Din upopulære holdning

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Blonderella
Kort karma: 21
Likede indlæg: 292

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Blonderella » 4. apr 2016, 18:28

Men kan vi så ikke prøve at skære lidt ned på alle de citater i citaterne?
10
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 732
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 14869

Indlægaf icelady » 4. apr 2016, 18:29

fisken80 skrev:
kidkomb skrev:Ny tråd?

NEJ!!!

Seriøst, nu synes jeg det går over gevind med opret nye tråde. Jeg ER med på, at tråden handler om ens upopulære holdning, men lige netop dét emne vil helt naturligt afføde nogle diskussioner, og det synes jeg faktisk er rigtig fint, og de må for min skyld meget gerne foregå i den her tråd. Jeg synes der kommer nogle skide-interessante debatter ud af det og jeg kan oprigtigt ikke se, hvorfor det er et problem, at de foregår her i tråden, det gør den da kun mere levende og spændende at følge med i.

Jeg synes overhovedet ikke det er OT når det er et emne nævnt i tråden, der debatteres.

Omvendt kan man jo argumentere for, at folk som ikke finder emnerne interessante finder det dræbende, at der over måske 2-3-4 sider debatteres samme emne, når tråden mere er for at lufte en upopulær holdning og ikke nødvendigvis debattere hvorfor man har den holdning.
10
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1684
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 15490

Indlægaf kidkomb » 4. apr 2016, 18:30

fisken80 skrev:

NEJ!!!

Seriøst, nu synes jeg det går over gevind med opret nye tråde. Jeg ER med på, at tråden handler om ens upopulære holdning, men lige netop dét emne vil helt naturligt afføde nogle diskussioner, og det synes jeg faktisk er rigtig fint, og de må for min skyld meget gerne foregå i den her tråd. Jeg synes der kommer nogle skide-interessante debatter ud af det og jeg kan oprigtigt ikke se, hvorfor det er et problem, at de foregår her i tråden, det gør den da kun mere levende og spændende at følge med i.

Jeg synes overhovedet ikke det er OT når det er et emne nævnt i tråden, der debatteres.

Jeg kan ikke så godt lide at blive råbt ad.

Jeg plejer faktisk ikke at spørge efter nye tråde, men dette emne synes jeg var interessant nok til en ny tråd.
Jeg er ret glad for meta-debatter selv.
2
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
Dr_bp
Kort karma: 58
Likede indlæg: 570

Indlægaf Dr_bp » 4. apr 2016, 18:35

Blonderella skrev:Men kan vi så ikke prøve at skære lidt ned på alle de citater i citaterne?

Jeg prøvede faktisk, men er på fra mobilen og måtte opgive efter 3 forsøg :genert:. Det ER dræbende med 100 linjers unødvendig citat..
3
Karkluden
Kort karma: 255
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2494

Indlægaf Karkluden » 4. apr 2016, 18:39

Kisser skrev:Altså for mig består det attraktive i kejsersnit i, at der trods alt er noget mere "kontrol" over, hvordan man går i stykker, i og med at man jo bliver skåret op. Den type af komplikationer, som jeg frygter ved vaginal fødsel er der hvor man revner så slemt at det f.eks. også går ud over ringmusklen. Og så selvfølgelig også smerterne i fødslen, især hvis den tager lang tid. Dybest set er det en frygt for kontroltabet. Jeg har heldigvis ok styr på frygten, hvorfor jeg netop vælger en hjemmefødsel. Men der er jo mange andre gravide, som er ENDNU mere bange end jeg er, og jeg forstår eddermame godt at de vælger kejsersnittet. For SELVFØLGELIG vil de hellere end gerne give deres barn den bedste start på livet, men som Danseprinsesse er inde på, så er frygt sjældent rationel.

Og når det så er sagt, så mindsker man jo faktisk også risikoen for komplikationer yderligere ved hjemmefødsel, men jeg ser trods alt ingen advokere for, at alle sunde og raske kvinder med en ukompliceret graviditet bør vælge hjemmefødslen, selvom der kan argumenteres for, at den er endnu bedre for mor og barn.

Det kender jeg nu ellers en del, der mener. Mig selv inkl. Og jeg arbejder meget med at få min kæreste til at forstå, at jeg synes, det er crazy at en helt almindelig, sund, normal fødsel skal foregå på et hospital - et sted for SYGE mennesker. Det er noget andet, hvis det er en risikofødsel, men en sund, normal fødsel er i mine øjne simpelthen ikke noget, der skal sygeliggøres og puttes ind på et hospital. Jeg elsker mit arbejde med syge mennesker, men jeg forstår helt ærligt hvad helt raske kvinder og børn, der blot gennemgår noget helt naturligt, skal på et hospital. Jeg føder hjemme, medmindre der er noget, der indikerer, at det skulle være farligt.
Og jeg har hørt fra flere jordemødre og læger i obstetrik-regi, at i Holland føder de fleste hjemme, der skal man betale for at føde på hospitaler, medmindre der er en medicinsk årsag (diabetes, kompliceret stilling etc) til at føde på hospitalet (i så fald et det gratis). Ellers føder man hjemme med en jordemoder. Det synes jeg, lyder som en super måde.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10260

Indlægaf Fru Sunshine » 4. apr 2016, 18:40

0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 899
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 9253

Indlægaf Dikus » 4. apr 2016, 20:31

Karkluden skrev:
Kisser skrev:Altså for mig består det attraktive i kejsersnit i, at der trods alt er noget mere "kontrol" over, hvordan man går i stykker, i og med at man jo bliver skåret op. Den type af komplikationer, som jeg frygter ved vaginal fødsel er der hvor man revner så slemt at det f.eks. også går ud over ringmusklen. Og så selvfølgelig også smerterne i fødslen, især hvis den tager lang tid. Dybest set er det en frygt for kontroltabet. Jeg har heldigvis ok styr på frygten, hvorfor jeg netop vælger en hjemmefødsel. Men der er jo mange andre gravide, som er ENDNU mere bange end jeg er, og jeg forstår eddermame godt at de vælger kejsersnittet. For SELVFØLGELIG vil de hellere end gerne give deres barn den bedste start på livet, men som Danseprinsesse er inde på, så er frygt sjældent rationel.

Og når det så er sagt, så mindsker man jo faktisk også risikoen for komplikationer yderligere ved hjemmefødsel, men jeg ser trods alt ingen advokere for, at alle sunde og raske kvinder med en ukompliceret graviditet bør vælge hjemmefødslen, selvom der kan argumenteres for, at den er endnu bedre for mor og barn.

Det kender jeg nu ellers en del, der mener. Mig selv inkl. Og jeg arbejder meget med at få min kæreste til at forstå, at jeg synes, det er crazy at en helt almindelig, sund, normal fødsel skal foregå på et hospital - et sted for SYGE mennesker. Det er noget andet, hvis det er en risikofødsel, men en sund, normal fødsel er i mine øjne simpelthen ikke noget, der skal sygeliggøres og puttes ind på et hospital. Jeg elsker mit arbejde med syge mennesker, men jeg forstår helt ærligt hvad helt raske kvinder og børn, der blot gennemgår noget helt naturligt, skal på et hospital. Jeg føder hjemme, medmindre der er noget, der indikerer, at det skulle være farligt.
Og jeg har hørt fra flere jordemødre og læger i obstetrik-regi, at i Holland føder de fleste hjemme, der skal man betale for at føde på hospitaler, medmindre der er en medicinsk årsag (diabetes, kompliceret stilling etc) til at føde på hospitalet (i så fald et det gratis). Ellers føder man hjemme med en jordemoder. Det synes jeg, lyder som en super måde.

Udfordringen er, at en del børn er nået at dø, før de nåede på sygehus. En udfordring, der gjorde, man også afskaffede de populære fødeklinikker på Fyn efter en række uheldige dødsfald.

Nu har man så bare underbendede sygehuse :stoned:
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 540
Likede indlæg: 4281

Indlægaf Kommodedyret » 4. apr 2016, 20:46

Jeg synes nu at en tråd til al den fødselssnak er mere tiltrængt :genert:
8
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 208
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 3349

Indlægaf Purple Haze » 4. apr 2016, 21:02

icelady skrev:
fisken80 skrev:

NEJ!!!

Omvendt kan man jo argumentere for, at folk som ikke finder emnerne interessante finder det dræbende, at der over måske 2-3-4 sider debatteres samme emne, når tråden mere er for at lufte en upopulær holdning og ikke nødvendigvis debattere hvorfor man har den holdning.

Ja, eller at man rent faktisk kan få folk med på at snakke om et interessant emne, fremfor at det ligger skjult i denne her tråd.
4
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Fru Sunshine

Indlægaf Fru Sunshine » 5. apr 2016, 04:21

Kommodedyret skrev:
Fru Sunshine skrev:Værsgo
viewtopic.php?f=39&t=2762

Jeg synes nu at en tråd til al den fødselssnak er mere tiltrængt :genert:

Det må blive senere så. Hvis I ikke laver den selv?
0
fisken80
Kort karma: 152
Likede indlæg: 4450

Indlægaf fisken80 » 5. apr 2016, 04:40

Fru Sunshine skrev:
fisken80 skrev:

NEJ!!!

Hvorfor? Nye tråde er da ikke dårligt.

Nye tråde holder sjældent et lige så højt debatniveau om emnet som i den tråd, hvor det er startet. Og jeg synes virkelig virkelig det er synd og skam, at det skal være så strikst.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
fisken80

Indlægaf fisken80 » 5. apr 2016, 04:41

kidkomb skrev:
fisken80 skrev:

NEJ!!!

Jeg kan ikke så godt lide at blive råbt ad.

Jeg plejer faktisk ikke at spørge efter nye tråde, men dette emne synes jeg var interessant nok til en ny tråd.
Jeg er ret glad for meta-debatter selv.

Sorry, det var nu ikke for at råbe af dig, men jeg synes simpelthen det er så ærgerligt, at der hele tiden skal stoppes for fede debatter, og oprettes nye tråde, der bare sjældent kommer til at indeholde lige så meget debat.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
Fru Sunshine

Indlægaf Fru Sunshine » 5. apr 2016, 04:43

fisken80 skrev:
Fru Sunshine skrev:
fisken80 skrev:

NEJ!!!

Nye tråde holder sjældent et lige så højt debatniveau om emnet som i den tråd, hvor det er startet. Og jeg synes virkelig virkelig det er synd og skam, at det skal være så strikst.

Meget kan du kalde det, men strikst er det altså ikke.
Men når andre brugere beder om at få flyttet debatten fra en tråd, der har en andet emne, så er det mindste man kan gøre da at respektere det, uanset om det er fordi emnet et spændende eller fordi det fylder for meget. Og det er altså op til os selv at få de tråde til at leve.

Og det er så bare min holdning som almindelig debattør.
0
fisken80

Indlægaf fisken80 » 5. apr 2016, 05:20

Fru Sunshine skrev:
fisken80 skrev:
Fru Sunshine skrev:
fisken80 skrev:

NEJ!!!

Meget kan du kalde det, men strikst er det altså ikke.
Men når andre brugere beder om at få flyttet debatten fra en tråd, der har en andet emne, så er det mindste man kan gøre da at respektere det, uanset om det er fordi emnet et spændende eller fordi det fylder for meget. Og det er altså op til os selv at få de tråde til at leve.

Og det er så bare min holdning som almindelig debattør.

Jeg synes det er strikst. Og det kan godt være det er en upopulær holdning, men jeg synes godt nok det er ærgerligt, at gode debatter skal dræbes med nye tråde. Og i 8 ud af 10 tilfælde er det altså sådan det går.
Igen så synes jeg overhovedet ikke det er OT at diskutere de ting der nævnes her i tråden. De lægger jo netop ofte op til debat og for mig giver det rigtig god mening at man diskutere emnet der hvor det opstår.
5
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 75
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 971

Indlægaf thomassneum » 5. apr 2016, 05:27

[quote="fisken80"]

Det er den evige hymne. Såen var det på den gamle debat, og sådan må det også være her. Sidetracks er de bedste, men de skal oprindeligt ligge i nye tråde. Balancen er gode moderatrer.. her, har jeg intet at klage over. :)....... Endnu.
0
Med bov skal man mad lave, men...

Tilbage til "Livets forhold"