Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 336

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 6. jun 2016, 19:56

Jeg havde ikke det der lignede symptomer før omkring uge 16 - der fik jeg plukkeveer, ligamentsmerter og begyndende ondt i bækken + lænd og nu 25+6 bliver jeg ind i mellem overvældet af træthed og har halsbrand. Men det jeg prøver at sige er bare at man behøver ikke at få hverken kvalme, ømme boobies eller blive totalt hormonella i starten for at alt er helt ok derinde :) :)
0
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Indlægaf Lilleluftballon » 6. jun 2016, 20:01

achillaxedprune skrev:
Lilleluftballon skrev:Er lidt misundelig på jeres jordemoder besøg. er i uge 29 og mit første besøg hos hjemmefødselsjordemoderen er lige blevet udsat til næste uge. Kan godt mærke at jeg begynder at synes at det kunne være rart med en smule jordemoder kontakt.

Det var da også sent... Er det fordi du har valgt hjemmefødsel, at det først er nu du skal møde hende eller ham, eller?

Nej, det er mit indtryk at det er det man kan tilbyde 2. gangsfødende i hovedstaden. Men måske jeg bare er blevet glemt.
0
Brugeravatar
Knirkemis
Kort karma: 49
Likede indlæg: 304

Indlægaf Knirkemis » 7. jun 2016, 16:00

JoyNips skrev:Jeg er lidt misundelig på jer, der kan mærke baby. Eller bare har symptomer. Jeg har kun to streger på testen, ingen mens og lidt større boobies. Føles altså ikke særlig preggo. Er 7+0 i dag.
En lillebitte vægtøgning eller lidt morgenkvalme kunne faktisk være okay.

Nyd det! Min kvalme kom bragende som et godstog til en gang lørdagsbrunch på Europa, og så var den næsten konstant de næste 2 måneder.
Jeg havde også gået og savnet et eller andet, som bare mindede lidt om graviditets-symptomer.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2111

Indlægaf Danseprinsesse » 8. jun 2016, 08:57

Stort tillykke med fødselsdagen Bøtte. :blomst: :banan:
1
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1842

Indlægaf Sangius » 8. jun 2016, 14:46

Hvordan har I det andre med plukveer? Jeg har kunne mærke mine siden omkring 17-18+ eller noget i den stil. Jeg er 22+4 i dag.
Jeg får generelt ikke særlig mange, og mest hvis jeg har fyldt blære. Men lige så snart jeg sætter mig op på en cykel, så får jeg plukveer. De starter efter få minutter på cyklen, fortsætter hele cykelturen, og fortsætter derhjemme i lidt tid efter jeg har lagt mig. I dag begyndte det så også at gøre lidt ondt uden i venstre side, nederst på maven.
Jeg stod af cyklen og trak hjem.
Det er virkelig øv!!! Tror I, at dette betyder jeg ikke kan/bør cykle? Jeg har bare svært ved at forstå, hvorfor cykling skulle være så slemt :S
Jeg har først tid hos jordmoder og læge om nogle uger.

Får I dem også af specielle aktiviteter, og bør man så lade være med at gøre dette?
0
Brugeravatar
Snowdrop

Indlægaf Snowdrop » 8. jun 2016, 15:47

Jeg fik de første hvor jeg ikke var i tvivl omkring uge 16. Men siden jeg er blevet sygemeldt har jeg ikke mærket ret meget til dem udover i forbindelse med sex :genert:

Måske kan du prøve at "gå lidt mindre til den" når du cykler og se om det hjælper på det? Og ellers ville jeg nok bare ringe ind til jordemoder og bede om en ekstra tid så du kan få spurgt ind til det eller tage til åben konsultation, hvis de har det, der hvor du går :)
0
Elfenben
Kort karma: 18
Likede indlæg: 60

Indlægaf Elfenben » 8. jun 2016, 15:55

JoyNips skrev:Jeg er lidt misundelig på jer, der kan mærke baby. Eller bare har symptomer. Jeg har kun to streger på testen, ingen mens og lidt større boobies. Føles altså ikke særlig preggo. Er 7+0 i dag.
En lillebitte vægtøgning eller lidt morgenkvalme kunne faktisk være okay.

Sådan har jeg det også! Jeg er så også kun 5+3 henne, men fordi der ingen symptomer rigtig er, så går jeg og bliver helt i tvivl om det er noget jeg går og bilder mig selv ind :gruble: :genert: Jeg har dog haft et par dage med øget tissetrang, ondt i maven om aftenen og pletblødning. Men udover pletblødningen er det hele væk igen nu. Det skal man btw ikke google, for så tyder det hele pludseligt på en missed abortion. Så nu skifter jeg mellem at tro det er noget jeg bilder mig ind eller at det hele er gået til grunde. Øv øv :nerve: . Men meget rart at høre, at du heller ikke har kvalme eller andre klassiske symptomer.

Første lægetid er den 20. - læææænge til! :gisp:
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 8. jun 2016, 15:59

Snowdrop skrev:Jeg fik de første hvor jeg ikke var i tvivl omkring uge 16. Men siden jeg er blevet sygemeldt har jeg ikke mærket ret meget til dem udover i forbindelse med sex :genert:

Måske kan du prøve at "gå lidt mindre til den" når du cykler og se om det hjælper på det? Og ellers ville jeg nok bare ringe ind til jordemoder og bede om en ekstra tid så du kan få spurgt ind til det eller tage til åben konsultation, hvis de har det, der hvor du går :)

Jeg bliver i forvejen overhalet af gamle damer (også dem uden elcykler), og cykler virkelig stille, synes jeg. Måske er det stillingen der ikke dur?

Jeg må hellere høre min jordmoder. Det er virkelig besværligt for mig, hvis jeg ikke må cykle mere. :gruble:
0
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 249

Indlægaf Kolderudolf » 8. jun 2016, 16:32

Sangius skrev:Hvordan har I det andre med plukveer? Jeg har kunne mærke mine siden omkring 17-18+ eller noget i den stil. Jeg er 22+4 i dag.
Jeg får generelt ikke særlig mange, og mest hvis jeg har fyldt blære. Men lige så snart jeg sætter mig op på en cykel, så får jeg plukveer. De starter efter få minutter på cyklen, fortsætter hele cykelturen, og fortsætter derhjemme i lidt tid efter jeg har lagt mig. I dag begyndte det så også at gøre lidt ondt uden i venstre side, nederst på maven.
Jeg stod af cyklen og trak hjem.
Det er virkelig øv!!! Tror I, at dette betyder jeg ikke kan/bør cykle? Jeg har bare svært ved at forstå, hvorfor cykling skulle være så slemt :S
Jeg har først tid hos jordmoder og læge om nogle uger.

Får I dem også af specielle aktiviteter, og bør man så lade være med at gøre dette?

Plukveer i vist i sig selv ikke farligt, men det skal helst ikke gøre ondt, når man laver noget. Med min datter fandt jeg dog ud af, at det ikke altid var baby, der gjorde ondt, men det også fx. kunne være luft i maven :wacko: Især når jeg løb. Jeg havde nemlig et par løbeture, hvor jeg fik ondt, men det stoppede heldigvis igen.
0
Brugeravatar
Snowdrop

Indlægaf Snowdrop » 8. jun 2016, 16:56

Sangius skrev:
Snowdrop skrev:Jeg fik de første hvor jeg ikke var i tvivl omkring uge 16. Men siden jeg er blevet sygemeldt har jeg ikke mærket ret meget til dem udover i forbindelse med sex :genert:

Jeg bliver i forvejen overhalet af gamle damer (også dem uden elcykler), og cykler virkelig stille, synes jeg. Måske er det stillingen der ikke dur?

Jeg må hellere høre min jordmoder. Det er virkelig besværligt for mig, hvis jeg ikke må cykle mere. :gruble:

Haha, ej det er ondt at grine, men det er altså lidt sødt den måde du skriver det på :lol: :kys:
Men ja, kan da godt tænkes det er stillingen? Er det en mountainbike eller lign hvor du sidder lænet meget forover?
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 8. jun 2016, 17:46

Snowdrop skrev:
Sangius skrev:

Haha, ej det er ondt at grine, men det er altså lidt sødt den måde du skriver det på :lol: :kys:
Men ja, kan da godt tænkes det er stillingen? Er det en mountainbike eller lign hvor du sidder lænet meget forover?

Haha, det er ok :D ... Det er også lidt ynkeligt :P

Det er en damecykel... Sidder ret oprejst synes jeg. Synes sgu det er mærkeligt! :gruble:
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 524
Likede indlæg: 2441

Indlægaf Bøtte » 8. jun 2016, 20:31

Danseprinsesse skrev:Stort tillykke med fødselsdagen Bøtte. :blomst: :banan:

Tak :kys:
0
S :lun:
V :lun:
Nuttede-Nuser
Kort karma: 59
Likede indlæg: 386

Indlægaf Nuttede-Nuser » 9. jun 2016, 08:32

Igår blev sidste gang fødsels og famile forberedelse overstået. En hurtig rundvisning på fødegangen, og så 3 timers med verdens dårligste oplægsholder. Men vi så en video som var optaget på Skejby med et par der fødte. Og lige som babyen kom ud og den fødende skiftede fra at være totalt koncentreret og på hårdt arbejde til totalt overraskelse og glæde, fik jeg kigget over på min ellers så pragmatiske kæreste, og kunne se at han havde våde øjne. :dåne: Lige der begyndte jeg for alvor at glæde mig til at skulle dele den oplevelse med ham.
Han har et barn i forvejen, han var sammen med en pige en weekend, de blev enige om at det ikke skulle være dem efterfølgende. Tre måneder efter fik han brev om at de havde noget at snakke om. Han måtte tage en beslutning, om han ville være med eller ej. Og han har været med fra starten, han var også med til fødslen. Og når han fortæller om den oplevelse har det været uden de store føelser. Han elsker sin søn mere end noget andet, men jeg tror måden han blev til på gjorde at han til fødslen bare følte sig som en ledsager. Hans verden ændrede sig selvfølgelig, men han havde ikke så meget føelser af at det var det mest fantastiske, han elskede jo ikke moren til det barn der blev født. Efterfølgende blev han steriliseret, for han skulle i hvertfald ikke have flere børn.
Jeg har derfor tænkt meget over hvordan vores fødselsoplevelse ville blive. Om det ville være noget andet denne gang, om han ville være i stand til at vise føelser. Hvem vil ikke gerne se bare en lille smule fugtige øjne når baby kommer. Men hans reaktion igår gjorde at jeg nu ubetinget glæder mig til at give ham den "gode" oplevelse af at blive far.
Åh jeg ved ikke helt hvad jeg egentlig vil med indlægget og om det overhovedet givet mening for andre en mig selv, det er vidst mest en gang tankespin jeg skulle af med :genert:
5
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 249

Indlægaf Kolderudolf » 9. jun 2016, 10:25

Nuttede Nuser - Jeg kan sagtens forstå dine tanker. Men jeg tror altså det er helt normalt, at hans følelser er anderledes. Nu skal han jo stifte familie og det er selvvalgt. Derudover bliver hans rolle jo helt anderledes. Han skal støtte dig og det er jeres fælles projekt :)
Hvor gammel er hans søn?
0
Nuttede-Nuser
Kort karma: 59
Likede indlæg: 386

Indlægaf Nuttede-Nuser » 9. jun 2016, 10:44

Kolderudolf Hans søn er 7 år gammel. Vi har været sammen i 6 år, og det har taget lang tid for ham at nå til den erkendelse at han gerne ville have et barn med mig. Beslutningen om at hans søn skulle komme var jo på ingen måde hans. Han havde faktisk altid sagt at han ingen børn skulle have.
Alle de andre kvinder sad i lokalet og snøftede ad videoen. Jeg blev mest rørt over hans reaktion.
1

Tilbage til "Graviditet"