Terminstråd - alle er velkomne :)

Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 31. maj 2016, 09:06

Mittemis skrev:Sidste arbejdsdag :D Weeeeee.. Er lykkelig. Sidder på jobbet og skal tage mig sammen til at få ryddet op i lab og få overgivet mine igangværende projekter. Har heldigvis fået ryddet op i noter og skrevet (rimelig) gode, overskuelige protokoller, så det burde være ligetil.

Så hedder det barsel imorgen. Eller ferie i virkeligheden. Og officielt barsel den 10. Men nøj, det bliver godt.

Min kæreste og jeg er blevet enige om at blive "praktisk" viet inden lillebror her ankommer. Så vi har fået tid ved Århus rådhus fredag den 17. juni.
Har kun fortalt det til 2 veninder, som gerne vil komme og kigge. Men vi ved ikke helt om vi skal sige noget til familie osv. Vi vil ikke som sådan fejre det, men ved ikke om de blir skuffede hvis ikke de får lov bare at komme og kigge og evt tage med ud og spise om aftenen eller noget småt. Hvad ville i gøre?
Det hele blir lidt besværliggjort af at jeg er skilsmissebarn, og mine forældre ikke har det fede forhold. Så det der med bare at invitere forældre og søskende gider jeg egentlig ikke. Det kan kun gå hen og blive akavet. Vil gerne nøjes med at invitere min kærestes forældre. Men er bange for at min mor (og måske også far) bliver ked og skuffet. Hader det der familiebavl.

Det er jeres dag - jeg ville ikke invitere dem bare fordi de måske bliver skuffede.

Vi havde kun inviteret ganske få nære venner, og det var helt perfekt. Familien fik besked senere. Vores familie er meget stor, så bare de aller-næreste (forældre+søskende + børn og ægtefæller) ville have været 35, og det gad vi ikke.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2104

Indlægaf Danseprinsesse » 31. maj 2016, 09:10

Mittemis skrev:Sidste arbejdsdag :D Weeeeee.. Er lykkelig. Sidder på jobbet og skal tage mig sammen til at få ryddet op i lab og få overgivet mine igangværende projekter. Har heldigvis fået ryddet op i noter og skrevet (rimelig) gode, overskuelige protokoller, så det burde være ligetil.

Så hedder det barsel imorgen. Eller ferie i virkeligheden. Og officielt barsel den 10. Men nøj, det bliver godt.

Min kæreste og jeg er blevet enige om at blive "praktisk" viet inden lillebror her ankommer. Så vi har fået tid ved Århus rådhus fredag den 17. juni.
Har kun fortalt det til 2 veninder, som gerne vil komme og kigge. Men vi ved ikke helt om vi skal sige noget til familie osv. Vi vil ikke som sådan fejre det, men ved ikke om de blir skuffede hvis ikke de får lov bare at komme og kigge og evt tage med ud og spise om aftenen eller noget småt. Hvad ville i gøre?
Det hele blir lidt besværliggjort af at jeg er skilsmissebarn, og mine forældre ikke har det fede forhold. Så det der med bare at invitere forældre og søskende gider jeg egentlig ikke. Det kan kun gå hen og blive akavet. Vil gerne nøjes med at invitere min kærestes forældre. Men er bange for at min mor (og måske også far) bliver ked og skuffet. Hader det der familiebavl.

Hvor dejligt med sidste arbejdsdag. :dance:

Og stort tillykke med det andet. Jeg synes helt klart, I skal indrette dagen, præcis sådan som I har mest lyst til - men jeg ved godt, det er lettere sagt end gjort. :kys:
1
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 564

Indlægaf Lulu » 31. maj 2016, 09:48

Jeg har præcis 5 mdr til termin i dag. Og fire til barsel. Glæder mig mest til sidstnævnte. Endnu.

Og så skal hegn til Berlin i dag og er først hjemme igen tirsdag aften. Så ser ikke Emil før fredag morgen. Arbejde med udlandsrejser sucks. I hvert fald når man ikke er videre glad for sit arbejde.
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1015

Indlægaf Sorenspige » 31. maj 2016, 10:08

Mittemis, tillykke med barsel og kommende bryllup.

Jeg ville fortælle mine forældre om brylluppet inden, men måske samtidig sige, at I ønsker dagen for jer selv. Mine forældre er også skilt ig har heller ikke noget videre godt forhold, men til vores bryllup var der ingen problemer (selvom jeg brugte mange kræfter på at bekymre mig :genert:).

Min svigermor sagde for mange år siden, at hun ville være ked af ikke at få noget at vide. Ikke fordi hun skulle deltage, men fordi hun gerne ville vide det om sit eget barn. Det forstår jeg godt, og jeg håber heller ikke, at mine børn blivet gift i hemmelighed.
1
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 31. maj 2016, 10:09

Lulu, hvor er det træls, at du skal have det sådan med dit arbejde.

Jeg ville elske en tur til Berlin!
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 31. maj 2016, 10:11

Jeg er godt nok ramt af varmen :tie:. Jeg orker ikke ret meget, og i dag gør mine ben nærmest ondt.

Jeg får ikke udrettet så meget, men forsøger at sige til mig selv, at det er ok :genert:.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 31. maj 2016, 10:12

Primle, øv, at du skal have så ondt :ae:. Håber, tiden går stærkt, så du snart kan gå på barsel.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 336

Indlægaf Snowdrop » 31. maj 2016, 12:50

Tilbage fra fys - jeg er på rette vej med de ting jeg i forvejen gør og ved. Så hun synes ikke jeg behøver rende derinde ugentligt, men vil i stedet sende mig et vand-træningsprogram på mail og så satser vi på at kunne holde det på det niveau det er nu. Ellers er jeg altid velkommen til at booke en aftale sagde hun :)
Er glad for at jeg selv gør tingene rigtigt allerede!
2
Nuttede-Nuser
Kort karma: 59
Likede indlæg: 383

Indlægaf Nuttede-Nuser » 31. maj 2016, 15:03

Tak for alle svarene igår. Jeg har det lidt bedre med det i dag. Men jeg syntes stadig at det er svært. Især I den her varme vil jeg jo egentlig helst have is, koldskål og masser af frisk frugt. Og ingen af delene er jo pisse godt. Jeg må bare holde mig i skindet så godt jeg kan indtil jeg skal ind og snakke med dem på sygehuset.
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1823

Indlægaf Sangius » 31. maj 2016, 16:08

Jeg er 21+3 i dag :)
Hun bokser vildt derinde, og i dag fik jeg min kollega lige lagt en hånd på mavsen, og der fik hun lige et solidt spark :D
Jeg synes godt nok der er gang i hende, og at det er lidt vildt, så tydeligt kan man mærke hende udefra allerede nu. Det skal nok blive skægt fremover.

Hvornår kunne I andre mærke spark udefra?
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 521
Likede indlæg: 2418

Indlægaf Bøtte » 31. maj 2016, 16:33

Tror også det var omkring uge 21-22 første gang. :)
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1823

Indlægaf Sangius » 31. maj 2016, 17:21

Bøtte skrev:Tror også det var omkring uge 21-22 første gang. :)

Min mand og jeg har kunne mærke hende uden på i nogle uger. Det er bare første gang jeg har kunne fange et spark med en andens hånd på... :P
0
Brugeravatar
Marigold
Kort karma: 121
Likede indlæg: 222

Indlægaf Marigold » 31. maj 2016, 17:22

Fik lige lyst til at stikke hovedet ind og sige Hej :) Jeg ville stadig ønske jeg hørte til herinde og jeg følger jer stadig så meget som mit hjerte kan :)
2
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 521
Likede indlæg: 2418

Indlægaf Bøtte » 31. maj 2016, 18:00

Sangius skrev:
Bøtte skrev:Tror også det var omkring uge 21-22 første gang. :)

Min mand og jeg har kunne mærke hende uden på i nogle uger. Det er bare første gang jeg har kunne fange et spark med en andens hånd på... :P

Min mand var nærmest den sidste der fik lov at mærke. Hver gang han lagde hånden på stoppede hun. Og når han så flyttede den sparkede hun lystigt videre.
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 43
Likede indlæg: 428

Indlægaf Minionine » 31. maj 2016, 19:37

Her gik der ret lang tid, før det kunne mærkes udenpå. Kæresten fik først fornøjelsen her i sidste uge, i uge 28. Min moderkage er forliggende, så sparkene mærkes heller ikke så kraftigt - mest bare som små puf :)
0

Tilbage til "Graviditet"