Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 528
Likede indlæg: 2495

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 30. apr 2016, 14:01

Mit vand gik også spontant og fordi det allerede var i uge 35 og fordi jeg ikke lavede veer af betydning selv fik jeg piller. Jeg fik 1 pille og 3 timer senere var jeg fuld åbent. Det var absolut ingen fest overhovedet, jeg brugte 2,5 time på det :tie: men så var det da overstået :lol:

Det tog 9 timer fra vandafgang til hun var ude, så det var ikke fordi det trak i langdrag.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2118

Indlægaf Danseprinsesse » 30. apr 2016, 19:29

Knirke: Det lyder virkelig hårdt. Håber du sammen med læge og jordemoder finder den bedste løsning for dig. :ae:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 30. apr 2016, 19:58

Jeg kan ikke lige huske, om jeg har vendt det her før...

Vi har en masse søde mennesker omkring os, der tilbyder os alle mulige forskellige ting til baby. Noget af det siger vi meget gerne ja tak til, men det meste af det er vi faktisk ikke interesserede i.
Jeg synes det er rigtig svært at sige nej til det, uden at komme til at virke utaknemmelig eller "fornærme" giveren.
Nogle af tingene har vi jo i forvejen eller ønsker specifikt at købe selv, der er det ret nemt at forklare. Men de fleste af tingene har vi bare ikke lyst til at have - primært fordi vi ikke gider at have for mange ting, men altså også fordi vi bare er ret kræsne. :genert:
Når jeg bliver tilbudt ting, som giveren godt ved, vi ikke har i forvejen, så kommer det tit til at virke akavet, når jeg alligevel siger nej tak. Selvom jeg selvfølgelig ikke siger, at jeg ikke er interesseret fordi tingene for os er for ligegyldige/grimme/forvaskede/slidte, så er jeg bange for, at det præcis er det jeg signalerer - og det er jo også sandheden.

Har I en god måde at afslå den slags, eller siger I bare ja tak til alt? Jeg synes efterhånden jeg har slidt "vi har ikke rigtig plads" op. :blush:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 30. apr 2016, 20:13

Nå ja, en lille hyggelig ting.
Jeg har ikke rigtig haft lyst til at sprede budskabet om min graviditet hidtil. Men i går besluttede jeg mig for, at især den del af familien, jeg ikke ser så tit, skulle have besked - og den nemmeste måde var via facebook, som jeg ellers meget sjældent bruger (og derfor heller ikke får fulgt med på).
Det endte med 3 forskellige aftaler om at ses med nogle dejlige mennesker, der tilfældigvis også er gravide/på barsel - alle nogle jeg holder meget af, men hvor vi gensidigt bare ikke har fået taget os sammen til at ses i lang tid.
Den ene er en tidligere studieveninde, som jeg rigtig tit har tænkt på, vi har bare boet i hver sin ende af landet i 5 år. Nu fandt vi ud af, at vi begge er flyttet tilbage til samme by sidste år, vi venter begge drenge og der er en uge mellem vores terminer. Jeg blev så glad. :)
5
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 337

Indlægaf Snowdrop » 1. maj 2016, 08:43

Jeg tror jeg ville sige noget i retning af: "Årh hvor er det sødt af dig/jer, men den er ikke lige mig, ellers tusind tak!". Hvis man bliver fornærmet over det, så er man nok en tand for emsig ;)

Jeg tænkte på, hvor mange plukkeveer er for mange for en førstegangsgravid i uge 20? Får dem nærmest dagligt. Lægger mærke til dem morgen og aften, men skal ikke kunne sige om de også er der i løbet af dagen.
2
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 1. maj 2016, 13:35

Snowdrop skrev:Jeg tror jeg ville sige noget i retning af: "Årh hvor er det sødt af dig/jer, men den er ikke lige mig, ellers tusind tak!". Hvis man bliver fornærmet over det, så er man nok en tand for emsig ;)

Ja, det er også nogenlunde, hvad jeg siger.

Det kan godt være, det bare er mig, der tænker for meget over det. :genert:
Jeg føler mig bare lidt... hmm.., når min veninde har fundet 15-20 ting frem til mig, og jeg siger nej tak til det meste. Det er jo skidesødt af hende, men jeg synes det vil være helt fjollet at sige ja til noget, der bare ville ryge direkte i kælderen.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 2. maj 2016, 14:16

Jeg har lige haft sådan en rigtig graviditetstudetur.

De sidste par dage har jeg haft plukveer, nærmest hver gang jeg står op. I dag har jeg haft smerter/jag i maven og ikke mærket baby.

Min kæreste var klar til at ringe til sygehuset, så lettelsen var stor, da der kom er par enkelte spark for lidt siden.
Det er utroligt, hvor meget man kan køre sig selv op på ganske få timer. :blush:
0
Nuttede-Nuser
Kort karma: 59
Likede indlæg: 386

Indlægaf Nuttede-Nuser » 2. maj 2016, 15:19

Danseprinsesse skrev:Jeg har lige haft sådan en rigtig graviditetstudetur.

De sidste par dage har jeg haft plukveer, nærmest hver gang jeg står op. I dag har jeg haft smerter/jag i maven og ikke mærket baby.

Min kæreste var klar til at ringe til sygehuset, så lettelsen var stor, da der kom er par enkelte spark for lidt siden.
Det er utroligt, hvor meget man kan køre sig selv op på ganske få timer. :blush:

Det er bare så ubehageligt når man føler man ikke kan komme i kontakt med den lille, og det sætter hurtigt gang i alle mulige tanker. Og så føler man sig lidt overpylret når de så alligevel giver lyd fra sig. Men dejligt at han vågnede op til dåd :)
Øv at du har så mange plukveer. :ae:
1
Dr_bp
Kort karma: 58
Likede indlæg: 561

Indlægaf Dr_bp » 2. maj 2016, 18:01

Næste gang, så prøv at skubbe lidt til den og drikke noget rigtigt koldt vand. Det kan tit 'vække' barnet :)
Men vores ældste var jeg forbi fødegangen 2 gange inden fødslen fordi jeg ikke kunne mærke ham. Jeg ringede i øvrigt også til vagtlægen fordi jeg begyndte at bløde. Det viste sig så at være en hæmoride.... :fløjt:
Man bliver lidt skør af at bære et barn ;) Men hey, hvis ikke nu, hvornår så?
1
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 2. maj 2016, 18:06

Dr_bp skrev:

Næste gang, så prøv at skubbe lidt til den og drikke noget rigtigt koldt vand. Det kan tit 'vække' barnet :)
Men vores ældste var jeg forbi fødegangen 2 gange inden fødslen fordi jeg ikke kunne mærke ham. Jeg ringede i øvrigt også til vagtlægen fordi jeg begyndte at bløde. Det viste sig så at være en hæmoride.... :fløjt:
Man bliver lidt skør af at bære et barn ;) Men hey, hvis ikke nu, hvornår så?

Jeg skubbede også, og jeg kunne mærke, at jeg flyttede på ham derinde, men ligesom at flytte noget "dødt" i vand, der bare kommer tilbage - så var det jeg begyndte at tude. Sparkene kom, netop efter jeg forsøgte med en kold danskvand. :)

Ha ha, hvor tarveligt med den hæmoride. :kys:
0
Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 43
Likede indlæg: 433

Indlægaf Minionine » 2. maj 2016, 18:40

Ååååhh jeg kender det! man kan køre sig selv helt op med alle mulige negative tanker :panik:
Jeg har også haft lidt vanskeligt ved at mærke den lille de sidste dage, og det kan optage al min tankevirksomhed. Jeg har også skubbet og puffet til maven, og også fået nogle små puf tilbage. I dag har hun dog heldigvis været en smule mere aktiv. I hvertfald nok til at berolige hønemor her :D Jeg har sådan en AngelSound til at høre babys hjertelyd. Det hjælper selvfølgelig også.
0
Dr_bp
Kort karma: 58
Likede indlæg: 561

Indlægaf Dr_bp » 2. maj 2016, 18:48

Ja, mega tarveligt med hæmoride. Det værste er at den har fået en ven, og de har bosat sig permanent deromme i alle mine graviditeter og efterforløb. Så søde mommy-to-bes: pas nu godt på jeres maver og sørg for guds skyld for at holde jeres tarme i bevægelse - også i tiden efter fødslen!
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 337

Indlægaf Snowdrop » 3. maj 2016, 10:25

Ej, jeg har altså verdens sødeste mand, det har jeg bare.

Igår da vi var gået i seng lå vi og sludrede lidt frem og tilbage om alt muligt. Han er jo 10 år ældre end mig, og da snakken så faldt på "når vi en dag er på plejehjem..." så sagde jeg at jeg håbede han blev mindst 90 så jeg ikke skal af med ham for tidligt. Så sagde han: "Det satser jeg på, men jeg håber at det bliver mig der begraver dig og ikke omvendt". Tror I lige jeg TUDEDE!! Gør jeg næsten igen bare ved at skrive det. Det er simpelthen det mest uselviske nogen nogensinde har sagt til mig. Tænk at han elsker mig så meget, at han håber han kan tage den smerte det er at miste en ægtefælle, sådan at jeg ikke behøver opleve den :whine: :whine: :lun:
3
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 3. maj 2016, 17:43

Jeg har haft en rigtig travl dag på arbejde, hvor jeg har gået meget. Det har min krop reageret på, så efter jeg kom hjem, har jeg ikke lavet ret meget, og nu ligger jeg på sofaen.

Jeg føler mig lidt pylret, men jeg tør ikke bare okse videre, når jeg tydeligt kan mærke plukveer og tyngde i underlivet.
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 3. maj 2016, 17:46

Snowdrop, din mand er altså også heldig med dig. Hvis du havde været i et lidt andet lune, kunne du have tolket det noget anderledes ;) .
1

Tilbage til "Graviditet"