Din upopulære holdning

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5034

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Aima » 5. apr 2016, 10:22

Purple Haze skrev:Sjov jeg synes det er lige omvendt. Altså at debatten dør når folk ikke opretter nye tråde, men synes alt skal foregå i evigheds/hygge-trådene + at evigheds/hyggetrådene ikke længere er det de startede med at være, og så "dør" de også.
Sådan var det i al fald på DD. Til sidst. At der var masser af spændende debatter, hvis man altså vidste hvor de gemte sig.

Og så er jeg en af dem der ikke helt forstår hvorfor det er så forfærdeligt at tage de sidste 3-4 citater med over i en ny tråd hvis man vil diskutere noget specifikt og ikke bare komme med en enkelt kommentar til et eller andet.

Selvfølgelig dør debatterne, for os der er fortalere for at metadebatterne i visse tråde får lov at ske OG leve dér hvor de opstår, afholder os jo i mange tilfælde fra at debattere, fordi vi ved, det nærmest er et spørgsmål om sekunder, før nogen kommer og stopper os. Personligt deltager jeg måske i en reel debat én enkelt gang om ugen nu, hvor det tidligere var flere gange om dagen, for selvom jeg ser masser af indlæg jeg har lyst til at snakke med på, så gider jeg i mange tilfælde ikke gøre mig ulejligheden, når jeg på forhånd føler mig begrænset.

Og jeg kan såmænd SAGTENS rumme, at visse tråde udelukkende er til 'afløbsindlæg' hvor det ikke er meningen, man skal debattere, men jeg synes godt nok det har taget om sig med tiden. Det er jo nærmest i alle generelle tråde, hvor emnet ikke er superkonkret, men mere alment, at man ikke får lov at debattere i mere end tre sekunder. Fordomstråde, upopulære holdninger og ting, man ikke må sige er i mine øjne emner der skriger på holdningsudveksling og argumentation, men det er som om at den overordnede tese herinde efterhånden er "Smid et hvilketsomhelst udsagn indenfor emne X, du lige synes passer ind"

Men altså, måske er det bare fordi, jeg for det første finder det dybt uinteressant at læse, at nogen er imod fri abort, kejsersnit eller Helle Thornings Botox-behov UDEN at få at vide HVORFOR de er imod og dernæst også fordi, jeg simpelthen ikke selv kan sætte mig ind i, at det skulle gøre nogetsomhelst for en at skrive et indlæg om at man synes, mødre der først henter børn i institution efter 15 prioriterer forkert, uden også at føle behov for at bakke sit udsagn op med personlige argumenter og åbne for andres respons. Jeg anerkender at det nok bare handler om smag og behag, og det er fint, sådan set, men det har absolut intet med debat at gøre og herinde udgør det efterhånden størstedelen af platformen.

Derudover er der ingen der påstår, der er noget forfærdeligt ved at oprette en spin-off tråd, tværtimod har jeg selv både opfordret til og gjort det adskillige gange, det ændrer bare ikke på, at vi for det første reelt set ikke ER særligt mange der rent faktisk gør det, og på, som tidligere beskrevet, at luften så ofte bare er gået af ballonen.
7
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3483

Indlægaf FruDulle » 5. apr 2016, 10:53

Jeg synes det er træls indlæg som er i tråd med tråden, drukner pga alle de indlæg der handler om dette og hint. Jeg er all for metadebat, men er det helt umuligt at tage den i en anden tråd hvis der er de første 5-6 indlæg som svar?
2
Whatever
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1916

Indlægaf Purple Haze » 5. apr 2016, 10:58

Jeg synes at folk der ikke gider arbejde, skal have lov til at fedte rundt og lave ingenting.
Så længe der er mangel på arbejde til dem som rent faktisk gerne vil arbejde.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1836

Indlægaf Anilara » 5. apr 2016, 16:06

Det er svært at bestemme noget overordnet, når folk har det så forskelligt med hvor meget off-topic man må gå.

Personligt er jeg ked af, når denne debat i mere en to sider omhandler ét emne (og ja, jeg tænker på kejsersnit her). Jég synes ikke der skal gå flere sider før der er indlæg med emnets egentlige mål; at sige sin upopulære holdning. Men jeg synes selvfølgelig samtidig, at der skal være plads til, at man kan spørge ind til de skrevne holdninger. Ellers er det jo heller ikke rigtig debat.

Jeg forstår måske bare ikke at debatter "dør" hvis de bliver taget over i en særskilt tråd, hvis der netop er så mange meninger og spørgsmål til emnet. Det var aldrig et problem på den debatside jeg tidligere var bruger på, men kan godt fornemme det lidt her.
3
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5034

Indlægaf Aima » 5. apr 2016, 16:53

Jeg byder alle på kaffe og kage og debatsnakkeri her: viewtopic.php?f=5&t=2775
4
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 5. apr 2016, 17:01

Gamle (langsomme) mennesker skulle forbydes i butikkerne.
Eller i det mindste ha' et fast tidsrum de kun må komme.

Når jeg åbner en ekstra kasse p.g.a. kø, hjælper det sgu ikke at bedstemor snegl kaster sig hen til båndet, for så at være 5 minutter om at lægge sine 5 varer på, blive overrasket over at varen allerede er scanner, når de lige vågner et øjeblik.
Hvorefter Fru snegl, tror at hun er til åh så stor hjælp, ved at betale med "lige penge" på trods af at jeg kunne ha' betjent 5 kunder på,den tid, det tager hende at finde pengene frem.
6
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 5. apr 2016, 17:03

Elvispop skrev:Gamle (langsomme) mennesker skulle forbydes i butikkerne.
Eller i det mindste ha' et fast tidsrum de kun må komme.

Når jeg åbner en ekstra kasse p.g.a. kø, hjælper det sgu ikke at bedstemor snegl kaster sig hen til båndet, for så at være 5 minutter om at lægge sine 5 varer på, blive overrasket over at varen allerede er scanner, når de lige vågner et øjeblik.
Hvorefter Fru snegl, tror at hun er til åh så stor hjælp, ved at betale med "lige penge" på trods af at jeg kunne ha' betjent 5 kunder på,den tid, det tager hende at finde pengene frem.

Det talte jeg faktisk med min mormor om en dag. Min mormor er en fornuftig dame i fuld vigør, der af princip kun handler på rolige tidspunkter, fordi (som hun siger): hun har jo hele dagen de fleste dage, og så ER der jo ingen grund til at stå der lørdag formiddag eller i ulvetimen.
Men hun har især to veninder, der insisterer på at handle kl 16.30-17.30, selvom de også er pensionister, og mange dage også har hele dagen. Det må de så om. Men når de så samtidig brokker sig over fyldte butikker, køer, grædende børn osv, så undrer man sig.
4
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Bella Caio
Kort karma: 0
Likede indlæg: 6

Indlægaf Bella Caio » 7. apr 2016, 07:09

Jeg sidesætter det at ryge cigaretter, når man er gravid, med at drikke alkohol samt ryge hash osv under graviditeten. Det hele er misbrug, som går ud over fosteret same same.
6
Blonderella
Kort karma: 21
Likede indlæg: 293

Indlægaf Blonderella » 7. apr 2016, 11:14

Bella Caio skrev:Jeg sidesætter det at ryge cigaretter, når man er gravid, med at drikke alkohol samt ryge hash osv under graviditeten. Det hele er misbrug, som går ud over fosteret same same.

Er det en upopulær holdning? I min omgangskreds er det normen. At man ikke ryger under sin graviditet.
6
Bella Caio
Kort karma: 0
Likede indlæg: 6

Indlægaf Bella Caio » 7. apr 2016, 12:28

Blonderella skrev:
Bella Caio skrev:Jeg sidesætter det at ryge cigaretter, når man er gravid, med at drikke alkohol samt ryge hash osv under graviditeten. Det hele er misbrug, som går ud over fosteret same same.

Er det en upopulær holdning? I min omgangskreds er det normen. At man ikke ryger under sin graviditet.

Ja jeg har oplevet det som en upopulær holdning, nej det er ikke kotume at ryge under graviditeten, men nogle gør det alligevel, og folk synes generelt ikke rygning er lige så "farligt" som alkohol, hash osv.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 427
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6086

Indlægaf LadyFox » 7. apr 2016, 12:52

Jeg så gerne at det var tilladt at tatovere over alt på menneskekroppen.
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1640

Indlægaf dykkersild » 7. apr 2016, 12:57

LadyFox skrev:Jeg så gerne at det var tilladt at tatovere over alt på menneskekroppen.

Jeg er for så vidt enig men jeg kan altså ikke lade være med at tænke på, at man som 18-årig er udødelig og dermed ikke lige gennemtænker konsekvensen af en muffin eller et kranie på kinden, bare fordi det var mega sjovt da vi var på Roskilde Festival eller andet.

Hvis det blev tilladt, kan jeg ikke lade være med at tænke, ville personerne så acceptere, at der var visse jobs de ikke ville kunne få - eller ville dikriminations-kortet blive trukket.
5
Brugeravatar
Anilara

Indlægaf Anilara » 7. apr 2016, 13:03

Det er egentlig mere en kommentar, end et oplæg, det jeg nu siger :)
Men synes det er interessant, hvordan man ser så forskelligt på "hvad man må" som gravid. Min svigerinde er tjekke, og i hendes hjemland er det mere normen end undtagelsen, at man (også) som gravid drikker en øl fra tid til anden. Jeg kender dog ikke til deres statistikker på foster-skader dernede.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 427
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6086

Indlægaf LadyFox » 7. apr 2016, 13:14

dykkersild skrev:
LadyFox skrev:Jeg så gerne at det var tilladt at tatovere over alt på menneskekroppen.

Jeg er for så vidt enig men jeg kan altså ikke lade være med at tænke på, at man som 18-årig er udødelig og dermed ikke lige gennemtænker konsekvensen af en muffin eller et kranie på kinden, bare fordi det var mega sjovt da vi var på Roskilde Festival eller andet.

Hvis det blev tilladt, kan jeg ikke lade være med at tænke, ville personerne så acceptere, at der var visse jobs de ikke ville kunne få - eller ville dikriminations-kortet blive trukket.

Det er der selvfølgelig en risiko for, men det er der jo også i forbindelse med andre tatoveringer, tatoveringer på håndledet er også svære at skjule.
Man kan jo blive nødt til at accepterer at man ikke kan få et hvilket som helst job hvis man vælger at blive tatoveret i f.eks. ansigtet, sådan er det jo bare og det ved folk jo godt. Selvfølgelig ville der være nogle der både vil have pose og sæk, og som vil brokke sig over ikke at have lige så let ved at finde et job som andre, men så må de jo bare brokke sig.
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Anilara

Indlægaf Anilara » 7. apr 2016, 13:45

Hvis jeg fik et barn, tror jeg ikke, jeg ville elske det.
0

Tilbage til "Livets forhold"