Din upopulære holdning

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 842

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf lulu-p » 27. jan 2016, 21:23

Jeg synes at offentlig økonomisk støtte af sport og sportsudøvere burde stoppes. Jeg kan på ingen måde se hvorfor elitesportsudøvere skal have offentlig støtte, når ældrepleje, børn og sygehuse skal spare og spare og spare. Og beløber til sport..teamdanmark..eller hvad fanden det hedder er sikkert symbolsk i forhold til andre store offentlige udgiftsposter. Men jeg synes det er ulækkert alligevel.

Jeg synes ateister ofte fremstår fundamentalistiske og missionerende. Jeg gider ikkenhave deres tro..eller "ikke-tro" trukket ned over hovedet. Jeg åbner jo heller ikke for Jehovas vidner. To alen af et stykke.
Senest rettet af lulu-p 27. jan 2016, 21:30, rettet i alt 2 gange.
8
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2717

Indlægaf Urtekussen » 27. jan 2016, 21:27

Pædagoger kan nogle gange godt lide at belære forældrene, bare lige for at de ikke skal føler at de har alt for godt styr på dét der, for de har jo ikke uddannet sig til det.

My God, hvor er jeg træt af lige bestemt en pædagog i vores institution
1
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 291
Likede indlæg: 4452

Indlægaf Rosa Espinosa » 27. jan 2016, 21:32

Som en der stemmer på Enhedslisten, så bliver man let stemplet som en der er naiv, lever i en drømmeverden og som en der tror at man kan ændre hele verden med kærlighed. Hvilket gør det lidt sjovt, når det er sådan jeg ser (de fleste) veganere. Jeg synes også der generelt bør spises mindre kød, men kød kan ikke erstattes af andet og dyr er ikke det samme værd som mennesker og kommer aldrig til at blive det. Hvis noget, så gør deres ekstreme holdninger bare at jeg bliver trodsig og får mere lyst til kød.
1
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 27. jan 2016, 21:37

Jeg er bedøvende ligeglad med hvordan min mad havde det, da den levede.
Jeg skal spise den, ikke være ven med den.
0
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 41
Likede indlæg: 752

Indlægaf BlueBunny » 27. jan 2016, 21:47

Rosa Espinosa skrev:Som en der stemmer på Enhedslisten, så bliver man let stemplet som en der er naiv, lever i en drømmeverden og som en der tror at man kan ændrehele verden med kærlighed. Hvilket gør det lidt sjovt, når det er sådan jeg ser (de fleste) veganere. Jeg synes også der generelt bør spises mindre kød, men kød kan ikke erstattes af andet og dyr er ikke det samme værd som mennesker og kommer aldrig til at blive det. Hvis noget, så gør deres ekstreme holdninger bare at jeg bliver trodsig og får mere lyst til kød.

Jeg må indrømme at jeg ikke er tilhænger af enhedslisten. Jeg ser ikke meget godt i partiet. Jeg opfatter dem som unuancerede og fordømmende. Ikke drømmere eller nogen der vil ændre med kærlighed, hvilket jeg modsat ikke ville finde helt skidt.
1
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3455

Indlægaf dgd2007 » 27. jan 2016, 22:02

BlueBunny skrev:Jeg må indrømme at jeg ikke er tilhænger af enhedslisten. Jeg ser ikke meget godt i partiet. Jeg opfatter dem som unuancerede og fordømmende. Ikke drømmere eller nogen der vil ændre med kærlighed, hvilket jeg modsat ikke ville finde helt skidt.

Jeg er heller langt fra vild med dem, men jeg har én gang stemt på dem, fordi de var lige på grænsen til at ryge ud, og jeg synes, der bør være nogen som dem, der kan bide sig fast i "upopulære" spørgsmål.

Deres nye håb - Pernille Skipper - virker for resten meget begavet og godt inde i de ting, hun udtaler sig om.

(Men altså, hvis de fik 90 mandater, ville det jo være en katastrofe :D )
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9724

Indlægaf kidkomb » 27. jan 2016, 22:05

Hvilket som helst parti, i den uduelige forsamling vi har gående, med 90 mandater ville være en katastrofe.
Nogen værre end andre, bevares, men ikke desto mindre.
:deer:
6
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Fuck.exe
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1499

Indlægaf Fuck.exe » 27. jan 2016, 22:09

Folk der ikke har børn har absolut ingen anelse om hvordan det er, og jeg har meget svært ved at tage deres råd og "visdom" seriøst.
13
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 105
Likede indlæg: 961

Indlægaf Evapeva » 27. jan 2016, 22:13

Jeg har somme tider lyst til at ruske op i:
- dem, som ikke går op i musik, men som hører "al den slags musik, som radioen spiller" - og hvor "radioen" er Nova FM, The Voice eller lignende.
- dem, der ser Vild med Dans.
- dem, hvis hjem er hvidt-i-hvidt, men med røde, lilla eller limegrønne tekstiler på badeværelset, i stuen og køkkenet.
- dem, hvis hjem er sort-i-sort, men med røde, lilla eller limegrønne tekstiler på badeværelset, i stuen og køkkenet.
- dem, der bare eeelsker Rasmus Seebach og går til 4 koncerter med ham om året. Ryst nu posen, altså.
- dem, som kun kan finde ud af at læse krimier. Ryst nu posen, altså.
- dem, som bestiller en salat, men æder af andres pomfritter. Bliv ved dit standpunkt, eller bestil dine egne fritter fra start af!
Senest rettet af Evapeva 27. jan 2016, 22:16, rettet i alt 1 gang.
4
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Evapeva

Indlægaf Evapeva » 27. jan 2016, 22:14

Fuck.exe skrev:Folk der ikke har børn har absolut ingen anelse om hvordan det er, og jeg har meget svært ved at tage deres råd og "visdom" seriøst.

Sådan har jeg det også.

Og jeg topper den med at ytre følgende, potentielt sprængfarlige sætning (ikke henvendt til dig, for jeg ved, du ruger :lun:): Ét barn er den rene badeferie. Prøv to. :slem:
5

Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1836

Indlægaf Anilara » 27. jan 2016, 22:17

Evapeva skrev:Jeg har somme tider lyst til at ruske op i:
- dem, som ikke går op i musik, men som hører "al den slags musik, som radioen spiller" - og hvor "radioen" er Nova FM, The Voice eller lignende
- dem, der ser Vild med Dans
- dem, hvis hjem er hvidt-i-hvidt, men med røde, lilla eller limegrønne tekstiler på badeværelset, i stuen og køkkenet
- dem, hvis hjem er sort-i-sort, men med røde, lilla eller limegrønne tekstiler på badeværelset, i stuen og køkkenet
- dem, der bare eeelsker Rasmus Seebach og går til 4 koncerter med ham om året. Ryst nu posen, altså.
- dem, som bestiller en salat, men æder af andres pomfritter. Bliv ved dit standpunkt, eller bestil dine egne fritter fra start af!

Så en af dine upopulære holdninger er, at du vil ruske i dem, som bestiller salat men spiser af andres pomfritter? Og en anden upopulær holdning er, at du vil ruske op i de, som ser vild med dans? :)

Det er sjovt, igen oplever jeg slet ikke det som upopulært i min omgangskreds, og opfattede det heller ikke som generelt upopulært :)
0
Brugeravatar
Evapeva

Indlægaf Evapeva » 27. jan 2016, 22:26

Anilara skrev:
Evapeva skrev:Jeg har somme tider lyst til at ruske op i:
- dem, som ikke går op i musik, men som hører "al den slags musik, som radioen spiller" - og hvor "radioen" er Nova FM, The Voice eller lignende
- dem, der ser Vild med Dans
- dem, hvis hjem er hvidt-i-hvidt, men med røde, lilla eller limegrønne tekstiler på badeværelset, i stuen og køkkenet
- dem, hvis hjem er sort-i-sort, men med røde, lilla eller limegrønne tekstiler på badeværelset, i stuen og køkkenet

Så en af dine upopulære holdninger er, at du vil ruske i dem, som bestiller salat men spiser af andres pomfritter? Og en anden upopulær holdning er, at du vil ruske op i de, som ser vild med dans? :)

Det er sjovt, igen oplever jeg slet ikke det som upopulært i min omgangskreds, og opfattede det heller ikke som generelt upopulært :)

Ja, altså det vil blive taget ret ilde op, hvis jeg påpegede veninders hykleriske tilgang til sundhed, i hvert fald. Og der er salat/pomfrit-dilemmaet et, jeg ofte har set. :D

Jeg kender mange, som er helt oppe at ringe over Vild med Dans. Og de samme mennesker kan sætte flueben ud for rigtig mange af punkterne ovenfor. Det er lidt en type, som passer på punkterne, tænker jeg. Og den type keder min røv i laser - forstår du, hvor jeg vil hen? :genert:
1

Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3455

Indlægaf dgd2007 » 27. jan 2016, 22:26

kidkomb skrev:Hvilket som helst parti, i den uduelige forsamling vi har gående, med 90 mandater ville være en katastrofe.[...]

Ja, det er der nok noget om. Jeg er også voldsomt imod de forfatninger, der skruet sådan sammen, at man kan få absolut flertal i parlamentet med 38% af stemmerne! :mellow:
0
Brugeravatar
Evapeva

Indlægaf Evapeva » 27. jan 2016, 22:28

Zombie skrev:Småbørnsforældre hvor begge arbejder 37 t/u eller mere, prioriterer oftest dårligt og er ringere forældre ift. deres prioriteter. Der er undtagelser, men..

Det er der nok noget om. Det kan bare være pokkers svært at ændre ved, hvis økonomien ikke er til andet. :gruble:
0

Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 291
Likede indlæg: 4452

Indlægaf Rosa Espinosa » 28. jan 2016, 00:12

BlueBunny skrev:
Rosa Espinosa skrev:Som en der stemmer på Enhedslisten, så bliver man let stemplet som en der er naiv, lever i en drømmeverden og som en der tror at man kan ændrehele verden med kærlighed. Hvilket gør det lidt sjovt, når det er sådan jeg ser (de fleste) veganere. Jeg synes også der generelt bør spises mindre kød, men kød kan ikke erstattes af andet og dyr er ikke det samme værd som mennesker og kommer aldrig til at blive det. Hvis noget, så gør deres ekstreme holdninger bare at jeg bliver trodsig og får mere lyst til kød.

Jeg må indrømme at jeg ikke er tilhænger af enhedslisten. Jeg ser ikke meget godt i partiet. Jeg opfatter dem som unuancerede og fordømmende. Ikke drømmere eller nogen der vil ændre med kærlighed, hvilket jeg modsat ikke ville finde helt skidt.

Nu skulle det jo handle om de dumme veganere :sur: :lol:
2
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj

Tilbage til "Livets forhold"