Din upopulære holdning

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1916

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Purple Haze » 4. apr 2016, 21:02

icelady skrev:
fisken80 skrev:
kidkomb skrev:Ny tråd?

NEJ!!!

Seriøst, nu synes jeg det går over gevind med opret nye tråde. Jeg ER med på, at tråden handler om ens upopulære holdning, men lige netop dét emne vil helt naturligt afføde nogle diskussioner, og det synes jeg faktisk er rigtig fint, og de må for min skyld meget gerne foregå i den her tråd. Jeg synes der kommer nogle skide-interessante debatter ud af det og jeg kan oprigtigt ikke se, hvorfor det er et problem, at de foregår her i tråden, det gør den da kun mere levende og spændende at følge med i.

Jeg synes overhovedet ikke det er OT når det er et emne nævnt i tråden, der debatteres.

Omvendt kan man jo argumentere for, at folk som ikke finder emnerne interessante finder det dræbende, at der over måske 2-3-4 sider debatteres samme emne, når tråden mere er for at lufte en upopulær holdning og ikke nødvendigvis debattere hvorfor man har den holdning.

Ja, eller at man rent faktisk kan få folk med på at snakke om et interessant emne, fremfor at det ligger skjult i denne her tråd.
4
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9265

Indlægaf Fru Sunshine » 5. apr 2016, 04:21

Kommodedyret skrev:
Fru Sunshine skrev:Værsgo
viewtopic.php?f=39&t=2762

Jeg synes nu at en tråd til al den fødselssnak er mere tiltrængt :genert:

Det må blive senere så. Hvis I ikke laver den selv?
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
fisken80
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1552

Indlægaf fisken80 » 5. apr 2016, 04:40

Fru Sunshine skrev:
fisken80 skrev:

NEJ!!!

Seriøst, nu synes jeg det går over gevind med opret nye tråde. Jeg ER med på, at tråden handler om ens upopulære holdning, men lige netop dét emne vil helt naturligt afføde nogle diskussioner, og det synes jeg faktisk er rigtig fint, og de må for min skyld meget gerne foregå i den her tråd. Jeg synes der kommer nogle skide-interessante debatter ud af det og jeg kan oprigtigt ikke se, hvorfor det er et problem, at de foregår her i tråden, det gør den da kun mere levende og spændende at følge med i.

Jeg synes overhovedet ikke det er OT når det er et emne nævnt i tråden, der debatteres.

Hvorfor? Nye tråde er da ikke dårligt.

Nye tråde holder sjældent et lige så højt debatniveau om emnet som i den tråd, hvor det er startet. Og jeg synes virkelig virkelig det er synd og skam, at det skal være så strikst.
1
fisken80

Indlægaf fisken80 » 5. apr 2016, 04:41

kidkomb skrev:
fisken80 skrev:

NEJ!!!

Jeg kan ikke så godt lide at blive råbt ad.

Jeg plejer faktisk ikke at spørge efter nye tråde, men dette emne synes jeg var interessant nok til en ny tråd.
Jeg er ret glad for meta-debatter selv.

Sorry, det var nu ikke for at råbe af dig, men jeg synes simpelthen det er så ærgerligt, at der hele tiden skal stoppes for fede debatter, og oprettes nye tråde, der bare sjældent kommer til at indeholde lige så meget debat.
4
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 5. apr 2016, 04:43

fisken80 skrev:
Fru Sunshine skrev:
fisken80 skrev:

NEJ!!!

Nye tråde holder sjældent et lige så højt debatniveau om emnet som i den tråd, hvor det er startet. Og jeg synes virkelig virkelig det er synd og skam, at det skal være så strikst.

Meget kan du kalde det, men strikst er det altså ikke.
Men når andre brugere beder om at få flyttet debatten fra en tråd, der har en andet emne, så er det mindste man kan gøre da at respektere det, uanset om det er fordi emnet et spændende eller fordi det fylder for meget. Og det er altså op til os selv at få de tråde til at leve.

Og det er så bare min holdning som almindelig debattør.
0
fisken80

Indlægaf fisken80 » 5. apr 2016, 05:20

Fru Sunshine skrev:
fisken80 skrev:
Fru Sunshine skrev:
fisken80 skrev:

NEJ!!!

Meget kan du kalde det, men strikst er det altså ikke.
Men når andre brugere beder om at få flyttet debatten fra en tråd, der har en andet emne, så er det mindste man kan gøre da at respektere det, uanset om det er fordi emnet et spændende eller fordi det fylder for meget. Og det er altså op til os selv at få de tråde til at leve.

Og det er så bare min holdning som almindelig debattør.

Jeg synes det er strikst. Og det kan godt være det er en upopulær holdning, men jeg synes godt nok det er ærgerligt, at gode debatter skal dræbes med nye tråde. Og i 8 ud af 10 tilfælde er det altså sådan det går.
Igen så synes jeg overhovedet ikke det er OT at diskutere de ting der nævnes her i tråden. De lægger jo netop ofte op til debat og for mig giver det rigtig god mening at man diskutere emnet der hvor det opstår.
5
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 775

Indlægaf thomassneum » 5. apr 2016, 05:27

[quote="fisken80"]

Det er den evige hymne. Såen var det på den gamle debat, og sådan må det også være her. Sidetracks er de bedste, men de skal oprindeligt ligge i nye tråde. Balancen er gode moderatrer.. her, har jeg intet at klage over. :)....... Endnu.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9743

Indlægaf kidkomb » 5. apr 2016, 06:54

fisken80 skrev:
Sorry, det var nu ikke for at råbe af dig, men jeg synes simpelthen det er så ærgerligt, at der hele tiden skal stoppes for fede debatter, og oprettes nye tråde, der bare sjældent kommer til at indeholde lige så meget debat.

Alt forladt :)
Jeg er desuden langt hen ad vejen enig med dig jo.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 775

Indlægaf thomassneum » 5. apr 2016, 06:56

kidkomb skrev:
fisken80 skrev:

Alt forladt :)
Jeg er desuden langt hen ad vejen enig med dig jo.

NEJ!!
1
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9743

Indlægaf kidkomb » 5. apr 2016, 06:58

:lol: :lol:
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5035

Indlægaf Aima » 5. apr 2016, 07:25

fisken80 skrev:Jeg synes det er strikst. Og det kan godt være det er en upopulær holdning, men jeg synes godt nok det er ærgerligt, at gode debatter skal dræbes med nye tråde. Og i 8 ud af 10 tilfælde er det altså sådan det går.
Igen så synes jeg overhovedet ikke det er OT at diskutere de ting der nævnes her i tråden. De lægger jo netop ofte op til debat og for mig giver det rigtig god mening at man diskutere emnet der hvor det opstår.

Jeg er enig med dig, og jeg er personligt fuldstændig overbevist om, at der går et utal af indlæg tabt, som det (ikke) fungerer nu.

Der findes ikke nogle faste retningslinjer for, hvornår og af hvem, der skal oprettes en spin-off tråd, det er altid sådan noget der afhænger lidt af, hvornår den første debattør protesterer over for meget meta-debat. Sommetider går debatten så fuldstændig i stå, sommetider oprettes der en ny tråd, men mit indtryk er, at det for det meste bliver sådan lidt la-la, fordi det naturlige debatflow ryger fløjten. Derudover tror jeg også, hele den der bevidsthed om, at man ved, der lige om lidt kommer en og beder folk om at skride et andet sted hen, i udgangspunktet lægger en dæmper på lysten til at skrive indlæg. Jeg ser i hvert fald ofte indlæg i nogle af de her evighedstråde, som jeg i teorien har lyst til at respondere på, men hvor jeg i rigtigt mange tilfælde lader være, fordi jeg ved, det alligevel ikke er en mulighed at debatten udvikler sig ordentligt, fordi den før eller siden bliver stoppet.

Og jeg synes det er pisseærgerligt, for med alle de generelle og snik-snak-agtige tråde der findes i overflod herinde, er det bare mere oplagt for folk at bruge dem, fremfor at oprette en særskilt tråd. Denne tråd er et glimrende eksempel, 'Det må man ikke sige', 'Singletråden' og 'Upassende' er andre. Hvis folk har et eller andet semikontroversielt og debategnet på hjerte, bliver det smidt dér, hvor der by default er begrænsninger, og så er det lidt op til skæbnen om en eller anden vil gøre forsøget med en spin-off og krydse fingre for, luften ikke er gået af ballonen inden. Jeg synes det virker decideret kontraproduktivt for debat-konceptet. Stedet her er et overflødighedshorn af hygge og smalltalk og social interageren på et mere personligt plan, community-delen udgør vel 80% af den samlede aktivitet, og jeg værdsætter bestemt også det aspekt, men jeg savner virkelig debat-delen herinde.

Jeg har efterhånden accepteret, at behovet for at kunne smide et indlæg om et eller andet upassende, man har oplevet, hvad der irriterer en grænseløst, eller hvad man sidst har krummet tæer over på Facebook nok bare er større, end behovet for decideret debat og holdningsudveksling, men jeg synes personligt det er lidt ærgerligt.

Derudover så synes jeg i øvrigt der er et eller andet fundamentalt wrong i at der findes tråde, hvor man kan smide sin 'upopulære holdning' eller skrive det man ikke må sige, under et implicit præmis om, at folk ikke må respondere og reagere ALT, hvad de overhovedet har behov for. Jeg kan godt acceptere, at visse harmløse evighedstråde er med en forudsætning om, at man lige kan smide et 'få-afløb'-indlæg om noget man eventuelt er personligt berørt af, uden at risikere at skulle stå særligt på mål for dét, men i tråde, hvor det er tilladt af lire alt muligt af, man på forhånd ved, kan skabe røre i andedammen og evt. provokere andre mennesker, under den forudsætning at de mennesker ikke bare kan reagere helt straight up dér, hvor det sker, det synes jeg virkelig er en besynderlig opfindelse på en debat.

Og her er en tråd, hvor jeg, et sted blandt flere, har sagt det hele før:
viewtopic.php?t=600
18
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 5. apr 2016, 08:45

Jeg synes, det er pisseærgerligt, at man ikke bare kan respektere, at der er nogen, der ikke gider metadebatterne i evighedstrådene, når det faktisk ikke er det, de er beregnet til.

Og jeg er ikke selv modstander af metadebatter, afhængigt af emnet. Men jeg gider sgu heller ikke læse flere sider om vaginal fødsel kontra kejsersnit.
10
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5035

Indlægaf Aima » 5. apr 2016, 09:04

Fru Sunshine skrev:Jeg synes, det er pisseærgerligt, at man ikke bare kan respektere, at der er nogen, der ikke gider metadebatterne i evighedstrådene, når det faktisk ikke er det, de er beregnet til.

Og jeg er ikke selv modstander af metadebatter, afhængigt af emnet. Men jeg gider sgu heller ikke læse flere sider om vaginal fødsel kontra kejsersnit.

I hvilke tilfælde mener du, det ikke respekteres? Når vi er nogle der ytrer, at vi synes det er både demotiverende og ærgerligt at debatterne stoppes? Må vi heller ikke det nu, eller?

Folk respekterer jo netop, at debatterne stoppes, for de dør jo i 9 ud af 10 tilfælde. Desuden synes jeg der er ret stor forskel på de reelle evighedstråde som 'Hvad laver/spiser/griner/irriteres/frustreres/glædes du over lige nu?' og tråde som denne her og 'Det må man ikke sige' fx. Her er seriøst i overflod af tråde, hvor man kan smide sine enestående indlæg, uden det virker oplagt at kommentere, men når den præmis også med tid er blevet overført til tråde som denne, så er stedet altså godt i gang med at aflive sig selv, måske ikke som socialt hyggeplatform, men med garanti som et sted, hvor man debatterer og udveksler holdninger og meninger.

Men oh well, fred med det, jeg accepterer at det er sådan der de uskrevne regler er blevet og at det er det der er størst stemning for der efterkommes, og så mister jeg sgu ærligt talt lysten til at debattere nogetsomhelst, når man knapt kan give et konstruktivt kvæk om, at man faktisk synes, tendensen er lidt ærgerlig, uden at blive mødt af et surt opstød om, at dét nu gudhjælpeme mig også er respektløst.
14
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 428
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6127

Indlægaf LadyFox » 5. apr 2016, 09:39

Som jeg læser startoplægget i denne tråd:

Nu har der været talt om, at der sommetider kan gå lidt for meget kaffeklub i den herinde, så derfor:

Hvad er jeres upopulære holdning(er), som I måske ikke så ofte lufter offentligt? Eller som I i hvert fald ved, mange ikke helt forstår eller kan være stikord til en hed diskussion?

Slå jer løs - jeg forventer stemningen herinde sagtens kan holde til det.

Så læser jeg det altså som en opfordring til debat, og altså som en tråd hvor det kan forventes og er tilladt at debattere om hvad der bliver nævnt som upopulære holdninger.
6
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1916

Indlægaf Purple Haze » 5. apr 2016, 09:52

Aima skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg synes, det er pisseærgerligt, at man ikke bare kan respektere, at der er nogen, der ikke gider metadebatterne i evighedstrådene, når det faktisk ikke er det, de er beregnet til.

I hvilke tilfælde mener du, det ikke respekteres? Når vi er nogle der ytrer, at vi synes det er både demotiverende og ærgerligt at debatterne stoppes? Må vi heller ikke det nu, eller?

Folk respekterer jo netop, at debatterne stoppes, for de dør jo i 9 ud af 10 tilfælde. Desuden synes jeg der er ret stor forskel på de reelle evighedstråde som 'Hvad laver/spiser/griner/irriteres/frustreres/glædes du over lige nu?' og tråde som denne her og 'Det må man ikke sige' fx. Her er seriøst i overflod af tråde, hvor man kan smide sine enestående indlæg, uden det virker oplagt at kommentere, men når den præmis også med tid er blevet overført til tråde som denne, så er stedet altså godt i gang med at aflive sig selv, måske ikke som socialt hyggeplatform, men med garanti som et sted, hvor man debatterer og udveksler holdninger og meninger.

Men oh well, fred med det, jeg accepterer at det er sådan der de uskrevne regler er blevet og at det er det der er størst stemning for der efterkommes, og så mister jeg sgu ærligt talt lysten til at debattere nogetsomhelst, når man knapt kan give et konstruktivt kvæk om, at man faktisk synes, tendensen er lidt ærgerlig, uden at blive mødt af et surt opstød om, at dét nu gudhjælpeme mig også er respektløst.

Sjov jeg synes det er lige omvendt. Altså at debatten dør når folk ikke opretter nye tråde, men synes alt skal foregå i evigheds/hygge-trådene + at evigheds/hyggetrådene ikke længere er det de startede med at være, og så "dør" de også.
Sådan var det i al fald på DD. Til sidst. At der var masser af spændende debatter, hvis man altså vidste hvor de gemte sig.

Og så er jeg en af dem der ikke helt forstår hvorfor det er så forfærdeligt at tage de sidste 3-4 citater med over i en ny tråd hvis man vil diskutere noget specifikt og ikke bare komme med en enkelt kommentar til et eller andet.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Livets forhold"