Terminstråd - alle er velkomne :)

Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 30. maj 2016, 11:36

Pøj pøj, Knirkemis :kys:.
0
Nuttede-Nuser
Kort karma: 59
Likede indlæg: 386

Indlægaf Nuttede-Nuser » 30. maj 2016, 12:01

Øv, pisse, lorte, fuck... Har lige fået svar på glukosebelastningen fra i fredags, og den siger graviditetssukker syge. Åh jeg gider ikke. Nu kører mit hovede bare rundt. Godt at der kun er 9 uger tilbage.
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2957

Indlægaf JoyNips » 30. maj 2016, 12:12

Knirkemis skrev:Nå, men så er det ved at være tid her. Jeg er på Riget, og har fået den første pille til igangsættelse. Livmoderhalsen er allerede helt væk, men jeg har ikke åbnet mig. Så de regner med at det kommer til at ske sent i dag eller i morgen.
Jeg er ved, at dø af skræk.

Held og lykke :)
0
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 568

Indlægaf Lulu » 30. maj 2016, 12:12

Pøj Pøj knirkemis. Håber det ikke er en alt for lang igangsættelse.

Jeg har lige lavet en liste over ting vi skal købe for.børnepengene i juli. Det er en god blanding af ting til Emil og den lille ny men hold nu.op det er en kort liste ift barn 1.
Heldigvis!

Tror.forøvrigt jeg mærker baby danse lige nu, den er nok ved at gå.ligeså meget til i varmen som mig, d er er i hvert fald små.bobler og små.nuttede spark - gid de blev ved med at være små.og nuttede og ikke kommer til at gøre ondt.
0
Brugeravatar
Mittemis
Kort karma: 23
Likede indlæg: 94

Indlægaf Mittemis » 30. maj 2016, 12:17

Pøj pøj Knirkemis. God fødsel :)

Nuttede-nuser: Øv sgu da. Men tror umiddelbart ikke der er så meget der behøver gøres anderledes, hvis altså man spiser nogenlunde normalt. Bliver du ikke henvist til en diætist eller noget?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2113

Indlægaf Danseprinsesse » 30. maj 2016, 12:49

Nuttede-Nuser skrev:Øv, pisse, lorte, fuck... Har lige fået svar på glukosebelastningen fra i fredags, og den siger graviditetssukker syge. Åh jeg gider ikke. Nu kører mit hovede bare rundt. Godt at der kun er 9 uger tilbage.

Øv. :ae:

Hvis det er nogen trøst, så synes jeg virkelig ikke, det har været noget stort problem at have det.
Og til gengæld er der lidt ekstra tryghed i, at man følges med flere skanninger.
0
Nuttede-Nuser

Indlægaf Nuttede-Nuser » 30. maj 2016, 13:01

Mit største problem er nok at efter 7mdr med døgn kvalme og madlede så spiser jeg ikke ret sundt, jeg spiser 100% lyst betinget. Og energien til at skulle finde på og ikke mindst lave sund mad er lige nu ikke eksisterende. Og motion er en by i Rusland da det ville få mig til at kaste endnu mere op.
Jeg har først fået en tid på sygehuset den 13/6, og lige nu synes jeg bare at der er længe til at jeg kan får svar på alle de spørgsmål der farer rundt i hovedet på mig.
Er der andre der har graviditets sukkersyge? Jeg kan ikke lige huske det. Hvad var jeres bs? Har lige set på sundhed.dk at mit er 10,2 men jeg ved ikke hvor højt eller lavt det er.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 30. maj 2016, 13:08

Nuttede-Nuser skrev:Mit største problem er nok at efter 7mdr med døgn kvalme og madlede så spiser jeg ikke ret sundt, jeg spiser 100% lyst betinget. Og energien til at skulle finde på og ikke mindst lave sund mad er lige nu ikke eksisterende. Og motion er en by i Rusland da det ville få mig til at kaste endnu mere op.
Jeg har først fået en tid på sygehuset den 13/6, og lige nu synes jeg bare at der er længe til at jeg kan får svar på alle de spørgsmål der farer rundt i hovedet på mig.
Er der andre der har graviditets sukkersyge? Jeg kan ikke lige huske det. Hvad var jeres bs? Har lige set på sundhed.dk at mit er 10,2 men jeg ved ikke hvor højt eller lavt det er.

Jeg mener, at de sagde til mig, at grænsen går ved 9 - mit lå på 9,4, hvilket ifølge dem var lige på vippen, så jeg tror ikke 10,2 er specielt højt.

Kan godt forstå du synes, der er længe til den 13., troede faktisk man skulle indkaldes inden for en uge. Hvor skal du følges?
0
Nuttede-Nuser

Indlægaf Nuttede-Nuser » 30. maj 2016, 13:13

Jeg skal følges på Kolding sygehus, det er også der jeg har fødested. Jeg er ved at Google mig selv helt rundtosset. Det må jeg nok hellere lade være med, og så falde til ro i at de godt mener at det kan vente 14 dage.

Jeg har så dårlig samvittighed, for jeg har bare slet ikke kigget på hvad jeg har spist.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 336

Indlægaf Snowdrop » 30. maj 2016, 15:37

Pøj pøj Knirke :banan:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 30. maj 2016, 15:57

Nuttede-Nuser skrev:Jeg skal følges på Kolding sygehus, det er også der jeg har fødested. Jeg er ved at Google mig selv helt rundtosset. Det må jeg nok hellere lade være med, og så falde til ro i at de godt mener at det kan vente 14 dage.

Jeg har så dårlig samvittighed, for jeg har bare slet ikke kigget på hvad jeg har spist.

:kram:

Jeg var også super forvirret, da jeg fik brevet - og havde vildt dårlig samvittighed over for baby, tænkte også jeg havde spist for meget slik. Men de har gjort meget ud af at fortælle mig, at det altså primært er hormoner, der spiller ind.
Det er også Kolding jeg følges på, og de har været rigtig søde og meget grundige med at forklare det hele. Er sikker på, du har det meget bedre, når du har været hos dem. :kys:

Selvom du har fået graviditetssukkersyge kan din graviditet stadig sagtens forløbe helt normalt. De tester babys blodsukker efter fødslen, men derudover behøver der ikke være nogen forskel. Jeg syntes det lød langt værre, da jeg googlede, end hvad de fortalte mig på sygehuset. :)
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 347
Likede indlæg: 2372

Indlægaf achillaxedprune » 31. maj 2016, 06:08

Knirkemis skrev:Nå, men så er det ved at være tid her. Jeg er på Riget, og har fået den første pille til igangsættelse. Livmoderhalsen er allerede helt væk, men jeg har ikke åbnet mig. Så de regner med at det kommer til at ske sent i dag eller i morgen.
Jeg er ved, at dø af skræk.

Puh, kan godt forstå du er nervøs... Håber det kommer til at gå godt! Jeg krydser alt hvad der krydses kan!! :kryds:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 347
Likede indlæg: 2372

Indlægaf achillaxedprune » 31. maj 2016, 06:15

Nuttede-Nuser skrev:Jeg skal følges på Kolding sygehus, det er også der jeg har fødested. Jeg er ved at Google mig selv helt rundtosset. Det må jeg nok hellere lade være med, og så falde til ro i at de godt mener at det kan vente 14 dage.

Jeg synes ikke, at du skal have dårlig samvittighed... Du har gjort hvad du kunne, og det er altså godt nok. :kys:

Det er ikke så slemt, tror jeg... Var det dét, så skulle du næppe heller vente 14 dage. Så op med humøret. Det skal nok gå. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 31. maj 2016, 06:43

Pøj pøj Knirkemis.

Nuttede-Nuser - kan godt forstå du er træt af det. Min læge havde faktisk glemt, at jeg skulle afsted anden gang og jeg har også lukket øjnene for det :blush: Det er fandme klamt :badr: Men dit indlæg fik mig til at tage mig sammen til at ringe til lægen, for hvad nu hvis.

Jeg har ondt i dag og har kapituleret og bliver hjemme. Jeg glæder mig virkelig til barsel, synes jeg er i et konstant dilemma mellem arb og hjem. Hvem der får mine kræfter. Glæder mig til at jeg kun skal tænke på at slappe af og være noget for min familie.
0
Brugeravatar
Mittemis
Kort karma: 23
Likede indlæg: 94

Indlægaf Mittemis » 31. maj 2016, 08:59

Sidste arbejdsdag :D Weeeeee.. Er lykkelig. Sidder på jobbet og skal tage mig sammen til at få ryddet op i lab og få overgivet mine igangværende projekter. Har heldigvis fået ryddet op i noter og skrevet (rimelig) gode, overskuelige protokoller, så det burde være ligetil.

Så hedder det barsel imorgen. Eller ferie i virkeligheden. Og officielt barsel den 10. Men nøj, det bliver godt.

Min kæreste og jeg er blevet enige om at blive "praktisk" viet inden lillebror her ankommer. Så vi har fået tid ved Århus rådhus fredag den 17. juni.
Har kun fortalt det til 2 veninder, som gerne vil komme og kigge. Men vi ved ikke helt om vi skal sige noget til familie osv. Vi vil ikke som sådan fejre det, men ved ikke om de blir skuffede hvis ikke de får lov bare at komme og kigge og evt tage med ud og spise om aftenen eller noget småt. Hvad ville i gøre?
Det hele blir lidt besværliggjort af at jeg er skilsmissebarn, og mine forældre ikke har det fede forhold. Så det der med bare at invitere forældre og søskende gider jeg egentlig ikke. Det kan kun gå hen og blive akavet. Vil gerne nøjes med at invitere min kærestes forældre. Men er bange for at min mor (og måske også far) bliver ked og skuffet. Hader det der familiebavl.
0

Tilbage til "Graviditet"