Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 336

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 18. maj 2016, 11:56

Netop vendt hjem fra lægen med sygemelding indtil barsel. Deltid er ikke en mulighed fordi det ændrer ikke på at jeg ikke kan forudse hvor fysisk tungt arbejde jeg evt ville få, hvis det skulle lykkes at få noget.
Det var nok også lidt mere end bare begyndende bækkenløsning. Forhåbentlig giver det lidt ro i mit hoved så kroppen også kan slappe af.

Primle hvor mange timer har du så i ugen nu med deltidssygemelding?
0
Brugeravatar
Knirkemis
Kort karma: 48
Likede indlæg: 286

Indlægaf Knirkemis » 18. maj 2016, 12:30

Øv, med alle de deltids- og fuldtidssygemeldinger. Jeg blev sygemeldt på dagpenge sidst i februar, og syntes virkelig det var træls. Det der med, at min krop ikke kan holde til at være gravid.
God bedring Primle og Snowdrop.
0
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 18. maj 2016, 16:36

Snowdrop skrev:Netop vendt hjem fra lægen med sygemelding indtil barsel. Deltid er ikke en mulighed fordi det ændrer ikke på at jeg ikke kan forudse hvor fysisk tungt arbejde jeg evt ville få, hvis det skulle lykkes at få noget.
Det var nok også lidt mere end bare begyndende bækkenløsning. Forhåbentlig giver det lidt ro i mit hoved så kroppen også kan slappe af.

Jeg er på halvtid, så ca 18 timer. Er spændt på om jeg kan holde til det.
0
Brugeravatar
Snowdrop

Indlægaf Snowdrop » 19. maj 2016, 08:20

primle skrev:
Snowdrop skrev:Netop vendt hjem fra lægen med sygemelding indtil barsel. Deltid er ikke en mulighed fordi det ændrer ikke på at jeg ikke kan forudse hvor fysisk tungt arbejde jeg evt ville få, hvis det skulle lykkes at få noget.

Jeg er på halvtid, så ca 18 timer. Er spændt på om jeg kan holde til det.

OK, det håber jeg for dig du kan :kram:
Hvis du ikke kan, så kan du vel få lavet din sygemelding om til fuld tid, selvom jeg selvfølgelig godt kan forstå, hvis du helst ikke vil det?
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Bøtte » 19. maj 2016, 08:26

Så er nf veloverstået :love:
12
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Snowdrop

Indlægaf Snowdrop » 19. maj 2016, 08:32

Lægen igår så forresten i min vandrejournal at jeg gerne vil føde hjemme. Det gjorde hun store øjne af og spurgte hvorfor. Jeg forklarede jo så selvfølgelig mine grunde, herunder at have jdm for mig selv, at være i mine egne trygge omgivelser osv.
Så sagde hun "Jamen hvad så hvis der er noget galt med babyen? Det er jo din første..."
"Ja så har jeg 10 minutter til sygehuset i bil" svarede jeg "Jo, men nogle ganske skal det jo går hurtigere end det..."

Jeg var heldigvis forberedt på de spørgsmål, for det har jdm allerede advaret om, så jeg kunne jo kun smile og svare at jeg føler mig helt tryg i vores dygtige jordemødres hænder og at de i øvrigt reagerer meget hurtigere ved hjemmefødsler, hvor noget kunne tyde på ikke at være helt godt. Og så borede hun heller ikke mere i det. Hjemmefødsel er jo ikke farligere end hospitalsfødsel, heller ikke for førstegangsfødende.

Men jeg må indrømme at det ligger en lille bitte kim af tvivl i mit sind. Ikke at jeg har ændret mening. Vil stadig gerne føde hjemme, men synes egentlig det er ærgerligt, for jeg er måske sværere at rokke end andre som med det samme ville ændre mening fordi lægen ikke virker til at bakke om idéen.

Lilleluftballon, jeg ved du også skal føde hjemme, har din læge bakket op om det eller har han/hun også udvist tvivl om idéen?
0
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Indlægaf Lilleluftballon » 19. maj 2016, 09:08

Snowdrop skrev:Lægen igår så forresten i min vandrejournal at jeg gerne vil føde hjemme. Det gjorde hun store øjne af og spurgte hvorfor. Jeg forklarede jo så selvfølgelig mine grunde, herunder at have jdm for mig selv, at være i mine egne trygge omgivelser osv.
Så sagde hun "Jamen hvad så hvis der er noget galt med babyen? Det er jo din første..."
"Ja så har jeg 10 minutter til sygehuset i bil" svarede jeg "Jo, men nogle ganske skal det jo går hurtigere end det..."

Jeg var heldigvis forberedt på de spørgsmål, for det har jdm allerede advaret om, så jeg kunne jo kun smile og svare at jeg føler mig helt tryg i vores dygtige jordemødres hænder og at de i øvrigt reagerer meget hurtigere ved hjemmefødsler, hvor noget kunne tyde på ikke at være helt godt. Og så borede hun heller ikke mere i det. Hjemmefødsel er jo ikke farligere end hospitalsfødsel, heller ikke for førstegangsfødende.

Men jeg må indrømme at det ligger en lille bitte kim af tvivl i mit sind. Ikke at jeg har ændret mening. Vil stadig gerne føde hjemme, men synes egentlig det er ærgerligt, for jeg er måske sværere at rokke end andre som med det samme ville ændre mening fordi lægen ikke virker til at bakke om idéen.

Lilleluftballon, jeg ved du også skal føde hjemme, har din læge bakket op om det eller har han/hun også udvist tvivl om idéen?

Jeg har ikke diskuteret det med min læge - det står også i min vandrejournal, men det spurgte hun ikke om. Men min læge virker også som om hendes tiltro til sygehusvæsenet er lidt svækket:) Jeg er selvfølgelig også 2. gang, så kan jo udtale mig med større sikkerhed om hvordan og hvorledes jeg vil have det, og med en helt ukompliceret fødsel i bagagen falder risikoen endnu mere. Men hvor er det fjollet af din læge. Med mindre der er noget galt - fx at barnet ikke vender rigtig, så er det jo ikke farligt! Er sikker på at du bliver SÅ glad for den beslutning. Og hvis du ombestemmer dig, så tager i jo bare på hospitalet!
0
Lilleluftballon

Indlægaf Lilleluftballon » 19. maj 2016, 09:08

Bøtte skrev:Så er nf veloverstået :love:

Tillykke!!
0
Lilleluftballon

Indlægaf Lilleluftballon » 19. maj 2016, 09:11

Og ja, hvor er det synd med alle de sygemeldinger.
Jeg er virkelig taknemmelig for at den her graviditet er så "nem" i forhold til den sidste. Bevares, jeg var ved at gå til med kvalme de første 14 uger, og en gang i mellem stikker og jager det lidt i bækkenet sidst på dagen, men overordnet set har jeg det bare helt fint.
At min motivation til at arbejde så er helt i bund... Nogle gange tager jeg mig selv i at tænke "hvem der bare var sygemeldt". Men jeg mener det jo ikke, det er virkeligt dejligt at have det fint stadigvæk, nu i uge 26. Forhåbentligt varer det ved!
0
Nuttede-Nuser
Kort karma: 59
Likede indlæg: 376

Indlægaf Nuttede-Nuser » 19. maj 2016, 09:45

Ih jeg ville rigtig gerne føde hjemme, men jeg tør simpelthen ikke. Netop i forhold til hvis noget skulle gå galt. Boede vi i byen hvor der kun var ti min til nærmeste sygehus ville jeg ikke tænke over det to gange, og måske også presse lidt mere på over for min kæreste. Men vi bor i en lille bitte landsby langt ude i ingenting. Og uanset hvordan vi vender og drejer det er der en 50-60min kørsel til nærmeste sygehus, og det uanset om vi skulle mod Esbjerg, Kolding eller Aabenraa. Det tør jeg bare ikke løbe an på.
Hvor er det træls at din læge ikke rigtigt støtter op om det. Det er en fødsel der skal foregå hjemme. Ikke hjernekiriugi.
0
Brugeravatar
Snowdrop

Indlægaf Snowdrop » 19. maj 2016, 10:25

Altså hun støtter op i det omfang at hun ikke vil prøve at tale mig fra det eller noget og at hun synes det er fint at jeg føler mig ganske tryg hjemme. Meeen, jeg synes det er uheldigt at hun prikker til et så ømtåleligt emne som "Hvad hvis der er noget galt med baby" - hvilken kommende mor har ikke allerede haft den tanke rumsterende i sit hovede uden lægen behøver puste til ilden? Og selvfølgelig har jeg ikke en fødsel eller to i bagagen der beviser at jeg kan føde sunde børn i løbet af nul komma vupti eller noget, men kigger man på statistikken så er der jo faktisk færre komplikationer i forbindelse med hjemmefødsler end med hospitalsfødsler. Og jeg tror næppe jordemødrene der hvor jeg går ville gøre så stort et nummer ud af at forsøge at overtale deres fødende til at overveje hjemmefødsel, hvis ikke de havde erfaring for at det var super. Såeeeh første gang eller ej, det skal nok blive fantastisk! Nå, det blev vist lige til lidt mild torsdags-brok fra min side, sorry! :D
Tak for jeres input Nuttede-Nuser [b]og Lilleluftballon[/b] :)

Jeg forstår godt du ikke bryder dig om det når der er 50-60 minutter til nærmeste sygehus, Nuttede-Nuser. Det er også langt. Og ja, jdm er dygtig men en time er lang tid. Og så er jeg slet ikke i tvivl om at en hospitalsfødsel kan blive akkurat lige så fantastisk som en hjemmefødsel. I sidste ende, så handler det om at man bringer sit barn til verden og sålænge det er sundt og rask så kan alt det andet jo være ligemeget.

Bøtte
Spørger lige om det samme som jeg altid gør når nogen har været til scanning. FIK DU BILLEDER?! :D :klap:

Lilleluftballon
Det kan nu også være træls nok i sig selv ikke at have motivation til at arbejde. Håber motivationen vender tilbage så den sidste tid inden barsel ikke bliver alt for lang :kram:
1
Lilleluftballon

Indlægaf Lilleluftballon » 19. maj 2016, 11:18

Ja, det er virkeligt dårligt af din læge. Og æv Nuttede Nuser at du bor så langt væk. Jeg ville så ikke turde skulle køre så langt med veer, men jeg har jo også en historik med en lynfødsel. Det er heldigvis de færreste der føder SÅ hurtigt.

Og tak - er nok lidt for meget på debatten i de her arbejdsdage:) i morgen er der 5 uger til sommerferie, og så direkte på barsel. Så det burde være til at klare.

Jer med børn i forvejen - hvem skal passe jeres børn under fødslen? Og hvor mange har i lavet aftaler med? Jeg tænker at man jo ikke kan regne med at ens passere kan lige når fødslen går i gang, så måske man skal planlægge med flere...
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Bøtte » 19. maj 2016, 11:38

Ja fik et billede, men kan ikke få lov at vedhæfte den. Prøver igen i aften.

Det var en en helt anden oplevelse end sidst jeg var gravid. Anede ikke at en scanning i det offentlige kunne være sådan en god oplevelse. Sidst blev jeg scannet af en meget sur dame, der kun tjekkede lige det hun skulle og ikke kiggede på andet, og som faktisk blev irriteret over at vi gerne ville kende kønnet (det fik vi så heller ikke at vide), og vi fik det indtryk at det var sådan en slags 'samlebåndsarbejde' at scanne gravide 'ind-scan-ud'.
Hende i dag snakkede og viste os alt muligt og det var en helt anden god oplevelse end sidst. Og vi fik er forsigtigt bud på kønnet, som vi dog holder for os selv frem til md.
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Mittemis
Kort karma: 23
Likede indlæg: 94

Indlægaf Mittemis » 19. maj 2016, 13:53

Lilleluftballon skrev:Jer med børn i forvejen - hvem skal passe jeres børn under fødslen? Og hvor mange har i lavet aftaler med? Jeg tænker at man jo ikke kan regne med at ens passere kan lige når fødslen går i gang, så måske man skal planlægge med flere...

Vi har en aftale med mine svigerforældre om, at de ca 5-6 dage før termin tager vores søn med ud og sejler. Og så har vi forhåbenlig "timet" det så jeg føder 3-4 dage før termin ligesom sidst :D

Ved godt det ikke er sådan helt til at time på den måde. Men det er mit håb at det bliver sådan. Men vi skal nok lige have en back-up aftale med min bror og hans kæreste. De bor nemlig kun 5 min fra os. Men ved faktisk ikke om de skal på ferie :gruble: Har jo termin lige midt i industriferien. Vi skal nok snart lige have den del af det hele på plads..
0
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 564

Indlægaf Lulu » 19. maj 2016, 16:05

Vi har min veninde.
Som dog skal på forlænget weekend en uge før termin så den weekend skal vi lige have en back upassende også.
0

Tilbage til "Graviditet"