Hvordan spiser du smørrebrød?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3481

Hvordan spiser du smørrebrød?

Indlægaf FruDulle » 25. jan 2016, 16:07

Smørrebrød lyder så fint når det bare er er par madder med pålæg :D

Men hvordan kan du lige dem og i hvilken rækkefølge spiser du dem? Den hjemmelavede slags, ikke de fine man køber sig til.
Søde eller salte først osv. Meget pynt og topping
0
Whatever
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3481

Re: Hvordan spiser du smørrebrød?

Indlægaf FruDulle » 25. jan 2016, 16:13

Jeg elsker at købe lun ribbensteg i Kvickly og fylde godt på med rødkål og intet andet.

Men normalen når det bare er alm frokost laver som regel dem her;
fransk leverpostej med sky
Rullepølse med russisk salat
Makrelsalt
Hamburgerryg og en Skive ost og lidt sennep

Meget lidt fancy men vi spiser sjældent rugbrød så har aldrig ret meget pålæg liggende. Er min mand hjemme er der tilgengæld meget pålæg. Udover ovennævnte er der Røget medister, remoulade, ristede løg, italiensk salat, kogte æg, mayonnaise, roastbeef, peberrod
0
Whatever
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1345

Indlægaf Sophies-mor » 25. jan 2016, 16:34

Alt med fisk og skaldyr først.
Dernæst svinekød, oksekød osv.
Ost til sidst.

Dog, jeg elsker roastbeef så meget, at hvis det er der, så springer jeg gerne svinet over.
1
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1160
Likede indlæg: 6821

Indlægaf Wizzze » 25. jan 2016, 18:21

Fisk først og sødt og ost til sidst.

En klapsammen med leverpostej, eller spegepølse er heller ikke at fornægte :savl:
0
Do as I say! :whip:
superboa
Kort karma: 28
Likede indlæg: 243

Indlægaf superboa » 25. jan 2016, 18:54

Rækkefølgen lyder på fisk først, så kødpålæg og til sidst det søde/ost - altså hvis der er flere ting at vælge imellem :D

Jeg får ikke så ofte smørebrød som sådan, men elsker en fiskefilet med remoulade, en flæskestegsmad (uden noget pynt),en æggemad med salt og evt. lidt mayo, eller en mad med frugtsalat :savl: Jeg er i det hele taget ikke til så meget pynt - kan godt se det ser flot ud, men smagsmæssigt kan jeg bedst li' det "plain" :genert:
0
Buller
Kort karma: 29
Likede indlæg: 646

Indlægaf Buller » 25. jan 2016, 19:21

leverpostej med rødbeder, helst dem jeg sylter selv, de ER bare bedst.
Makrelsalat med godt med mayo.
Æg med mayo
kartoffelmad med mayo
ekstremt gammel ost, enten med syltetøj eller med sennep, alt efter humør
Hamburgerryg med italiensk salat.
sylte med sennep og rødbeder
knækbrød med avokado
spegepølse med remo og ristede løg

Jeg spiser det enten på rugbrød eller på knækbrød. Meget sjældent på franskbrød.

Og så spiser jeg dem i lige nøjagtigt den rækkefølge jeg har lyst til den dag. :D
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 299
Likede indlæg: 3029

Indlægaf vibbsen » 25. jan 2016, 19:29

Fisk, Kød, sødt/ost.....

Der ligger en fiskemand i Rødovre Centrum og deres fiskefiletter er altså bare UMHHHHHHHHHH. Normalt spiser jeg aldrig remo/mayo/maya salater. Men de har noget der hedder "Sunes Grove Remolade"....Det hører sig til fiskefiletter...Til gengæld så er prisen også derefter. 3 fiskefileter med remo = 73 kroner...Men så bliver man altså også mæt (Og man kan lige "dele" det som Barnet ikke kan spise :fløjt:) og der er ikke plads til voldsomt mange madder bagefter, og så må man jo køre dem i kvarter :-D

Vi får faktisk ret tit rugbrød med pålæg fra slagteren. Så står den på frikadelle eller fiskefilet, leverpostej med sky og løg, spegepølse med løg og sky, og rullepølse med løg og sky. Vi kan også finde på at lave et spejlæg og komme ovenpå et stykke af den allerbilligste hamburgerryg man kan få....Det smager altså totalt godt :savl:
Jeg ELSKER ost og kører gerne en lille "dessert-mad" med danablue ned i gabet....Bare sådan for hyggens skyld :lol:

Når jeg ser ovennævnte kan jeg måske godt forstå tallene 5 og 8 på min badevægt står med 8 først :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
JoyNips
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2964

Indlægaf JoyNips » 25. jan 2016, 19:37

Jeg spiser rugbrød hver aften, får varm mad til frokost på job. Jeg er temmelig forudsigelig: Rugbrød + smør, ost, chilimayo, kyllingefilet.

Indimellem er jeg helt gak-gak og bytter smør, ost og chilimayo ud med pikantost. Craaaaaazy.
1
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 723
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6871

Indlægaf Daine » 25. jan 2016, 20:05

Jeg spiser ikke så tit smørrebrød, jeg er ikke voldsomt vild med rugbrød. MEN når det sker er rækkefølgen: Jeg plejer at starte med flæskesteg med rigeligt rødkål, så går jeg over til flæskesteg med rigeligt rødkål og slutter af med flæskesteg med rigeligt rødkål.

Jep, jeg er e k s t r e m varieret i mit smørrebrødsvalg :afro:
2
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9242

Indlægaf Fru Sunshine » 25. jan 2016, 20:58

Jeg plejer kun at spise en skive rugbrød til et måltid, så pålægget afhænger af, hvad køleskabet byder på og hvad jeg har lyst til.
Lige p.t. er det smør og nutella eller smør og peanutbutter med æble og kanelsukker.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 463
Likede indlæg: 4107

Indlægaf Viskelæder » 25. jan 2016, 20:59

Jeg må snart ha madder igen, havde helt glemt alle de muligheder :savl:
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 25. jan 2016, 21:03

Jeg spiser kun smørrebrød hvis det er med fiskefilet, leif henriksen spegepølse eller lun leverpostej, og eftersom jeg bor alene kan jeg kun lave en type madder ad gangen, for ellers har jeg en masse åbne ting i køleskabet der bliver dårlige før de bliver spist :P
0
x

Tilbage til "Mad og drikke"