Terminstråd - alle er velkomne :)

xxx---xxx
Kort karma: 70
Likede indlæg: 249

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 5. jul 2016, 12:13

Kolderudolf skrev:Årh, jeg er godt nok sentimental lige nu. For præcis 2 år siden ringede jeg til hospitalet, fordi det altså var begyndt at nive og 3 timer efter havde jeg min smukke pige i armene.

Og se lige en stor pige, jeg har nu. Novra, hvor går tingene stærkt. Jeg skal virkelig inhalere hvert sekund af lillebror/søster. Men lige nu er det svært at forestille sig, at der overhovedet er mere kærlighed til overs :lun:

Fårk, det blev stort. Sorry :lol:

Åh hvor er hun sød. Et kæmpe stort tillykke med hende!
0
Brugeravatar
Mittemis
Kort karma: 26
Likede indlæg: 93

Indlægaf Mittemis » 5. jul 2016, 13:06

DP: mht ansvars og omsorgserklæring, så udfyldte vi den bare digitalt efter fødslen. Jeg gik ind og udfyldte den på borger.dk og skrev fars cpr nummer, så får han en besked hvor ham skal bekræfte det jeg har skrevet, og det var det. Det foregik med nem id. Vi skulle ikke have noget med på hospitalet eller noget. Men i kan også udfylde den allerede nu før fødslen. Så kan i vel printe kvitteringen ud bagefter... Et af de nederste link står der "faderskab, før fødslen". Men tror det er mest normalt at udfylde efter. For så har man også barnets cpr nummer.

https://www.borger.dk/Sider/faderskab.aspx
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 671
Likede indlæg: 3828

Indlægaf Bøtte » 5. jul 2016, 13:36

Tillykke med datteren, Rudolf :kys: :lun:
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 321
Likede indlæg: 2534

Indlægaf Danseprinsesse » 5. jul 2016, 13:39

Mittemis skrev:DP: mht ansvars og omsorgserklæring, så udfyldte vi den bare digitalt efter fødslen. Jeg gik ind og udfyldte den på borger.dk og skrev fars cpr nummer, så får han en besked hvor ham skal bekræfte det jeg har skrevet, og det var det. Det foregik med nem id. Vi skulle ikke have noget med på hospitalet eller noget. Men i kan også udfylde den allerede nu før fødslen. Så kan i vel printe kvitteringen ud bagefter... Et af de nederste link står der "faderskab, før fødslen". Men tror det er mest normalt at udfylde efter. For så har man også barnets cpr nummer.

https://www.borger.dk/Sider/faderskab.aspx

Det var også det, jeg gjorde i går, altså udfyldte digitalt, og bagefter bekræftede min kæreste.

Det der forvirrer mig er, at jeg efterfølgende fik en mail om, at vi vil blive kontaktet af Statsforvaltningen, når "sagen er færdigbehandlet" og samtidig kunne jeg udskrive en kvittering/kopi, hvor der står, at den skal underskrives af os + 2 vitterlighedsvidner og indsendes til morens sogn sammen med fødselsanmeldelsen (som jordemoderen jo står for).

Enten er det mig, der ikke kan læse/er dum, eller også skal man både registrere digitalt med nem-ID OG indsende med 4 forskellige underskrifter (hvilket virker helt gakgak).

Nu har jeg i hvert fald printet den der kvittering ud, den tager jeg med, og så ved de (forhåbentligt), hvordan det foregår på sygehuset.
0
Nuttede-Nuser
Kort karma: 67
Likede indlæg: 392

Indlægaf Nuttede-Nuser » 5. jul 2016, 13:48

Shot jeg har ondt i min mave i dag :trist: Ikke i tarmene, men i min store dunk. Jeg kan ikke sidde op hvis ikke jeg sidder godt lænet tilbage, jeg kan sagtens stå og gå men lige så snart jeg lægger bare lidt vægt på maven så gør det bare så ondt.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3059

Indlægaf achillaxedprune » 5. jul 2016, 17:27

Nuttede-Nuser skrev:Shot jeg har ondt i min mave i dag :trist: Ikke i tarmene, men i min store dunk. Jeg kan ikke sidde op hvis ikke jeg sidder godt lænet tilbage, jeg kan sagtens stå og gå men lige så snart jeg lægger bare lidt vægt på maven så gør det bare så ondt.

Det lyder da virkelig ikke rart. :( håber det snart går over!
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
godtnavn
Kort karma: 302
Likede indlæg: 1985

Indlægaf godtnavn » 5. jul 2016, 19:21

Mine bryster er blevet så ømme! Jeg vågnede mindst tre gange i nat fordi det gjorde ondt når jeg vender mig om, det er ligesom i siderne det gør ondt, sådan når brystet "hænger" (kan ikke et bedre ord selvom jeg ikke synes mine bryster hænger :lol: ) så det gør f.eks. ondt at tage bh af. Så i nat tænker jeg at prøve at sove med en stropbluse på der holder lidt, har desværre ingen helt bløde bh'er (må på jagt og se om man kan få dem til store bryster).

Men derudover er jeg bare så lykkelig :lun: Jeg har gået tur i regnvejr og været helt overlykkelig, det er så fantastisk at være gravid! Jeg bliver glad når jeg får kvalme :stoned: og når jeg synes ting lugter mærkeligt, det hele minder mig bare om at jeg skal være mor :love: Det er fucking vildt! Er begyndt at hækle babylegetøj og er bare så glad. I sidste gravidtet var jeg bange fra start til slut, det endte jo så også galt, men et eller andet i mig vidste bare det ville ende sådan, så jeg stressede ikke over det men havde på fornemmelse det ville ske. Denne gang har jeg slet ikke de følelser, er sikker på alt kommer til at gå godt glæder mig så sindssygt! Verden er bare så god :lun:
5
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 211
Likede indlæg: 4434

Indlægaf Sangius » 5. jul 2016, 19:39

godtnavn skrev:Mine bryster er blevet så ømme! Jeg vågnede mindst tre gange i nat fordi det gjorde ondt når jeg vender mig om, det er ligesom i siderne det gør ondt, sådan når brystet "hænger" (kan ikke et bedre ord selvom jeg ikke synes mine bryster hænger :lol: ) så det gør f.eks. ondt at tage bh af. Så i nat tænker jeg at prøve at sove med en stropbluse på der holder lidt, har desværre ingen helt bløde bh'er (må på jagt og se om man kan få dem til store bryster).

Men derudover er jeg bare så lykkelig :lun: Jeg har gået tur i regnvejr og været helt overlykkelig, det er så fantastisk at være gravid! Jeg bliver glad når jeg får kvalme :stoned: og når jeg synes ting lugter mærkeligt, det hele minder mig bare om at jeg skal være mor :love: Det er fucking vildt! Er begyndt at hækle babylegetøj og er bare så glad. I sidste gravidtet var jeg bange fra start til slut, det endte jo så også galt, men et eller andet i mig vidste bare det ville ende sådan, så jeg stressede ikke over det men havde på fornemmelse det ville ske. Denne gang har jeg slet ikke de følelser, er sikker på alt kommer til at gå godt glæder mig så sindssygt! Verden er bare så god :lun:

Åha... mine bryster i starten var SÅ ømme. De lignede noget jeg havde betalt mange penge for til gengæld :P
Men hvis min stakkels mand bare så meget som overvejede at nærme sig dem, så fik han hurtigt en overhaling! De var så slemme på et tidspunkt, at det gjorde ondt at række ud efter ting, fordi siden af armen rørte brystet :ad!:

Nu gør de slet ikke ondt. Til gengæld lækker de en lille smule råmælk :fløjt:
1
Brugeravatar
alfe
Kort karma: 81
Likede indlæg: 359

Indlægaf alfe » 5. jul 2016, 19:40

godtnavn skrev:Mine bryster er blevet så ømme! Jeg vågnede mindst tre gange i nat fordi det gjorde ondt når jeg vender mig om, det er ligesom i siderne det gør ondt, sådan når brystet "hænger" (kan ikke et bedre ord selvom jeg ikke synes mine bryster hænger :lol: ) så det gør f.eks. ondt at tage bh af. Så i nat tænker jeg at prøve at sove med en stropbluse på der holder lidt, har desværre ingen helt bløde bh'er (må på jagt og se om man kan få dem til store bryster).

Nu må jeg simpelthen lige få kommenteret. Det er simpelthen så fantastisk, at det langt om længe er lykkedes. Jeg er så glad på dine vegne, Godtnavn. :kys:
1
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 5. jul 2016, 19:43

Så er børneværelset mere eller mindre indrettet! Mangler lidt detaljer, billeder på vægge og sådan. Vi har også fået sat kroge op til slyngevugge og sansegynge. Vi har sat krog op til slyngevuggen i stuen, udenfor på den overdækkede terrasse og på vores soveværelse. Håber dog at have hende i bedsidecribben om natten, men hvis nu hun bare KUN vil sove i vuggen, er det meget rart at have muligheden for at hænge den derop :)

I går gav hun sin far en masse ivrige spark, det var så hyggeligt :love2:

Hun er begyndt at kunne sparke ret højt, ikke mange cm fra ribbenene... så der er lidt at se frem til der :panik:
2
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 5. jul 2016, 20:04

Md scanning i morgen kl 9 :panik:
Jeg er virkelig nervøs.
1
godtnavn
Kort karma: 302
Likede indlæg: 1985

Indlægaf godtnavn » 5. jul 2016, 20:16

Er sikker på alt kommer til at gå fint Bøtte :kys:

Kan ikke huske det (det er lidt forvirrende at komme ind her hvor der er så mange og man ikke har været med fra starten) men kender du kønnet elelr får du også det i morgen?
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 5. jul 2016, 20:20

godtnavn skrev:Er sikker på alt kommer til at gå fint Bøtte :kys:

Kan ikke huske det (det er lidt forvirrende at komme ind her hvor der er så mange og man ikke har været med fra starten) men kender du kønnet elelr får du også det i morgen?

Vi har er bud på en pige, men ved intet med sikkerhed.
Og eftersom vi til md med S fik beskeden 'det bruger vi ikke tid på', forsøger jeg at forberede mig selv på at det kan være, jeg ikke får det at vide.
Men altså bare alt er ok.

Min mand har fået nyt job, og kommer derfor ikke med, i stedet tager min ene søster med.
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 5. jul 2016, 20:25

Bøtte skrev:
godtnavn skrev:Er sikker på alt kommer til at gå fint Bøtte :kys:

Vi har er bud på en pige, men ved intet med sikkerhed.
Og eftersom vi til md med S fik beskeden 'det bruger vi ikke tid på', forsøger jeg at forberede mig selv på at det kan være, jeg ikke får det at vide.
Men altså bare alt er ok.

Min mand har fået nyt job, og kommer derfor ikke med, i stedet tager min ene søster med.

Hende der scannede mig blev helt glad, da vi sagde at vi gerne ville vide det. 'Så får jeg lov at røbe noget i dag!'
Håber I får en der er lige så sød :)
0
Sorenspige
Kort karma: 281
Likede indlæg: 1387

Indlægaf Sorenspige » 5. jul 2016, 20:53

Pøj pøj med MD i morgen, Bøtte :kys:.
0

Tilbage til "Graviditet"