstest på dem begge, ville de nok bonge ud på mange af de samme punkter. Vi holdt jul sammen i år, bare os tre, og det var simpelthen så harmonisk, da alle var enige om alting hele tiden :D
4
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 214
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1988

Indlægaf Lurende Peber » 23. jan 2016, 16:10

Jeg vil ikke have en partner, som minder for meget om min mor. Sød og venlig bevares men alt for pylret!
1
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 23. jan 2016, 16:10

Hos mig passer det også meget godt. Både min kæreste og min far er nogle ret 'groundede' mænd, der er gode til at tænke og være i kontakt med deres egne følelser. Selvfølgelig er der nogle steder de slet ikke minder om hinanden, men jeg har flere gange tænkt at han minder meget om min far.
1
Brugeravatar
MyIdea
Kort karma: 17
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 253

Indlægaf MyIdea » 23. jan 2016, 16:19

Min sidste kæreste mindede næsten for meget om min far, og det var absolut ikke kun på de gode områder.
Resten af mine ekskærester gør absolut ikke.
0
You're never fully dressed until you wear a smile
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 23. jan 2016, 16:24

Egentligt ikke.

Jeg anser mildt sagt min far som lidt af en tøffelhelt der alt for længe har fundet sig i min mor hang til det hysteriske og overdramatiske og holder kæft for husfredens skyld, langt hen af vejen. Både min eksmand og min nuværende mand har ikke det træk, det er nok det sidste de skal have skyld for, både i positiv og negativ forstand. Jeg tror jeg ubevidst har søgt det stik modsatte fordi det simpelthen er så aftændende for mig at skulle være sammen med en mand jeg ligeså godt kunne bruge som dørmåtte.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Orchidea
Kort karma: 17
Likede indlæg: 426

Indlægaf Orchidea » 23. jan 2016, 16:32

Det passer vist meget godt her. Heldigvis er det sådan at min far er en vidunderlig mand og det er min mand så absolut også :)
0
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 45
Likede indlæg: 187

Indlægaf Little_Woman » 23. jan 2016, 16:33

På nogle måder, har jeg tit tænkt.

Jeg holdt uendelig meget af min far, som en mild, følsom, klog, spontan og rar mand. Meget en levemand, på en måde, der lyttede meget til sit hjerte og satte pris på livet og de små ting. Ikke så bundet af regler, normer, "bør" og perfektion, men en tidsoptimistisk drømmer, der trivedes med god tid, åbne rammer og uformelt samvær.

Vi var meget forskellige - omend jeg tror at jeg, inderst inde, ligner ham mere end som så. Ellers er jeg uden tvivl Moon mors datter.

Men ja, de mænd jeg sådan VIRKELIG er faldet for, gennem tiden, har lignet ham. Meget. Ikke på udseendet, men på væremåden og adfærden. Jeg tiltrækkes af livsnyderen, drømmeren og den ustrukturerede mentalitet, omend jeg er meget modsat. Modsætninger mødes; det er i hvert fald dem jeg falder for. Og min far var min modsætning, på mange måder.

Jeg ser det som meget positivt - min far var en dejlig mand!
1
Nu med fugl
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 23. jan 2016, 16:34

Jeg tilstår: der er rigtig mange træk til fælles.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2371

Indlægaf achillaxedprune » 23. jan 2016, 17:00

Ja, de forældre kan virkelig sætte nogen tanker i gang... :)

Her har min fars måde at være far på, været direkte medvirkende til at jeg har kunne finde sammen med min mand. Min far har altid elsket mig, men været virkelig dårlig til at vise det, hvilket tit medførte, at jeg har følt mig lidt som en lille pige, der har hoppet rundt om min far for opmærksomhed. Da jeg mødte min mand, kunne han heller ikke fortælle, at han elskede mig, han viste det heller ikke så godt og der var en hel masse interaktioner, som mindede meget om det følelsesmæssige forhold jeg havde til min far... Lidt en følelse af, at jeg elskede mest. Samtidig med at jeg vidste, at min far elskede mig overalt på jorden.

Personlighedsmæssigt minder min mand dog helt utrolig meget om min storebror... Som der på mange måder, har været mit mandlige forbillede. Jeg er først begyndt at lære min far at kende i slutningen af 20'erne, mens jeg altid har været meget tæt med min storebror. Dvs. selvom min far har været der gennem hele min opværkst, så har vi aldrig rigtigt talt sammen. Jeg har aldrig rigtigt vidst hvem han var, og jeg havde aldrig rigtigt fornemmelsen af, at han kendte mig.
Min storebror derimod, han har altid været en del af mit sociale liv... Og dermed er det også klart, at nogle af de personlighedstræk som han besidder også er at finde hos min mand. Faktisk er der overraskende mange lighedstræk... Min mand og bror fungerer også virkelig godt sammen og de eeeelsker hinanden. :lol:

Jeg er slet ikke i tvivl om, at min opvækst har haft rigtig meget at sige i forhold til mit valg af partner... Simpelthen fordi, jeg har kunne bære over med nogle ting, som andre nok havde sagt fra overfor, og jeg kan genkende nogle træk hos min mand, som jeg kan forholde mig til qua min barndom. Ej, det lyder jo næsten helt dårligt, men det er det virkelig ikke... F.eks. skændes vi ALDRIG. Jeg kan slet ikke have, at nogen hæver stemmen eller opfører sig aggressivt overfor mig, og sådan noget har der aldrig været. Andre af mine veninder er vokset op med råb og skrig og skænderier, som ikke har noget problem med det. Jeg har slået op med en kæreste, som jeg har boet sammen med, fordi han kastede en pude ind i væggen (og en masse problemer op til da).

Pointen er: det som jeg kan leve med, ville andre sikkert ikke kunne, og mine dealbreakers lever andre med. Og her er forskellen nok, hvad man er vokset op med. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5913

Indlægaf Smiling_Goat » 23. jan 2016, 17:53

Jeg er vokset op uden en far. Til gengæld har jeg en bror, der er seks år ældre. Han flyttede hjemmefra, da han var 16 (og jeg ti,) og jeg kan tydeligt se min bror fra dengang i min kæreste.

De deler meget specielle interesser, som jeg ikke har oplevet andre have og har vist generelt haft meget ens præferencer det meste af deres liv. Jeg kender ikke andre end de to, der kan køre på et-hjulet cykel fx

Der er en del lighedspunkter, men de er selvfølgelig forskellige på en del punkter også.. Man kan vel sige, at min kæreste besidder en del af de træk, jeg bedst kan lide ved min bror, og ikke rigtigt nogen af dem jeg ikke kan lide. Det er da ret heldigt :D
0
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 23. jan 2016, 19:28

Min far og min mand minder meget lidt om hinanden. Jeg er vokset op hos min far - og har nok i høj grad søgt det han ikke kunne vise mig.
De to kommer i øvrigt heller ikke voldsomt godt overens - men bider det i sig af hensyn til mig og børnene (der var et lighedspunkt...)
1
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 23. jan 2016, 19:31

De har helt klart nogle fællestræk. Jeg har også nogle fællestræk med min kærestes mor.
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2941

Indlægaf JoyNips » 23. jan 2016, 19:51

Haha, ja! :blush: Jeg er total kæreste med min far.
1
D.itsen
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1386

Indlægaf D.itsen » 23. jan 2016, 20:40

Nej. De eneste steder jeg synes de minder om hinanden er at de er praktisk anlagt og ikke er så korrekte.
Nogle tidligere kæreste har haft et træk af følelsesmæssige svært tilgængelige, tildels som min far og et iværksætter gen som min bror.
Min far og min svigerfar minder tilgengæld meget om hinanden
0
UH UH UH UH KORT :love:

Tilbage til "Forhold og sex"