Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 444
Likede indlæg: 3049

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 24. jun 2016, 06:52

Jeg skal også til fest i dag, hvor jeg endnu en gang skal sidde på sidelinjen, mens de andre drikker, ryger og hygger sig. Årh, hvor er jeg træt af ikke at kunne være en del af festen, men hele tiden sidde på sidelinjen. Jeg havde også overvejet, at ligge mig syg. :lol: jeg gider ikke, og når andre så bliver fulde, så orker jeg det endnu mindre. Fulde folk er som udgangspunkt kun sjove, når man selv er fuld. :-p

...men jeg tager selvfølgelig afsted. Og det bliver sikkert brandhyggeligt. Lige nu gider jeg bare ikke.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 655
Likede indlæg: 3701

Indlægaf Bøtte » 24. jun 2016, 07:22

Jeg skal til London om to uger, det må jeg indrømme at jeg faktisk er ret nervøs for nu :genert:
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 317
Likede indlæg: 2469

Indlægaf Danseprinsesse » 24. jun 2016, 07:23

Sorenspige skrev:
Danseprinsesse skrev:Vi fik taget os sammen og købt autostol i dag, det var også på tide!

Nu mangler jeg bare at pakke småting til fødetasken, lægge et par ting klar i bagagerummet og sy det sidste på sengetøjet i aften.
Så kan vi nok ikke blive mere babyklar. Altså praktisk forstås.
Mentalt er en anden historie. :nerve:

Men shit hvor jeg glæder mig til at møde vores baby snart, se ham, dufte ham, holde ham og mærke ham. Det er lige til at tude over, så meget glæder jeg mig. :lun:

Sikke et dejligt indlæg :love:. Tænk lige, hvor meget du har rykket dig følelsesmæssigt de sidste måneder.

Jeg kan godt forstå, du er ved at tude af glæde over snart at skulle møde ham. Det er også så stort, og jeg havde det på samme måde med min dreng.

Denne gang spekulerer jeg lidt for meget over, hvordan det kommer til at påvirke os som familie. Hvordan tager storebroren det, hvordan tackler vi det som forældre med to børn osv.?

Men jeg glæder mig også til at møde hende, lære hende at kende og se hende udvikle sig :lun:.

Jeg føler mig meget taknemmelig og priviligeret over at blive mor til 2. Det er stadig ikke mange år siden, at jeg frygtede, at jeg aldrig ville blive mor.

Ja, det er virkelig også dejligt for mig at mærke. Er glad for jeg nåede at få et par rare graviditetsmåneder.

Det kan jeg godt forstå, du spekulerer på. Dét er jo det ukendte for jer denne gang.
Havde du svært ved at blive gravid?

Jeg regner ikke med, at vi skal have flere børn end Knud. Så jeg skal nok komme til at bekymre mig om, hvorvidt vi/jeg vil fortryde det, og om han kommer til at mangle søskende!
Lige nu har jeg sådan en irrationel frygt for, at mit barn kommer til at afvise mig. Tror det er fordi, jeg aldrig rigtig har mærket den der "connection" til ham derinde, så jeg tænker, det kan være, han slet ikke kan lide mig. :genert:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 24. jun 2016, 07:26

Soren + Ax: Håber I får nogle dejlige fester. Er sikker på I for alle andre bare ser fantastiske og strålende gravide ud. :kys:
Og Ax, du må trække trætheds-graviditets-kortet, når de andre begynder at blive for snøvlende at høre på, så er det nemlig ikke ret sjovt at være ædru!
0
JoyNips
Kort karma: 372
Likede indlæg: 5246

Indlægaf JoyNips » 24. jun 2016, 07:26

Bøtte skrev:Jeg skal til London om to uger, det må jeg indrømme at jeg faktisk er ret nervøs for nu :genert:

Hvorfor? :gruble: Det tager flere år, før Storbritannien er ude af EU.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 24. jun 2016, 07:27

Bøtte skrev:Jeg skal til London om to uger, det må jeg indrømme at jeg faktisk er ret nervøs for nu :genert:

Hvad er du nervøs for? :)
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 24. jun 2016, 07:46

Danseprinsesse skrev:

Hvad er du nervøs for? :)

Det ved jeg ikke. :genert:
At det påvirker derovre, at der er optøjer og ballade.
Det er garanteret irrationelt, jeg synes bare timingen er træls.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 24. jun 2016, 08:05

Det handler nok bare mest om at jeg er hormonel og skal afsted uden S.

Det er første gang jeg skal være væk fra S i mere end to nætter.
Og der handler ikke om at jeg ikke kan være væk fra hende, men at hun altid har været 'mit vedhæng' fordi hendes far arbejder meget. Hende og jeg har været så meget sammen (alene), at jeg bare er vant til hun er der. Altid.

Jeg glæder mig (og trænger nok også til) at savne hende og være væk lidt, men for pokker jeg synes det er svært.
Det er ikke fordi jeg ikke tror, hendes far kan passe hende, for det kan han, og de får en fest sammen, (og far har helt sikkert 'godt af' at prøve at stå alene med det hele i 4 dage), jeg er bare så hormonel i tiden, at jeg ikke kan overskue at savne hende. :genert:

Og alt det her EU halløj får mig bare til at frygte, der sker noget, mens vi er der. Selv om det er irrationelt.
0
primle
Kort karma: 79
Likede indlæg: 510

Indlægaf primle » 24. jun 2016, 08:20

Bøtte skrev:Det handler nok bare mest om at jeg er hormonel og skal afsted uden S.

Det er første gang jeg skal være væk fra S i mere end to nætter.
Og der handler ikke om at jeg ikke kan være væk fra hende, men at hun altid har været 'mit vedhæng' fordi hendes far arbejder meget. Hende og jeg har været så meget sammen (alene), at jeg bare er vant til hun er der. Altid.

Jeg glæder mig (og trænger nok også til) at savne hende og være væk lidt, men for pokker jeg synes det er svært.
Det er ikke fordi jeg ikke tror, hendes far kan passe hende, for det kan han, og de får en fest sammen, (og far har helt sikkert 'godt af' at prøve at stå alene med det hele i 4 dage), jeg er bare så hormonel i tiden, at jeg ikke kan overskue at savne hende. :genert:

Og alt det her EU halløj får mig bare til at frygte, der sker noget, mens vi er der. Selv om det er irrationelt.

Altså jeg kan savne min datter når hun er i børnehave for tiden, så jeg forstår bestemt godt :kys:
0
Sorenspige
Kort karma: 273
Likede indlæg: 1365

Indlægaf Sorenspige » 24. jun 2016, 08:32

Danseprinsesse, vi har været i fertilitetsbehandling begge gang. Første gang gik der 3 år, fra vi stoppede med præventionen, til jeg blev gravid efter en del forskellige forsøg. Der var tidspunkter, hvor jeg frygtede, at det aldrig ville lykkes.

Anden gang blev jeg gravid i vores første behandlingsforsøg, så det var nærmest helt uvirkeligt.

Jeg lover dig, at din dreng kommer til at elske dig højt og inderligt, også selvom han måske græder og er svær at trøste. Jeg brugte de første måneder af livet som mor på at frygte, at jeg slet ikke betød noget for min dreng, og at hvem som helst kunne være hans mor. Men det passede jo ikke.

Nu hvor han er 2,5 år, løber han mig i møde og råber "Min mor, min mor" og vil op til mig, hvis verden er svær/han er ked af det, og så smelter mit hjerte fuldstændig.
2
Lilleluftballon
Kort karma: 23
Likede indlæg: 520

Indlægaf Lilleluftballon » 24. jun 2016, 11:15

Jeg kan slet ikke have det her vejr. Føler at jeg ikke kan få vejret. Så forstår sagtens jer der ikke gider til fest i aften. Jeg skal krybe tidligt under dynen, det er helt sikkert!
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 342

Indlægaf Snowdrop » 24. jun 2016, 11:42

Jeg tror vi leger prinsessen på blæren i dag åbenbart ... :8:
0
Lulu
Kort karma: 70
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 796

Indlægaf Lulu » 24. jun 2016, 12:00

Jeg tror jeg så småt er begyndt at lække mælk (jeg gjorde det også tidligt sidst).

Det lugter i hvert kvalmende sødt af modermælk til tider når jeg kigger ned :slem:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 24. jun 2016, 15:50

Sorenspige skrev:Danseprinsesse, vi har været i fertilitetsbehandling begge gang. Første gang gik der 3 år, fra vi stoppede med præventionen, til jeg blev gravid efter en del forskellige forsøg. Der var tidspunkter, hvor jeg frygtede, at det aldrig ville lykkes.

Anden gang blev jeg gravid i vores første behandlingsforsøg, så det var nærmest helt uvirkeligt.

Jeg lover dig, at din dreng kommer til at elske dig højt og inderligt, også selvom han måske græder og er svær at trøste. Jeg brugte de første måneder af livet som mor på at frygte, at jeg slet ikke betød noget for min dreng, og at hvem som helst kunne være hans mor. Men det passede jo ikke.

Nu hvor han er 2,5 år, løber han mig i møde og råber "Min mor, min mor" og vil op til mig, hvis verden er svær/han er ked af det, og så smelter mit hjerte fuldstændig.

Åh ja, det kan jeg godt forstå må føles uvirkeligt, når I skulle vente så længe sidst.
Det må have været afsindigt hårdt, hvor er det godt, at det gik hurtigere denne gang.
Min veninde har lige opgivet at få nr. 2 efter fem års forsøg. Det må være så svært. :(
Jeg er også afsindigt taknemmelig for, at det gik let for os trods vores alder - kan stadig ikke helt forstå, at det vitterligt lykkedes i et eneste forsøg.

Årh, det må være en fantastisk følelse. :love:
Frygten forsvinder nok også her, når han er her, og vi efterhånden lærer hinanden at kende.
Måske hjælper det også, når jeg stopper med at forsøge at tage livet af ham i mine drømme. :lol:
I nat efterlod jeg ham i en varm bil!

Jeg lovede vist at vise billede af sengerand + sengetøj. Nu er jeg blevet færdig med mit. :)
image.jpeg
image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 263

Indlægaf Kolderudolf » 24. jun 2016, 16:52

Haha, Danseprinsesse. Det der med drømme skal du ikke bekymre dig alt for meget over.
Da jeg var gravid med min datter, drømte jeg at jeg havde besluttet mig for, at hun skulle bo i en flaske, så hun blev proppet der ned. Lige indtil at jeg en dag kom til at smide flasken i havet..

Det gav mig også nogle bekymringer. I starten efter hun blev født var jeg faktisk helt bange for, at jeg på en eller anden måde ville skade hende. Sådan ala "Tænk hvis jeg pludselig ikke kan styre min krop og pludselig kommer til at slå hende" Lidt ala de der tanker man kan have, når man står på en høj bro og bliver bange for at hoppe ud uden at kunne styre det. Jeg talte med en veninde om det, der er psykolog og hun sagde, at den slags var helt normalt, fordi man simpelthen er så bange for at der sker noget. Det håber jeg i hvert fald, at det er :nerve:

Jeg har i hvert fald en virkelig glad næsten 2 årig nu, som jeg elsker fuldstændig ubeskriveligt. Og jeg har hverken proppet hende i flasker eller gjort anden skade på hende :ae:
2

Tilbage til "Graviditet"