Din upopulære holdning

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 774

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf thomassneum » 22. mar 2016, 07:21

Bøtte skrev:Jeg kender flere der har fået tilbudt medicinsk abort efter en nakkefoldsscanning, hvor der ikke har været liv.
Den ene så sent som i sommers.

Det tvivler jeg ikke på. Jeg går efter de vejledninger der er:

Du kan vælge mellem medicinsk abort og kirurgisk abort. Medicinsk abort anbefales, hvis graviditetslængden er under 9 uger.

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme- ... -om-abort/
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9715

Indlægaf kidkomb » 22. mar 2016, 07:50

Jeg synes indianere skulle tage og slappe af med deres korstog nogle gange.
Ja, I har jeres værdier og kultur og traditioner og det skal I bestemt have lov at have. Helt bestemt.
Men nogle gange skal de fammer lige tage at slappe af.
2
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1836

Indlægaf Anilara » 22. mar 2016, 20:42

Herinde lader det til at være upopulært, at mene, at terror og islam sommetider kan have en kobling. Det virker til man af nogen bliver decideret stemplet som uintelligent ved den holdning, og at det anses som et mål at bekæmpe den forestilling.
Dette er en subjektiv analyse.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 40
Likede indlæg: 750

Indlægaf BlueBunny » 22. mar 2016, 21:09

Anilara skrev:Herinde lader det til at være upopulært, at mene, at terror og islam sommetider kan have en kobling. Det virker til man af nogen bliver decideret stemplet som uintelligent ved den holdning, og at det anses som et mål at bekæmpe den forestilling.

Jeg står da gerne ved at terror og islam hænger sammen. Svært at modargumentere når islamisk stat handler som de gør.

Gråzonen er fortolkningen af koranen. Ikke alle fortolker den ens.

Min upopulære holdning er at koranen er årsag til mere negativt end positivt. Og jeg derfor ikke forstår nogen vil følge dens skrifter.
1
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 22. mar 2016, 21:18

Anilara skrev:Herinde lader det til at være upopulært, at mene, at terror og islam sommetider kan have en kobling. Det virker til man af nogen bliver decideret stemplet som uintelligent ved den holdning, og at det anses som et mål at bekæmpe den forestilling.

Jeg mener helt klart at terror begået af fx Islamisk Stat kan kobles sammen med islam. Det bunder vel i, at koranen bliver tolket forskelligt, og det er ud fra tolkningen de her gerninger bliver til.
Men det er heldigvis en meget lille procentdel, og det er vigtigt at huske på at langt fra alle muslimer tolker koranen så ekstremt.

At påstå det ikke har noget med islam at gøre, virker mere som noget der bliver sagt fordi 1) alle de fredelige muslimer ikke vil have deres religion koblet til terror, klart nok. Og 2) For at huske folk på, at ikke alle muslimer er fjender.
Men derfor er grupper som IS vel stadig skabt af nogle ideologier, som nogle hjernedøde mænd har tolket frit fra koranen.
Der bliver også gjort mange uhyrligheder i Jesus navn, og selv hvis jeg var kristen så hacde jeg da ingen ret til at sige "det har ikke noget med kristendom at gøre", men jeg kunne fx godt sige "det har ikke noget med min forståelse af kristendom at gøre". Hvorfor tror folk, at de kan bestemme hvad der er kristent, muslimsk etc?
Jeg synes heller ikke at IS lever efter det jeg forbinder med islam (jeg ser det som en fredelig og næstekærlig religion), men det gør IS, og hvem bestemmer egentlig hvordan de skal opfatte sig selv?

Jeg synes dog ikke at vi skal forsøge at udrydde islam i Europa, og hvad der ellers er af åndssvage forslag. Men jeg kan godt forstå folk er bange.
8
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1915

Indlægaf Purple Haze » 22. mar 2016, 21:19

Biblen og koranen er rimelig meget det samme lort.
Og jeg fatter vitterligt ikke, dem som påstår noget andet.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9236

Indlægaf Fru Sunshine » 22. mar 2016, 22:18

IS foretager en kobling mellem islam og terror, men de følger ikke Koranen.
Det er ikke islam, der skaber ondskab. Det er mennesker.
7
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
BlueBunny

Indlægaf BlueBunny » 23. mar 2016, 05:38

Fru Sunshine skrev:IS foretager en kobling mellem islam og terror, men de følger ikke Koranen.

Som at sige: det er ikke geværer der dræber, men mennesker.

Og det er jo tildels rigtigt, meeeen... :/
0
fisken80
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1537

Indlægaf fisken80 » 23. mar 2016, 06:00

Fru Sunshine skrev:IS foretager en kobling mellem islam og terror, men de følger ikke Koranen.

Jeg er enig. De muslimske elever jeg har, plejer at omtale IS som google-muslimer, fordi de reelt aldrig har læst Koranen, men bare tror de ved, hvad der står og hvordan det skal fortolkes.
2
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8429
Kontakt:

Indlægaf Ado » 23. mar 2016, 06:08

Enhver ved vel, at der er en kobling til koranen et eller andet sted. Men det er bare sekundært i forhold til at proppe dem i samme kategori som muslimer, da de er jo fuldstændig blæst rent mentalt.
Moses Hansen har også en sammenkobling til kristendommen, så det ville svare til at sige, at alle kristne er som ham
2
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 217
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1992

Indlægaf Lurende Peber » 23. mar 2016, 06:26

adagio skrev:Moderate muslimer tolker vist koranen noget mere frit end de fundamentalistiske. Det er det samme med moderate kristne, de udvælger de spiselige dele af biblen og forkaster delene med død og ødelæggelse.

Jeg har meget lidt forståelse for både moderate muslimer og moderate kristne. Jeg synes man enten må æde alle dele af den gamle bog man nu bekender sig til, eller forkaste det hele.
Det understregede svarer da til, at du aldrig kører bil, fordi når den kan køre 160 km/t, så er det det den skal. Byzone, Stillezone, landevej, whereever.
Det er da i mine øjne mere intelligent at fortolke i en nutidig kontekst, end at leve som om intet har udviklet sig i 2000år
12
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
BlueBunny

Indlægaf BlueBunny » 23. mar 2016, 06:42

Lurende Peber skrev:
adagio skrev:Moderate muslimer tolker vist koranen noget mere frit end de fundamentalistiske. Det er det samme med moderate kristne, de udvælger de spiselige dele af biblen og forkaster delene med død og ødelæggelse.

Jeg har meget lidt forståelse for både moderate muslimer og moderate kristne. Jeg synes man enten må æde alle dele af den gamle bog man nu bekender sig til, eller forkaste det hele.
Det understregede svarer da til, at du aldrig kører bil, fordi når den kan køre 160 km/t, så er det det den skal. Byzone, Stillezone, landevej, whereever.
Det er da i mine øjne mere intelligent at fortolke i en nutidig kontekst, end at leve som om intet har udviklet sig i 2000år

Jeg vil nu mere sammenligne det med at hvis man tror på en Gud, så tror man kun på noget af det han siger.
1
D.itsen
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1386

Indlægaf D.itsen » 23. mar 2016, 06:45

adagio skrev:
Pixie88 skrev:

Jeg mener helt klart at terror begået af fx Islamisk Stat kan kobles sammen med islam. Det bunder vel i, at koranen bliver tolket forskelligt, og det er ud fra tolkningen de her gerninger bliver til.
Men det er heldigvis en meget lille procentdel, og det er vigtigt at huske på at langt fra alle muslimer tolker koranen så ekstremt.

At påstå det ikke har noget med islam at gøre, virker mere som noget der bliver sagt fordi 1) alle de fredelige muslimer ikke vil have deres religion koblet til terror, klart nok. Og 2) For at huske folk på, at ikke alle muslimer er fjender.
Men derfor er grupper som IS vel stadig skabt af nogle ideologier, som nogle hjernedøde mænd har tolket frit fra koranen.
Der bliver også gjort mange uhyrligheder i Jesus navn, og selv hvis jeg var kristen så hacde jeg da ingen ret til at sige "det har ikke noget med kristendom at gøre", men jeg kunne fx godt sige "det har ikke noget med min forståelse af kristendom at gøre". Hvorfor tror folk, at de kan bestemme hvad der er kristent, muslimsk etc?
Jeg synes heller ikke at IS lever efter det jeg forbinder med islam (jeg ser det som en fredelig og næstekærlig religion), men det gør IS, og hvem bestemmer egentlig hvordan de skal opfatte sig selv?

Jeg synes dog ikke at vi skal forsøge at udrydde islam i Europa, og hvad der ellers er af åndssvage forslag. Men jeg kan godt forstå folk er bange.

Moderate muslimer tolker vist koranen noget mere frit end de fundamentalistiske. Det er det samme med moderate kristne, de udvælger de spiselige dele af biblen og forkaster delene med død og ødelæggelse.

Der er vist tæt på ingen der æder hele bogen fuldstændigt, uanset om de er moderate eller fundamentalistiske.
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 217
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1992

Indlægaf Lurende Peber » 23. mar 2016, 06:53

BlueBunny skrev:
Jeg vil nu mere sammenligne det med at hvis man tror på en Gud, så tror man kun på noget af det han siger.
Det er måske din Gud, som har sagt det, men det er mennesker, som har udvalgt, hvad de fandt formålstjenligt at skrive ned. Efter min mening.
2
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1915

Indlægaf Purple Haze » 23. mar 2016, 07:04

Skrot hellere skidtet og få skrevet en tidssvarende!
Eller undersøg markedet og find noget der passer til lige præcis dig.

(Men det skal man nok være ateist for at mene - og at være erklæret ateist er næsten lige så upopulært som at være feminist, oplever i øvrigt at de to ting ofte følges af)
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Livets forhold"