Terminstråd - alle er velkomne :)

Nuttede-Nuser
Kort karma: 59
Likede indlæg: 384

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 27. maj 2016, 05:42

Puha for en oplevelse alfe :ae: godt at den lille alligevel hænger godt ved.
0
Nuttede-Nuser
Kort karma: 59
Likede indlæg: 384

Indlægaf Nuttede-Nuser » 27. maj 2016, 05:43

Så er det der lorte sukkervand bundt, nu skal de næste to timer bare gå. Godt at det er sidste gang (forhåbentlig) :nerve: :nerve:
0
Brugeravatar
Mittemis
Kort karma: 23
Likede indlæg: 94

Indlægaf Mittemis » 27. maj 2016, 06:33

Puha alfe. Sikke en omgang. Kan godt forstå du var helt ude af den. Hvor langt er det du er?

Nuttede-nuser: Puha. Ad, det der sukkervand var bare så klamt. Sidste graviditet fik jeg det på skejby, her var det iskoldt og tilsat smag. Og til at overskue. Denne gang fik jeg det ved egen læge. FØJ! Det kom lige ud af et skab og ikke tilsat smag. Helt varmt og virkelig klamt. Krydser fingre for at du får et fint resultat.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 522
Likede indlæg: 2424

Indlægaf Bøtte » 27. maj 2016, 06:46

Åh Alfe :ae: Godt den lille er sej og hænger i :kys:

Ad, Nuser, det er så klamt :badr: Jeg skal også have bestilt tid til det :( Jeg skal have en mellem uge 14-18 og 28-32.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 27. maj 2016, 06:48

Jeg har så seriøst mange plukveer, der gør ondt. Og lænden brokker sig også. :rulle:

Jeg prøver at tage det med to, men jeg skal have 11 veninder til 30 års fødselsdag i morgen, så jeg kan ikke bare ligge på sofaen hele dagen.
0
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Indlægaf Lilleluftballon » 27. maj 2016, 06:50

Æv med plukveer Bøtte. Det var da også meget tidligt at du er ramt:(

Og æv med sukkervand, det er jeg godt nok heller ikke misundeligt på jer over.

Nøj jeg er træt i dag. Har sovet forfærdeligt hele ugen, det er ulideligt varmt synes jeg. Så nu sidder jeg på kontoret med en lang to-do-liste og har suspenderet alle kaffe-restriktioner for i dag:) 4 uger til barsel!
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 27. maj 2016, 06:59

De startede i uge 15 sidst og uge 11 denne gang. De er dog taget til de sidste par dage, synes jeg.

God plan med kaffen, det lyder som om det er tiltrængt. :kys:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2108

Indlægaf Danseprinsesse » 27. maj 2016, 08:13

Alfe: sikke en forskrækkelse, kan godt forstå du blev så påvirket af det. :ae: er rigtig glad for at høre, den lille havde det godt. :kys:

Nuttede Nuser: godt bundet! Det er noget afskyeligt stads. Jeg var næsten lettet over, at min første prøve viste sukkersyge, så jeg slap for en tur mere - indtil det gik op for mig, at jeg skal igennem det igen efter graviditeten i stedet. :tie:

Bøtte: puha, det er noget skidt, håber det bliver lidt bedre, så du kan nyde din fest. :ae:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 27. maj 2016, 08:18

Jeg synes først det med lugtesansen er blevet slemt hos mig inden for de sidste måneder.
Folk stinker helt afsindigt af sved - og det rammer mig så kraftigt, at jeg tit kommer til at udbryde "adr!". Min kæreste synes vist, jeg er lidt pinlig.

Vi var sent hjemme i går, så jeg sov til kl. 9. Da jeg stod i badet, kom jeg i tanker om, at jeg skulle til lægen 10 minutter senere. De er heldigvis rigtig søde hos min læge, jeg skulle bare tage det roligt og komme. Men irriterende start på dagen.

Og nu sidder jeg i venteværelset sammen med min psykopat-nabo, som jeg undgår al unødig kontakt med. Dejligt akavet. :D
0
Brugeravatar
alfe
Kort karma: 76
Likede indlæg: 318

Indlægaf alfe » 27. maj 2016, 14:43

Tak, for jeres søde beskeder.

Mittemis – jeg er 11+1 i dag :)

Status er, at jeg er blevet sygemeldt fra eksaminer og job i 2-4 uger. Der er ordineret afslapning, middagslure og ro. Jeg skal dog også have pakket hele min lejlighed ned senest på onsdag, men med lidt af gangen går det nok. Der går yderligere 14 dage før jeg kan overtage min nye lejlighed og det er simpelthen noget nær perfekt. Jeg tager på 14 dages ferie hos mine bedsteforældre. De ved godt, at jeg er gravid og har haft flere småblødninger og ja, at det ikke går lige efter bogen, så der kommer jeg til at blive godt og grundigt forkælet.
4
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 27. maj 2016, 17:27

alfe skrev:Tak, for jeres søde beskeder.

Status er, at jeg er blevet sygemeldt fra eksaminer og job i 2-4 uger. Der er ordineret afslapning, middagslure og ro. Jeg skal dog også have pakket hele min lejlighed ned senest på onsdag, men med lidt af gangen går det nok. Der går yderligere 14 dage før jeg kan overtage min nye lejlighed og det er simpelthen noget nær perfekt. Jeg tager på 14 dages ferie hos mine bedsteforældre. De ved godt, at jeg er gravid og har haft flere småblødninger og ja, at det ikke går lige efter bogen, så der kommer jeg til at blive godt og grundigt forkælet.

Det lyder rigtig godt, at du kan slappe af og blive forkælet. Håber du får en dejlig weekend uden forskrækkelser.

Som lovet vedrørende tørre brystvorter og lægebesøg: Jeg fik noget creme af min læge med hydrocortison, men kun til den lille eksemlignende plet, der klør. Det andet, som " bare" er tørhed skal jeg fortsat smøre med almindelig creme, så brystvorterne har det så godt som muligt inden amning. Jeg har prøvet at købe Lansinoh for at se, om det virker bedre. :)
1
Brugeravatar
alfe
Kort karma: 76
Likede indlæg: 318

Indlægaf alfe » 27. maj 2016, 18:38

Danseprinsesse skrev:
alfe skrev:Tak, for jeres søde beskeder.

Det lyder rigtig godt, at du kan slappe af og blive forkælet. Håber du får en dejlig weekend uden forskrækkelser.

Som lovet vedrørende tørre brystvorter og lægebesøg: Jeg fik noget creme af min læge med hydrocortison, men kun til den lille eksemlignende plet, der klør. Det andet, som " bare" er tørhed skal jeg fortsat smøre med almindelig creme, så brystvorterne har det så godt som muligt inden amning. Jeg har prøvet at købe Lansinoh for at se, om det virker bedre. :)

Tak! Jeg tror, at jeg vil prøve at købe Lansinoh som andre også har anbefalet :) :)
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2370

Indlægaf achillaxedprune » 29. maj 2016, 06:16

Knirkemis skrev:Nøj, det lyder dejligt!
Jeg savner også at kunne sidde om aftenen og nyde et glas vin. Altså, jeg har drukket et glas i ny og næ ved særlige lejligheder, men det har virkelig været afhængigt af, hvem jeg var sammen med. For jeg orker ikke folks fordømmende blikke, når de ser ens gravide mave og et vinglas. Nytårsaften drak jeg alkoholfri hvidvin hele aftenen, og havde aftalt med mig selv, at jeg måtte drikke et enkelt glas rødvin også. Jeg glædede mig til at nyde det glas rødvin, og tænkte at hvis jeg drak det over et par timer, ville det være helt i orden. Men nøj, for et blik jeg fik fra en af de andre gæster :ad!: Det endte med, at jeg kun drak halvdelen, slet ikke kunne nyde det, og bare følte mig så meget sat under lup og dømt som verdens dårligste, kommende mor.

Det var også herligt!! :love:

Og ai, det kunne jeg slet ikke forestille mig nogen af mine venner eller bekendte gøre, hvis man fik sig et enkelt glas vin... Fair nok, hvis man var direkte fuld, men lidt rødvin dør ingen - heller ikke baby - af! Faktisk er jeg blevet meget mere åben overfor at drikke et glas god rødvin efter jeg fik mig det lækreste glas Barolo på toppen af De Spanske Trapper.

Der var intet i min krop, som sagde fra overfor et glas vin... Jeg kommer nok til at tage mig nogle flere i løbet af min graviditet. :P
2
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2370

Indlægaf achillaxedprune » 29. maj 2016, 06:22

Danseprinsesse skrev:Ej Axe, det lyder skønt! Håber I får en fantastisk tur. :kys:

Vi sidder desværre i lufthavnen på vej den anden vej - hjem fra Provence.
Jeg har virkelig også savnet mine cigaretter og et par drinks, nu hvor vi har siddet ude hver aften.
Især forleden på et tapassted, hvor der bare var den fedeste stemning. Men jeg måtte nøjes med deres "mojita", som var den alkoholfrie version. :P

I nat drømte jeg om vores baby for 2. gang (som jeg kan huske). Denne gang gav jeg en nyfødt baby et stykke orange peberfrugt at spise - mine drømme om baby skal åbenbart handle om, at jeg prøver at slå ham ihjel. :genert:
Men akkurat som sidst så savnede jeg ham helt vildt da jeg vågnede. Har ellers haft sådan en panik-agtig fortrydelsesfølelse de sidste dage (åh nej, hvad har vi gjort, hvad hvis jeg fortryder, hvad hvis det bliver for hårdt), og den forsvandt som dug for solen med drømmen. :lun:

Tak! Vi havde en fantastisk tur... Eneste minus var deres enormt mærkelige toiletter! Og når nu man skal derud ca. 10 gange i døgnet, så var det lidt af en prøvelse. :tie: der var ofte ikke toiletbræt på, folk tissede, der hvor man skulle sidde og nogle gange flushede (skyllede ud) toilettet helt random! Mega underligt!

Jeg drak også en del alkoholfrie drinks... Der var heldigvis et større udvalg derinde og gerne lavet på friske frugter... Nom nom nom, jeg fik altså nogle meget, meget lækre drinks dernede. :ivrig:

Og lyder super godt med drømmen.... Dejligt når underbevidstheden arbejder med en! :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1828

Indlægaf Sangius » 29. maj 2016, 06:33

Åh alfe, sikke en oplevelse :ae:
Det er utroligt så sårbar man bliver i denne process. Det er vildt skræmmende, på en eller anden måde! Jeg synes heller ikke starten var sjov, men jeg synes det er blevet meget bedre nu, 21+1, hvor jeg mærker hende dagligt. Så hold ud! Nu hvor din llle blyp stadig sidder godt fast 11+, så er risikoen jo forsvindende lille, for at der skulle ske noget :kys:

Nå. Jeg er i dag 21+1, synes det er gået hurtigt efter nakkefolden! Og pludselig her over de sidste par uger er der godt nok kommet lidt mave på, synes jeg! Tøsen derinde losser løs, og er specielt glad for at sparke ned af mod blære og bækken. Jeg kan også sagtens mærke når hun sparker med rygraden og op mod maven. Måske er det fordi jeg har foranliggende moderkage, at jeg mærker ryg-spark så tydeligt? Hun virker i hvert fald stærk, synes jeg. Er liiiidt bekymret for at en 400-grams nugget kan sparke sådan til, det skal nok blive sjovt, når du vejer 3 kg derinde :shock:
0

Tilbage til "Graviditet"