Din upopulære holdning

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Buller
Kort karma: 29
Likede indlæg: 643

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Buller » 30. mar 2016, 23:28

Ado skrev:Rammstein er SÅ socialklasse 5. (Og nej, jeg har ikke gennemført sofistikeret musiksmag. Når jeg er i et specielt humør, lytter jeg til "I'm not a girl" med Britney Spears.

er det fordi du ikke forstår teksterne eller hvad baserer du det på?
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11753

Indlægaf Dirtylittledevil » 30. mar 2016, 23:38

I min omgangskreds er det så Grateful Dead som alle elsker, undtagen mig.
0
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2387

Indlægaf Juki » 31. mar 2016, 00:41

Sophies-mor skrev:
Juki skrev:
kidkomb skrev:
Juki skrev:
kidkomb skrev:
Pixie88 skrev:Jeg synes det er en langt ude tanke, at man selv skal betale, hvis kejsersnittet ikke er medicinsk nødvendigt.
Så kan man jo også argumentere for, at folk der kører skateboard, dyrker sport og ekstrem sport selv skal betale evt behandling/operation på sygehuset, for det er nærmest 100% sikkert man på et tidspunkt brækker noget eller kommer rigtig galt afsted. Og det skal staten jo ikke betale når man selv har valgt at dyrke en sport med høj risiko for behandlingskrævende skader.

Jeg er helt enig.
Når det er sagt, så kan der være lægelige grunde til at nægte en fødende kejsersnit.
Jeg er faktisk ikke sikker på, at man som gravid kan "kræve" kejsersnit? :gruble:

Hvad fx? Jeg er bare nysgerrig, for hvad gør man så hvis en vaginal fødsel ikke er mulig/uden risiko for mor og barn?

Jeg har ladet mig fortælle at de endorfiner, adrenalin osv man udskiller under en sædefødsel, og som jo overføres til barnet via navlestrengen, hjælper med udviklingen af noget i hjernen. Og det pres barnet bliver udsat for når det passerer fødselkanalen skulle hjælpe med at folde lungerne ud.
Der kan jo være ting ved moderens helbred, der gør at man ikke vil operere og hun kan vel være overfølsom overfor bedøvelse og andet i den dur.

Jeg tænkte mere på hvis barnet fx ikke kan/vil vende sig eller at navlestregen viklet rundt om barnets hals, så et akut kejsersnit er eneste mulighed. Ting man ikke rigtig kan forberede sig på.

Så ER der jo netop lægelig grund til et kejsersnit. Og dermed kan det ikke nægtes.
Men af lægelige grunde til at nægte kejsersnit...
Der kan være komplikationer fra tidligere abdominaloperationer, som gør, at det vil være bedst for kvinden (og barnet) at der fødes vaginalt.

Undskyld, jeg misforstod det :genert:
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3446

Indlægaf dgd2007 » 31. mar 2016, 02:28

Advocatus-Diaboli skrev:Er det ham silverback'en fra NCIS?

Ham kender jeg ikke.
Den oprindelige Jethro Tull var en gut, der revolutionerede det engelske landbrug i 1700-tallet.
Den, jeg tænkte på, var et "hippietids" band :)
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3446

Indlægaf dgd2007 » 31. mar 2016, 02:32

Advocatus-Diaboli skrev:Aner ikke hvad hans holdning er til emnet.
[...]

Jacob Mchangama leder en tænketank ved navn Justitia, hvis kongstanke (så vidt jeg ved) er at stå vagt om ytringsfrihed, privatlivsfred og den slags rettigheder. Så han havde en del indvendinger mod lovgivning på baggrund af ytringers indhold.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 31. mar 2016, 05:27

dgd2007 skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Aner ikke hvad hans holdning er til emnet.
[...]

Jacob Mchangama leder en tænketank ved navn Justitia, hvis kongstanke (så vidt jeg ved) er at stå vagt om ytringsfrihed, privatlivsfred og den slags rettigheder. Så han havde en del indvendinger mod lovgivning på baggrund af ytringers indhold.

Det er jeg klar over, men nu var det mandens holdninger, og ikke tænketankens holdninger, du nævnte.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 197
Likede indlæg: 1981

Indlægaf lillebjoern » 31. mar 2016, 06:29

Jeg synes ikke kendte er noget specielt, og ofte græmmes jeg over, hvor starstruck folk kan være. Jeg interesserer mig på ingen måde for kendte eller gossip, og jeg synes det er helt grotesk hvor mange penge kendte mennesker tjener. Mange af dem laver ikke et hårdere job end os andre, men de får i hoved og i røv. Jeg græmmes især når folk udbryder "iiiih, jeg sad ved siden af Mads Mikkelsen på flyet!!!!!". Øh... og? Han er et helt almindeligt menneske, han har ikke gjort noget ekstraordinært eller superhuman. Han har gjort sit arbejde (godt), ligesom mange andre mennesker.

Af den grund kan jeg heller ikke klare talkshows med kendte mennesker. Jeg synes ikke det er interessant at høre om deres livshistorie – i hvert fald ikke mere interessant end at høre om helt almindelige menneskers. Den der dyrkelse af kendte mennesker kan jeg på ingen måde identificere mig med.
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1449

Indlægaf Badesandalen » 31. mar 2016, 06:37

Ado skrev:
Danseprinsesse skrev:
Ado skrev:Jeg kan ikke lide AC/DC. Det er åbenbart meget upopulært

Jeg synes, mænd der lytter til AC/DC og lignende slags musik er decideret usexede. Det har jeg oplevet som værende upopulært en del gange.

Åh! Jeg troede jeg var alene om den holdning.

Hvilken type musik skal de så høre? Og hvad hører I?
0
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1344

Indlægaf Sophies-mor » 31. mar 2016, 10:01

Ado skrev:
Danseprinsesse skrev:

Jeg synes, mænd der lytter til AC/DC og lignende slags musik er decideret usexede. Det har jeg oplevet som værende upopulært en del gange.

Her er det en lidt anden udgave :)
https://m.youtube.com/watch?v=zTeNBKlLntE

Og bandet JethroTull som jeg nævnte i et af mine tidligere indlæg er lige lidt for langt hår fri hash pandebånd og hippie efter min smag.
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1344

Indlægaf Sophies-mor » 31. mar 2016, 10:02

Buller skrev:
Ado skrev:Rammstein er SÅ socialklasse 5. (Og nej, jeg har ikke gennemført sofistikeret musiksmag. Når jeg er i et specielt humør, lytter jeg til "I'm not a girl" med Britney Spears.

Det gad jeg også godt at vide. Kan lide nogle enkelte numre. Men mit favorit band bliver det aldrig.
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Indlægaf Kommodedyret » 31. mar 2016, 10:13

Snak om børn, graviditet og fødsler er nogenlunde lige så underholdende som en reklameblok. Nej vent, mindre.
5
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 774

Indlægaf thomassneum » 31. mar 2016, 10:16

Danseprinsesse skrev:

Sådan har jeg det med Richard Ragnvald.
3
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 774

Indlægaf thomassneum » 31. mar 2016, 10:20

Ado skrev:
Danseprinsesse skrev:

Hvad med denne?
Det er med Bon Scott - Ham man regner for AC/DC´s originale forsanger. (Der var dog et par før ham også...)

:lol2:
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2113

Indlægaf Danseprinsesse » 31. mar 2016, 10:41

Sophies-mor skrev:
Danseprinsesse skrev:

Sjovt - og nu bliver jeg måske upopulær :D - jeg kender slipsedyr (meget formelle typer) OG alt fra havnearbejdere til landmænd (dermed ekstremt uformelle, nu skal vi tylle bajere typer) der alle hører AC/DC.
Med mellemrum.
Og nogle af de her gutter er pænt :slem:

Men hellere AC/DC end Rammstein og Jethro Tull :tie:

Det er faktisk ligegyldigt, hvordan de ser ud. I det øjeblik, at de udtrykker den mindste interesse for den slags musik, så dør al tiltrækning bare i mig.

Jeg ville egentlig ønske, at jeg dengang havde vidst, at mit ungdomscrush kunne lide Rammstein. Det havde sparet mig for mange suk over ham.
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8423
Kontakt:

Indlægaf Ado » 31. mar 2016, 11:36

Buller skrev:

På det mine ører hører? Jeg kan ikke lide Rammsteins lyd.
2
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".

Tilbage til "Livets forhold"