Din upopulære holdning

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2290

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Studsgaard » 28. jan 2016, 09:02

Dikus skrev:Apropos: Jeg tror, mange glemmer, ADHD er arveligt - og at en del af de børn, der mangler struktur ville hjælpes bedst, hvis nogen diagnosticerede forældrene (evt.ental) og hjalp denne med de rette redskaber først.

Det har du ret i.

Jeg tror dog (og har set vild mange eksempler på det) at lige med ADHD så er det oftest børnene der får diagnosen først, så får forældrene øje på at de måske også har det.

Hos os var det først da sønnen fik sin at manden begyndte at se at han nok også havde det. Og sådan er det med rigtig mange vi har mødt på ADHD kurser m.m.
1
fisken80
Kort karma: 76
Likede indlæg: 1517

Indlægaf fisken80 » 28. jan 2016, 09:32

Annione skrev:
Skumfidusen skrev:Jeg bliver mere og mere rindalist på mine halvgamle dage. Hvis en maler ikke kan leve af at male, så må han (eller hun - ingen diskrimination her), lære at tapetsere. Jeg synes ikke statens penge skal holde kunst i live og kunstneres vurdering af kunstens nødvendighed synes jeg er komplet overdrevet, på grænsen til det latterlige. Som om landet går glip af noget som helst fordi en eller andet digtsamling ikke skulle udkomme, fordi den forpinte sjæl ikke har fået sit tre-årige arbejdslegat.

ENIG!!!! Hvis du googler "John danser grøntsag" så får du en "digter" der får kunstnerstøtte. Han burde i stedet få sig et ordentligt arbejde og bikse med sit lort, når han har fri.
Jeg vil slet ikke tænke på, hvor mange skattekroner, talentløse kunstnere får. Så vil jeg blæse på, om de får deres inspiration fra bakkerne på Bornholm. Hvis de ikke kan tjene på deres kunst, så må de arbejde. Og flytte for at få et arbejde. Vi skal ikke betale for at de fiser den af på en eller anden ø, hvor der ikke er nok arbejde at få. Nå.

Okay, John danser grøntsag er Jens Blendstrup og han er en af de fedeste danske forfattere lige for tiden. Hans tekster er geniale og han kan fremføre dem så selv den sløveste HF-klasse vågner og griner.
Så at HAN får støtte er virkelig en god ting.
0
fisken80
Kort karma: 76
Likede indlæg: 1517

Indlægaf fisken80 » 28. jan 2016, 09:35

Og generelt så synes jeg at kunststøtte er en fantastisk ting og at vores samfund ville blive så helt utroligt fattigt uden. Og DET er eddermame ikke en populær holdning i tider, hvor der spares på velfærden...

Men som en konge (muligvis) sagde engang: Godt nok er vi fattige, men vi behøver ikke også at være dumme
12
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9177

Indlægaf Fru Sunshine » 28. jan 2016, 09:40

Panton skrev:Jeg forstår ikke at folk er ved at falde over hinanden over den nye asylstramning og måden verden reagerer på. :forvirret: :forvirret:
Det gælder for pokker også for danske statsborgere der vil have kontanthjælp, du må ikke eje noget med værdi over 10.000kr og hvorfor må man så ikke forvente det samme for borgere der ønsker at bo i DK?? :gisp:

Jeg forstår det ikke, hysteriet og nazi tegninger!! :panik:

Verden ser ikke, at vores regering også behandler vore egne som lort.

Og at det også gælder danske statsborgere, gør det da absolut ikke mere spiseligt.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1146
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9629

Indlægaf kidkomb » 28. jan 2016, 10:00

Guldfisk skrev:Hvis man kun tolererer homoseksuelle, fordi "de er født sådan", er man stadig intolerant.

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener? :blush: Vil du forklare det?
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3390

Indlægaf FruDulle » 28. jan 2016, 10:04

Pixie88 skrev:ADHD gives i visse tilfælde til børn, der bare er straight up uopdragne eller kommer fra enormt ustrukturerede hjem eller har andre issues.

Spar mig gerne for indlæg om ADHD, jeg ved godt mange rent faktisk har det og det kan være ganske frustrerende at leve med.. men det er også en diagnose der er blevet givet lidt for generøst imo.
Jeg synes i det hele taget man i psykiatrien er lidt for glade for at give diagnoser.

Enig en langt stykke. Jeg er nok endnu mere skeptisk. Det er helt vildt at 14 !!! Børn får den diagnose om UGEN, her i dk.
0
Whatever
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 94
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Tanten » 28. jan 2016, 10:33

Og nu vi er ved "kunsten":

Kählers Omaggio vaser er røvkedelige og intetsigende

Jeg hader lys, skandinavisk stil med geometriske figurer af kobbertråd, ferske print i lyse trærammer, Hay puder og fyrfadsstager af kantet, lyst træ.

Poul Pava er en plattenslager

Hornsleth er en værre plattenslager
6
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 94
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Tanten » 28. jan 2016, 10:47

Plastikkirurgi er for folk, der har svære misdannelser eller er blevet vansiret pga. ulykker eller operationer
Senest rettet af Tanten 28. jan 2016, 19:45, rettet i alt 1 gang.
4
StripesAddict
Kort karma: 66
Likede indlæg: 561

Indlægaf StripesAddict » 28. jan 2016, 10:56

Jeg synes at mange mennesker gør simple personlighedstræk til noget der kræver en diagnose.
9
Guldfisk
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1047

Indlægaf Guldfisk » 28. jan 2016, 12:00

kidkomb skrev:
Guldfisk skrev:Hvis man kun tolererer homoseksuelle, fordi "de er født sådan", er man stadig intolerant.

Jeg er stødt ind i en del, der mener, at homoseksuelt er ok,men kun fordi de mener, at det er medfødt.
Jeg synes, det er intolerant, at man derved siger, at der skal være et biologisk argument, før man vil acceptere homoseksuelle. At hvis man kunne presse folk til ikke at være homoseksuelle, så burde man gøre det, men hvis det er medfødt, er man jo nødt til at acceptere det.
5
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1619

Indlægaf dykkersild » 28. jan 2016, 12:04

Guldfisk skrev:
kidkomb skrev:

Jeg er stødt ind i en del, der mener, at homoseksuelt er ok,men kun fordi de mener, at det er medfødt.
Jeg synes, det er intolerant, at man derved siger, at der skal være et biologisk argument, før man vil acceptere homoseksuelle. At hvis man kunne presse folk til ikke at være homoseksuelle, så burde man gøre det, men hvis det er medfødt, er man jo nødt til at acceptere det.

Jeg skal lige forstå:

Har dem du har mødt sagt: jeg accepterer det men kun fordi det er medfødt - hvis det ikke var medfødt ville jeg ikke acceptere det?
0
Guldfisk
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1047

Indlægaf Guldfisk » 28. jan 2016, 12:08

dykkersild skrev:
Guldfisk skrev:
kidkomb skrev:

Jeg skal lige forstå:

Har dem du har mødt sagt: jeg accepterer det men kun fordi det er medfødt - hvis det ikke var medfødt ville jeg ikke acceptere det?

Jeg husker ikke de nøjagtige formuleringer, men variationer af at man er nødt til at acceptere det, fordi det er medfødt.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9177

Indlægaf Fru Sunshine » 28. jan 2016, 12:44

Plastikkirurgi burde også kunne fås over sygesikringen.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Karkluden
Kort karma: 247
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 28. jan 2016, 12:46

FruDulle skrev:
Pixie88 skrev:ADHD gives i visse tilfælde til børn, der bare er straight up uopdragne eller kommer fra enormt ustrukturerede hjem eller har andre issues.

Spar mig gerne for indlæg om ADHD, jeg ved godt mange rent faktisk har det og det kan være ganske frustrerende at leve med.. men det er også en diagnose der er blevet givet lidt for generøst imo.
Jeg synes i det hele taget man i psykiatrien er lidt for glade for at give diagnoser.

Enig en langt stykke. Jeg er nok endnu mere skeptisk. Det er helt vildt at 14 !!! Børn får den diagnose om UGEN, her i dk.

Ved du hvad, jeg har diagnosen, og jeg er enig med dig :lol: Jeg tager mine Ritalin, for de hjælper mig (sammen med motion, fokus på søvn osv). Men jeg er til stadighed i tvivl, om jeg faktisk har ADHD eller om jeg bare har en personlighed, der ikke passer 110% ind i det samfundet lige forventer, og det kan man så tilfældigvis medicinere.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3404

Indlægaf dgd2007 » 28. jan 2016, 12:50

Guldfisk skrev:Jeg er stødt ind i en del, der mener, at homoseksuelt er ok,men kun fordi de mener, at det er medfødt.

Jeg ved ikke, om det stadig er sådan, men i mange var det i hvert fald et udbredt argument fra homoseksuelle selv.
Formentlig for at imødegå den ældre, dominerende opfattelse af, at det var noget, man kunne opdrages eller behandles fra.
0

Tilbage til "Livets forhold"