Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
alfe
Kort karma: 76
Likede indlæg: 318

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 26. apr 2016, 17:27

Det er med noget rystende hænder, at jeg melder mig ind her. Egentlig føler jeg stadig, at det er lidt for tidligt, men sådan vil jeg højst sandsynligt tænke de næste mange måneder.

I går så jeg det fineste blafrende hjerte, så nu må det være.

Navn: Alfe
Alder: 25 et par måneder endnu
Beskæftigelse: Studerende
Mands alder: Ingen mand, jeg er gået solo ;)
Bor: København
Fødested: Rigshospitalet tror jeg, at det bliver
Prøvet siden: September 2015
Testet positiv: 3. april
Termin: 15. december
Andre børn: Ingen
Vide kønnet: JA
NF-dato: 3. juni
MD-dato:
Første lægebesøg: 2. maj
Første jm-konsultation:
9
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 100
Likede indlæg: 1818

Indlægaf Sangius » 26. apr 2016, 17:32

Velkommen til alfe. Tillykke med det lille hjerte!! <3
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 100
Likede indlæg: 1818

Indlægaf Sangius » 26. apr 2016, 17:38

Jeg var til 1. jordmoderkonsultation i dag. Hun indvilligede i at finde hjertelyden, selvom hun sagde, at det ikke var altid man kunne finde den. Hun satte dem der doptone-dims på maven, og fandt hjertelyden lige sådan 1 sekund efter. :D

Så lille bebs ligger derinde med en fint bankende hjerte. Det var så dejligt at høre.

Om to ugers tid skal vi til MD scanning, og så får vi kønnet at vide forhåbentligt. Det glæder vi os ustyrligt meget til!!

Vi har også købt en barnevogn. Vi fandt en brugt Odder (jeg insisterede på en brugt), som er rigtig fin. Den er postkasse-rød! Og nu har jeg så også oplevet hvordan folk pludselig kan have en holdning til noget, som vitterligt intet har med dem at gøre. 'Ej, du kan da ikke have en dreng i en rød barnevogn?' 'Det kan du da ikke','Hvad vil du gøre hvis det er en dreng?' :stoned:

Den tredje der sagde til mig, at det kunne jeg da virkelig ikke gøre, der sagde jeg bare, at det er fordi babydreng er bøsse, og jeg forsøger at støtte hans valg :devil: . Hun klappede da i bagefter.

Vidste i, at rød åbenbart er en pigefarve? Men KUN for babyer. For lidt større drenge må åbenbart godt komme i rød, få en rød cykel eller lignende. :forvirret2:
6
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Indlægaf Lilleluftballon » 27. apr 2016, 05:46

Sangius skrev:Jeg var til 1. jordmoderkonsultation i dag. Hun indvilligede i at finde hjertelyden, selvom hun sagde, at det ikke var altid man kunne finde den. Hun satte dem der doptone-dims på maven, og fandt hjertelyden lige sådan 1 sekund efter. :D

Så lille bebs ligger derinde med en fint bankende hjerte. Det var så dejligt at høre.

Om to ugers tid skal vi til MD scanning, og så får vi kønnet at vide forhåbentligt. Det glæder vi os ustyrligt meget til!!

Vi har også købt en barnevogn. Vi fandt en brugt Odder (jeg insisterede på en brugt), som er rigtig fin. Den er postkasse-rød! Og nu har jeg så også oplevet hvordan folk pludselig kan have en holdning til noget, som vitterligt intet har med dem at gøre. 'Ej, du kan da ikke have en dreng i en rød barnevogn?' 'Det kan du da ikke','Hvad vil du gøre hvis det er en dreng?' :stoned:

Den tredje der sagde til mig, at det kunne jeg da virkelig ikke gøre, der sagde jeg bare, at det er fordi babydreng er bøsse, og jeg forsøger at støtte hans valg :devil: . Hun klappede da i bagefter.

Vidste i, at rød åbenbart er en pigefarve? Men KUN for babyer. For lidt større drenge må åbenbart godt komme i rød, få en rød cykel eller lignende. :forvirret2:

Jeg oplever at ALT i verden åbenbart kan opdeles i drenge-og pigeting når det kommer til babyer :forvirret: . Tror simpelthen ikke længere noget kan overraske mig. Har simpelthen fået af vide af så mange forskellige mennesker nu, at vi jo skal starte HELT forfra med udstyr, nu vi skal have en pige. Personligt mener jeg jo at alt til børn under to år (og mulgivis længere, det er bare så langt mine erfaringer går) er kønsneutralt. Om der er en tissemand eller tissekone i bleen betyder altså ikke noget i den alder.

Tillykke med barnevognen:)
2
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 336

Indlægaf Snowdrop » 27. apr 2016, 08:54

Yayyy Alfe! Tillykke med hjerteblink!! :banan:

-
Jeg skal til MD scanning i eftermiddag. Det var egentlig igår, men blev udsat fordi scanningssygeplejersken skulle til begravelse.
Er nervøs men glæder mig også.
Bagefter skal vi til noget oplæg om hjemmefødsler, det bliver spændende.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2095

Indlægaf Danseprinsesse » 27. apr 2016, 11:16

Sangius: Tillykke med barnevognen. Folk er sære med alle deres mærkelige meninger om, hvad andre kan og bør. Rød er da en skøn farve. :)
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Bøtte » 27. apr 2016, 11:27

Vi har været til scanning igen i dag. Og sikke en forskel fra sidst. Vi kunne jo se både arme og ben. Og det lille hjerte blinkede stadig derudaf. Og arme og ben spjættede og gjorde ved :love:
11
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 27. apr 2016, 11:28

Min nevø var ellers kommet hjem fra sygehuset, men han blev indlagt igen i går, stakkels lille mand. :(

Så vi havde besøg af min niece til mad og overnatning i går. Det er også lidt hårdt for hende, kan man mærke, men vi hyggede og den nye Wheely Bug blev taget i brug - jeg er sikker på vores underbo kommer til at elske den!

Nu varer det ikke længe, inden jeg officielt går på barsel i stedet for at være sygemeldt. Vi har booket en kort ferie til Sydfrankrig i slutningen af maj, sådan en slags sidste-udkalds-ferie inden der kommer en baby og ændrer livet. Jeg kan ikke lige helt forstå, at der kun er omkring 10 uger tilbage, lige pludselig begyndte tiden at gå stærkt. :panik:
1
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 27. apr 2016, 11:29

Bøtte skrev:Vi har været til scanning igen i dag. Og sikke en forskel fra sidst. Vi kunne jo se både arme og ben. Og det lille hjerte blinkede stadig derudaf. Og arme og ben spjættede og gjorde ved :love:

Åh, hvor dejligt. :)
Hvor langt er du henne nu?
0
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 27. apr 2016, 11:37

Danseprinsesse - hvor er det bare træls med din nevø. Jeg håber virkelig at han kommer helt på højkant snart.
1
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 27. apr 2016, 11:45

Danseprinsesse skrev:
Bøtte skrev:Vi har været til scanning igen i dag. Og sikke en forskel fra sidst. Vi kunne jo se både arme og ben. Og det lille hjerte blinkede stadig derudaf. Og arme og ben spjættede og gjorde ved :love:

9 uger.

Jeg har stadig svært ved at tro på det, men det hjælper at se der er liv derinde.

Og meget rart at vide hvad der skaber sådan en ravage i min krop. :lol: jeg er konstant træt og sulten.

Sikke noget med din nevø :ae: Er det meget skidt med ham?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 27. apr 2016, 12:28

Bøtte skrev:
Danseprinsesse skrev:

9 uger.

Jeg har stadig svært ved at tro på det, men det hjælper at se der er liv derinde.

Og meget rart at vide hvad der skaber sådan en ravage i min krop. :lol: jeg er konstant træt og sulten.

Sikke noget med din nevø :ae: Er det meget skidt med ham?

Det kan jeg godt forstå, men for hver uge der går, bliver det forhåbentligt mere og mere virkeligt.
Åh ja, de 3 første måneder kan bare være ulideligt lange på mange måder. :D

Ja, det er noget møg. Han har kastet op i næsten to uger nu, er sløv og dehydreret, så nu giver de ham drop. Det var gået meget hurtigt i går med at skanne ham igen, men blødningen var stadig den samme i hovedet, så nu vil de teste om hans blod størkner, som det skal. Så ja, ingen ved rigtig noget.
Min bror var noget påvirket, da han ringede med pasning af min niece i går - forståeligt nok - og jeg kan slet ikke, når mine små søskende er kede, så jeg havde en tudetur, efter han havde lagt på. :genert:
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 27. apr 2016, 12:34

Åh ja, havde lykkeligt glemt hvor lange de føles.
Forhåbentlig er der kun 3 ugers tid til nf nu.

Jeg glæder mig sådan til at fortælle S at hun skal være storesøster. Vi har et vennepar der fik en pige i aftes. Og da jeg vidste billedet af hende til S sagde hun 'Hvor er den sød' :lol: :lun:
Hun vil så gene bære storesøster lige som alle sine små veninder. Der er kun en tilbage der ikke er, og hendes mor er også gravid.

Puh, det kan jeg altså godt forstå du måtte :ae: Det lyder virkelig også voldsomt for dem og jer.
Frygter de han har fået en hjerneskade af det?
1
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 27. apr 2016, 13:24

Bøtte skrev:Åh ja, havde lykkeligt glemt hvor lange de føles.
Forhåbentlig er der kun 3 ugers tid til nf nu.

Jeg glæder mig sådan til at fortælle S at hun skal være storesøster. Vi har et vennepar der fik en pige i aftes. Og da jeg vidste billedet af hende til S sagde hun 'Hvor er den sød' :lol: :lun:
Hun vil så gene bære storesøster lige som alle sine små veninder. Der er kun en tilbage der ikke er, og hendes mor er også gravid.

Puh, det kan jeg altså godt forstå du måtte :ae: Det lyder virkelig også voldsomt for dem og jer.
Frygter de han har fået en hjerneskade af det?

Nårh, hun bliver da ellevild så. :lun:

Så vidt jeg har forstået sidder blødningen heldigvis ikke i selve hjernen, så det tror jeg ikke. De kan bare ikke forstå, hvorfor han bliver ved med at være dårlig. I sidste uge var han ikke alment påvirket, han kastede "kun" op - men nu har det ændret sig, og han har tydeligvis smerter et eller andet sted nu + han sover rigtig meget. Så det lyder som om, de nu er ved at lede efter andre mulige forklaringer end blødningen i hovedet.
0
Brugeravatar
Knirkemis
Kort karma: 48
Likede indlæg: 286

Indlægaf Knirkemis » 27. apr 2016, 15:21

Lulu skrev:
Jeg fødte 40+3 og min mave sank aldrig. Dog sad min mave ikke så langt oppe at jeg var super generet af åndenød men jeg kunne stadig mærke at jeg ikke kunne trække vejret dybt mm. Den del glæder jeg mig ikke til igen.
Lilleluftballon skrev:
Æv hvor træls.

Min mave faldt aldrig sidst - sorry to say. Det blev muligvis lidt bedre de sidste uger (fødte i uge 37). Jeg gik til graviditetsyoga og der lavede vi nogle rotationsøvelser, der fik ham til at rykke sig lidt ned. Det hjalp på min åndenød et par dage. Måske kan du finde en vejledning et sted til det? Kan desværre ikke huske præcis hvad vi gjorde.

Denne her gang sidder hun ligesom lidt lavere, så kæmper ikke så meget med åndenød endnu. Men kan godt huske hvor forfærdeligt det var, så føler med dig!

Åhh, det lyder ikke lovende.

Jeg håber, det er okay med et tude-indlæg. Jeg er simpelthen så træt af, at være gravid :( De sidste mange dage har jeg haft det så elendigt. Udover de voldsomme smerter ved symfysen, som får hele livmoderen til at spænde op og gøre ondt, har jeg ondt i alle led, kan ikke trække vejret ordentligt, har ingen appetit, trykken for brystet og kan ikke huske hvornår jeg sidst har sovet ordentligt.

Jeg har, pga brug af daglig medicin, været til ekstra tjek hos en fødselslæge. Jeg er i risikogruppen når det kommer til fødselsdepression, og han snakkede derfor om, at jeg måske skulle sættes i gang 2 uger før tid, når jeg er så plaget af smerter og ikke får sovet, da det kun øger risikoen endnu mere. Min JM er dog ikke meget for den løsning, da hun mener at det kan være vanskeligt, at sætte en krop i gang, som ikke er klar.
Selv hvis de sætter mig i gang, vil der stadig være næsten 5 uger til. Og lige nu føler jeg bare, at 5 uger mere på den her måde, gør mig mere og mere nedtrykt. Jeg føler virkelig at min krop svigter mig, og at jeg efterhånden ikke kan glæde mig over graviditeten. Øv. altså :(
0

Tilbage til "Graviditet"