Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 304
Likede indlæg: 2306

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 4. jul 2016, 20:00

Jeg har været forbi sidste vækstskanning og jordemoderbesøg i dag, nu er der kun tilbage at føde. :ninja:

Baby følger stadig sin kurve, så planen er, at jeg går helt almindeligt i fødsel inden for de næste par uger.
Hvis der ikke er sket noget, når jeg er 41+0 - hvilket er om 2 uger - så har jeg fået tid til igangsættelse der.

Min kærestes store ønske er, at jeg føder på hans fødselsdag, som er den 21. juli. Da han hørte, at det er teoretisk muligt, fik han julelys i øjnene. Jeg har egentlig ikke super meget lyst til at opfylde lige det ønske. :tie:

Knud forsøger ihærdigt at komme ud gennem mit maveskind i dag, men ellers er der ikke noget fødselslignende under opsejling!
3
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 602
Likede indlæg: 3085

Indlægaf Bøtte » 4. jul 2016, 20:04

Danseprinsesse skrev:Jeg har været forbi sidste vækstskanning og jordemoderbesøg i dag, nu er der kun tilbage at føde. :ninja:

Baby følger stadig sin kurve, så planen er, at jeg går helt almindeligt i fødsel inden for de næste par uger.
Hvis der ikke er sket noget, når jeg er 41+0 - hvilket er om 2 uger - så har jeg fået tid til igangsættelse der.

Min kærestes store ønske er, at jeg føder på hans fødselsdag, som er den 21. juli. Da han hørte, at det er teoretisk muligt, fik han julelys i øjnene. Jeg har egentlig ikke super meget lyst til at opfylde lige det ønske. :tie:

Knud forsøger ihærdigt at komme ud gennem mit maveskind i dag, men ellers er der ikke noget fødselslignende under opsejling!

Med S sad jeg en aften og overvejede om hun var på vej ud gennem maven, 18 timer senere var hun ude :-D

Dejligt alt er vel - håber du føder før den 21. :kys:
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 4. jul 2016, 20:12

Bøtte skrev:
Danseprinsesse skrev:Jeg har været forbi sidste vækstskanning og jordemoderbesøg i dag, nu er der kun tilbage at føde. :ninja:

Med S sad jeg en aften og overvejede om hun var på vej ud gennem maven, 18 timer senere var hun ude :-D

Dejligt alt er vel - håber du føder før den 21. :kys:

Tak. :kys:

Lægen har inviteret mig til at føde enten torsdag eller lørdag i denne uge. Det kunne være meget fint. :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 4. jul 2016, 20:15

Ej, jeg glemte selvfølgelig at spørge jordemoderen i dag.

Kan en af jer forklare det med ansvars- og omsorgserklæring for mig. Jeg fatter det simpelthen ikke.
På sygehusets hjemmeside står der, at vi skal medbringe den sammen med vandrejournalen til fødslen. Er det bare sådan en PDF-fætter, som vi har skrevet ud, eller skal vi udfylde digitalt og medbringe den kopi, som Statsforvaltningen så skriver, at de sender?
Clueless.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 4. jul 2016, 20:27

Altså tilbage i 12 fik vi den udleveret på sygehuset, og så skulle vi og to vitterlighedsvidner underskrive den. Og så sendte sygehuset den.
Men det lyder ikke helt til det fungerer sådan mere.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 4. jul 2016, 20:33

Så jeg var vist ikke til meget hjælp :genert:
0
Sorenspige
Kort karma: 244
Likede indlæg: 1180

Indlægaf Sorenspige » 4. jul 2016, 21:16

Og jeg er gift og har derfor overhovedet ikke sat mig ind i det :genert:.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 4. jul 2016, 21:17

DP, hvor stor skønner de ham til at være nu? Jeg håber for både dig om mig, at vi har født d. 21. juli.

Her prøver lillesøster ofte at mase sig ud gennem maveskindet i højre side :tie:.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 4. jul 2016, 21:20

Xxx, hvor hyggeligt med termin tæt på din gode veninde.

Jeg havde flere veninder og en god kollega, som også var på barsel sidst, og vi sås jævnligt. Denne gang har jeg desværre ingen veninder, som er på barsel, så jeg håber virkelig på en god MG. Frygter lidt at blive ensom :genert:.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 4. jul 2016, 21:22

Sorenspige skrev:Og jeg er gift og har derfor overhovedet ikke sat mig ind i det :genert:.

Jeg har også siddet og hidset mig lidt op over, at det netop er derfor jeg skal bruge tid på det pjat.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 4. jul 2016, 21:25

Danseprinsesse skrev:
Sorenspige skrev:Og jeg er gift og har derfor overhovedet ikke sat mig ind i det :genert:.

Jeg har også siddet og hidset mig lidt op over, at det netop er derfor jeg skal bruge tid på det pjat.

Det sgu da også et rigidt system :rulle:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 4. jul 2016, 21:30

Sorenspige skrev:DP, hvor stor skønner de ham til at være nu? Jeg håber for både dig om mig, at vi har født d. 21. juli.

Her prøver lillesøster ofte at mase sig ud gennem maveskindet i højre side :tie:.

Skanningen sagde knap 3.500 gram, hvilket vist er lige i toppen af normalområdet, hvor han har ligget hele tiden. Jordemoderen mener ikke, han er større end 3.200 gram. For en uge siden sagde hun maks. 2.800 gram, men min mave er virkelig også vokset den sidste uge, så måske har han taget et kæmpe spring.

Ja tak, det aftaler vi!

De er lidt nogle skiderikker. Han stemmer ligesom mod maveskindet, så han samtidig presser vildt ned i mit bækken. Det gør pisseondt. :(
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 4. jul 2016, 21:32

Bøtte skrev:
Danseprinsesse skrev:

Det sgu da også et rigidt system :rulle:

Ha ha, ja. Men det er da min kæreste jeg hidser mig op over, det er jo hans skyld. :P
0
godtnavn
Kort karma: 275
Likede indlæg: 1687

Indlægaf godtnavn » 4. jul 2016, 21:45

Jeg er misundelig på jer med venner der også er gravide/har små børn.

Vi har en del forskellige vennekredse, men vi er de første af alle, og der er ikke en gang nogen jeg tror er på vej. En af mine bedste veninder er småskruk, hendes kæreste er også, men de har været sammen under et år og bor ikke sammen, så selvom de begge er skruk går der nok et par år, ellers er de fleste af mine veninder enten single eller "karriere"-folk der ikke vil have børn for om 3-5 år. Vores familier bidrager heller ikke rigtigt, folk er enten for gamle eller for unge. Ville ønske der var nogen jeg kunne følges med eller i det mindste spørge til råds. Det er lidt hårdt at ingen forstår følelserne.

Omvendt bliver vores barn så overforkælet flere venner har allerede købt gaver til vores barn (altså sidst vi var gravide, ingen ved det endnu) og vi kommer ikke til at mangle babysittere til den tid :P
0
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 260

Indlægaf Kolderudolf » 4. jul 2016, 22:01

Årh, jeg er godt nok sentimental lige nu. For præcis 2 år siden ringede jeg til hospitalet, fordi det altså var begyndt at nive og 3 timer efter havde jeg min smukke pige i armene.

Og se lige en stor pige, jeg har nu. Novra, hvor går tingene stærkt. Jeg skal virkelig inhalere hvert sekund af lillebror/søster. Men lige nu er det svært at forestille sig, at der overhovedet er mere kærlighed til overs :lun:

Fårk, det blev stort. Sorry :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10

Tilbage til "Graviditet"