Terminstråd - alle er velkomne :)

primle
Kort karma: 84
Likede indlæg: 568

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 23. jun 2016, 18:41

Nuttede-Nuser skrev:Tak for jeres indspark primle og Bøtte. Og selvfølgelig skal vi både snakke om og tænke over tingene mere end en gang. Og det handler på ingen måde om at sende ham væk fordi den lille er vigtigere. Vi har tvært imod gjort alt hvad der er muligt for at ham er med i og en del af alt det her, selv om han kun er her hver anden weekend. Jeg kender Jr godt nok til at vide at når alt er "kaos" og vi andre herhjemme måske ikke helt er landet på benene endnu, så vil han have bedre af at være et sted hvor der er mere struktur og hvor tingene er som de plejer at være. Ham er under udredning for et par forskellige ting, og vil derfor have godt at at forandringer kommer stille og roligt. Og det er jo heller ikke i al evighed at han skal hjem til farmor. Det er kun i det tilfælde at jeg føder om eks. Onsdagen som han skal komme om fredagen. Jeg ved godt at det var mine ego tanker der kom ud, men vi prøver også bare at finde en løsning så vi alle sammen kan være i det. Jeg snakkede med min kæreste om det da vi spiste aftensmad. Og han havde også tænkt over det, og var nået frem til at det var det bedste vi kunne gøre for os alle 4. Vi skal ikke have dårlig samvittighed over for Jr, og Jr får ikke så meget rod i hovedet når han tilbringer en weekend med farmor hvor alt er som det plejer.

Har i tænkt over hvornår storebror skal møde lillebror hvis han skal være hos farmor hele den weekend han normalt er hos jer? :)
0
Sorenspige
Kort karma: 314
Likede indlæg: 1559

Indlægaf Sorenspige » 23. jun 2016, 18:42

Nuser, skal drengen ikke være en af de første, som skal se jeres baby? Enten på sygehuset eller derhjemme, afhængigt af hvordan fødslen forløber.

Jeg kan sagtens forstå dit behov for, at han ikke er der, men samtidig mener jeg, at I skal overveje igen, om det er den rigtige beslutning, at han ikke skal være der i den første tid.

Jeg er selv bonusbarn (min far fik barn med ny kone, da jeg var 7 år), og jeg kan stadig huske, at jeg ligefrem blev hentet derud, da min lillebror kom til verden - og det var stort og spændende.

Efterfølgende har jeg så desværre følt mig tilsidesat mange gang i forhold til min lillebror og min fars kones barn, og det er ikke nogen rar følelse.
Senest rettet af Sorenspige 23. jun 2016, 18:45, rettet i alt 1 gang.
0
Nuttede-Nuser
Kort karma: 69
Likede indlæg: 430

Indlægaf Nuttede-Nuser » 23. jun 2016, 18:44

primle skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Tak for jeres indspark primle og Bøtte. Og selvfølgelig skal vi både snakke om og tænke over tingene mere end en gang. Og det handler på ingen måde om at sende ham væk fordi den lille er vigtigere. Vi har tvært imod gjort alt hvad der er muligt for at ham er med i og en del af alt det her, selv om han kun er her hver anden weekend. Jeg kender Jr godt nok til at vide at når alt er "kaos" og vi andre herhjemme måske ikke helt er landet på benene endnu, så vil han have bedre af at være et sted hvor der er mere struktur og hvor tingene er som de plejer at være. Ham er under udredning for et par forskellige ting, og vil derfor have godt at at forandringer kommer stille og roligt. Og det er jo heller ikke i al evighed at han skal hjem til farmor. Det er kun i det tilfælde at jeg føder om eks. Onsdagen som han skal komme om fredagen. Jeg ved godt at det var mine ego tanker der kom ud, men vi prøver også bare at finde en løsning så vi alle sammen kan være i det. Jeg snakkede med min kæreste om det da vi spiste aftensmad. Og han havde også tænkt over det, og var nået frem til at det var det bedste vi kunne gøre for os alle 4. Vi skal ikke have dårlig samvittighed over for Jr, og Jr får ikke så meget rod i hovedet når han tilbringer en weekend med farmor hvor alt er som det plejer.

Har i tænkt over hvornår storebror skal møde lillebror hvis han skal være hos farmor hele den weekend han normalt er hos jer? :)

Det skal han den dag lillebror er født. Far henter ham fra skole eller hjemme hos mor når vi ved at alt er normalt og godt, og alt efter tidspunkt på døgnet selvfølgelig. Og så har vi 4 den stund for os selv. Hvad enten det bliver på sygehus eller hjemme hos os selv. :)
3
Lilleluftballon
Kort karma: 27
Likede indlæg: 567

Indlægaf Lilleluftballon » 23. jun 2016, 18:48

Jeg har i gen bonus-barn erfaringer, men ville også bare skyde ind at du måske har et lidt for sort billede af hvor kaotisk det er at have en nyfødt. De fleste børn på 2-3 dage sover og spiser virkeligt meget. Så er der naturligvis undtagelser, men som regel er det ikke vildt kaotisk. Snarere lidt kedeligt, men så kan far vel lave noget ud af huset med hans søn?

I skal naturligvis gøre hvad I føler er bedst, men måske er det en af de der ting man først skal beslutte når man står i situationen?
1
Nuttede-Nuser
Kort karma: 69
Likede indlæg: 430

Indlægaf Nuttede-Nuser » 23. jun 2016, 18:51

Sorenspige skrev:Nuser, skal drengen ikke være en af de første, som skal se jeres baby? Enten på sygehuset eller derhjemme, afhængigt af hvordan fødslen forløber.

Jeg kan sagtens forstå dit behov for, at han ikke er der, men samtidig mener jeg, at I skal overveje igen, om det er den rigtige beslutning, at han ikke skal være der i den første tid.

Jeg er selv bonusbarn (min far fik barn med ny kone, da jeg var 7 år), og jeg kan stadig huske, at jeg ligefrem blev hentet derud, da min lillebror kom til verden - og det var stort og spændende.

Efterfølgende har jeg så desværre følt mig tilsidesat mange gang i forhold til min lillebror og min fars kones barn, og det er ikke nogen rar følelse.

Jo han skal være en af de første til at se lillebror, og kun sammen med mig og far. Som jeg skrev så henter far ham enten fra skole eller hjemme hos mor og så har vi fire den stund helt for os selv.
Jeg har selv halvsøskende hos min far, og jeg kan også godt huske hvordan det var den gang. Og vil for alt i verden ikke have at Jr skal føle som jeg følte. Men jeg tvivler på, at det er den ene weekend som kommer til at ødelægge alt.Hvis han altid blev sendt til farmor, jo eller Hvis det var altid at han skulle stå tilbage for lillebror, så bliver det noget juks, det er jeg med på, men ikke for en weekend. Men vi har netop snakket meget om at der også skal være nogle ting som kun er for ham, som den lille ikke skal være med til. At vi også engang i mellem får den lille passet og laver noget kun for og med den store.
0
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 237
Likede indlæg: 1855

Indlægaf Marioneta » 23. jun 2016, 19:06

Nuttede-Nuser skrev:
Marioneta skrev:Åh nej, I må da ikke sende bonus-barn ud af hjemmet, fordi der kommer ny baby. Det er jo virkelig at fortælle barnet at ny lille søskende er vigtigere end det. Får man barn med en mand, som har barn, så er det hele pakken, der følger med og ikke kun når det er belejligt. Jeg ville godt nok være ked af det, hvis min kæreste ville sende min søn væk, fordi vi skulle have første fælles barn. Jeg ville i øvrigt aldrig gå med til det.

Øhh, hvordan kan du udtale dig om at jeg kun vil Jr når det er belejligt? Min kæreste og jeg har været sammen i 6 år, så jeg er udemærket godt klar over at man tager hele pakken. Og det gør jeg også gerne, uden at kny, men jeg må vel også tænke på mig selv og have nogle tanker om tingene bare engang i mellem.

Fordi det lyder sådan. Det er ikke belejligt for dig at have ham hjemme, fordi du har født. Du siger selv, at du ikke kan overskue det. Men derfor tror jeg sagtens, at du kan være en sød og dejlig bonus mor. Men din bonus-søn er en del af jeres familie og bare tanken om at han skulle sendes væk, fordi du kommer hjem med ny baby ligger så fjernt fra mig. Men okay, nu har jeg så også født og ved hvordan dagene er med en lille ny baby og det er absolut intet problem, at der er et andet barn. Jeg tror virkelig at du bekymrer dig en tand for meget. Som din mand siger, alle andre familier klarer det med børn i forvejen, så selvfølgelig kan I også det.

Børn opfatter mere end man tror, så jeg ville frygte at han ville få fornemmelsen af, at lille baby er vigtigere, også selvom I ikke mener det.
1
godtnavn
Kort karma: 327
Likede indlæg: 2174

Indlægaf godtnavn » 23. jun 2016, 22:19

Jeg kender mange der har fået helsøskende der også har været hos bedsteforældrene de første dage efter fødslen, altså de kom og så lillebror/søster kort efter fødslen og tog så på "ferie" hos bedstemor. Så tror altså ikke det er noget traumatiserende for barnet :) Men det skal måske allerede aftales nu, så han er hos farmor uanset om du føder eller ej, altså så det er en hyggelig oplevelse og ikke en "sendt væk" følelse han sidder med.
0
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 263

Indlægaf Kolderudolf » 23. jun 2016, 22:24

Nuttede-Nuser, kan sagtens forstår dine tanker. Især hvis det er en dreng, der har det svært med forandringer.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan samarbejdet er mellem far og mor. Men er der ikke mulighed for at de kan bytte weekend, hvis det skulle falde sammen, så han bare kommer weekenden efter, når der er lidt mere ro? Så får han vel uanset hvad ikke følelsen af at blive passet.
1
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 24. jun 2016, 06:24

Danseprinsesse skrev:Vi fik taget os sammen og købt autostol i dag, det var også på tide!

Nu mangler jeg bare at pakke småting til fødetasken, lægge et par ting klar i bagagerummet og sy det sidste på sengetøjet i aften.
Så kan vi nok ikke blive mere babyklar. Altså praktisk forstås.
Mentalt er en anden historie. :nerve:

Men shit hvor jeg glæder mig til at møde vores baby snart, se ham, dufte ham, holde ham og mærke ham. Det er lige til at tude over, så meget glæder jeg mig. :lun:

Sikke et dejligt indlæg :love:. Tænk lige, hvor meget du har rykket dig følelsesmæssigt de sidste måneder.

Jeg kan godt forstå, du er ved at tude af glæde over snart at skulle møde ham. Det er også så stort, og jeg havde det på samme måde med min dreng.

Denne gang spekulerer jeg lidt for meget over, hvordan det kommer til at påvirke os som familie. Hvordan tager storebroren det, hvordan tackler vi det som forældre med to børn osv.?

Men jeg glæder mig også til at møde hende, lære hende at kende og se hende udvikle sig :lun:.

Jeg føler mig meget taknemmelig og priviligeret over at blive mor til 2. Det er stadig ikke mange år siden, at jeg frygtede, at jeg aldrig ville blive mor.
2
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 24. jun 2016, 06:41

Jeg skal til sommerfrokost på mit arbejde i dag, og lige nu har jeg fortrudt, at jeg har tilmeldt mig :genert:.

Jeg føler mig stor og oppustet, og det virker til at blive meget varmt, hvilket bare får min krop til at blive endnu mere oppustet og rød.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 463
Likede indlæg: 3302

Indlægaf achillaxedprune » 24. jun 2016, 06:52

Jeg skal også til fest i dag, hvor jeg endnu en gang skal sidde på sidelinjen, mens de andre drikker, ryger og hygger sig. Årh, hvor er jeg træt af ikke at kunne være en del af festen, men hele tiden sidde på sidelinjen. Jeg havde også overvejet, at ligge mig syg. :lol: jeg gider ikke, og når andre så bliver fulde, så orker jeg det endnu mindre. Fulde folk er som udgangspunkt kun sjove, når man selv er fuld. :-p

...men jeg tager selvfølgelig afsted. Og det bliver sikkert brandhyggeligt. Lige nu gider jeg bare ikke.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 715
Likede indlæg: 4296

Indlægaf Bøtte » 24. jun 2016, 07:22

Jeg skal til London om to uger, det må jeg indrømme at jeg faktisk er ret nervøs for nu :genert:
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2669

Indlægaf Danseprinsesse » 24. jun 2016, 07:23

Sorenspige skrev:
Danseprinsesse skrev:Vi fik taget os sammen og købt autostol i dag, det var også på tide!

Nu mangler jeg bare at pakke småting til fødetasken, lægge et par ting klar i bagagerummet og sy det sidste på sengetøjet i aften.
Så kan vi nok ikke blive mere babyklar. Altså praktisk forstås.
Mentalt er en anden historie. :nerve:

Men shit hvor jeg glæder mig til at møde vores baby snart, se ham, dufte ham, holde ham og mærke ham. Det er lige til at tude over, så meget glæder jeg mig. :lun:

Sikke et dejligt indlæg :love:. Tænk lige, hvor meget du har rykket dig følelsesmæssigt de sidste måneder.

Jeg kan godt forstå, du er ved at tude af glæde over snart at skulle møde ham. Det er også så stort, og jeg havde det på samme måde med min dreng.

Denne gang spekulerer jeg lidt for meget over, hvordan det kommer til at påvirke os som familie. Hvordan tager storebroren det, hvordan tackler vi det som forældre med to børn osv.?

Men jeg glæder mig også til at møde hende, lære hende at kende og se hende udvikle sig :lun:.

Jeg føler mig meget taknemmelig og priviligeret over at blive mor til 2. Det er stadig ikke mange år siden, at jeg frygtede, at jeg aldrig ville blive mor.

Ja, det er virkelig også dejligt for mig at mærke. Er glad for jeg nåede at få et par rare graviditetsmåneder.

Det kan jeg godt forstå, du spekulerer på. Dét er jo det ukendte for jer denne gang.
Havde du svært ved at blive gravid?

Jeg regner ikke med, at vi skal have flere børn end Knud. Så jeg skal nok komme til at bekymre mig om, hvorvidt vi/jeg vil fortryde det, og om han kommer til at mangle søskende!
Lige nu har jeg sådan en irrationel frygt for, at mit barn kommer til at afvise mig. Tror det er fordi, jeg aldrig rigtig har mærket den der "connection" til ham derinde, så jeg tænker, det kan være, han slet ikke kan lide mig. :genert:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2669

Indlægaf Danseprinsesse » 24. jun 2016, 07:26

Soren + Ax: Håber I får nogle dejlige fester. Er sikker på I for alle andre bare ser fantastiske og strålende gravide ud. :kys:
Og Ax, du må trække trætheds-graviditets-kortet, når de andre begynder at blive for snøvlende at høre på, så er det nemlig ikke ret sjovt at være ædru!
0
JoyNips
Kort karma: 407
Likede indlæg: 6277

Indlægaf JoyNips » 24. jun 2016, 07:26

Bøtte skrev:Jeg skal til London om to uger, det må jeg indrømme at jeg faktisk er ret nervøs for nu :genert:

Hvorfor? :gruble: Det tager flere år, før Storbritannien er ude af EU.
0

Tilbage til "Graviditet"