Terminstråd - alle er velkomne :)

Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 16. jun 2016, 07:29

Og hvor dejligt med nogle glade højgravide. Jeg synes også det er helt fint for tiden - nyder i den grad at temperaturen er faldet. Og går på ferie i næste uge, det glæder jeg mig til:)
I dag skal jeg til jordemoder. Det glæder jeg mig også til, det er første rigtige jordemoderbesøg (sidst var det bare en studerende der udregnede min termin og henviste mig til hjemmefødsel, spild af tid), og håber hun har lidt tid til at snakke om fødslen.
Har lige brug 20 min på at lede efter min vandrejournal... Den er bare væk. Suk...
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 524
Likede indlæg: 2440

Indlægaf Bøtte » 16. jun 2016, 12:48

Jeg har også været til jm i dag. Det var mest snak om sidste forløb. Og så hørte jeg hjertelyd.

Desværre anbefales det st jeg føder på et andet sygehus, end det vi har her i byen det var lidt ærgerligt. Så det må vi lige overveje.
0
S :lun:
V :lun:
Lilleluftballon

Indlægaf Lilleluftballon » 16. jun 2016, 13:40

Mit jordemoder besøg var desværre endnu engang spild af tid. Hun ville ikke snakke om fødslen, og blev virkelig sur over at jeg ikke kunne finde min vandrejournal.
0
Lilleluftballon

Indlægaf Lilleluftballon » 16. jun 2016, 13:41

Mit jordemoder besøg var desværre endnu engang spild af tid. Hun ville ikke snakke om fødslen, og blev virkelig sur over at jeg ikke kunne finde min vandrejournal.
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2941

Indlægaf JoyNips » 16. jun 2016, 13:44

Lilleluftballon skrev:Mit jordemoder besøg var desværre endnu engang spild af tid. Hun ville ikke snakke om fødslen, og blev virkelig sur over at jeg ikke kunne finde min vandrejournal.

Seriøst, kan du ikke få en anden jordmoder? Hun lyder da træls!
0
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 567

Indlægaf Lulu » 16. jun 2016, 13:45

JoyNips skrev:
Lilleluftballon skrev:Mit jordemoder besøg var desværre endnu engang spild af tid. Hun ville ikke snakke om fødslen, og blev virkelig sur over at jeg ikke kunne finde min vandrejournal.

Det ville jeg også bede om. Og i samme ombæring et ekstra jdm besøg i nærmeste fremtid. Det er jo ikke fordi du har oceaner af tid inden fødsel.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 16. jun 2016, 13:59

JoyNips skrev:

Det var sgu da fesent :(

Vi snakkede om glemt vj, da jeg var afsted i dag (glemte den til nf, så de notatet stod på en lap papir i stedet) og hun sagde bare det skete tit.

Vi snakkede også om fødsel, ikke sådan vildt meget, men vi berørte emnet, så synes da virkelig det er ringe, hun ikke vil snakke det, hvis du har brug for det.
Jeg synes også du skal bede om en anden.
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1842

Indlægaf Sangius » 16. jun 2016, 14:28

Lilleluftballon skrev:Sangius - du er bare så flot, du skal bare være stolt af din fine baby-mave! Min mave er begge gange blevet stor tidligt, og så ligesom gået i stå senere. Jeg var gigantisk i uge 22, men nu, i uge 31, er jeg helt normal - måske enda lidt til den lille side. Jeg har så en god sjat mere på sidebenene end dig, så skjuler det sig lidt bedre...

Det er da værd at håbe på, at jeg er en af dem der vokser i 'ryk', så den måske ikke bare vokser sådan der fra nu af. For så når jeg da hurtigt op i uanede omkredse :lol:
0
Lilleluftballon

Indlægaf Lilleluftballon » 16. jun 2016, 14:37

JoyNips skrev:

Har aldrig oplevet at se den samme jordmoder to gange i træk, så det bekymrer mig nu ikke særligt meget. Bare lidt træls at bruge tid på ingenting.
0
Lilleluftballon

Indlægaf Lilleluftballon » 16. jun 2016, 14:42

Bøtte skrev:
JoyNips skrev:

Vi snakkede om glemt vj, da jeg var afsted i dag (glemte den til nf, så de notatet stod på en lap papir i stedet) og hun sagde bare det skete tit.

Vi snakkede også om fødsel, ikke sådan vildt meget, men vi berørte emnet, så synes da virkelig det er ringe, hun ikke vil snakke det, hvis du har brug for det.

Det er da også et gammeldags system at man skal huske på en kuvert. Elektronikken er ikke nået til jordemoder systemet...
1
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 16. jun 2016, 14:49

Lilleluftballon skrev:
Bøtte skrev:
JoyNips skrev:

Det er da også et gammeldags system at man skal huske på en kuvert. Elektronikken er ikke nået til jordemoder systemet...

Det er vist fordi praktiserende læger og jordemødre ikke bruger et system, der kan snakke sammen.
Men ja, med alt det man kan i dag, burde det kunne lade sig gøre.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2111

Indlægaf Danseprinsesse » 16. jun 2016, 21:31

Sorenspige skrev:Danseprinsesse, hvor er det bare dejligt, at du har det så godt :banan:.

Bortset fra søvnen skal jeg heller ikke klage, for i forhold til mange andre højgravide har jeg det godt.

Hvor lyder det hyggeligt med syning af sengerand og sengetøj. Vil du ikke vise et billede?

Ja, det føles helt befriende. :)

Dejligt, at du også har det (forholdsvis) godt.

Vi blev ikke færdige - min søster måtte tage min niece på 11 mdr. med, så går alting ret meget langsommere. :D
Men jeg regner med at sy det sidste i weekenden, så skal jeg gerne vise resultatet frem!
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 16. jun 2016, 21:32

Bøtte skrev:Jeg har også været til jm i dag. Det var mest snak om sidste forløb. Og så hørte jeg hjertelyd.

Desværre anbefales det st jeg føder på et andet sygehus, end det vi har her i byen det var lidt ærgerligt. Så det må vi lige overveje.

Hvordan kan det være, pga. din sidste fødsel eller?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 16. jun 2016, 21:34

Ej, hvor tarveligt. Nu må de sgu oppe sig!
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 17. jun 2016, 08:38

Danseprinsesse skrev:
Bøtte skrev:Jeg har også været til jm i dag. Det var mest snak om sidste forløb. Og så hørte jeg hjertelyd.

Hvordan kan det være, pga. din sidste fødsel eller?

Ja, pga. blodtabet. Når man mister mere end 1 liter anbefaler de, at man vælger det andet sygehus. Dog er anbefalingen kun lavet, fordi blodbanken på sygehuset her i huset, har lukket aften og nat.
Der er altid rhesus negativ på lager, som jeg godt må få i begrænsede mængder. Der er ingen gentagelsesrisiko og sidst fik jeg slet ikke blod.
Og vejen til Herning er træls, trafikeret (især med lastbiler) og umulig at overhale på, og lige nu har de gang i det helt store motorvejsbyggeri. Jeg magter simpelthen ikke at sidde fast i myldretrafiken med veer :tie:
Sidst fødte jeg på kun 9 timer, så jeg tænkte også at vi måske ikke havde tid til at komme til Herning. Men fordi vandet gik før tid (og fødslen i det hele taget startede med vandafgang) er det typisk lidt kortere og da jeg oveni fik igangsættelsespiller, er det ikke sikkert at jeg føder så hurtigt eller hurtigere denne gang, så det taler jo for at vi godt kan nå det.

Men jeg tror vi venter og ser tiden an. Føder jeg før 37+0 igen, er det slet ikke aktuelt, for så skal man til Herning. Så umiddelbart har vi 20 uger endnu til at overveje beslutningen.
Jeg vil bare rigtig gerne være her i byen i tilfælde af indlæggelse af hensyn til S, så er det nemmere for hende at besøge mig og for min mand at være lidt begge steder.
Og jeg kan faktisk mærke at det er lige nøjagtig det med at være væk fra S for længe, der gør jeg helst vil føde her.
0

Tilbage til "Graviditet"