Terminstråd - alle er velkomne :)

primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 1. jun 2016, 10:43

Så blev jeg fuldtidssygemeldt. Meget underligt. Men det er det bedste kan jeg mærke.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 336

Indlægaf Snowdrop » 1. jun 2016, 12:08

primle skrev:Så blev jeg fuldtidssygemeldt. Meget underligt. Men det er det bedste kan jeg mærke.

Det tror jeg også. Håber det hjælper på smerterne at du kan få lidt ro på!
1
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1838

Indlægaf Sangius » 1. jun 2016, 14:09

Minionine skrev:Her gik der ret lang tid, før det kunne mærkes udenpå. Kæresten fik først fornøjelsen her i sidste uge, i uge 28. Min moderkage er forliggende, så sparkene mærkes heller ikke så kraftigt - mest bare som små puf :)

Min moderkage er også forliggende - så det er klart nemmest at mærke ude i siderne når hun sparker! :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2111

Indlægaf Danseprinsesse » 1. jun 2016, 17:56

primle skrev:Så blev jeg fuldtidssygemeldt. Meget underligt. Men det er det bedste kan jeg mærke.

Er ked af det var nødvendigt, men det lyder som det rigtige at gøre. Håber virkelig det kan afhjælpe dine smerter lidt. :ae:
1
Brugeravatar
Knirkemis
Kort karma: 49
Likede indlæg: 303

Indlægaf Knirkemis » 1. jun 2016, 19:14

Igår kl. 9.46 kom vores lille Idun til verden :) Pillerne til igangsættelsen begyndte at virke ved 18-tiden mandag, og efter 9 timer med veer, var jeg moden til en epiduralblokade. Nøj, det var en lettelse, selvom det gjorde nas at få den lagt. Selve pressefasen tog en halv time, og var slet ikke så slemt, som jeg havde frygtet. Ingen bristninger heldigvis. Til gengæld mistede jeg ret meget blod ved fødslen, så jeg er træt og ør, men ellers rimelig okay ovenpå den marathon det alligevel føltes som. Og så var JM vildt begejstret over moderkagen som havde 2 bi-moderkager :P
Det lille vidunder er 51 cm lang og vejer 3004 gram. 300 gram mindre end hun blev skudt til i mandags :)
16
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 524
Likede indlæg: 2435

Indlægaf Bøtte » 1. jun 2016, 19:40

Tillykke :kys:

Nå vi ikke se hende? :-D

Kom dine bi-moderkagen bare ud af sig selv?
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 1. jun 2016, 20:09

DP hvordan går det egentlig med din nevø?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 1. jun 2016, 21:00

Bøtte skrev:DP hvordan går det egentlig med din nevø?

Det går heldigvis bedre tak. :kys:

Han er stadig noget påvirket både psykisk og fysisk af hele forløbet, men det går fremad. I forhold til blødningen skulle alt være ok.
Han er startet i vuggestue, og det går vist fint - de er opmærksomme på at skåne ham ekstra.

Jeg hyler hver gang han eller storesøster giver udtryk for, at det har været hårdt. Det bliver da frygteligt selv at blive mor. :whine:
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 1. jun 2016, 21:04

Danseprinsesse skrev:

Han er stadig noget påvirket både psykisk og fysisk af hele forløbet, men det går fremad. I forhold til blødningen skulle alt være ok.
Han er startet i vuggestue, og det går vist fint - de er opmærksomme på at skåne ham ekstra.

Jeg hyler hver gang han eller storesøster giver udtryk for, at det har været hårdt. Det bliver da frygteligt selv at blive mor. :whine:

Godt at høre :kys: Men klart det tager lidt tid for ham at komme ovenpå igen.

Jeg hyler tit efter jeg er blevet mor, det er faktisk temmelig upassende til tider :genert:
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2371

Indlægaf achillaxedprune » 1. jun 2016, 21:23

Vi har været til gennemscanning i dag, og alt var perfekt. :banan: ... Og det ER en søn, vi får. :dåne:
... I får da også lige vores nu-er-det-officielt-billede. :-D
image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 248

Indlægaf Kolderudolf » 1. jun 2016, 22:32

Mittemis skrev:Sidste arbejdsdag :D Weeeeee.. Er lykkelig. Sidder på jobbet og skal tage mig sammen til at få ryddet op i lab og få overgivet mine igangværende projekter. Har heldigvis fået ryddet op i noter og skrevet (rimelig) gode, overskuelige protokoller, så det burde være ligetil.

Så hedder det barsel imorgen. Eller ferie i virkeligheden. Og officielt barsel den 10. Men nøj, det bliver godt.

Min kæreste og jeg er blevet enige om at blive "praktisk" viet inden lillebror her ankommer. Så vi har fået tid ved Århus rådhus fredag den 17. juni.
Har kun fortalt det til 2 veninder, som gerne vil komme og kigge. Men vi ved ikke helt om vi skal sige noget til familie osv. Vi vil ikke som sådan fejre det, men ved ikke om de blir skuffede hvis ikke de får lov bare at komme og kigge og evt tage med ud og spise om aftenen eller noget småt. Hvad ville i gøre?
Det hele blir lidt besværliggjort af at jeg er skilsmissebarn, og mine forældre ikke har det fede forhold. Så det der med bare at invitere forældre og søskende gider jeg egentlig ikke. Det kan kun gå hen og blive akavet. Vil gerne nøjes med at invitere min kærestes forældre. Men er bange for at min mor (og måske også far) bliver ked og skuffet. Hader det der familiebavl.

Jeg tænker også, at man bare skal gøre hvad man har lyst til. Når alt kommer til alt handler dagen kun om én selv og det skal man ikke lade blive ødelagt af dårlig samvittighed over pligtinvitationer.

Min mand og jeg blev også gift på rådhuset en tilfældig onsdag. Jeg var gravid og han skulle udsendes, så det gav mest mening. Jeg meldte ud på mit arbejde og til andre, der havde lyst, at jeg ikke havde sparet op til det, men dem der havde lyst var velkomne til at tage med ud og spise. Jeg fik fat på en lille restaurant, der gik med til en 3-retters menu for nærmest ingen penge. Der endte faktisk med at være ca. 30 mennesker med og det var virkelig en fantastisk dag, selvom det bare skulle være "ingenting" :lun: Man skal absolut bare gøre, hvad der giver mening. Den ene dag må man gerne bare tænke på sig selv :kys:
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 2. jun 2016, 06:35

Primle, håber, sygemeldingen kan give dig noget ro :ae:.
1
Brugeravatar
Knirkemis
Kort karma: 49
Likede indlæg: 303

Indlægaf Knirkemis » 2. jun 2016, 08:09

Bøtte skrev:Tillykke :kys:

Nå vi ikke se hende? :-D

Kom dine bi-moderkagen bare ud af sig selv?

Jeg har prøvet at vedhæfte et billede, men den siger at filen er for stor. Så det kommer når jeg har adgang til min computer :)
Moderkagen kunne jeg presse ud ca 10 minutter efter fødslen, og bi-moderkagerne hang åbenbart fast som perler på en snor. Jeg havde ikke lige det store behov for at se dem :tie:
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 2. jun 2016, 08:16

Knirkemis, stort tillykke med jeres lille pige :banan:. Det lyder som en ret god fødsel :gogo:.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 2. jun 2016, 08:31

Bøtte skrev:
Danseprinsesse skrev:

Godt at høre :kys: Men klart det tager lidt tid for ham at komme ovenpå igen.

Jeg hyler tit efter jeg er blevet mor, det er faktisk temmelig upassende til tider :genert:

Jeg synes ellers, jeg hylede rigeligt på forhånd. :genert:

For et års tid siden var jeg på en ortopædkirurgisk afdeling, hvor jeg en dag var med i ambulatoriet. Der var en lille pige på ca. 7 år, der havde haft brækket armen og nu kom til tjek + fjernelse af gipsen. Da lægen ville klippe gipsen op, begyndte tårerne at trille på hende, hun var så bange for at armen skulle gøre ondt igen.
Jeg måtte gå ud af lokalet, fordi hendes tårer fik mig til at hyle. Virkelig uprofessionelt. Jeg tror ikke, jeg kunne klare at arbejde med børn, så ville jeg da hyle konstant. :lol:
0

Tilbage til "Graviditet"