Japan!

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2941

Japan!

Indlægaf JoyNips » 25. jan 2016, 09:24

Om 2 måneder tager jeg til Japan. Jeg skal rejse rundt i 14 dage og kommer forbi Tokyo, Kyoto, Hiroshima og Osaka.

Nogen tips og tricks? Must-sees? Restauranter, vi bare SKAL spise på? Andet?
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 239
Likede indlæg: 2519
Kontakt:

Re: Japan!

Indlægaf Annione » 26. jan 2016, 04:32

Jeg er stor, stor fan af Tokyo og Kyoto. Hvad har du interesse for?

Du kan læse lidt på min blog her http://ude-paa-noget.blogspot.my/search/label/Japan

I Tokyo elskede jeg denne restaurant http://www.roppongifukuzushi.com/e_fuku ... zushi.html Den er ikke specielt billig, men oplevelsen var forrygende. Spørg om det er muligt at få siddepladser i baren. Og så var det forøvrigt den bedste sushi jeg har fået.
Selve området Roppongi er super hyggeligt - fede butikker og gode shoppingmuligheder inden for dullegrej :-D
0
At rejse er at leve :love2:
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 27. jan 2016, 08:44

Jeg har allerede luret på din blog og jeg glææææder mig!

Jeg har interesse for lidt af hvert; vi skal selvfølgelig se en ordentlig røvfuld templer og parker (vi er der jo under Sakura), men smukke naturoplevelser, god mad og shopping skal der også være plads til i programmet.
0
Brugeravatar
Trommedreng
Kort karma: 4
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 97

Indlægaf Trommedreng » 27. jan 2016, 14:43

Jeg var i Tokyo i foråret 2015, under Sakura. Jeg var der i ca. 4 uger, men det var studierelateret, så fuld handlefrihed havde jeg ikke, og desværre kunne jeg ikke få presset Kyoto ind i rejseplanerne. Til gengæld fik jeg Tokyo ind under huden. Du kan godt glæde dig!

Et godt tip er at installere Trip Advisors' applikation til din iPhone/Android device. Her kan du få et komplet kort over byen/byerne, seværdigheder, spisesteder m.m.. Det smarteste er, at kortene bliver lagret på din enhed, således du kun behøver at bruge den indbyggede GPS fra denne til at navigere rundt. Det koster ikke datagebyr at benytte GPS-systemet, og det er heller ikke afhængig af WIFI. Desuden kan du 'mappe'/tracke din rejse, så du kan se, hvor du har været.

Ueno Park og Shinjuku Gyoen Park i Tokyo er simpelthen vidunderlige at befinde sig i under Sakura.

Du er SÅ heldig, og gid det var mig. Jeg vil SÅ gerne tilbage igen. :)

Nå, nu spammer jeg lidt med nogle billeder fra min rejse.

Hejhejoggodtur!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
Trommedreng
Kort karma: 4
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 97

Indlægaf Trommedreng » 27. jan 2016, 14:50

....Og så skal du i øvrigt bevæge dig op i Tokyo Tower.

#mereTokyospam
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
Kruspersille
Kort karma: 2
Likede indlæg: 60

Indlægaf Kruspersille » 27. jan 2016, 15:23

Jeg vender lige tilbage, når jeg har lidt mere tid med tips til Kyoto og Osaka, men jeg vil bare lige sige: ih, hvor er du heldig og glæd dig :)
Jeg tror, jeg gav et par tips på den gamle debat, jeg ser lige om, jeg kan finde trådene (de er sikkert blevet slettet..).
0
Brugeravatar
Kruspersille

Indlægaf Kruspersille » 30. jan 2016, 20:42

Nå, men jeg lovede jo at vende tilbage, så her kommer første runde :)
Først:
Tag en varm trøje/jakke med. Jeg var der i påsken for nogle år siden, og der sneede det en dag! Vi havde også godt vejr med sol, men det er så dumt at gå og fryse. Jeg havde en denimjakke med, og det var ikke nok.
Mht. mad er det let at finde gode spisesteder. Som mange steder i Asien er konkurrencen stor og udbuddet enormt. Japanerne spiser selv meget ude, så det er ret svært at falde i turistfælden (bortset fra tempura-restauranterne i Gion-kvarteret i Kyoto, dem synes jeg ikke var pengene værd. Hvis du tilgengæld går lidt længere (stationen i ryggen) så kommer der en megahyggelig lille restaurantguide op til højre ( Pontocho) Her kan man f.eks. få hot pot - det kan anbefales).
Under sakura samles man med venner og familie under træerne med mad, det ser vældig hyggeligt ud.
På mange af stationerne er der kæmpe food courts og derfor masser af valgmuligheder. Jeg kan anbefale bento boxes til togturene, de er rigtig gode og relativt billige. Jeg har sjældent fået dårlig mad i Japan, det dårligste har helt sikkert været de gange vi har spist (tillempet) 'vestligt'. Der er naturligvis masser af mulighed for at spise sushi, og lad jer endelig ikke skræmme væk af at restauranten ligger i en handelsarkade og måske ser lidt uspændende ud indretningsmæssigt, sushien kan være fremragende alligevel. Men egentlig synes jeg japansk mad er meget andet end sushi. De er meget glade fermentering, som jo også er begyndt at vinde frem herhjemme, men de første par gange jeg smagte det, synes jeg det smagte meget fremmedartet. Tilgengæld får man sjældent en skål frisk salat til sin mad, det (og frisk frugt) er ofte det jeg har savnet mest derude.
Osakas nationalret hedder Takoyaki, jeg synes de smager forfærdeligt, men prøv dem :)
1
Brugeravatar
Kruspersille

Indlægaf Kruspersille » 30. jan 2016, 20:48

Nå, jo, mange restauranter/barer ligger i etageejendomme, så man skal tage elevator derop, det skal man lige vænne sig til.
0
Brugeravatar
Kruspersille

Indlægaf Kruspersille » 18. mar 2016, 13:59

Jeg lovede jo at vende tilbage, så nu må jeg hellere får taget mig sammen :D For det er vel lige om lidt, du skal afsted?

Tips til sights:
Tokyo:
Her har jeg kun været to dage, så der har jeg ikke så mange tips. Men parken ved kejserpaladset er skøn, hvis vejret er godt. Og så drak vi cocktails på 65. etage (eller noget lignende) på et hotel i Ginza-distriket. Fantastisk udsigt ud over hele Tokyo! Og drinksn'e var ikke specielt dyre (men det er så ti år siden). Min far var især begejstret fordi man på herretoilettet kan stå og tisse med en udsigt ud over hele byen. Men jeg kan ikke huske, hvad hotellet hedder - desværre.

Kyoto:
Min japanske yndlingsby!
Favoritturen er filosofistien, hvor man kommer forbi mange forskellige templer, både buddhistiske og shinto-templer. Man går langs en fin kanal under (måske) blomstrende kirsebærtræer. Begynd i god tid, det kan godt tage en hel dag, selvom selve ruten ikke er så lang. Selvom turen på et tidspunkt virker slut, synes jeg I skal gå helt ned til Nanzenji, som er et overvældende stort og fantastisk tempel.
Et andet smukt og stort tempel er Kiymizu-templet, men hvis I lider af klaustrofobi skal I ikke gå ind i gangen til den lysende sten :tie:
Der er en overdækket shoppingarkade mellem Shijo-dori og Sanjo-dori, her er både en masse sjove ting (madvarer) og en hel masse crap. Butikscentret under stationen er også kæmpe.
Billede
0
Brugeravatar
Kruspersille

Indlægaf Kruspersille » 18. mar 2016, 14:21

Kyoto - fortsat:
Hvis vejret er godt, kan I tage toget til Nara. Der er meget smukt og flere templer. Herunder et med en KÆMPE buddha.
Pas på hjortene, de kan godt være rimelig nærgående.
Jeg synes også I skal tage til Arashiyama. Bambusskoven synes jeg var skuffende, men ellers er der er rigtig fint. Der ligger bl.a. en bolig, som har tilhørt en meget berømt japansk skuespiller, og det er bare så smukt at gå rundt i haven. Der er også et fint tempel og en hyggelig lille by. På den anden side ligger et bjerg, hvor man kan se aber.
Til sidst, men ikke mindst synes jeg I skal tage til Fushimi (samme tog som til Nara) med alle de røde porte. Et af de mest magiske steder, jeg nogen sinde har været. Nu var jeg der så i tusmørke om efteråret, hvor det havde regnet hele dagen, og hvor der stort set ikke var andre mennesker end mig og min rejsepartner, en masse katte og hundredvis af rævefigurer. Det er måske noget andet om påsken, hvor der sikkert vil være masser af japanske turister, men helt sikkert et besøg værd!
Jeg vender tilbage med tips til Osaka, men ellers god tur :)
Billede
Billede
Billede
1
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 18. mar 2016, 14:48

Fedt, tak. Nogle af tingene er allerede på programmet (eksempelvis Nara), men andre er nye og kommer på listen.

Og ja, vi tager afsted lige om en uge!
2
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 239
Likede indlæg: 2519
Kontakt:

Indlægaf Annione » 21. mar 2016, 03:44

Jeg håber I får den skønneste tur!
0
At rejse er at leve :love2: