Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 43
Likede indlæg: 431

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 18. apr 2016, 13:08

Jeg er 22+4 nu, og dyrker stadig motion 3-5 gange om ugen. Både Crossfit, alm fitness og lange gåture. Fitness og gåturene er ikke blevet hårdere, men til crossfit er der øvelser jeg ikke kan lave - heldigvis kan der skaleres. Jeg tror der er ret stor forskel på, om man er vandt til at dyrke motion før man blev gravid eller ej. Det anbefales jo ikke at gå igang med noget hårdt, medmindre man er vandt til det. Vandgymnastik tror jeg helt sikkert er en god idé :)
1
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 18. apr 2016, 14:06

Mittemis skrev:Jeg kan finde ét aftenshold med gravid vand-motion her i århus. Men det koster 600 kr for 5 gange. Det er altså rimelig pebret synes jeg.. Men overvejer det kraftigt. For jeg er ikke særlig god til at svømme, så selv at tage afsted og bare svømme får jeg ikke meget ud af.

Jeg skal give 570 for 8 gange. Det er da pebret, men jeg ville så gerne prøve :) Jeg kommer heller ikke afsted og 'bare' svømmer selv.
0
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Indlægaf Lilleluftballon » 18. apr 2016, 14:27

Jeg cykler ca 20 km om dagen. Det er for hårdt nu, så jeg har lånt en elcykel. Jeg var heller ikke i vildt god form før graviditeten, og kan i den grad mærke det nu! Jeg synes egentligt jeg tænker over kosten osv, men har nu taget 6 kg på. Sidst tabte jeg kun 5 kg på fødsel og amning, så det stresser mig lidt... på den anden side kun lidt, gider faktisk ikke slå mig selv i hovedet over det...
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 336

Indlægaf Snowdrop » 18. apr 2016, 18:55

Hold nu kaje de der ligamentsmerter kan være ubehagelige! Blev da helt bekymret indtil jeg fik googlet og kunne se de kunne være ret smertefulde uden den betyder noget.
0
Lilleluftballon

Indlægaf Lilleluftballon » 19. apr 2016, 08:05

Danseprinsesse skrev:
Min kæreste er ligeså irriterende ekstatisk som hele tiden og vil se videoen med skanningen igen og igen. Jeg er stadig mere lunken - jeg kan mærke varme følelser, når jeg tænker på det barn, der kommer ud på et tidspunkt - og dét er det vigtigste for mig. Og så er jeg glad for, at vi har det videoklip, så jeg kan se det engang efter fødslen og måske mærke noget mere.

Knud1.jpg
Knud.jpg

Hvor er han fin :love2:

Du må altså ikke være for hård ved dig selv ang følelser for baby. Jeg har heller ikke de store følelser når jeg ser på scanninger og den slags - min mand sidder ved siden af og tuder:) Vi er jo bare forskellige på den måde.
1
DGrayish
Kort karma: 12
Likede indlæg: 146

Indlægaf DGrayish » 19. apr 2016, 13:51

Hold op hvor ser han bare sød ud Danseprinsessse!

Jeg har kun tre uger til termin nu - og jeg er bare helt åndssvagt træt. Jeg har ingen energi til redebygning eller praktiske gøremål. Faktisk har jeg ikke engang energi til at glæde mig til at babyen snart kommer. Jeg har mest lyst til at sove til fødslen går igang.
Forhåbentligt går det over af sig selv - har helt vildt dårlig samvittighed over at jeg ikke rigtigt nyder den sidste tid af graviditeten. Til dem er jer der har prøvet at være højgravide: var i også meget trætte til sidst?
Tænker at jeg skal tage en tur til lægen, hvis det ikke bliver bedre.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 336

Indlægaf Snowdrop » 19. apr 2016, 14:39

DGrayish skrev:Hold op hvor ser han bare sød ud Danseprinsessse!

Jeg har kun tre uger til termin nu - og jeg er bare helt åndssvagt træt. Jeg har ingen energi til redebygning eller praktiske gøremål. Faktisk har jeg ikke engang energi til at glæde mig til at babyen snart kommer. Jeg har mest lyst til at sove til fødslen går igang.
Forhåbentligt går det over af sig selv - har helt vildt dårlig samvittighed over at jeg ikke rigtigt nyder den sidste tid af graviditeten. Til dem er jer der har prøvet at være højgravide: var i også meget trætte til sidst?

Synes ikke du skal have dårlig samvittighed (lettere sagt end gjort, I know) men der er jo en grund til at man mange steder går fra på barsel 4 uger før termin. Det er jo netop for at man kan få tid til at slappe af og lade op til fødslen. Jeg tænker din krop sikkert bare er igang med at forberede sig ved at kræve mere søvn. Dermed ikke sagt at et kig ind forbi lægen ikke er en god idé, det synes jeg absolut det er, så kan du få af- eller bekræftet om det er OK at være så træt nu eller ej :kram:
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 528
Likede indlæg: 2493

Indlægaf Bøtte » 19. apr 2016, 15:05

Jeg husker ikke at jeg var sådan virkelig træt (men fødte også i uge35). Men jeg lavede ikke ret meget. Sad primært i sofaen på debatten :-D
Alting var hårdt til sidst. Og jeg sov mange lure.

Slip den dårlige samvitttighed og smid dig på sofaen. Man ved aldrig hvornår man får muligheden igen :kys:
0
S :lun:
V :lun:
Lilleluftballon

Indlægaf Lilleluftballon » 20. apr 2016, 06:09

Så længe har jeg aldrig været gravid - men jeg husker også de sidste par uger som i en døs. Hurra for barsel! Hvor meget nødvendigt mangler du til din redebygning? Altså - har du dårlig samvittighed over ikke at få sat wallstickers op, eller mangler I at købe seng og barnevogn? Hvis det er det første ville jeg med super samvittighed sove og hvile. Er det det sidste må du jo tage en lille ting om dagen, og hvile resten af tiden.
0
Brugeravatar
Mittemis
Kort karma: 23
Likede indlæg: 94

Indlægaf Mittemis » 20. apr 2016, 08:26

DGrayish:
Synes også bare du skal slappe af og sove med god samvittighed. Husker godt de sidste uger op til fødsel sidst. Var bare så træt og sov middagslur hver dag ca 2-3 timer efter jeg stod op om morgenen.

Danseprinsesse:
Hvor ser han sød ud. Gad vide om du er blevet scannet der hvor jeg er blevet scannet. Hende jordemoderen der har scannet mig til de tidlige scanninger, er bare så sød og entusiastisk. Var det i Århus?
Og så er jeg enig med Lilleluftballon omkring det med følelserne for barnet i maven. Jeg har heller aldrig været sådan en der har grædt til scanninger og den slags. Følelserne kom faktisk heller ikke som forventet lige da jeg fødte. Græd ikke ved fødslen. Min kæreste gjorde. Men for mig gik der nogle måneder før de der "mor" følelser kom. Mine følelser for barnet i starten var mere præget af en stor ansvarsfølelse end den store kærlighed.

Idag har jeg købt en Baby jogger city elite på nettet. Glæder mig til den kommer hjem. Er spændt på om jeg kommer til at elske den som mange andre beskriver, eller om jeg kommer til at savne at have en rigtig barnevogn. (altså har en barnevogn, men regner ikke med at bruge den særlig meget)
1
DGrayish
Kort karma: 12
Likede indlæg: 146

Indlægaf DGrayish » 20. apr 2016, 16:51

Tak for svar allesammen :) Jeg prøver at kaste den dårlige samvittighed fra mig. Lettere sagt end gjort - jeg har bare virkelig svært ved at give mig selv lov til at slappe af. Vi mangler overhovedet ikke nogle nødvendige ting til redebygningen mere. Det er nok bare en irrationel dårlig samvittighed over at jeg ikke okser rundt og sørger for at alt er perfekt og farvekoordineret til når babyen kommer.
0
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 569

Indlægaf Lulu » 20. apr 2016, 19:05

Vi har været til nf her til aften :lun:

Alt så godt ud og der var lav risiko for Downs.
Hun rykkede min termin (31/10 - lille halloween baby), men synes det er ret træls, nu havde jeg lige talt mig frem til 97 arbejdsdage inden barsel (ferier og helligdage er fratrukket), men nu er det jo lige pludselig 101 dag! Øv også!!
(I tilfælde af at det ikke er tydeligt er jeg ikke glad for mit arbejde og glæder mig til barsel, mest så jeg har mere tid med Emil, ikke så meget til babyen, endnu).
3
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 20. apr 2016, 19:10

Dejligt med god NF Lulu :)

Jeg kan også mærke at jeg tæller mere og mere ned til barsel. Ikke fordi jeg er træt af mit job, men jeg ser virkelig frem til at trække stikket i et års tid :blush:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2115

Indlægaf Danseprinsesse » 20. apr 2016, 21:50

Puha, det sidste døgn her har været lidt hårdt og følelsesladet.

Min lille nevø på knap 9 mdr. væltede i sin højstol i fredag og slog hovedet. Han har kastet op siden, og de har været ved vagtlæge et par gange, der ikke mente, der var nogen sammenhæng.
I går tog de til vagtlæge igen, der endelig indlagde ham med henblik på en skanning af hovedet. Min bror ringede og spurgte, om vi ville tage min niece på 3 år - og det ville vi selvfølgelig. Efter hun var spist af og puttet ringede han for at fortælle, at den lille har en blødning i hovedet, så de skulle overflyttes til Odense. Indtil videre observerer de ham bare, men han var stadig dårlig her til aften.
Jeg forsøger virkelig at bekæmpe katastrofetankerne, men åh, hvor er jeg bekymret for ham. Det er bare alt for meget, når man i forvejen er hormonel og ekstra følsom. :(
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2115

Indlægaf Danseprinsesse » 20. apr 2016, 21:57

Mittemis skrev:DGrayish:
Synes også bare du skal slappe af og sove med god samvittighed. Husker godt de sidste uger op til fødsel sidst. Var bare så træt og sov middagslur hver dag ca 2-3 timer efter jeg stod op om morgenen.

Danseprinsesse:
Hvor ser han sød ud. Gad vide om du er blevet scannet der hvor jeg er blevet scannet. Hende jordemoderen der har scannet mig til de tidlige scanninger, er bare så sød og entusiastisk. Var det i Århus?
Og så er jeg enig med Lilleluftballon omkring det med følelserne for barnet i maven. Jeg har heller aldrig været sådan en der har grædt til scanninger og den slags. Følelserne kom faktisk heller ikke som forventet lige da jeg fødte. Græd ikke ved fødslen. Min kæreste gjorde. Men for mig gik der nogle måneder før de der "mor" følelser kom. Mine følelser for barnet i starten var mere præget af en stor ansvarsfølelse end den store kærlighed.

Idag har jeg købt en Baby jogger city elite på nettet. Glæder mig til den kommer hjem. Er spændt på om jeg kommer til at elske den som mange andre beskriver, eller om jeg kommer til at savne at have en rigtig barnevogn. (altså har en barnevogn, men regner ikke med at bruge den særlig meget)

Vi var i Fredericia. :)

Og I har ret med hensyn til det med følelser - jeg har også efterhånden accepteret, at det bare er sådan jeg har det, og det er ok. Jeg tror nok det sværeste for mig at komme overens med er min manglende interesse. Men altså, det er blevet meget bedre siden januar, og jeg slår ikke mig selv i hovedet for det på samme måde længere.

Tænker du, om du praktisk vil savne en barnevogn, eller mere tanken om at gå tur med en "rigtig" barnevogn?
Vi har jo ikke taget vores i brug endnu, men vi elsker den ret meget allerede. Da vi prøvede at stille lift i den, blev vi helt sikre - også min kæreste, der var lidt skeptisk til at starte med og drømte om en rigtig barnevogn.
0

Tilbage til "Graviditet"