Din upopulære holdning

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 14
Likede indlæg: 297

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Pølsemix » 26. jan 2016, 18:42

ubestrideligt FAKTUM: Nickelback er et fremragende rockband som på elegant vis leverer musik med et højt kunsternerisk niveau samtidig med at de også er folkelige.
1
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1820

Indlægaf Anilara » 26. jan 2016, 19:22

Pølsemix skrev:ubestrideligt FAKTUM: Nickelback er et fremragende rockband som på elegant vis leverer musik med et højt kunsternerisk niveau samtidig med at de også er folkelige.

:D Dét er sgu den mest upopulære og vanvittige jeg endnu har læst :lol: ;)
10
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9158

Indlægaf Fru Sunshine » 26. jan 2016, 20:22

Dem, der mener, at "man er så ung, som man føler sig" bare er noget, man siger, når man er gammel, bliver klogere.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Sukisaki
Kort karma: 32
Likede indlæg: 503

Indlægaf Sukisaki » 26. jan 2016, 21:19

Forældre burde tvinges til at dele barsel og barns sygedage lige over

Offentlige institutioner burde servere overvejende vegetarisk mad til frokost

Jeg har svært ved at forstå hvorfor alkohol og tobak er lovligt, når andre euforiserende stoffer ikke er.. Jeg synes man burde gøre det hele enten lovligt eller ulovligt..

Jeg synes man burde afskaffe kongehuset

Jeg synes ikke at konceptet "fængsel" giver nogen mening - på mange måder har de det for godt til at jeg vil kalde det "en straf", og de fleste bliver MERE kriminelle af at have været i fængsel. Får ofrene det bedre af det?

Der foregår offentligt omsorgssvigt i rigtig mange danske daginstitutioner. Pædagogerne vil ikke helt indrømme det (hvem har lyst til at fortælle at de "fejler") og forældrene har ikke lyst til at se det, fordi de ikke synes de har andet valg end at aflevere børnene alligevel..
1
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2708

Indlægaf Urtekussen » 27. jan 2016, 09:17

Der er kun en rigtig hue, den er rød!!
11
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Sjg
Kort karma: 11
Likede indlæg: 227

Indlægaf Sjg » 27. jan 2016, 12:12

Nogle uddannelser er - objektivt set - sværere og mere krævende end andre, og jeg mener derfor, at det er ganske berettiget, at (mange af) disse uddannelser anses for mere prestigefyldte - og giver sig udslag i en højere løn - end de lettere gennemførlige uddannelser som f.eks. (visse) erhvervsuddannelser og (visse) kortere videregående uddannelser. Dette har imidlertid ikke nødvendigvis noget at gøre med, hvilke uddannelser der er de "fineste" eller mest samfundsnyttige.
1
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1963

Indlægaf Mani » 27. jan 2016, 12:22

Urtekussen skrev:Der er kun en rigtig hue, den er rød!!

Nissehue?
10
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Sjg

Indlægaf Sjg » 27. jan 2016, 12:28

Pernille skrev:Jeg synes det er dumt (og snobbet) at sætte lønniveauet ud fra uddannelseslængde og prestige.

Mennesker med kortere- eller erhvervsuddannelser har oftere fysisk hårdere arbejdsopgaver, de er længere tid på arbejdsmarkedet og har oftere større risiko for at blive "slidt op".

Generelt synes jeg, der hersker alt for meget "uddannelsessnobberi", hvor højtuddannede og højtlønnede ser ned på lavere uddannede.
F.eks. når højtlønnede, skal have repareret deres hus eller bil, men kun ser håndværkeren/mekanikeren som en person der står lavere i samfundshierakiet end de selv og derfor ikke mener de er lige så meget værd, både rent menneskeligt og lønmæssigt. (og jo, det sker!)

Eftersom du mere eller mindre ordret citerer formuleringer fra mit indlæg, må jeg jo gå ud fra, at det er mig, der er den tiltænkte modtager af din svada - men jeg kan simpelthen ikke se sammenhængen?

Jeg taler om den objektive sværhedsgrad af selve uddannelsesforløbet. Det har simpelthen ikke en fløjtende fis at gøre med de efterfølgende jobmuligheder eller deres fysiske belastningsgrad.
1
Sjg

Indlægaf Sjg » 27. jan 2016, 12:45

Pernille skrev:Jeg blev mindet om det ud fra dit indlæg, ja, men det er skam noget vi har snakket om herhjemme flere gange.

Jeg mener ikke at sværhædsgraden eller længden af uddannelsesforløbet skal lægge niveauet for fremtidig løn.
Derimod mener jeg man burde kigge på arbejdsopgaver, om arbejdet er fysisk hårdt (risiko for at blive fysisk nedslidt), mængden af ansvar.
Sværhedsgraden/længden af uddannelsen i sig selv, synes jeg ikke skal have stor betydning for lønniveauet.

Jamen, er det da en upopulær holdning?

Jeg synes da, at den holdning, jeg oftest støder på, er, at lavtuddannede/ufaglærte er for lavt lønnede ift. højtuddannede.
0
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 43
Likede indlæg: 315

Indlægaf Zinde » 27. jan 2016, 12:46

Børn indtil børnehavealderen har bedst af at blive passet hjemme - helst af deres mor, men far kan også gå.

Bum!
2
Some people never meet their hero
I gave birth to mine
:lun:
Oddinary
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Indlægaf Oddinary » 27. jan 2016, 12:50

Der er fremkommet alt for mange nye fluffy, "innovative" universitetsuddannelser med et alt for stort optag af studerende. Jeg forudser, at det i manges tilfælde viser sig både at være spild af statskassepenge, men også dårlig udnyttelse af individets tid.
6
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9158

Indlægaf Fru Sunshine » 27. jan 2016, 13:23

Det der med højt- og lavtuddannede er noget hønsebæ.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2364

Indlægaf Juki » 27. jan 2016, 13:33

achillaxedprune skrev:Jeg synes at gamle mennesker og små børn stinker... Ad, der er intet værre end at træde ind på et plejehjem eller i en brønehave/der går en børnehave ind i bussen. Ydrk!

:D

Det samme med somaliere. De lugter også sådan lidt sødligt/kvalmt tit :genert:
1
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3404

Indlægaf dgd2007 » 27. jan 2016, 13:46

Pernille skrev:Jeg synes det er dumt (og snobbet) at sætte lønniveauet ud fra uddannelseslængde og prestige.

Mennesker med kortere- eller erhvervsuddannelser har oftere fysisk hårdere arbejdsopgaver, de er længere tid på arbejdsmarkedet og har oftere større risiko for at blive "slidt op".

Generelt synes jeg, der hersker alt for meget "uddannelsessnobberi", hvor højtuddannede og højtlønnede ser ned på lavere uddannede.
F.eks. når højtlønnede, skal have repareret deres hus eller bil, men kun ser håndværkeren/mekanikeren som en person der står lavere i samfundshierakiet end de selv og derfor ikke mener de er lige så meget værd, både rent menneskeligt og lønmæssigt. (og jo, det sker!)

Jeg er enig i, at snobberi altid er åndssvagt.
Men selve det med lønnen er mange gange simpelthen et spørgsmål om: "Det her er der ikke så mange, der kan" => høj løn.
1
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3404

Indlægaf dgd2007 » 27. jan 2016, 14:01

Skumfidusen skrev:Nok strengt taget mere, at det er noget få kan og der mange, der vil have. Helst mange med penge. Det er derfor en fodboldspiller kan tjene millioner, mens en sygeplejerske ikke kan. Der er vel ingen der kan påstå at jobbet som fodboldspiller er vigtigere end jobbet som sygeplejer, men rigtig mange mennesker vil bruge rigtig mange penge og ofre rigtig meget opmærksomhed på fodbold og så bliver det sådan. Løn gives ikke efter fortjeneste; det gives ud fra kommercielle hensyn. I hvert fald i det private. Uddannelsen og indsatsen og dygtigheden spiller ind, men i sidste ende er det et spørgsmål om hvor meget dem med pengene har brug for de evner man sætter til salg.

Hæ-hæ ... ja, det spiller selvfølgelig også ind, at der er efterspørgsel efter den pågældende kvalifikation.
Hvis ingen er interesseret i det, bliver man ikke rig af at kunne noget sjældent ;)
0

Tilbage til "Livets forhold"