Terminstråd - alle er velkomne :)

Nuttede-Nuser
Kort karma: 66
Likede indlæg: 411

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 3. maj 2016, 18:12

Jeg syntes vi har brugt mange penge på ting til babyfisen, men da jeg så lige sad og regnede sammen på det har vi givet 10.510kr for Odder barnevogn plus alt tilbehør, stort puslebord, voksi plus bærerplade, stokke newborn, autostol fra Rømer, og vores Babybay plus alt tilbehør. Og så fik jeg det helt godt igen, udover Babybay og autostol er det købt brugt. jeg regnede sammen på babysams hjemmeside, og bare de ting ville være løbet op i 21.165kr. Vi lander nok på omkring 20.000kr når vi har ALT købt.
Hvor meget har I købt for indtil videre og hvad tror I det ender på alt i alt?
0
Sorenspige
Kort karma: 244
Likede indlæg: 1190

Indlægaf Sorenspige » 3. maj 2016, 18:30

Vi skal ikke købe så meget denne gang, da vi har de store ting fra sidste gang.

Jeg ved ikke, hvor meget vi købte for sidste gang, men det blev nok omkring 13-14.000. Barnevognen var den dyreste post til omkring 11.000kr incl tilbehør. Derudover købte vi autostol og et brugt puslebord.

Tremmeseng og kravlegård fik vi i dåbsgave og julegave. Det samme med trip trap stolen.

Jeg overvejer sådan en newborn stol til trip trap stolen, men så skal vi jo egentlig have en ny stol :gruble:.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 3. maj 2016, 18:33

Der kom så nok et par tusind oven i med tøj, stofbleer, ammepude, sengetøj og puslepude. Vi fik en del tøj brugt, så jeg købte ikke vildt meget tøj selv (og en del brugt).

Legetøj osv. købte vi ikke så meget af, men ønskede os det i barselsgave.
1
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 178
Likede indlæg: 3331

Indlægaf Sangius » 3. maj 2016, 18:36

Vi købte barnevogn, rejseseng og højstol for 4400 kr.
Jeg har købt tremmeseng og bedsidecrib for 3500 kr
Har købt et legetæppe og lidt småting for 1000 kr

Vi har ikke rigtig noget tøj endnu, eller stofbleer, bideringe, evt. pulsebord, ammepude, bamser/legetøj, osv. osv. Så jeg ved ikke hvor meget vi ender med at bruge i sidste ende. Men synes det er ret billigt hvis man kan gøre det hele til 13-14.000? :)
1
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 3. maj 2016, 18:37

Jeg arbejder med flygtningebørn, og i dag havde vi inviteret deres forældre til et arrangement.

Her siger en af mødrene til mig, at jeg er smuk - og bagefter fortæller hun, at i hendes hjemland betyder det, at man venter en pige. Når man venter en dreng, ser man åbenbart mere træt ud.

Jeg kunne jo så fortælle, at jeg venter en pige, hvilket jo bare bekræftede hendes ord.

At jeg så ikke lige frem er speciel smuk, er en anden sag :-D.
5
Nuttede-Nuser

Indlægaf Nuttede-Nuser » 3. maj 2016, 18:38

Her hjemme er kærestes søn næsten 8 år, og min kæreste var sikker på at han ikke skulle have flere børn så vi starter helt fra bunden. Men halleleluja for alt det man kan købe brugt, så har jeg det ikke helt så dårligt når jeg så bruger penge på noget jeg bare MÅ have til ham. Hvilket også kun er sket et par gange. Som for eksempel de søde små Tommy Hilfiger strømper jeg fik hjem i dag :love:

Jeg har af gode grunde ikke selv prøvet newborn stolen endnu, men min veninde har haft lånt den, og de var så glad for den. vi skal have en trip trap stol mere da storebror stadig bruger hans, det giver ham ro i kroppen at have fast grund under fødderne.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 3. maj 2016, 18:40

Der var mange ting, som vi ikke købte før fødslen, men fik enten i barselsgave, julegave eller dåbsgave.

Fx fik vi et legetæppe i barselsgave. Vi fik også flere bamser, legetøj og bidering i barselsgave.
0
Nuttede-Nuser

Indlægaf Nuttede-Nuser » 3. maj 2016, 18:41

Jeg vil skyde på at jeg har købt tøj, stofbleer og andr småting for ca 5000. Men det er så ikke kun tøj i str 56, jeg kan ikke lade de større str hænge hvis jeg kommer forbi et godt tilbud. Og de pakker jeg har købt brugt har der også været en del andre størrelser i.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 613
Likede indlæg: 3149

Indlægaf Bøtte » 3. maj 2016, 18:58

Sorenspige skrev:Vi skal ikke købe så meget denne gang, da vi har de store ting fra sidste gang.

Jeg ved ikke, hvor meget vi købte for sidste gang, men det blev nok omkring 13-14.000. Barnevognen var den dyreste post til omkring 11.000kr incl tilbehør. Derudover købte vi autostol og et brugt puslebord.

Tremmeseng og kravlegård fik vi i dåbsgave og julegave. Det samme med trip trap stolen.

Jeg overvejer sådan en newborn stol til trip trap stolen, men så skal vi jo egentlig have en ny stol :gruble:.

Jeg kender flere der har købt en juniorstol fra IKEA i stedet for en Trip Trap mere. Det har vi også gjort, men S nægter at sidde på den :rulle: Til gengæld gider hun heller ikke sidde på sin Trip Trap mere.
Jeg har reserveret et newborn sæt hos min veninde indtil vi er ovre nf, så tør jeg godt købe det.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 613
Likede indlæg: 3149

Indlægaf Bøtte » 3. maj 2016, 19:02

Sorenspige skrev:Bøtte, det lyder altså også meget hårdt det der :ae:.
Selv uden graviditet og skoldkopper inde over. Er der slet ikke mulighed for aflastning fra familie eller venner?

Det er mega hårdt :genert: Og det er ikke sådan det skal være for altid, vi arbejder på at finde en løsning, så jeg ikke skal være alene med to børn hver anden weekend, for det skal jeg ikke. Det kan jeg ikke. Jeg har også piskesmæld, så det kan jeg slet ikke.

Vi er ofte hos mine forældre, når han arbejder, men der synes jeg jo ikke vi kan være hveranden weekend, de har jo også et liv :genert:
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 178
Likede indlæg: 3331

Indlægaf Sangius » 3. maj 2016, 19:07

Vi har ikke rigtig nogen i familien/omgangskredsen som giver særlig mange gaver. Så vi regner ikke rigtig med at få noget videre. :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 306
Likede indlæg: 2341

Indlægaf Danseprinsesse » 3. maj 2016, 21:55

Nu blev jeg også nysgerrig og regnede ud, hvad vi har brugt på udstyr indtil videre.

Vi har købt:
City Elite klapvogn til 3.550,-
Brugt Emmaljunga barnevogn til 2.000,-
Badekar med stativ + puslepude + pusletaske + diverse pusleting (neglesaks, termometre, stofbleer, etc.) til omkring 1.200,-
2 babydyner, lagner til lift, barnevogn og seng, materiale til sengerand til i alt ca. 1.000,-
Og så har vi brugt omkring 2.500,- på tøj og lidt legetøj.

Vi mangler reelt kun at købe seng + madras - det bliver 1.000-1.300,- afhængigt af, hvilken madras vi vælger.

Så mellem 11.000-12.000 løber det vel op i.

Vi låner ammepude + babynest af min søster (som jeg syede til hende sidste år). Vi kan også låne autostol og evt. skråstol. Desuden har vi fået rigtig meget tøj, vi har garderobe til det første halve år. En sød debattør har givet mig en strækvikle.

Jeg har ret bevidst valgt primært at købe ting, der er nødvendige nogenlunde fra starten. Så kan det andet komme, når/hvis behovet opstår.
0
Lilleluftballon
Kort karma: 18
Likede indlæg: 368

Indlægaf Lilleluftballon » 4. maj 2016, 08:41

Vi har købt et par sæt tøj indtil nu. Vel for 500 kr.

Jeg har lavet en liste over ting vi mangler: Kravlegård, newborn sæt til triptrap (inkl ny stol til storebror), søskendesæde til barnevogn, ny fjeder til slyngevugge, ammestol (regner med øreklapstol fra IKEA) og ny ammepude. Regner med at købe det meste brugt, så det bliver vel til et par 1000 denne gange.
Sidst købte vi også barnevogn, tremmeseng, dyner, pusletaske, puslebord, voksi og lidt tøj. For max 10 000. De 6500 var barnevognen, men den fik vi af bedsteforældrene.
Vi foretrækker også at købe brugt, og har arvet meget.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 4. maj 2016, 12:39

Jeg var til 3. jordmoderbesøg i dag. Jeg er tilmeldt kendt jordmoderordning, men ud af de 3, som var tilknyttet, da jeg startede, er der nu kun 1 tilbage. I stedet er der så kommet to nye, og det er ikke sikkert, at jeg når at møde dem alle inden termin.

I dag var så også en ny, og jeg kan godt mærke, at det er lidt trættende at fortælle om både fødsel og amning for 4. gang (har også talt om det med fødselslæge).

Hende her snakkede simpelthen også så meget, at jeg ikke rigtig orkede at sige noget.

Men alt så fint ud. Mit blodtryk er fint, SF-mål helt gennemsnittelig, og den lille er vurderet til ca. 1400 gr., hvilket også skulle være meget gennemsnitteligt.
Hun vender nu med hovedet ned ad, men hun kan sagtens vende sig mange gange endnu.
0
Brugeravatar
Mittemis
Kort karma: 23
Likede indlæg: 95

Indlægaf Mittemis » 4. maj 2016, 13:40

Sjovt at prøve at regne ud hvad man har brugt af penge i alt.. Men det bliver nok lidt mudret, da vi har det meste fra storebror denne gang. Men til ham i sin tid, brugte jeg ikke det store. Vi fik nemlig barnevogn, autostol, tremmeseng, badekar og meget andet af vires forældre. Købte selv et brugt puslebord, klapvogn, tøj og tekstiler. Det var vist næsten det eneste. Vi købte også en brugt tripp trapp og lånte en newborn indsats. Vil gætte på at vi holdte os på omkring 4000 kr ca. Så vi var meget heldige.

Denne gang har vi allerede brugt mere, men det er også fordi vi denne gang selv har købt en City elite til 3250kr. Deroveni har vi købt en brugt Odder til 800, brugt puslebord til væggen for 750 og lidt tøj.

Idag har jeg været til glukosebelastning. Det var heldigvis fint. Det var godt, for jeg var blevet gjort grundigt nervøs af både læge og JM, som mente at mit symfysemål var stort, og det kunne tyde på stort barn. Så havde nærmest diagnosticeret mig selv med graviditetsbetinget sukkersyge. Desuden tjekkede jeg vandrejournal fra min første, og på samme tid sidste gang, var mit symfysemål endda 2 cm større. Men dengang var der ingen der sagde noget.
0

Tilbage til "Graviditet"