Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2112

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 8. maj 2016, 19:32

Tillykke med fødselsdagen Sangius. :blomst:

Bøtte: håber snart jeres datter bliver helt rask, så du kan hvile lidt mere.

Jeg skal til jordemoder og vægtskanning i morgen. Selvom jeg holder mine blodsukkerværdier og ikke selv tager på, så har jeg sådan en bange anelse/frygt for, at baby tager for meget på. Så det bliver egentlig meget rart at få noget vished.
0
Brugeravatar
Knirkemis
Kort karma: 49
Likede indlæg: 304

Indlægaf Knirkemis » 8. maj 2016, 19:47

Jeg er ikke så god til at få skrevet, men synes det er hyggeligt at følge med :)
Her står den stadig på smerter og ubehag, så jeg har fået en tid ved fødselslægen d. 17. Så håber jeg at han tager en beslutning om igangsættelse, for jeg orker snart ikke mere. Når det ikke er symfysen der gør ondt, er det plukveer, som kommer så ofte og gør så ondt, at jeg indimellem tror, at det er rigtige veer. Jeg er 35+0 i morgen, så hvis jeg kan blive sat i gang, vil der kun være 3 uger til. Jeg krydser fingre.

På den positive side, så har vi fået ordnet de sidste indkøb til baby. Min svigerfar har givet os nogle penge, så vi kunne købe alt det sidste, uden at behøve kigge efter brugt og billigst. Så nu skal der bare indrettes. Alt tøjet er vasket og sorteret i størrelse, og vi har vist rigeligt til hele det første år, fordi folk har været så søde til at låne ud eller lade os arve.
I fredags besøgte vi et vennepar, som har en søn på to. De lånte os en masse legetøj, så der er vi også dækket ind det første lange stykke tid.
Det eneste vi mangler er en autostol, men vi har startet med at leje en lift til bilen i babysam, fordi vi skal køre langt i starten.

Så vi er klar. Nu må hun godt komme ud :)
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 336

Indlægaf Snowdrop » 8. maj 2016, 20:53

Det er en stærk lille krudtugle der er i min mave! Her til aften kunne man se på maven at hun sparkede! :love:
4
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 9. maj 2016, 13:43

Snowdrop skrev:Det er en stærk lille krudtugle der er i min mave! Her til aften kunne man se på maven at hun sparkede! :love:

Jeg synes simpelthen, det er så syret, når man kan se det udefra.
Hver aften sidder jeg og er totalt fascineret af den der alien, der får min mave til at bevæge sig (og en lille smule frastødt). :lol:
1
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 9. maj 2016, 13:53

Rigtig godt besøg hos jordemoder og læge i dag. Jeg blev rost og kaldt mønsterpatient, det kan jeg jo kun være tilfreds med. ;)

Baby følger sin vægtkurve perfekt og blev i dag skønnet til 1.800 gram, det var jeg rigtig lettet over at høre. Hvis han fortsætter med det, så vil han veje omkring 3.800 gram til termin, og så slipper jeg for at blive sat i gang før tid.
Han ligger stadig med hovedet nedad, det har han gjort til alle skanninger, så det forventer de, at han fortsætter med.
3
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 524
Likede indlæg: 2441

Indlægaf Bøtte » 9. maj 2016, 14:29

Dejligt det gik godt DP :kys:
Hvor langt er du nu?
0
S :lun:
V :lun:
Nuttede-Nuser
Kort karma: 59
Likede indlæg: 386

Indlægaf Nuttede-Nuser » 9. maj 2016, 15:05

Dejligt med et godt jordmoder besøg i dag DP. :)
0
Nuttede-Nuser

Indlægaf Nuttede-Nuser » 9. maj 2016, 15:12

Åh shit hvor er jeg træt i dag, sådan helt uoverskueligt træt. Jeg vågnede først kl 10.30, spiste morgenmad uden for, og lagde mig så på sofaen med benene op af for at se om jeg kunne komme lidt af væsken i fødderne til livs, og vågnede så igen kl 14.30 og jeg føler stadig at jeg kunne sove. Har ikke været så træt siden første trimester. Kvalmen har heldigvis været til at holde ud den sidste uges tid, så det har jo kun været et plus. Altså den er der jo stadig, men bare ikke så overskyggende og jeg har kunne holde ud at lave noget. Om 29 dage overgår jeg til barsel i stedet for sygemelding, og måske min dårlige samvittighed så holder op med at plage mig.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 9. maj 2016, 16:36

Bøtte skrev:Dejligt det gik godt DP :kys:
Hvor langt er du nu?

30+6 i dag. :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 9. maj 2016, 16:52

Nuttede-Nuser skrev:Åh shit hvor er jeg træt i dag, sådan helt uoverskueligt træt. Jeg vågnede først kl 10.30, spiste morgenmad uden for, og lagde mig så på sofaen med benene op af for at se om jeg kunne komme lidt af væsken i fødderne til livs, og vågnede så igen kl 14.30 og jeg føler stadig at jeg kunne sove. Har ikke været så træt siden første trimester. Kvalmen har heldigvis været til at holde ud den sidste uges tid, så det har jo kun været et plus. Altså den er der jo stadig, men bare ikke så overskyggende og jeg har kunne holde ud at lave noget. Om 29 dage overgår jeg til barsel i stedet for sygemelding, og måske min dårlige samvittighed så holder op med at plage mig.

Kan varmen evt. spille ind? Jeg synes også, jeg har været ekstra træt de sidste dage, men har tilskrevet det kombination af varme og pollenallergi.
Hos jordemoderen i dag måtte jeg lave en ekstra urinprøve fordi den første viste forhøjede leukocytter, mens den næste var clean - hun sagde, jeg var den 4. fjerde i dag, der lavede det nummer og mente, at det godt kunne skyldes varmen/ændret væskebehov. Hvis det kan give sig udslag i urinen, kan det helt sikkert også forårsage ekstra træthed, tænker jeg.

Jeg overgår til barsel om 1 uge - og jeg synes virkelig jeg kan mærke på mit humør, at jeg efterhånden kan slippe det med arbejde helt. Håber også det letter for dig.
Det kan godt være du har haft en uge med lidt mere fysisk overskud, men mon ikke det snarere havde været et fortsat underskud, hvis du ikke var sygemeldt. :kys:
0
Nuttede-Nuser

Indlægaf Nuttede-Nuser » 9. maj 2016, 17:03

Danseprinsesse skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Åh shit hvor er jeg træt i dag, sådan helt uoverskueligt træt. Jeg vågnede først kl 10.30, spiste morgenmad uden for, og lagde mig så på sofaen med benene op af for at se om jeg kunne komme lidt af væsken i fødderne til livs, og vågnede så igen kl 14.30 og jeg føler stadig at jeg kunne sove. Har ikke været så træt siden første trimester. Kvalmen har heldigvis været til at holde ud den sidste uges tid, så det har jo kun været et plus. Altså den er der jo stadig, men bare ikke så overskyggende og jeg har kunne holde ud at lave noget. Om 29 dage overgår jeg til barsel i stedet for sygemelding, og måske min dårlige samvittighed så holder op med at plage mig.

Kan varmen evt. spille ind? Jeg synes også, jeg har været ekstra træt de sidste dage, men har tilskrevet det kombination af varme og pollenallergi.
Hos jordemoderen i dag måtte jeg lave en ekstra urinprøve fordi den første viste forhøjede leukocytter, mens den næste var clean - hun sagde, jeg var den 4. fjerde i dag, der lavede det nummer og mente, at det godt kunne skyldes varmen/ændret væskebehov. Hvis det kan give sig udslag i urinen, kan det helt sikkert også forårsage ekstra træthed, tænker jeg.

Jeg overgår til barsel om 1 uge - og jeg synes virkelig jeg kan mærke på mit humør, at jeg efterhånden kan slippe det med arbejde helt. Håber også det letter for dig.
Det kan godt være du har haft en uge med lidt mere fysisk overskud, men mon ikke det snarere havde været et fortsat underskud, hvis du ikke var sygemeldt. :kys:

Jo varmen spiller nok ind, men også at jeg i sidste uge jo har lavet noget mere end jeg ellers har været vant til de sidste mange måneder, og været sammen med mange flere mennesker lige pludselig. Og så sover jeg ikke så godt om natten.
Jeg kan også mærke at jo tættere tiden kommer på officiel barsel, jo mere kan jeg give slip. Det første lange stykke tid har jeg haft så dårlig samvittighed og jeg har været bange for st blive "opdaget" på en af mine sjældne ture til byen.
Dejligt med en uge til barsel :blomst:
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 9. maj 2016, 18:49

Jeg får ikke skrevet og kommenteret så meget, som jeg gerne ville, men jeg håber, det bliver bedre, når jeg går på barsel om 9 dage :banan:.

Jeg er begyndt at have svært ved at falde i søvn om aftenen, også selvom jeg er meget træt. Har sådan en mærkelig uro i kroppen. Jeg ved ikke, om det kan skyldes varmen, for jeg har det simpelthen også så varmt om natten.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 9. maj 2016, 20:44

Nuttede-Nuser skrev:Jo varmen spiller nok ind, men også at jeg i sidste uge jo har lavet noget mere end jeg ellers har været vant til de sidste mange måneder, og været sammen med mange flere mennesker lige pludselig. Og så sover jeg ikke så godt om natten.
Jeg kan også mærke at jo tættere tiden kommer på officiel barsel, jo mere kan jeg give slip. Det første lange stykke tid har jeg haft så dårlig samvittighed og jeg har været bange for st blive "opdaget" på en af mine sjældne ture til byen.
Dejligt med en uge til barsel :blomst:

Ja, det spiller helt sikkert også ind - tænk hvordan du så ville have haft det, hvis du ikke havde været sygemeldt. Men jeg kender godt følelsen. :kram:
0
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Indlægaf Lilleluftballon » 10. maj 2016, 10:18

Puha, jeg kan mærke det bliver en laaang sommer i år. Er allerede nu ved at gå til i varmen. Specielt om natten er det jo helt forfærdeligt allerede. Men kan jo læse at det er der andre af jer der også kæmper med.
Har været hos lægen i dag, 25+1 - har det sådan set fint, har taget 5 kg på siden første lægebesøg (hvor jeg nok også have nået at have et kilo eller to ind...) og maven er ok størrelse (til den lille side, men det var den også sidst). Havde dog +4 for leukocytter i urin, så nu er min urin sendt til dyrkning. Håber ikke der er noget, bryder mig ikke om at skulle tage for meget antibiotika, selvom jeg naturligvis gør det, hvis det er nødvendigt.

Jeg har 7 uger til barsel nu. Er begyndt at glæde mig, selvom der sker så meget spændende på job nu at der også bliver lidt mærkeligt bare at stoppe og være væk i minimum 8 måneder.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 336

Indlægaf Snowdrop » 10. maj 2016, 10:27

Vi mangler en udluftningskanal i soveværelset og jeg er ikke så vild med at have vinduet åben om natten pga. myg og andet kravl. Men jeg sover så til gengæld splitterragende hans jørgen og kun med et dynebetræk i stedet for en dyne. Det hjælper rigtig meget! :)
0

Tilbage til "Graviditet"