Terminstråd - alle er velkomne :)

Dr_bp
Kort karma: 58
Likede indlæg: 561

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 10. jun 2016, 20:28

Kolderudolf skrev:Apropos fordøjelse mv. Jeg ved ikke om I er flere anden/tredjegangsfødende med masser af erfaring, men jeg vil lige give mine bedste erfaring med fra min første fødsel :)

1. Mavsen går fuldstændig i stå efter fødslen. Jeg fødte i Esbjerg sidst og der var der taget hånd om det med flere liter sveskejuice i køleskabene (det smager ikke så grimt som det lyder) Derudover havde jeg et glas magnesia med i tasken. Det må gerne bruges selvom man ammer. Det satte lidt gang i det hele. Ellers var der nok gået en uge uden toiletbesøg...

2. Medbring en drikkedunk. Jeg fik voldsom kvalme under fødslen og kastede op under fødslen. Så det var virkelig guld værd, at jeg havde medbragt en drikkedunk som min mand følte op med saft. Så kunne jeg selv drikke liggende løbende, selvom der var kort tid mellem veer osv. Det er noget rod det der med at sidde op og drikke, når hele kroppen er i flitsbue.

Det fremhævede er virkelig en kæphest for mig. Kære damer, HUSK nu at få gang i maven så hurtig som muligt igen. Fødslen er hård ved jeres 'understel', og I kan virkelig komme til at bøvle med forstoppelse men dertilhørende smerter og hæmorider. Det tager lang tid og kan gøre rigtig, rigtig ondt efterfølgende. Det er virkelig vigtigt at huske dén del af en fødsel også.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Bøtte » 10. jun 2016, 21:21

Dr_bp skrev:
Kolderudolf skrev:Apropos fordøjelse mv. Jeg ved ikke om I er flere anden/tredjegangsfødende med masser af erfaring, men jeg vil lige give mine bedste erfaring med fra min første fødsel :)

1. Mavsen går fuldstændig i stå efter fødslen. Jeg fødte i Esbjerg sidst og der var der taget hånd om det med flere liter sveskejuice i køleskabene (det smager ikke så grimt som det lyder) Derudover havde jeg et glas magnesia med i tasken. Det må gerne bruges selvom man ammer. Det satte lidt gang i det hele. Ellers var der nok gået en uge uden toiletbesøg...

2. Medbring en drikkedunk. Jeg fik voldsom kvalme under fødslen og kastede op under fødslen. Så det var virkelig guld værd, at jeg havde medbragt en drikkedunk som min mand følte op med saft. Så kunne jeg selv drikke liggende løbende, selvom der var kort tid mellem veer osv. Det er noget rod det der med at sidde op og drikke, når hele kroppen er i flitsbue.

Det fremhævede er virkelig en kæphest for mig. Kære damer, HUSK nu at få gang i maven så hurtig som muligt igen. Fødslen er hård ved jeres 'understel', og I kan virkelig komme til at bøvle med forstoppelse men dertilhørende smerter og hæmorider. Det tager lang tid og kan gøre rigtig, rigtig ondt efterfølgende. Det er virkelig vigtigt at huske dén del af en fødsel også.

Åh min mave om totalt i stå :( Jeg spiste stort set ikke i et døgn i forbindelse med fødslen, og under de første veer kastede jeg op og havde diarré, så min mave var fuldstændig tom. Og på trods af sund kost, magnesia hver aften og rigelige mængder vand, så skete der ikke noget før på 3. dagen. Og hold nu k*ft, det gjorde ondt. Og mens jeg sad der inviterede min mand rengøringskonen ind, det gjorde så sandelig ikke situationen bedre :genert:

Jeg skal i hvert fald have en snak med nogen om hvordan jeg undgår at komme dertil igen.
0
S :lun:
V :lun:
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 248

Indlægaf Kolderudolf » 10. jun 2016, 21:39

:( Ahr, men det er altså vanvittigt.

Det var den del af fødslen ingen rigtig havde varslet mig om. Jeg tager hellere en fødsel mere en den helvedessmerte efterfølgende hver gang jeg skulle på toilettet. Om 3 uger bliver min datter 2 år og det kan altså stadig bøvle :tie:
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 336

Indlægaf Snowdrop » 13. jun 2016, 08:55

Så fik babyværelset første lag maling i går :lun:
2
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2095

Indlægaf Danseprinsesse » 13. jun 2016, 10:05

Bøtte skrev:
Dr_bp skrev:

Åh min mave om totalt i stå :( Jeg spiste stort set ikke i et døgn i forbindelse med fødslen, og under de første veer kastede jeg op og havde diarré, så min mave var fuldstændig tom. Og på trods af sund kost, magnesia hver aften og rigelige mængder vand, så skete der ikke noget før på 3. dagen. Og hold nu k*ft, det gjorde ondt. Og mens jeg sad der inviterede min mand rengøringskonen ind, det gjorde så sandelig ikke situationen bedre :genert:

Jeg skal i hvert fald have en snak med nogen om hvordan jeg undgår at komme dertil igen.

Kan man mon bruge Movicol? :gruble:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 13. jun 2016, 10:06

Snowdrop skrev:Så fik babyværelset første lag maling i går :lun:

Har I valgt en farve, eller er det "bare" hvidt? :)
0
Brugeravatar
Snowdrop

Indlægaf Snowdrop » 13. jun 2016, 10:12

Danseprinsesse skrev:

Den hedder fløde og jeg elsker den. Kunne ikke lige forlige mig med at det bare skulle være hvidt. Møblerne, listerne og gardinerne bliver så hvide og farverne kommer fra puder, tæpper, dekorationer og lign :klap:
1
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 13. jun 2016, 10:39

Snowdrop skrev:
Danseprinsesse skrev:

Den hedder fløde og jeg elsker den. Kunne ikke lige forlige mig med at det bare skulle være hvidt. Møblerne, listerne og gardinerne bliver så hvide og farverne kommer fra puder, tæpper, dekorationer og lign :klap:

Det lyder også lækkert. :lun:
Jeg er lidt misundelig, har ikke noget værelse at indrette.

Men jeg glæder mig til at se jer andres. :D
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 13. jun 2016, 10:42

Jeg har et, ehm, intimspørgsmål til jer, der har prøvet det før.

Hvilken længde/mængde kønsbehåring vil I foretrække at føde med? Jeg tænker ikke i forhold til forfængelighed, det er jeg fuldstændig ligeglad med, men i forhold til praktik bagefter (evt. syning, hygiejne, osv.)
0
Brugeravatar
Snowdrop

Indlægaf Snowdrop » 13. jun 2016, 10:46

Danseprinsesse skrev:Jeg har et, ehm, intimspørgsmål til jer, der har prøvet det før.

Hvilken længde/mængde kønsbehåring vil I foretrække at føde med? Jeg tænker ikke i forhold til forfængelighed, det er jeg fuldstændig ligeglad med, men i forhold til praktik bagefter (evt. syning, hygiejne, osv.)

Hende jeg var til fødselsforberedelse med har faktisk lavet en video om lige præcis det :)
1
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Indlægaf Lilleluftballon » 13. jun 2016, 11:18

Danseprinsesse skrev:Jeg har et, ehm, intimspørgsmål til jer, der har prøvet det før.

Umiddelbart tænker jeg at det er ret ligegyldigt. Jeg skyllede efter en del dage efter fødslen og var i bad flere gange dagligt den første uge, så følte ikke ligefrem at der var hygiejne problemer.

Jeg er typen der synes at det kan klø, når man er nybarberet og det skal vokse ud. Og at barbere mig stod ikke lige på prioritetslisten efter fødslen, så jeg ville nok foretrække lidt længde:) For de fleste giver det vel også sig selv - der er lidt langt ned når maven er stor...
1
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 564

Indlægaf Lulu » 13. jun 2016, 11:42

Jeg havde en fin urskov dernede. Med mild bækkenløsning og alt for meget at se til op til fødsel (eksaminer) orkede jeg ikke at gå i gang dernede.
Der gav ingen problemer ift fødsel eller efter ved healing. Og som en anden skrev man går meget i bad den første uge (jeg tissede kun i vadekar/bruser den første uge for ligeså snart jeg sad ned blev min stråle kappet og jeg kunne ikke tisse. Indrømmer dog at de sidste dage nok mere var fordi det bare var så behageligt at blive bruset af efter en tissetur fremfor at tørre med papir.
1
Dr_bp

Indlægaf Dr_bp » 13. jun 2016, 13:01

Jeg har haft en 'landingsbane' hver gang. Jeg synes at man bløder meget efter fødslen (faktisk bøder jeg stadig en del, her 4 uger efter), og selvom man går meget i bad, synes jeg det er rart at der ikke er for mange hår som alt det klamme kan sidde fast i.
Men det er jo smag og behag. Jeg synes bare det et mest praktisk at være trimmet i forbindelse med efterforløbet..
1
Dr_bp

Indlægaf Dr_bp » 13. jun 2016, 13:04

Jeg har haft en 'landingsbane' hver gang. Jeg synes at man bløder meget efter fødslen (faktisk bøder jeg stadig en del, her 4 uger efter), og selvom man går meget i bad, synes jeg det er rart at der ikke er for mange hår som alt det klamme kan sidde fast i.
Men det er jo smag og behag. Jeg synes bare det et mest praktisk at være trimmet i forbindelse med efterforløbet..
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 14. jun 2016, 00:47

Tak for jeres svar. :kys:

Jeg barberer mig aldrig dernede og kommer heller til det.
Men tror lige jeg vil sørge for at trimme det så. :)
0

Tilbage til "Graviditet"