Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 524
Likede indlæg: 2435

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 20. jun 2016, 10:55

primle skrev:
Bøtte skrev:Hvad er det for en risikovurdering? :genert:

Jeg er ret sikker på, at det er noget med om man skal have ekstra støtte i graviditeten. Hvis man er meget ung f.eks.

Det kan jeg overhovedet ikke huske, der var snak om med S :genert:
0
S :lun:
V :lun:
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2930

Indlægaf JoyNips » 20. jun 2016, 11:09

Er det til mig?

De laver jo en risiko- og ressourcevurdering på alle gravide for om man skal have ekstra støtte på. Det er på side 2 i svangerskabsjournalen (på side 2 på det her link: https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q= ... 4w&cad=rja). Hvis der bare bliver sat kryds i basistilbud er alt helt ok og de har tillid til, at man godt kan klare graviditet og baby uden ekstra hjælp.
0
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 567

Indlægaf Lulu » 20. jun 2016, 11:10

Bøtte skrev:
primle skrev:

Jeg er ret sikker på, at det er noget med om man skal have ekstra støtte i graviditeten. Hvis man er meget ung f.eks.

Det kan jeg overhovedet ikke huske, der var snak om med S :genert:

Det vil b.a. fremgå af din vandrejournal hvis du er i forløbspakke 0 (bliver sat på til nf), hvis du intet ekstra skal tilbydes under graviditeten. Også grunden til den først sættes på ved nf fordi det også kan være barnets skyld der skal ekstra konsultation/ scanning mm til.
1
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 20. jun 2016, 11:18

Altså min udleverede VJ er på to sider, kan se den i linket er på 7.
Jeg har aldrig hørt om det. Hverken denne gang eller sidst.

Går ud fra vi er basis. Denne gang skal jeg dog til en lægesamtale efter md grundet forløbet sidste gang, men går ikke udfra det er det, der menes?
0
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 567

Indlægaf Lulu » 20. jun 2016, 11:21

Bøtte skrev:Altså min udleverede VJ er på to sider, kan se den i linket er på 7.

Går ud fra vi er basis. Denne gang skal jeg dog til en lægesamtale efter md grundet forløbet sidste gang, men går ikke udfra det er det, der menes?

Ikke umiddelbart. Det har jo ikke noget med denne graviditet at gøre der er jo ikke større risiko for du skal igennem det samme denne gang som sidst (går jeg udfra). Så den samtale er nok ligeså meget forebyggende for dig så du bedre har overblik /kontrol over situationen til fødslen. (Det er rent gæt jeg kender ikke din situation så godt, men du havde helt sikkert vidst det hvis der var nogle yderligere tiltag du skulle ind over grundet sidste forløb denne gang).
1
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 20. jun 2016, 11:23

Bøtte skrev:Altså min udleverede VJ er på to sider, kan se den i linket er på 7.

Du får heller ikke udleveret de to sider, der udgør svangerskabsjournalen, kun de to som er vandrejournalen.
1
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 20. jun 2016, 11:28

Godt så :-D

Jeg undrer mig bare over jeg slet ikke har hørt om det. :genert:

Samtalen er blandt fordi jeg i uge 18 sidst udviklede astma (som ingen rigtigt gjorde noget ved på trods af jeg konstant rendte til læge og vagtlæge) så vil man give mig et ekstra tjek, hvor man blandt andet tjekker op på om jeg er medicineret rigtigt.

Men er ret sikker på det også kommer til at handle om efterfølget fra sidste fødsel der endte i en træls operation og stort blodtab.
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 20. jun 2016, 12:40

Bøtte, jeg var også til samtale efter MD, og det skyldtes, at jeg fik akut KS sidste gang.

Jeg har heller ikke set, hvad der er skrevet, om mine/vores forældreevner i journalen.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 20. jun 2016, 12:48

Sorenspige skrev:Bøtte, jeg var også til samtale efter MD, og det skyldtes, at jeg fik akut KS sidste gang.

Jeg har heller ikke set, hvad der er skrevet, om mine/vores forældreevner i journalen.

Mon ikke vi havde hørt det, hvis de mente der var noget at udsætte på dem? :-D
0
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 20. jun 2016, 13:04

Bøtte skrev:
Sorenspige skrev:Bøtte, jeg var også til samtale efter MD, og det skyldtes, at jeg fik akut KS sidste gang.

Æhm... Jeg satser kraftigt på, at det der ikke er ment som jeg læser det.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 20. jun 2016, 14:20

JoyNips skrev:
Bøtte skrev:

Æhm... Jeg satser kraftigt på, at det der ikke er ment som jeg læser det.

Hvordan læser du det?
0
Brugeravatar
alfe
Kort karma: 76
Likede indlæg: 318

Indlægaf alfe » 20. jun 2016, 15:03

Det handler nu langt fra altid om forældreevner. Jeg er i et udvidet tilbud, ikke fordi de tvivler på mine forældreevner, men grundet tidligere spiseforstyrrelse. Det er mit eget ønske og ikke noget, jeg er "påduttet" af andre.
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1838

Indlægaf Sangius » 20. jun 2016, 15:13

Min læge satte kryds i det der basis-fidus, og skrev i min journal at jeg var en 'ressourcestærk førstegangs-gravid'. Jeg fik indtrykket at det var noget han vurderede hos alle gravide. :)
Senest rettet af Sangius 20. jun 2016, 15:26, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2371

Indlægaf achillaxedprune » 20. jun 2016, 15:23

Jeg aner slet ikke, hvad der står om mig og min mand... Jeg må tjekke op på det. Måske der er en kompliment gemt, som jeg ikke har set! :banan:

Her går det godt... Efter min åbenbaring om mine spisevaner, har jeg fået taget mig sammen og skåret sukker osv. kraftigt væk. Jeg er lidt stolt af mig selv. :-D
På den negative side får jeg en del plukveer (regner jeg med det er), og de er lidt ubehagelige.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1838

Indlægaf Sangius » 20. jun 2016, 15:27

Tænker, hvis man ikke har fået noget at vide, så er det nok fordi, man er blevet bedømt som ressourcesstærk, eller i basis-gruppen der, eller hvordan det nu er. Tænker også det er hvad Bøtte mente med sit indlæg? :)
0

Tilbage til "Graviditet"