Dine forældre og dine forhold

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Re: Dine forældre og dine forhold

Indlægaf Karkluden » 28. jan 2016, 13:10

Her passer det ikke. Eller dvs. ift. hvad andre kan fortælle om min far passer det ikke, for manden er altså død, og har været det i snart tyve år, men min mor, bedsteforældre etc siger, at min kæreste og far slet ikke minder om hinanden.
Min far var handy, men til gengæld var han alkoholisk, ikke til at stole på/lave aftaler med/, behandlede ikke min mor så pænt (skred fx fra hende 1 måned før hun fødte mig), ville ikke se mig, var uansvarlig på sit job og døde derfor af en arbejdsulykke etc etc. Han var sprudlende, ekstremt ekstrovert og der var altid gang i den.

Min kæreste er ikke særligt handy, men han er det mest ansvarfulde og tillidsvækkende menneske her i verden, han er stabil, rolig og kærlig. Han er så ordentlig overfor alle, og så tilbeder han i ret høj grad den jord jeg går på. Og han elsker også en god fest og øl, bevares, men det er måske 3 gange om året.

Min kæreste minder til gengæld herremeget om både min mor og den af mine morbrødre jeg er tættest med, og som har haft en far-rolle ift. mig.
Men det er nu nok meget logisk. Jeg har aldrig rigtigt kendt min far, så jeg har fundet en kæreste, der minder om de to, der var "min far" - min mor og min morbror :lol:

Årh, nu glæder jeg mig til han kommer hjem :love:
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 28. jan 2016, 13:14

Nå ja, og det der med, at man finder familiemønstre, der minder om det, man er vokset op i... Nu kan jeg selvfølgelig ikke spå om fremtiden, men som det ser ud nu, så har jeg faktisk gjort det modsatte af min mor. Hun har altid været alene med et par længere COLA-forhold. Jeg har slået mig ned som 23-årig, og det er min oprigtige plan, at vi skal være sammen altid. Jeg har gået den vej mine bedsteforældre, og min anden morbror jeg ikke er så tæt med har gjort :lol:
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3517

Indlægaf Lemonella » 28. jan 2016, 19:48

Jeg ville under ingen omstændigheder kunne leve sammen med en mand der mindede mig om min far.
Det kom jeg så alligevel til i mit andet ægteskab. Det kunne jeg bare ikke se i starten, men som tiden gik, kom der flere og flere ting frem som mindede om min far.

Min nuværende kæreste er simpelthen så langt væk fra, at ligne min far, at jeg slet ikke tror der er et eneste punkt de minder om hinanden på og heldigvis for det. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Precaseptica
Kort karma: 74
Likede indlæg: 655

Indlægaf Precaseptica » 31. jan 2016, 09:12

Jeg tror i højere grad, det drejer sig om hvordan man opleves af sin partner i starten af forholdet, end hvordan man rent faktisk er. For jeg er slet ikke som min svigerfar. Slet ikke. Han er skåret i hårdt egetræ og jeg er en evighedsstuderende pladderhumanist. Han er rigtig jyde og jeg er midtsjællænder med tungt anker. MEN han er bestemt og kan løse problemer, og sådan har jeg klart set ud i starten af flere af mine forhold. Vi har begge stærke holdninger og vi er ikke bange for at sige noget andre er uenige i.

Så jeg kan godt se hvorfor min forlovede umiddelbart har kastet sig over en mand, der på mange måder udstrålede de styrker hun så i sin egen far. Men efter 5½ år er vi ret enige om, at jeg på mange måder slet ikke kan sammenlignes med hendes far.

Så altså, for mig at se er det mere indikerende for udgangspunktet end det behøver at være på længere sigt.
0
Oddinary
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Indlægaf Oddinary » 2. feb 2016, 18:51

Ingen af mine forhold har været med mænd, der mindede om min far. Heldigvis, for han er ikke et godt menneske. Til gengæld har han nok præget mig til at have meget svært ved at binde mig. Jeg er også blevet lidt følsom overfor bestemte typer adfærd, og tager hurtigt afstand fra dem. Det sjove er, at det er noget, jeg bestemte mig for at gøre, da jeg var meget ung, da jeg netop havde hørt at historien har en tendens til at gentage sig selv, så at sige, og det ønskede jeg ikke.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 40
Likede indlæg: 749

Indlægaf BlueBunny » 2. feb 2016, 19:58

Nej det passer ikke lige her :)
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 349
Likede indlæg: 3461

Indlægaf Ballademager » 3. feb 2016, 05:57

På nogle måder minder min kæreste om min far. De er meget ordentlige med de ting, der er vigtige for dem, og de er begge meget grundige med stort set alt, hvad de har med at gøre. De er også begge to meget omhyggelige med økonomi og det er vigtigt for dem begge at kunne forsørge, hvis det skulle blive nødvendigt.

Men der er et meget vigtigt sted, hvor de adskiller sig, og det er omkring temperament. Min far har et stort temperament, og han kan hidse sig op over mange småting. Sådan var jeg også før i tiden, og det kræver meget energi, skulle jeg hilse at sige. Min kæreste er lige modsat. Han er meget rolig og gider ikke hidse sig op over småting. Det er nok en af de egenskaber, som jeg sætter størst pris på hos min kæreste, og det har faktisk også ændret mit temperament.

Min kæreste (og min svigermor) er også meget opbakkende omkring de ting, som man gerne vil. Det har min far bestemt heller ikke altid været, selvom han er begyndt at blive det over de senere år.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Hurrze
Kort karma: 42
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 332

Indlægaf Hurrze » 4. feb 2016, 03:20

Ved ikke om det passer med mig. Mine forældre gik fra hinanden da jeg var 3. Siden har mine forædre ikke haft så mange kærester. Selv har jeg haft 3 officielle kærester men også datet 1-2 stykker hvor det var meget kæreste agtigt, men aldrig nåede så langt. Min far har nu været sød mod min mor ved jeg, han har ikke haft andre kærester af hvad jeg ved af. Næsten samtlige af dem jeg har været sammen med har dog opført sig dårligt og været dumme overfor mig.
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"

Tilbage til "Forhold og sex"