Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Zilla
Kort karma: 2
Likede indlæg: 18

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zilla » 2. feb 2016, 19:23

Tillykke Sangius. Jeg skriver lige i denne tråd, selvom jeg ikke er gravid (min datter nr 2 er nu 1 måned).
Ville lige kommentere på alle de 'gode råd' om, hvad man skal og ikke skal gøre som gravid. Det er simpelthen til at få pip af (hvis man bruger sin sunde fornuft, er det fint).
Og bare som skræk, kan jeg sige, at det ikke stopper efter fødsel. Vi spiste mad med mine svigerforældre ikke lang tid efter fødslen. Og min svigermor udbryder til noget af maden 'nåh, nej - du må jo ikke få løg'.

Jeg måtte så spørge, hvorfor...
0
KatKatten
Kort karma: 5
Likede indlæg: 46

Indlægaf KatKatten » 2. feb 2016, 19:49

Sangius - velkommen til :wave:

Der findes lige så mange holdning som der findes mennesker - og det kan være svært at håndtere når man kkke har bedt om de gode råd. Alle mener de SKAL fortælle gode råd/nogen de kender de kender der gjorde sådan og sådan/jeg gjorde selv bla bla bla - ind af det ene øre og ud af det andet

Jeg var til jm igår og lillebror blev vurderet til 14-1500 gram og jeg er 29+0 idag - med et symfysemål på 31 :blush:

Og så er han bare mega aktiv i de her dage, så skønt :love:
2
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 3. feb 2016, 12:01

Tillykke til Sangius :)

Jeg sidder på skadestuen og venter på at komme ind. Var hos egen læge og hun vurderede at jeg skulle til røntgen. Jeg er åbenbart lidt for øm på et bestemt sted på knoglen.
Så jeg skal ind og snakke med dem om, om jeg overhovedet skal have taget røntgen. For det er jo åbenbart ikke bare sådan lige når man er gravid. Og risikoen er selvfølgelig størst i 1 trimester. Øv med øv på. Jeg håber der er en ekspert, der kan sige at den hrlt sikkert ikke er brækket, så der ikke skal tages stilling til røntgen, for jeg synes faktisk ikke det er særlig morsomt. Jeg vil ikke risikere noget som helst.
0
Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 43
Likede indlæg: 428

Indlægaf Minionine » 3. feb 2016, 18:03

Her står den på NF skanning i morgen, og jeg er ved at gå ud af mit gode skind :panik:

Mht. næsespray er jeg også temmelig afhængig. Det er noget møg! :rulle:
2
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1827

Indlægaf Sangius » 3. feb 2016, 18:07

Jeg skal til en tryghedsscanning 7+0 her d. 22. februar... Og så begynder tiden at snegle sig af sted, som den kun kan efter en positiv test... Synes virkelig ugerne snegler, når man bare gerne vil ud af de 'farlige uger'!!

Tak for alle lykønskningerne piger :)
0
primle

Indlægaf primle » 3. feb 2016, 18:15

Pøj pøj med NF scanning i morgen Minione :kys:

Jeg har reddet mig en afrivning af knoglen i anklen. Gips i 14 dage uden at må støtte på foden. Efter 14 dage nyt røntgenbillede og formentlig en anden slags gips.

Så jeg er på krykker og bor nu i sofaen. Pænt træls.
0
Nuttede-Nuser
Kort karma: 59
Likede indlæg: 383

Indlægaf Nuttede-Nuser » 3. feb 2016, 18:40

primle skrev:Pøj pøj med NF scanning i morgen Minione :kys:

Jeg har reddet mig en afrivning af knoglen i anklen. Gips i 14 dage uden at må støtte på foden. Efter 14 dage nyt røntgenbillede og formentlig en anden slags gips.

Så jeg er på krykker og bor nu i sofaen. Pænt træls.

Neeeeej primle. Hvor er det synd for dig :ae: Men nu tænker jeg bare lige højt, ikk. Måske var det held i uheld. Selvfølgelig er det pisse træls, det forstår jeg. Men med tanke på din kvalme og træthed, så kan du nu lægge dig på fifaen med fod samvittighed, for du kan jo ikke så meget andet :kys:
2
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1015

Indlægaf Sorenspige » 3. feb 2016, 19:07

Sangius, tillykke med graviditeten :banan:. Men ja, de første uger snegler sig afsted. Til gengæld synes jeg, det går stærkt efter NF.

Primle, jeg tænker lige som Nuser, at nu kan du lægge dig på sofaen og få slappet det. Det lød bestemt ikke til, at du var klar til at skulle starte på arbejde igen.

Minione, hvordan gik NF?
1
Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 43
Likede indlæg: 428

Indlægaf Minionine » 3. feb 2016, 19:12

Sorenspige skrev:Sangius, tillykke med graviditeten :banan:. Men ja, de første uger snegler sig afsted. Til gengæld synes jeg, det går stærkt efter NF.

Primle, jeg tænker lige som Nuser, at nu kan du lægge dig på sofaen og få slappet det. Det lød bestemt ikke til, at du var klar til at skulle starte på arbejde igen.

Minione, hvordan gik NF?

Jamen det er først i morgen, så jeg panikker stadig :lol2:
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 3. feb 2016, 19:14

I weekenden tænkte jeg, at min mave egentlig ikke var så stor endnu, men efter ventetøjet er kommet hjem, og jeg er hoppet i det, kan man godt se, at jeg har en gravidmave :lun:.

I dag spurgte en af mine elever, om der var en baby i min mave. Det kunne jeg jo kun bekræfte.

Efter at have gået i stort tøj den sidste tid, nyder jeg lidt at begynde at vise maven frem. Min mave er normalt mit ømme punkt, fordi jeg hurtig tager på der. Når jeg er gravid, er det noget andet, så må den jo gerne være stor :).

Generelt er jeg lige nu et sted, hvor jeg virkelig nyder at være gravid. Jeg er jo endnu ikke så stor, at alting generer, og den første tids kvalme, træthed og bækkensmerter er også væk :banan:.

Jeg er så taknemmelig over, at jeg får lov at opleve det igen :lun:.
3
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 3. feb 2016, 19:17

Minionine skrev:
Sorenspige skrev:Sangius, tillykke med graviditeten :banan:. Men ja, de første uger snegler sig afsted. Til gengæld synes jeg, det går stærkt efter NF.

Minione, hvordan gik NF?

Jamen det er først i morgen, så jeg panikker stadig :lol2:

Sorry, jeg læste forkert.

Krydser fingre for en god scanning :kys:.
0
primle

Indlægaf primle » 3. feb 2016, 19:58

Når det ikke kan være anderledes, tænker jeg også at jeg må få det bedste ud af det.

Men det er virkelig besværligt. Jeg kan jo ingenting! Og ikke mindst ifht min datter. Der kommer jeg godt nok til kort det næste stykke tid, desværre :(
0
Brugeravatar
Marigold
Kort karma: 121
Likede indlæg: 222

Indlægaf Marigold » 3. feb 2016, 20:12

Hvor vil jeg gerne snart have brev med tid til nf skanning. Bare for at have det at forholde sig til!
Jeg er 9+2 og stadig enormt dårlig. Jeg fortalte min leder om min graviditet i fredags og hun græd et par glædes tårer. I dag måtte jeg fortælle mine kolleger det, da jeg er så dårlig. Min leder siger jeg skal kontakte lægen med henblik på en deltidssygemelding. Lægen holder selvfølgelig lukket resten af ugen pga kursus! Så kan tidligst få fat i lægen mandag. Suk.
Jeg føler mig enormt ynkelig og synes det er træls at være så dårlig.
0
Brugeravatar
Marigold
Kort karma: 121
Likede indlæg: 222

Indlægaf Marigold » 3. feb 2016, 20:13

Prime, sikke noget med din ankel. Håber du kommer dig hurtigt og at afslapningen i det mindste kommer din kvalme og træthed til gode.
1
primle

Indlægaf primle » 3. feb 2016, 20:24

Marigold skrev:Hvor vil jeg gerne snart have brev med tid til nf skanning. Bare for at have det at forholde sig til!
Jeg er 9+2 og stadig enormt dårlig. Jeg fortalte min leder om min graviditet i fredags og hun græd et par glædes tårer. I dag måtte jeg fortælle mine kolleger det, da jeg er så dårlig. Min leder siger jeg skal kontakte lægen med henblik på en deltidssygemelding. Lægen holder selvfølgelig lukket resten af ugen pga kursus! Så kan tidligst få fat i lægen mandag. Suk.
Jeg føler mig enormt ynkelig og synes det er træls at være så dårlig.

Dejligt med god reaktion fra din leder. Kan godt forstå du er træt af at være så dårlig. Det er virkelig også hårdt, når man samtidig skal passe et job og en familie. Jeg håber deltidssygemeldingen kan hjælpe dig :kys:
1

Tilbage til "Graviditet"