Din upopulære holdning

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2111

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Danseprinsesse » 7. apr 2016, 13:47

Bella Caio skrev:
Blonderella skrev:
Bella Caio skrev:Jeg sidesætter det at ryge cigaretter, når man er gravid, med at drikke alkohol samt ryge hash osv under graviditeten. Det hele er misbrug, som går ud over fosteret same same.

Er det en upopulær holdning? I min omgangskreds er det normen. At man ikke ryger under sin graviditet.

Ja jeg har oplevet det som en upopulær holdning, nej det er ikke kotume at ryge under graviditeten, men nogle gør det alligevel, og folk synes generelt ikke rygning er lige så "farligt" som alkohol, hash osv.

Som gravid ville jeg føle mig langt mere udsat for blikke/bemærkninger/forargelse både fra fremmede og min omgangskreds, hvis jeg sad med en cigaret i hånden, end hvis jeg sad med en øl.
Jeg er generelt ret afslappet omkring anbefalinger til gravide - og jeg har flere gange i min graviditet drukket et halvt glas vin uden skrupler. Men en cigaret kunne jeg ikke få mig selv til (og jeg elsker ellers en hygge-cigaret).
4
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 19
Likede indlæg: 472

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 7. apr 2016, 14:47

Anilara skrev:
Bella Caio skrev:Men synes det er interessant, hvordan man ser så forskelligt på "hvad man må" som gravid. Min svigerinde er tjekke, og i hendes hjemland er det mere normen end undtagelsen, at man (også) som gravid drikker en øl fra tid til anden. Jeg kender dog ikke til deres statistikker på foster-skader dernede.
I Cambodia anses det for sundt for barnet hvis moren drikken en øl om dagen. Til gengæld har jeg endnu ikke stødt på nogle der ikke syntes den danske tradition med at lade børnene sove udenfor i kulde og sne, som noget nær barbarisk.

Min upopulære holdning med børn, var at jeg aldrig gik meget op i ting some knæbeskytter når de stod på rulleskøjter, cykelhjelm, mm. Børn skal mærke verden, og det skal gøre ondt at falde.
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 239
Likede indlæg: 2519
Kontakt:

Indlægaf Annione » 7. apr 2016, 15:56

Purple Haze skrev:Jeg synes at folk der ikke gider arbejde, skal have lov til at fedte rundt og lave ingenting.
Så længe der er mangel på arbejde til dem som rent faktisk gerne vil arbejde.

Helt enig. Jeg synes bare ikke de bør få støtte til andet end at overleve. Så kan de få husleje betalt og et gavekort til supermarkedet på en tusse.
Vil de have telefon og smøger, så må de samle flasker.
1
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 239
Likede indlæg: 2519
Kontakt:

Indlægaf Annione » 7. apr 2016, 16:00

dykkersild skrev:
LadyFox skrev:Jeg så gerne at det var tilladt at tatovere over alt på menneskekroppen.

Jeg er for så vidt enig men jeg kan altså ikke lade være med at tænke på, at man som 18-årig er udødelig og dermed ikke lige gennemtænker konsekvensen af en muffin eller et kranie på kinden, bare fordi det var mega sjovt da vi var på Roskilde Festival eller andet.

Hvis det blev tilladt, kan jeg ikke lade være med at tænke, ville personerne så acceptere, at der var visse jobs de ikke ville kunne få - eller ville dikriminations-kortet blive trukket.

Det burde være helt som med botox, filler og lignende. Man skal have mindst 24 timers betænkningstid, fra 1. til 2. konsultation, hvor man så kan få det lavet.
Problem solved :-D
2
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1914

Indlægaf Purple Haze » 7. apr 2016, 16:11

Annione skrev:
Purple Haze skrev:Jeg synes at folk der ikke gider arbejde, skal have lov til at fedte rundt og lave ingenting.

Helt enig. Jeg synes bare ikke de bør få støtte til andet end at overleve. Så kan de få husleje betalt og et gavekort til supermarkedet på en tusse.

Jeg vil så også have den upopulære holdning at vi bør understøtte/give folk så de kan leve værdigt og sundt - man altså ikke til luxus.

Hvis de så selv vælger at prioritere de penge de får på sprut, smøger eller at sparer op til en dyr taske - det mener jeg må være deres valg, og at det sådan set ikke rager os andre. Bare de har muligheden for at leve sundt - hvis de så vælger noget andet.... Det må de om.
4
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
fisken80
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1531

Indlægaf fisken80 » 7. apr 2016, 17:07

Annione skrev:

Jeg synes de skal have nok til at leve et værdigt og ordentligt liv. Men jeg går også ind for borgerløn, det er heller ikke lige populært i alle kredse.
1
Brugeravatar
Purple Haze

Indlægaf Purple Haze » 7. apr 2016, 17:26

fisken80 skrev:
Jeg synes de skal have nok til at leve et værdigt og ordentligt liv. Men jeg går også ind for borgerløn, det er heller ikke lige populært i alle kredse.

Borgerløn til borgerne :gogo:
1
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 167
Likede indlæg: 892

Indlægaf Æble » 7. apr 2016, 17:30

Hvorfor skal os der godt gider arbejde betale for at andre kan gå og dangdere den?
3
Brugeravatar
Purple Haze

Indlægaf Purple Haze » 7. apr 2016, 17:36

Æble skrev:Hvorfor skal os der godt gider arbejde betale for at andre kan gå og dangdere den?

Du kan jo evt oprette en tråd om det (med mindre det er en upopulær holdning self ;) )
0
Brugeravatar
Æble

Indlægaf Æble » 7. apr 2016, 18:29

Purple Haze skrev:
Æble skrev:Hvorfor skal os der godt gider arbejde betale for at andre kan gå og dangdere den?

Du kan jo evt oprette en tråd om det (med mindre det er en upopulær holdning self ;) )

:rulle:
2
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1526

Indlægaf Velvet-Goldmine » 7. apr 2016, 21:56

Borgerløn som koncept er til ALLE, også dem som arbejder.
Der er lavet forsøg med det i andre lande, og det viser sig faktisk at folk får langt større incitament til både at opstarte selvstændige virksomheder OG arbejde mere i vanligt arbejde.
Der var meget meget få mennesker der kun levede af borgerløn, for de havde det her konstante sikkerhedsnet under dem, til at udforske alle mulige former for indtjening - det var en megasucces! Folk følte en tryghed, og tryghed giver mindre stress = færre sygemeldinger = mere arbejde og pengebesparelse på sygdom.
Der blev også sparet gevaldige summer i den offentlige administration til forvaltning af kontanthjælp, aktivering og alt det hejs der koster millioner og millioner på landsplan, så dybest set er det helt gak IKKE at gøre det, men i en liberal ideologi er det jo fyfy desværre.
Jeg synes det er et genialt koncept!

Der er lidt resultater af forsøg i Canada her (som ellers blev afsluttet før tid pga. ændring i politisk ledelse)
http://www.dominionpaper.ca/articles/4100
9
Brugeravatar
Æble

Indlægaf Æble » 8. apr 2016, 01:05

Velvet-Goldmine skrev:

Borgerløn som koncept er til ALLE, også dem som arbejder.
Der er lavet forsøg med det i andre lande, og det viser sig faktisk at folk får langt større incitament til både at opstarte selvstændige virksomheder OG arbejde mere i vanligt arbejde.
Der var meget meget få mennesker der kun levede af borgerløn, for de havde det her konstante sikkerhedsnet under dem, til at udforske alle mulige former for indtjening - det var en megasucces! Folk følte en tryghed, og tryghed giver mindre stress = færre sygemeldinger = mere arbejde og pengebesparelse på sygdom.
Der blev også sparet gevaldige summer i den offentlige administration til forvaltning af kontanthjælp, aktivering og alt det hejs der koster millioner og millioner på landsplan, så dybest set er det helt gak IKKE at gøre det, men i en liberal ideologi er det jo fyfy desværre.
Jeg synes det er et genialt koncept!

Der er lidt resultater af forsøg i Canada her (som ellers blev afsluttet før tid pga. ændring i politisk ledelse)
http://www.dominionpaper.ca/articles/4100

Tak for svar :)
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 8. apr 2016, 02:05

dykkersild skrev:
LadyFox skrev:Jeg så gerne at det var tilladt at tatovere over alt på menneskekroppen.

Jeg er for så vidt enig men jeg kan altså ikke lade være med at tænke på, at man som 18-årig er udødelig og dermed ikke lige gennemtænker konsekvensen af en muffin eller et kranie på kinden, bare fordi det var mega sjovt da vi var på Roskilde Festival eller andet.

Hvis det blev tilladt, kan jeg ikke lade være med at tænke, ville personerne så acceptere, at der var visse jobs de ikke ville kunne få - eller ville dikriminations-kortet blive trukket.

Folk, der er for dumme til at tænke sig til konsekvenserne, må jo lære det på den hårde måde.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 842

Indlægaf lulu-p » 8. apr 2016, 07:26

Mon ikke du i virkeligheden betaler langt mere til hele det beskæftigelses- og kontrolsystem som pisker de ledige rundt i manegen.

Jeg synes borgerløn er den eneste ordentlige og værdige løsning. Og som Velvel-goldmine skriver - de steder det har været indført som forsøgsordning har resultaterne været fantastiske. Jeg mener det er Schweiz som stemmer om en borgerløn inden for de næste år.

Og NEJ..jeg er ikke ledig og "dangderer" den. Jeg har i øvrigt været ledig for mange år til siden. Det var ved at koste mig en alvorlig sygemelding med stress. Men så fik jeg arbejde og alt godt igen.
2
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9689

Indlægaf kidkomb » 8. apr 2016, 08:10

Folk der ser ned på gravide, som drikker et glas vin eller en øl en gang imellem i løbet af deres graviditet er nogle snerpede, uvidende mokker.
I feks Italien er det anbefalet at man drikker en smule vin en gang imellem, især i sidste trimester, fordi det mindsker risikoen for blodpropper.
Man kan godt sætte sig en smule ind i tingene inden man mokker. Det ville klæde mange.
Jeg får lidt spat af, at man i Danmark har en tendens til helt at fraråde ting, som kan være fint i små mængder.
Det virker nærmest som om man tror, at vi ikke kan styre os og bare giver los, hvis noget er tilladt.
22
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.

Tilbage til "Livets forhold"