Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 524
Likede indlæg: 2441

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 5. jun 2016, 18:44

Danseprinsesse skrev:
Sorenspige skrev:Jeg er begyndt at få plukveer, som godt kan bide lidt. Jeg håber, det betyder, at min krop er mere klar til rigtige veer denne gang.

Ellers går jeg og ser frem til, at det bliver lidt mindre varmt :genert:. Jeg synes, det trækker tænder ud ind i mellem.

Så man skal sætte pris på plukveerne? :genert:

Jeg havde plukveer mange gage dagligt fra uge 15-35 sidst, og da vandet gik 35+6 var jeg ikke åbnet så meget som en millimeter :rulle:

Så de gør ikke nødvendigvis noget for en.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1843

Indlægaf Sangius » 5. jun 2016, 18:51

Jeg tror, at jeg er begyndt at mærke hende slå med armene også... O.o
Det føles i hvert fald som om der er to babyer derinde en gang i mellem, når man føler man får spark ude i begge sider af livmoderen samtidig. Så jeg tror hun ligger og sparker og bokser samtidig. Man kan også sagtens se at maven står og hopper når hun sparker. Men det buler ikke ud, på den der 'alien måde' endnu, når hun går til den. Der skal hun nok være lidt større endnu. :P

Jeg har lige bestilt en masse babypakker fra nogle forskellige steder, og købt en kæmpe pakke med 127 stks brugt babytøj i, og et sengesæt. Så føler jeg mig rimelig dækket ind på det område! :D
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2112

Indlægaf Danseprinsesse » 5. jun 2016, 18:53

Det er sjovt, jeg synes det er meget nemmere at klæde mig som gravid. Så kan jeg tage alt det på, jeg normalt synes min mave ikke er flad nok til. :D

Varmen har virkelig også trukket tænder ud her. I dag har det dog virket en anelse mere luftigt.
Vi har fået en smedejernseng på terrassen med en blød madras og en stak puder, jeg har syet.
Nu ligger jeg i den, hører god musik og nyder den lidt køligere aftenluft, det er helt fantastisk. :love:

I morgen har jeg skannings- og jordemodertid igen.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 5. jun 2016, 18:55

Bøtte skrev:
Danseprinsesse skrev:
Sorenspige skrev:Jeg er begyndt at få plukveer, som godt kan bide lidt. Jeg håber, det betyder, at min krop er mere klar til rigtige veer denne gang.

Ellers går jeg og ser frem til, at det bliver lidt mindre varmt :genert:. Jeg synes, det trækker tænder ud ind i mellem.

Jeg havde plukveer mange gage dagligt fra uge 15-35 sidst, og da vandet gik 35+6 var jeg ikke åbnet så meget som en millimeter :rulle:

Tsk. Hvor tarveligt.
Jeg synes efterhånden jeg har dem, hver gang jeg står op.
0
Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 43
Likede indlæg: 430

Indlægaf Minionine » 5. jun 2016, 18:57

Nøøøøj hvor er hun fin Knirkemis :love2:
Jeg kan slet ikke holde til at se sådan nogen små babyer for tiden, uden at blive helt rørt!
Jeg glæder mig så vanvittig meget til det bliver august og jeg må få en selv :D

Jeg synes jeg holder varmen ganske fint ud. Soveværelset er lidt varmt, men ellers går det. Jeg holder mig stadig igang med en masse lange gåture og en smule crossfit. Jeg priser mig lykkelig for, at jeg ikke døjer med nogen gener i form at bækkenløsning og sådan. Øj det må være hårdt :(

Jeg kan ikke helt finde ud af de der plukkeveer. Altså, hvordan mærkes de? Jeg har godt oplevet at maven bliver helt hård nogen gange, men ikke sådan at det er ubehageligt eller noget. Jeg har også oplevet at få sidestik, bare foran under maven.. hvis det giver mening.. er det mon det? :gruble:
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 5. jun 2016, 18:59

Danseprinsesse skrev:
Bøtte skrev:
Danseprinsesse skrev:

Tsk. Hvor tarveligt.
Jeg synes efterhånden jeg har dem, hver gang jeg står op.

Mega tarveligt.
Til gengæld tog jeg så alle ti cm på 2,5 time efterfølgende :tie:

Det er noget hø, når de går ondt :( Og besværlig hvis du ikke kan så oprejst.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 5. jun 2016, 19:01

Minionine skrev:Nøøøøj hvor er hun fin Knirkemis :love2:
Jeg kan slet ikke holde til at se sådan nogen små babyer for tiden, uden at blive helt rørt!
Jeg glæder mig så vanvittig meget til det bliver august og jeg må få en selv :D

Jeg synes jeg holder varmen ganske fint ud. Soveværelset er lidt varmt, men ellers går det. Jeg holder mig stadig igang med en masse lange gåture og en smule crossfit. Jeg priser mig lykkelig for, at jeg ikke døjer med nogen gener i form at bækkenløsning og sådan. Øj det må være hårdt :(

Jeg kan ikke helt finde ud af de der plukkeveer. Altså, hvordan mærkes de? Jeg har godt oplevet at maven bliver helt hård nogen gange, men ikke sådan at det er ubehageligt eller noget. Jeg har også oplevet at få sidestik, bare foran under maven.. hvis det giver mening.. er det mon det? :gruble:

Det kunne godt lyde sådan.
I reglen skal de jo ikke gøre ondt, men jeg har aldrig oplevet, at de ikke gør ondt.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 5. jun 2016, 20:18

Bøtte skrev:
Mega tarveligt.

Det var da en dårlig idé Bøtte!

Jeg synes heldigvis ikke alle mine bider, de slår ligesom bare luften ud af mig, hvis det giver mening.
Nu er jeg så langt henne, at de ikke bekymrer mig så meget mere. Men når man har dem hele vejen og så tidligt, som du har haft, så må det være opslidende, også for nerverne.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 5. jun 2016, 20:26

Danseprinsesse skrev:
Bøtte skrev:
Mega tarveligt.

Det var da en dårlig idé Bøtte!

Jeg synes heldigvis ikke alle mine bider, de slår ligesom bare luften ud af mig, hvis det giver mening.
Nu er jeg så langt henne, at de ikke bekymrer mig så meget mere. Men når man har dem hele vejen og så tidligt, som du har haft, så må det være opslidende, også for nerverne.

Det lyder heller ikke rart.

Jeg blev scannet i uge 24 for at tjekke livmoderhalsen og der var intet, og kunne holde dem på et tåleligt niveau ved at lave ingenting. Så de irriterede mig mere end de bekymrede mig.
De var helt sikkert udløst af anstrengelse (af den astma jeg fik), og så mente de at det ikke var 'så farligt', der er vist forskel på hvad der giver dem.
Men jeg skulle selvfølgelig helst ikke fremprovokere dem.

Derfor er jeg heller ikke så bekymret denne gang, da jeg jo godt kan mærke, at de primært kommer, de dage jeg har været i gang.
1
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 6. jun 2016, 07:18

Vi var til 3D/4D scanning i lørdags. Jeg er simpelthen så forelsket i vores lille dreng :love: Det har lige gjort det endnu mere virkeligt.
image.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 6. jun 2016, 07:58

Hvor ser han også fin ud primle :lun:. Kan godt forstå, du er forelsket.
1
Nuttede-Nuser
Kort karma: 59
Likede indlæg: 386

Indlægaf Nuttede-Nuser » 6. jun 2016, 09:08

Efter en lille månede med kun latent, rumlende kvalme besluttede den sig lige for opgradere i dag. Fy for pokker jeg er skidt. Halleluja for at soveværelset er køligt i dag.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 6. jun 2016, 09:51

Øv, Nuttede-Nuser :ae:. Hvor er det træls, at du skal blive ved med at have det så skidt.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 6. jun 2016, 09:54

Jeg var til forsinket sidste lægebesøg i dag. Alt så fint ud. Jeg har fortsat et fint lavt blodtryk, og babypigens hjerte slog stærkt, og som det skulle.

Lægen mener, at det er hovedet, som vender nedad, men at hun ikke sidder fast. Jeg skal til JM i næste uge, så håber jeg, at hun lidt mere sikkert kan sige, at hun vender rigtig.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 6. jun 2016, 12:12

Baby blev vurderet til lige knap 2800 gram ved skanningen i dag og følger stadig sin kurve. Så jeg skal til formentlig sidste skanning om 4 uger, hvor de vurderer, om jeg skal sættes i gang til termin eller en uge efter. Han ligger stadig med hovedet nedad, men har ikke sat sig fast endnu.

Jordemoderen vil dog ikke lade mig gå 4 uger uden tjek, så jeg skal lige forbi hende om 2 uger også. Ellers var alt fint.

Det nærmer sig. :nerve:
1

Tilbage til "Graviditet"