Terminstråd - alle er velkomne :)

Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 15. jun 2016, 19:34

^ Don't say it. Jeg er lige kommet over min remoulade-trang. Den har ellers varet i 2 måneder. Der er virkelig røget noget spegedreng ned i løgneren :D
0
Brugeravatar
alfe
Kort karma: 77
Likede indlæg: 320

Indlægaf alfe » 15. jun 2016, 19:46

*Nogen* er megadårlig til at få fulgt ordentligt med herinde. I må nøjes med grønne kort og likes hist og pist :D

Hvornår har I mærket liv første gang som førstegangsfødende?

Her er status, at jeg er flyttet i ny lejlighed i dag og ikke magter at pakke ud. Superduper. Jeg går et par travle uger i møde med arbejde, sidste eksamen og aftaler rundt omkring – og så er jeg jo nok nødt til at få pakket bare lidt ud før eller siden.

På fredag skal jeg til kønsscanning. Egentlig overvejer jeg lidt af aflyse. Skal undersøges for noget kromosomfejl, blodprøve i morgen og resultat + lægesamtale i næste uge. Risikoen for at der er noget galt er mikroskopisk lille bitte, det er mest sådan better safe than sorry, er mit indtryk fra lægen. Alligevel sidder den lidt her til aften og gør mig lidt nervøs. Tydeligvis uden grund, men ja. Sådan er det. Det er nok bare mest det, at det lille liv allerede har så stor betydning, koblet sammen med flyttekaos og hormoner.
0
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 250

Indlægaf Kolderudolf » 15. jun 2016, 19:53

Sangius: Jeg synes nu du er vældig fin. Du ser også meget slank ud at natur. Mon ikke det er derfor, at det er mere tydeligt ?

Alfe: Hvorfor tror de at den kromosom-fejl overhovedet er der ?

Jeg synes jeg med min datter begyndte at mærke bobler omkring uge 14. Men sådan rigtig liv med spark kom vist først i uge 24-agtigt.
1
Brugeravatar
alfe
Kort karma: 77
Likede indlæg: 320

Indlægaf alfe » 15. jun 2016, 20:00

Kolderudolf skrev:Sangius: Jeg synes nu du er vældig fin. Du ser også meget slank ud at natur. Mon ikke det er derfor, at det er mere tydeligt ?

Alfe: Hvorfor tror de at den kromosom-fejl overhovedet er der ?

Jeg synes jeg med min datter begyndte at mærke bobler omkring uge 14. Men sådan rigtig liv med spark kom vist først i uge 24-agtigt.

Min mor fødte en pige omkring uge 20 i 2003, som lægerne var ret sikre på havde roberts syndrom. Nu har de så på ny gennemgået obduktionsrapporten og der står yderligere tre kromosomfejl – om det er fordi de har svævet mellem fire forskellige slags, ved jeg ikke. Det er vist noget med noget kromosomubalance, jeg skal tjekkes for og så snakkede hun noget om tjek af DNA. Fik ærlig talt ikke fat i meget af det – derfor en mere uddybende samtale om det mandag.

Det er nok meget det, at det pludselig går så stærkt, som også rykker lidt i mig. Selvom jeg ved, at det er en afdeling uden egentlig ventetid OG de ikke mener, at baby fejler noget. Snak lige om irrationelle tanker :rulle:
0
JoyNips
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3483

Indlægaf JoyNips » 15. jun 2016, 20:21

Kolderudolf skrev:^ Don't say it. Jeg er lige kommet over min remoulade-trang. Den har ellers varet i 2 måneder. Der er virkelig røget noget spegedreng ned i løgneren :D

Jeg kan ikke tænke på andet nu. Bliver helt sikkert nødt til at få fat i noget i morgen.
Og jeg kan ikke engang særlig godt lide spegepølse. Eller remoulade. Eller ristede løg! :LOL:
0
Sorenspige
Kort karma: 227
Likede indlæg: 1054

Indlægaf Sorenspige » 15. jun 2016, 20:39

Tak for jeres søde kommentarer om både søvn og bespisning på fredag :kys:.

Jeg tror helt klart, at den afbrudte søvn spiller ind sammen med mine hormoner og tanker, som også kører ret meget rundt for tiden.

Her til aften fik jeg købt lidt småting til lillesøsters ankomst, og det giver lidt ro.

Jeg har ikke prøvet at lave rabarbertrifili før, men da vi har mange rabarber i haven, som jeg før har lavet både tærter, muffins og saft ud af, skal det prøves. Opskriften lyder i hvert fald god!
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 15. jun 2016, 20:42

Lulu, tillykke med god MD-scanning :banan:.

Det er utroligt, som de vælger at ligge i maven. Her ligger lillesøster og masser sig ud i højre siden -og det har hun gjort virkelig længe. Spøjst, at de ikke bruger pladsen, når den er der.

Alfe, håber, alt ser godt ud, så du ikke skal tænke mere på kromosomfejl :kys:.

Joynips, spegepølse med remoulade er altså også godt!
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 15. jun 2016, 20:43

Sangius, jeg kan godt se, at din mave ikke er af den mindste slags, men både du og maven er bare rigtig flotte!
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 294
Likede indlæg: 2209

Indlægaf Danseprinsesse » 15. jun 2016, 22:01

Her er yndlingssiden venstre side, det har det været hele tiden. Venstre side bliver konstant mast deform og øm, mens højre side er blød og har oceaner af plads. Og han har ikke i sinde at flytte sig, uanset hvordan jeg puffer eller vender mig. Han er bogstaveligt talt på tværs! :D

Under 4 uger til termin her, det kan jeg ikke helt forstå.
Jeg synes faktisk ikke, det er så slemt at være gravid for tiden. Altså det er tungt, jeg sover dårligt, jeg skal tisse hele tiden, og jeg er hysterisk gnaven, men jeg er ikke sådan ved at DØ!, som jeg troede jeg ville være nu. Jeg har det bedre, end jeg har haft på noget tidspunkt tidligere i graviditeten.

I morgen skal jeg sy sengerand(e) og sengetøj sammen med min søster. :lun:
2
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 16. jun 2016, 06:39

Danseprinsesse, hvor er det bare dejligt, at du har det så godt :banan:.

Bortset fra søvnen skal jeg heller ikke klage, for i forhold til mange andre højgravide har jeg det godt.

Hvor lyder det hyggeligt med syning af sengerand og sengetøj. Vil du ikke vise et billede?
0
Lilleluftballon
Kort karma: 15
Likede indlæg: 292

Indlægaf Lilleluftballon » 16. jun 2016, 07:25

Sangius - du er bare så flot, du skal bare være stolt af din fine baby-mave! Min mave er begge gange blevet stor tidligt, og så ligesom gået i stå senere. Jeg var gigantisk i uge 22, men nu, i uge 31, er jeg helt normal - måske enda lidt til den lille side. Jeg har så en god sjat mere på sidebenene end dig, så skjuler det sig lidt bedre...
0
Lilleluftballon

Indlægaf Lilleluftballon » 16. jun 2016, 07:29

Og hvor dejligt med nogle glade højgravide. Jeg synes også det er helt fint for tiden - nyder i den grad at temperaturen er faldet. Og går på ferie i næste uge, det glæder jeg mig til:)
I dag skal jeg til jordemoder. Det glæder jeg mig også til, det er første rigtige jordemoderbesøg (sidst var det bare en studerende der udregnede min termin og henviste mig til hjemmefødsel, spild af tid), og håber hun har lidt tid til at snakke om fødslen.
Har lige brug 20 min på at lede efter min vandrejournal... Den er bare væk. Suk...
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 560
Likede indlæg: 2723

Indlægaf Bøtte » 16. jun 2016, 12:48

Jeg har også været til jm i dag. Det var mest snak om sidste forløb. Og så hørte jeg hjertelyd.

Desværre anbefales det st jeg føder på et andet sygehus, end det vi har her i byen det var lidt ærgerligt. Så det må vi lige overveje.
0
S :lun:
V :lun:
Lilleluftballon

Indlægaf Lilleluftballon » 16. jun 2016, 13:40

Mit jordemoder besøg var desværre endnu engang spild af tid. Hun ville ikke snakke om fødslen, og blev virkelig sur over at jeg ikke kunne finde min vandrejournal.
0
Lilleluftballon

Indlægaf Lilleluftballon » 16. jun 2016, 13:41

Mit jordemoder besøg var desværre endnu engang spild af tid. Hun ville ikke snakke om fødslen, og blev virkelig sur over at jeg ikke kunne finde min vandrejournal.
0

Tilbage til "Graviditet"