Terminstråd - alle er velkomne :)

Dr_bp
Kort karma: 58
Likede indlæg: 561

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 15. apr 2016, 19:27

Årh, Marigold. Det er fandme ikke rimeligt. Pis og lort altså. :(
0
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 15. apr 2016, 19:40

Marigold, det gør mig virkelig ondt. Er simpelthen så ked af det på jeres vegne.
0
primle

Indlægaf primle » 16. apr 2016, 07:25

Nu har jeg fået sat Bøtte, Lulu og Sangius på forsiden. Kan det ikke godt passe at du Alfe ikke har 'tilmeldt' sig forsiden endnu? Jeg kan ikke finde dit indlæg i hvert fald.
2
Brugeravatar
alfe
Kort karma: 76
Likede indlæg: 318

Indlægaf alfe » 16. apr 2016, 09:06

primle skrev:Nu har jeg fået sat Bøtte, Lulu og Sangius på forsiden. Kan det ikke godt passe at du Alfe ikke har 'tilmeldt' sig forsiden endnu? Jeg kan ikke finde dit indlæg i hvert fald.

Det er helt korrekt. Venter til tidlig scanning om 13 dage :)
1
Brugeravatar
Aksen
Kort karma: 4
Likede indlæg: 29

Indlægaf Aksen » 17. apr 2016, 14:29

Åh Marigold.. der er slet ikke noget der er passende at skrive i sådanne situationer.. Mine tanker går til jer..
0
Nuttede-Nuser
Kort karma: 59
Likede indlæg: 386

Indlægaf Nuttede-Nuser » 18. apr 2016, 07:35

I dag er det tid til 2. Lægebesøg. Jeg er lidt spændt på hvad der skal foregå, da det eneste jeg ved er at jeg skal have en urinprøve med.
Ellers er jeg 25+0 i dag, og lille fisen vokser bare der ud af. Og sparker lystigt, især når mor gerne vil sove.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 286
Likede indlæg: 2124

Indlægaf Danseprinsesse » 18. apr 2016, 07:39

Nuttede-Nuser skrev:I dag er det tid til 2. Lægebesøg. Jeg er lidt spændt på hvad der skal foregå, da det eneste jeg ved er at jeg skal have en urinprøve med.
Ellers er jeg 25+0 i dag, og lille fisen vokser bare der ud af. Og sparker lystigt, især når mor gerne vil sove.

Ved mit 2. lægebesøg fik jeg tjekket urin og blod, målt blodtryk, hun lyttede efter hjertelyd + målte livmoderen.
Og så var det bare en snak. :)
0
Brugeravatar
Mittemis
Kort karma: 23
Likede indlæg: 94

Indlægaf Mittemis » 18. apr 2016, 09:36

Jeg har også lige været til 2. lægetjek. Havde taget 10 kg på... Chok :8: Sidste graviditet tog jeg kun 7 kg på i alt.

Så blev der tjekket urin, som skulle sendes videre til dyrkning. Så venter på svar. Desuden blev der tjekket hjertelyd på den lille, og målt symfyse mål. Som hun mente var lidt stort, så enten bærer jeg på en stor dreng, eller også kunne det være tegn på graviditets diabetes. Så det er godt jeg snart skal til sukkerbelastning.

Jeg har heller ikke været særlig god til at leve sundt. Jeg har haft mad-lede i starten, så orkede ikke varmt mad. Og det er kommet igen her nu. Så har virkelig spist meget brød. Og en del chokolade :ninja:
Men lige pludselig har jeg ikke lyst til chokolade og søde sager mere.. Nok pga den konstante halsbrand. Så jeg prøver virkelig at tænke over at få noget grønt i stedet.

Jeg er begyndt at tælle ned til barsel nu (28 arbejdsdage). Synes bare det er ved at være hårdt fysisk på jobbet. Kæresten har forbarmet sig og givet mig bilen hver dag nu. Ahh. Så slipper jeg for 2 km gå tur hver vej til job. Det hjælper da trods alt.

Hvad dyrker i andre af motion under graviditeten? Og jer som er længere henne end 20 uger, kan i stadig holde til ligeså meget? Jeg overvejer lidt vand-motion. Men synes det er så dyrt her i Århus. Har dog fået tilbudt det gratis gennem JM, men det er mandag kl 10. Og der er jeg jo på job. Kan gøre det når jeg går på barsel.
0
primle

Indlægaf primle » 18. apr 2016, 10:03

Mittemis - jeg har lige tilmeldt mig et gravidsvømningshold. Det starter på mandag. Der er jeg 21+4. Håber det bliver godt.
1
Brugeravatar
Mittemis

Indlægaf Mittemis » 18. apr 2016, 11:24

Jeg kan finde ét aftenshold med gravid vand-motion her i århus. Men det koster 600 kr for 5 gange. Det er altså rimelig pebret synes jeg.. Men overvejer det kraftigt. For jeg er ikke særlig god til at svømme, så selv at tage afsted og bare svømme får jeg ikke meget ud af.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 337

Indlægaf Snowdrop » 18. apr 2016, 11:44

Jeg kan slet ikke findet noget vand-motion for gravide :/ Må spørge jordmoderen ved næste aftale.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 18. apr 2016, 12:32

Jeg dyrker desværre ikke rigtig motion - jeg kan ikke gå ture eller svømme uden at få smerter i hofterne. Min crosstrainer er stadig pakket ned efter vores flytning, men jeg tvivler nu også på, jeg ville have haft overskuddet til at bruge den ret meget.

Hvornår skal du til glukosebelastning Mittemis?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 18. apr 2016, 12:48

I får lige et par billeder af Knud i maven - han vil helst have armene foran hovedet, men det lykkedes at få enkelte billeder af ansigtet. Til gengæld ville han gerne vise sine fine, lange fingre frem. :)

Selvom jeg ikke tager på i vægt, så vokser han lystigt - han vejer omkring 1400 gram nu, så jordemoderen mente ikke, vi skulle regne med at få brug for str. 50!
Hun var i øvrigt rigtig sød og meget engageret. Hun gav mig forslag til gode fødestillinger i forhold til min hofte og forklarede om at gispe hovedet ud. Vi fik helt lyst til at hyre hende som privat jordemoder.

Min kæreste er ligeså irriterende ekstatisk som hele tiden og vil se videoen med skanningen igen og igen. Jeg er stadig mere lunken - jeg kan mærke varme følelser, når jeg tænker på det barn, der kommer ud på et tidspunkt - og dét er det vigtigste for mig. Og så er jeg glad for, at vi har det videoklip, så jeg kan se det engang efter fødslen og måske mærke noget mere.

Knud1.jpg
Knud.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
11
Brugeravatar
Mittemis

Indlægaf Mittemis » 18. apr 2016, 12:50

Danseprinsesse: Jeg skal til glukose belastning den 4/5. Så der er lige et par uger endnu. Du havde graviditets diabetes ikke? Eller husker jeg forkert?
Tænker du ekstra meget over hvad du spiser osv? Er det en kulhydrat-fattig kost eller noget andet specielt du tænker over?..
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 18. apr 2016, 13:05

Mittemis skrev:Danseprinsesse: Jeg skal til glukose belastning den 4/5. Så der er lige et par uger endnu. Du havde graviditets diabetes ikke? Eller husker jeg forkert?
Tænker du ekstra meget over hvad du spiser osv? Er det en kulhydrat-fattig kost eller noget andet specielt du tænker over?..

Jo, det har jeg.
Jeg har tænkt over min kost fra starten, fordi jeg ikke ville tage for meget på - jeg har rigeligt i forvejen. Så jeg skulle faktisk ikke rigtig ændre noget. Det er ikke sådan, at jeg er blevet anbefalet at undgå kulhydrater, man skal bare følge de normale kostråd og så undgå store mængder sukker ad gangen.
Jeg måler blodsukker før og efter måltid 2 gange i ugen. I går fik vi f.eks. hjemmelavet pizza med hvid bund, og det kunne jeg se på målingen - altså den var stadig inden for grænsen, men højere end normalt. Så i det daglige sørger jeg for primært at vælge fuldkorn/grønt til måltiderne.
1

Tilbage til "Graviditet"