Terminstråd - alle er velkomne :)

Nuttede-Nuser
Kort karma: 66
Likede indlæg: 420

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 6. jul 2016, 12:32

Danseprinsesse skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Jeg er ret så træt af det her søvn roderi. Mon kroppen godt ved at den skal øve sig lidt i at fungere med forstyrret søvn. Jeg var så træt efter FG igår aftes da vi kom hjem ved 23 tiden. Men alligevel var kl over 4 inden jeg faldt i søvn. Kl 8 kørte min kæreste på arbejde. Han SKAL in og sige farvel inden han kører, da jeg ellers vågner i totalt panik ret kort efter, barndomstraume. Men jeg faldt i søvn igen, og vågnede så 8.30 og kunne ikke falde til ro igen. Og nu sidder jeg og er SÅ træt at jeg næsten ikke kan holde mine øjne åbne.

Kan det hjælpe, hvis du bare lægger dig og hviler uden forventning om at falde i søvn. Jeg tænker bare, nogle gange er det sværere for mig at falde i søvn, når jeg virkelig gerne vil.

Det er også prøvet uden virkning. Har også prøvet at læse til jeg bliver træt. Stå op igen. Drikke mælk. You anmeld it, i've done it. Men sådan må det nok bare være de sidste uger.
0
Nuttede-Nuser
Kort karma: 66
Likede indlæg: 420

Indlægaf Nuttede-Nuser » 6. jul 2016, 12:38

Sorens Ja jeg skal i hvertfald nok gøre hvad jeg kan for at han lige venter et par uger endnu. Så må huske at slappe noget mere af.

Håber at du får lidt styr på tankerne omkring fødsel og at den sidste jordmoder når at indfinde sig og forstår dig :ae:
1
JoyNips
Kort karma: 375
Likede indlæg: 5252

Indlægaf JoyNips » 6. jul 2016, 12:50

Nuttede-Nuser skrev:
Danseprinsesse skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Jeg er ret så træt af det her søvn roderi. Mon kroppen godt ved at den skal øve sig lidt i at fungere med forstyrret søvn. Jeg var så træt efter FG igår aftes da vi kom hjem ved 23 tiden. Men alligevel var kl over 4 inden jeg faldt i søvn. Kl 8 kørte min kæreste på arbejde. Han SKAL in og sige farvel inden han kører, da jeg ellers vågner i totalt panik ret kort efter, barndomstraume. Men jeg faldt i søvn igen, og vågnede så 8.30 og kunne ikke falde til ro igen. Og nu sidder jeg og er SÅ træt at jeg næsten ikke kan holde mine øjne åbne.

Kan det hjælpe, hvis du bare lægger dig og hviler uden forventning om at falde i søvn. Jeg tænker bare, nogle gange er det sværere for mig at falde i søvn, når jeg virkelig gerne vil.

Det er også prøvet uden virkning. Har også prøvet at læse til jeg bliver træt. Stå op igen. Drikke mælk. You anmeld it, i've done it. Men sådan må det nok bare være de sidste uger.

Har du prøvet sofa og Tour de France? Den er en stensikker vinder her. Hver gang!
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 656
Likede indlæg: 3711

Indlægaf Bøtte » 6. jul 2016, 13:09

Soren, sikke noget du har det sådan med fødslen! :ae:
Tror det bedste er at få snakket om det, måske have nogle konkrete aftaler med din mand omkring fødslen.

Kan du ikke få en ekstra konsultation med den sidste jm, så du kan få lidt ro? :kys:
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 6. jul 2016, 13:12

Jeg skulle have haft en lur, har sover elendigt i nat, har været til 5 md på de samlede 5 timer jeg sov. De var i øvrigt ikke sammenhængende, da S vågnede kl 3.30 og vi sov først igen omkring 4.15. Og så gav hunden sog til at pibe 5.30. Og S vågnede igen kl. 6.
Men jeg kunne overhovedet ikke sove, og min mand er først hjemme kl 20 :tie: det bliver en lang eftermiddag.
Godt menuen altid er havregrød (altså for S) om onsdagen. Tror bare jeg ender med sådan en portion også :lol:
0
primle
Kort karma: 79
Likede indlæg: 510

Indlægaf primle » 6. jul 2016, 13:40

Sorenspige skrev:Jeg har været til JM i dag, hvor jeg begyndte at græde, da hun spurgte til, hvordan det går. Fysisk har jeg det fint, men fødslen fylder efterhånden rigtig meget. Jeg må nok erkende, at jeg har skubbet tankerne foran mig, men det kan jeg jo ikke rigtig blive ved med.

Hun var meget sød og forstående og sagde, at jeg altid kunne ringe, hvis jeg havde brug for at snakke.

Men grundvilkårene kan der jo ikke ændres på. Jeg er bange for smerterne, det ukendte og for at det igen trækker ud.

Derudover er det stadig lidt komisk, at jeg går i kendt JM-ordning, og jeg har stadig ikke mødt den sidste JM. Hende i dag kunne så heller ikke huske mit forløb fra sidst, at vi har været i behandling, og at jeg ikke må sættes i gang med stikpiller pga. kejsersnit.

Når jeg har termin, er der jo ferie, og derfor er de kun to af de kendte på arbejde, og den ene har jeg så ikke mødt. Så hvis meningen med ordningen er ro og genkendelse, så må jeg sige, at det ikke virker sådan på mig (i hvert fald ikke lige nu).

Ellers var alt fint. Lillesøster står dog endnu ikke fast, men er på vej ned ad. Hun blev skønnet til 3100-3200 gr., så hvis jeg føder til termin, bliver hun næsten 1 kg større end sin storebror.

Hvor er det bare heller ikke fedt, at hende i dag ikke kunne huske dit forløb. Jeg tænker lige som Bøtte, at det måske kunne være godt at få en ekstra samtale - måske bare over telefonen?
1
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 342

Indlægaf Snowdrop » 6. jul 2016, 15:04

OK, jamen så er det jo nok meget normalt :) Det er sikkert bare baby der begynder at tyngde livmoderen nedad så.

Jeg synes i øvrigt det er ret hyggeligt at jeg kan fornemme når hun har hænderne oppe (eller rettere nede) i ansigtet. Selvom det ind i mellem kan være lidt ubehageligt, så er det bare sjovt at tænke på at man har lidt en fornemmelse af hvad hun foretager sig.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 342

Indlægaf Snowdrop » 6. jul 2016, 15:05

Sorenspige skrev:Jeg har været til JM i dag, hvor jeg begyndte at græde, da hun spurgte til, hvordan det går. Fysisk har jeg det fint, men fødslen fylder efterhånden rigtig meget. Jeg må nok erkende, at jeg har skubbet tankerne foran mig, men det kan jeg jo ikke rigtig blive ved med.

Hun var meget sød og forstående og sagde, at jeg altid kunne ringe, hvis jeg havde brug for at snakke.

Men grundvilkårene kan der jo ikke ændres på. Jeg er bange for smerterne, det ukendte og for at det igen trækker ud.

Derudover er det stadig lidt komisk, at jeg går i kendt JM-ordning, og jeg har stadig ikke mødt den sidste JM. Hende i dag kunne så heller ikke huske mit forløb fra sidst, at vi har været i behandling, og at jeg ikke må sættes i gang med stikpiller pga. kejsersnit.

Når jeg har termin, er der jo ferie, og derfor er de kun to af de kendte på arbejde, og den ene har jeg så ikke mødt. Så hvis meningen med ordningen er ro og genkendelse, så må jeg sige, at det ikke virker sådan på mig (i hvert fald ikke lige nu).

Ellers var alt fint. Lillesøster står dog endnu ikke fast, men er på vej ned ad. Hun blev skønnet til 3100-3200 gr., så hvis jeg føder til termin, bliver hun næsten 1 kg større end sin storebror.

Jeg synes stadig du skal kræve at få en ekstra konsultation eller to. Det kan jo ikke være rigtigt du ikke kan nå at møde dem alle sammen. Det er ligesom det der er fidusen ved kendt jordemoderordning jo...
1
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 6. jul 2016, 16:54

Efter md havde jeg jo en samtale med overlægen på afdelingen. Han ligger ud med at sige, han kan kende mig.
Det er jo ikke spor akavet, når man ved han opereret en i underlivet og man ikke har haft yderligere kontakt :genert: og jeg i øvrigt ikke kunne genkende ham, men kun hans navn.
Han skyndte sig at rette det til, at han kunne kende mit navn :lol:
1
primle

Indlægaf primle » 6. jul 2016, 17:58

Bøtte skrev:Efter md havde jeg jo en samtale med overlægen på afdelingen. Han ligger ud med at sige, han kan kende mig.
Det er jo ikke spor akavet, når man ved han opereret en i underlivet og man ikke har haft yderligere kontakt :genert: og jeg i øvrigt ikke kunne genkende ham, men kun hans navn.

:lol:
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 207
Likede indlæg: 4326

Indlægaf Sangius » 6. jul 2016, 18:17

primle skrev:
Bøtte skrev:Efter md havde jeg jo en samtale med overlægen på afdelingen. Han ligger ud med at sige, han kan kende mig.

Min mor og jeg havde samme læge ind til jeg flyttede hjemmefra, og ved min første gynækologiske undersøgelse som 16-17årig, der fik han udbrudt 'du ligner din mor' :nerve:
Ved ikke om den er speciel karakteristisk... synes det ser meget normalt ud. :lol:

Nå! On topic spørgsmål :P :

Hvad skal man have til puslepladsen? Jeg har set at mange har sådan en masse små håndklæder, hvad bruger man dem til? Og hvad bruger man et hovedfad til? Halefad kan jeg godt se pointen i. Men hvad skal man bruge det andet til?
Kan man ikke bare bruge det samme fad til begge dele, hvis man altid kun dypper en ren engangsklud i vandet?
1
primle

Indlægaf primle » 6. jul 2016, 18:31

Sangius skrev:
primle skrev:

Min mor og jeg havde samme læge ind til jeg flyttede hjemmefra, og ved min første gynækologiske undersøgelse som 16-17årig, der fik han udbrudt 'du ligner din mor' :nerve:
Ved ikke om den er speciel karakteristisk... synes det ser meget normalt ud. :lol:

Nå! On topic spørgsmål :P :

Hvad skal man have til puslepladsen? Jeg har set at mange har sådan en masse små håndklæder, hvad bruger man dem til? Og hvad bruger man et hovedfad til? Halefad kan jeg godt se pointen i. Men hvad skal man bruge det andet til?
Kan man ikke bare bruge det samme fad til begge dele, hvis man altid kun dypper en ren engangsklud i vandet?

Vi havde sådan et til vores datter og det kan tælles på to hænder hvor mange gange vi har brugt det. Vi gik over til vådservietter ret hurtigt. Og så blev hun bare vasket ude på badeværelset - hvis jeg husker rigtigt :blush:

Vi har brugt håndklæder ovenpå puslepuden. Og så en stofble ovenpå - dem har vi så skiftet oftere end håndklædet. Vi har brugt de kulørte til ansigt/som nusseklude og de hvide til puslepuden.
0
godtnavn
Kort karma: 300
Likede indlæg: 1957

Indlægaf godtnavn » 6. jul 2016, 18:43

Jeg er virkelig i vildrede med pusleplads, vi har et relativt stort badeværelse, så tænker det vil være fjollet at gøre det andre steder (har heller ikke andre oplagte steder). Men bordet i badeværelset er sådan at puslemåtten vil ligge den forkerte vej, altså at man skal skifte sidenlæns, det tror jeg bare man blvier træt af. Der er egentlig plads til at der kunne ligge en plade ud fra bordet med ben således at den kunne vende rigtigt, men så kommer vores vaskemaskine (der er under bordpladen) til at være under det tilbyggede bord, og det bliver ligeledes trættende i længden.

Godt der er 8 måneder til at finde en løsning :lol:
0
Lulu
Kort karma: 70
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 797

Indlægaf Lulu » 6. jul 2016, 18:47

godtnavn skrev:Jeg er virkelig i vildrede med pusleplads, vi har et relativt stort badeværelse, så tænker det vil være fjollet at gøre det andre steder (har heller ikke andre oplagte steder). Men bordet i badeværelset er sådan at puslemåtten vil ligge den forkerte vej, altså at man skal skifte sidenlæns, det tror jeg bare man blvier træt af. Der er egentlig plads til at der kunne ligge en plade ud fra bordet med ben således at den kunne vende rigtigt, men så kommer vores vaskemaskine (der er under bordpladen) til at være under det tilbyggede bord, og det bliver ligeledes trættende i længden.

Vi har også pusleplads på badeværelset. På vores bord derude, puslepuden stikker ca 5 cm ud over kanten. Det generer ikke. Emil er 2 år og en sjat nu og han er høj af sin alder, så efterhånden er røven ved at ligge der, hvor han skal ligge stille på pladsen for ikke at falde ned. Vi bruger buksebleer rigtig meget, så vi tænker egentlig ikke over det. Puslepuden bliver liggende der ved den næste også. Så det er også en mulighed at gøre det uden plade.
0
primle

Indlægaf primle » 6. jul 2016, 18:52

godtnavn skrev:Jeg er virkelig i vildrede med pusleplads, vi har et relativt stort badeværelse, så tænker det vil være fjollet at gøre det andre steder (har heller ikke andre oplagte steder). Men bordet i badeværelset er sådan at puslemåtten vil ligge den forkerte vej, altså at man skal skifte sidenlæns, det tror jeg bare man blvier træt af. Der er egentlig plads til at der kunne ligge en plade ud fra bordet med ben således at den kunne vende rigtigt, men så kommer vores vaskemaskine (der er under bordpladen) til at være under det tilbyggede bord, og det bliver ligeledes trættende i længden.

Jeg tror det er meget et temperamentspørgsmål (og så selvfølgelig hvordan de fysiske rammer er). Vi har været glade for at have en puslekommode med masser af plads til både tøj og hvad man ellers skal have. For os var pusleplads på badeværelset ikke en mulighed ved den første. Men det er det nu, men vi vælger at holde fast i puslekommoden. Det er nok også noget med tilvænning :)
0

Tilbage til "Graviditet"