Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 524
Likede indlæg: 2441

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 22. jun 2016, 06:10

Sorenspige skrev:
Bøtte skrev:Så har jeg indtaget tyk sukkervæske. Der kom godt med citron i, så synes faktisk ikke det var så slemt.
Det værste er sulten og tørsten. Nu skal jeg bare have de næste to timer til at gå.

Håber, tiden går stærkt :kys:.

Håber jeg også. Kvalmen har nemlig indfundet sig :tie:

Tak :kys:
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 336

Indlægaf Snowdrop » 22. jun 2016, 06:54

Bøtte skrev:Så har jeg indtaget tyk sukkervæske. Der kom godt med citron i, så synes faktisk ikke det var så slemt.
Det værste er sulten og tørsten. Nu skal jeg bare have de næste to timer til at gå.

Føj! Og så kl kvart i l*rt :tie:
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 22. jun 2016, 07:05

Snowdrop skrev:

Føj! Og så kl kvart i l*rt :tie:

Ja, men det var helt frivilligt. Så jeg ikke skulle faste længere end højst nødvendigt.
Jeg kunne så godt drikke den flaske vand jeg har i tasken. Er SÅ tørstig.
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2950

Indlægaf JoyNips » 22. jun 2016, 07:50

Så, nu har jeg fået taget blodprøve til doubletesten. Er 9+2 i dag og har taget en dag fri fra arbejde, så det må være så tæt på 9+3 som jeg kommer. Nakkefold er dog først 16. juli, så der er jo læææænge til. Det er også først 12+5, men det var lidt smart med en lørdagstid. Så behøver det ikke at gå udover arbejdet jo.
0
xxx---xxx
Kort karma: 52
Likede indlæg: 165

Indlægaf xxx---xxx » 22. jun 2016, 09:56

Wow du er sej bøtte. Jeg synes det er skrækkeligt og jeg frygter allerede når det er min tur. :(
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 22. jun 2016, 10:10

xxx---xxx skrev:

Wow du er sej bøtte. Jeg synes det er skrækkeligt og jeg frygter allerede når det er min tur. :(

Tak :-D Nu er det forlængst ovre, sulten tog af igen, men jeg drak alt mit vand på vejen hjem.
Fejrede det var overstået med rundstykker :lol:

Skal så afsted igen om 10 uger :tie:
1
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 23. jun 2016, 10:51

Pis, min blodsukkerværdi er i gråzonen, præcis som sidst jeg var gravid :(

Må tage det som et ordentlig spark i r.... til at spise sundere. De dårlige vaner fra dagene med kvalme hænger godt ved! Desværre!

Mindes et par stykker herinde, har fået konstateret det, har I fået nogle gode tips til mættende mellemmåltider? Jeg er konstant sulten i tiden :genert:
0
Nuttede-Nuser
Kort karma: 59
Likede indlæg: 386

Indlægaf Nuttede-Nuser » 23. jun 2016, 10:59

Bøtte skrev:Pis, min blodsukkerværdi er i gråzonen, præcis som sidst jeg var gravid :(

Må tage det som et ordentlig spark i r.... til at spise sundere. De dårlige vaner fra dagene med kvalme hænger godt ved! Desværre!

Mindes et par stykker herinde, har fået konstateret det, har I fået nogle gode tips til mættende mellemmåltider? Jeg er konstant sulten i tiden :genert:

Jeg fik ikke som sådan gode råd til mellemmåltider, men Knækbrød med pålæg sværger jeg til, altså den grove slags. Ren kulhydrat mæssigt fik jeg at vide at tre stykker knækbrød svar til et stykke rugbrød. Så måske et stykke knækbrød med lidt avocado og hamburgerryg og så et par gulerødder til kunne være et forslag. Hun snakkede mest om at passe på kulhydraterne da jeg var der inde. Fedt var hun ikke så optaget af. Pas også godt på med for meget frugt. Jeg spurgte ind til jordbær og melon. Jordbær sagde hun 125g og vandmelon 100g var hvad der svarede til et stykke frugt.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 23. jun 2016, 11:11

Nuttede-Nuser skrev:
Bøtte skrev:Pis, min blodsukkerværdi er i gråzonen, præcis som sidst jeg var gravid :(

Jeg fik ikke som sådan gode råd til mellemmåltider, men Knækbrød med pålæg sværger jeg til, altså den grove slags. Ren kulhydrat mæssigt fik jeg at vide at tre stykker knækbrød svar til et stykke rugbrød. Så måske et stykke knækbrød med lidt avocado og hamburgerryg og så et par gulerødder til kunne være et forslag. Hun snakkede mest om at passe på kulhydraterne da jeg var der inde. Fedt var hun ikke så optaget af. Pas også godt på med for meget frugt. Jeg spurgte ind til jordbær og melon. Jordbær sagde hun 125g og vandmelon 100g var hvad der svarede til et stykke frugt.

Tak :kys:

Sidst fik jeg den noget ned til anden måling, ved at spise sundt, så det håber jeg også kan lykkes denne gang. Det er ikke fordi jeg lever af junk og hvidt brød, men kunne sagtens stramme op. Og skære sukker væk!

Jeg har tidligere spist meget knækbrød af den grove slags men pt, kan det slet ikke mætte mig, synes jeg. Satser på det bare er en fase at jeg er SÅ sulten.

Jeg skruer ned for frugten, men undvære det helt kan jeg altså ikke, store dele af min familie lever med type 2 diabetes, så det er ikke et helt ukendt land for mig, og som udgangspunkt er vores kost også præget af fuldkorn og grøntsager samtidig med at den er relativ fedtfattig.
0
Nuttede-Nuser

Indlægaf Nuttede-Nuser » 23. jun 2016, 11:22

Bøtte skrev:Tak :kys:

Sidst fik jeg den noget ned til anden måling, ved at spise sundt, så det håber jeg også kan lykkes denne gang. Det er ikke fordi jeg lever af junk og hvidt brød, men kunne sagtens stramme op. Og skære sukker væk!

Jeg har tidligere spist meget knækbrød af den grove slags men pt, kan det slet ikke mætte mig, synes jeg. Satser på det bare er en fase at jeg er SÅ sulten.

Jeg skruer ned for frugten, men undvære det helt kan jeg altså ikke, store dele af min familie lever med type 2 diabetes, så det er ikke et helt ukendt land for mig, og som udgangspunkt er vores kost også præget af fuldkorn og grøntsager samtidig med at den er relativ fedtfattig.

Jeg syntes også det er svært det med frugten. Især nu her i sommertiden. Og jeg kan heller ikke overholde det fuldstændigt. Jeg prøver, men en gang i mellem falder jeg i, både med sukker og frugt. Men mon ikke det går alligevel, alt sammen, når bare man er mere opmærksom. Jeg er så glad for at jeg først fik det 32+ så er det ikke så længe det skal stå på.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2112

Indlægaf Danseprinsesse » 23. jun 2016, 11:23

Æv Bøtte.
Men gråzone, hvad betyder det - at du ikke har graviditetsbetinget diabetes, men er tæt på at have det?

Jeg har spist en del knækbrød med ost og peberfrugt. Wasa har en variant, der hedder Delikatesse, som er med 100% fuldkorn og 22% kostfibre. Det er ret let og tyndt, det er jeg rigtig glad for. Det er faktisk oftest det jeg får til morgenmad, føler det mætter længe.

Ellers er jeg virkelig glad for gulerødder/andre grøntsager med dilddip. Lidl har en dipmix, der er billigere og bedre end Kims og Estrellas, synes jeg. Det er nemt at have en bøtte med skrællede gulerødder og en bøtte dip stående i køleskabet. Det gør også, at jeg får mere grønt ned.

Hvis jeg er rigtig lækkersulten, så laver jeg salat med tomat, avocado og feta. :genert:
2
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 23. jun 2016, 11:31

Danseprinsesse skrev:

Æv Bøtte.
Men gråzone, hvad betyder det - at du ikke har graviditetsbetinget diabetes, men er tæt på at have det?

Jeg har spist en del knækbrød med ost og peberfrugt. Wasa har en variant, der hedder Delikatesse, som er med 100% fuldkorn og 22% kostfibre. Det er ret let og tyndt, det er jeg rigtig glad for. Det er faktisk oftest det jeg får til morgenmad, føler det mætter længe.

Ellers er jeg virkelig glad for gulerødder/andre grøntsager med dilddip. Lidl har en dipmix, der er billigere og bedre end Kims og Estrellas, synes jeg. Det er nemt at have en bøtte med skrællede gulerødder og en bøtte dip stående i køleskabet. Det gør også, at jeg får mere grønt ned.

Hvis jeg er rigtig lækkersulten, så laver jeg salat med tomat, avocado og feta. :genert:

Ja, det betyder at mit tal er højere end det bør, men ikke for højt. Præcis samme besked som sidst, dengang var tallet dog højere end denne gang.
Må ud og kigge på den der Delikatesse variant. Vi plejer at spise den, der hedder Rågi fra Wasa.

Har indkøbt noget mørkt chokolade med høj kakaoindhold som jeg kan tage et stykke af til aftenssnack, når det bliver for surt. Men det er der, jeg plejer at spise frugt.

Tak for tip om dippen fra Lidl, jeg plejer nemlig også bruge den fra Kims.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 23. jun 2016, 11:32

Nuttede-Nuser skrev:
Bøtte skrev:Tak :kys:

Jeg syntes også det er svært det med frugten. Især nu her i sommertiden. Og jeg kan heller ikke overholde det fuldstændigt. Jeg prøver, men en gang i mellem falder jeg i, både med sukker og frugt. Men mon ikke det går alligevel, alt sammen, når bare man er mere opmærksom. Jeg er så glad for at jeg først fik det 32+ så er det ikke så længe det skal stå på.

Det kan jeg godt forstå :) Jeg har pænt længe til termin :tie: Men altså, det er jo bare sådan jeg alligevel bør spise altid. :genert:
0
Nuttede-Nuser

Indlægaf Nuttede-Nuser » 23. jun 2016, 11:34

Nu kommer det tæt på det hele. Der er 40 dage til termin i dag. Egentlig er vi "klar" vi har alt hvad vi skal bruge til ham. Og alligevel syntes jeg det hele er lidt overvældende. Jeg har termin i uge 31, hvilket ligger op til en weekend vi har min kærestes dreng, og jeg ved ikke lige hvordan jeg har det med det. Jeg ved at der er mulighed for at jeg går over tid. Men skulle jeg nu gå hen og føde i den uge jeg har termin, hvor meget overskud har jeg så lige til den store. Jeg har allermest lyst til at han måske kunne være ved farmor den weekend (hvis den lille er kommet) og vi så kunne kører derhjem og se til dem både lørdag og søndag. Men jeg ved ikke om det er for egoistisk. Åh der er bare så mange tanker der kredser omkring det her. Og når jeg snakker med min kæreste om det siger han bare at det jo er det samme for dem som skal have nr to, der er jo også en anden derhjemme. Men for mig er det bare ikke det samme. Det her er mit første barn, og jeg aner ikke hvad det er jeg går indtil.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2112

Indlægaf Danseprinsesse » 23. jun 2016, 12:29

Nuttede-Nuser skrev:Nu kommer det tæt på det hele. Der er 40 dage til termin i dag. Egentlig er vi "klar" vi har alt hvad vi skal bruge til ham. Og alligevel syntes jeg det hele er lidt overvældende. Jeg har termin i uge 31, hvilket ligger op til en weekend vi har min kærestes dreng, og jeg ved ikke lige hvordan jeg har det med det. Jeg ved at der er mulighed for at jeg går over tid. Men skulle jeg nu gå hen og føde i den uge jeg har termin, hvor meget overskud har jeg så lige til den store. Jeg har allermest lyst til at han måske kunne være ved farmor den weekend (hvis den lille er kommet) og vi så kunne kører derhjem og se til dem både lørdag og søndag. Men jeg ved ikke om det er for egoistisk. Åh der er bare så mange tanker der kredser omkring det her. Og når jeg snakker med min kæreste om det siger han bare at det jo er det samme for dem som skal have nr to, der er jo også en anden derhjemme. Men for mig er det bare ikke det samme. Det her er mit første barn, og jeg aner ikke hvad det er jeg går indtil.

Sådan har jeg også haft det de sidste uger (der er små 3 uger til min termin). Vi er klar, og jeg glæder mig. Men alligevel er jeg slet ikke klar, og det hele føles netop overvældende. Små ting kan fylde ufatteligt meget. Jeg kan f.eks. slet ikke tage en beslutning om, hvilket kamera vi skal tage med til fødslen, det er bare alt for meget. Jeg er bange for, det er en del af oplevelsen. :genert:

Med hensyn til det andet, så kan jeg godt forstå, hvad du mener. Jeg har selv været bonusmor i 6 år, og jeg kunne sagtens have følt på samme måde som du, hvis jeg havde fået børn i det forhold.
Jeg synes egentlig, det er okay at være egoistisk, når man skal være mor for første gang. Det er i hvert fald vigtigt, at du er tryg ved hjemmesituationen, så det ikke skal fylde. Hvis du går over tid og føder i weekenden, så skal I vel også have pasning af din kærestes dreng parat?
0

Tilbage til "Graviditet"