Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 435
Likede indlæg: 3000

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 7. jul 2016, 06:51

Jeg sidder nu på hospitalet, da jeg er til glukosebehandling... Der er stadig næsten en time tilbage inden blodprøven skal tages og jeg er svækket. Jeg har virkelig meget kvalme,.lidt svimmel og bare generelt utilpas. :(
... I need to eat!
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Nuttede-Nuser
Kort karma: 66
Likede indlæg: 420

Indlægaf Nuttede-Nuser » 7. jul 2016, 07:12

Sorenspige skrev:Bøtte, hjælper en almindelig næsespray?

Jeg tog altså et enkelt hiv i vinters, da jeg var helt stoppet til. Det hjalp, og jeg fik sovet og fik ikke brug for at tage det mere.

Jeg tror nemlig heller ikke, det er sundt for baby med en udkørt mor (og manglende søvn og luft kan virkelig udmatte en).

Jeg har brugt almindelig næsespray gennem hele min graviditet, med min læges velsignelse, havde jeg ikke gjort det, havde jeg da slet ingen søvn fået. Min næseskillevæg er ca. Lige så skæv som tårnet i Pisa, så med hævede slimhinder gav det absolut ingen luft igennem. Og med det problem virker saltvand bare hat.
0
Nuttede-Nuser

Indlægaf Nuttede-Nuser » 7. jul 2016, 07:14

achillaxedprune skrev:Jeg sidder nu på hospitalet, da jeg er til glukosebehandling... Der er stadig næsten en time tilbage inden blodprøven skal tages og jeg er svækket. Jeg har virkelig meget kvalme,.lidt svimmel og bare generelt utilpas. :(
... I need to eat!

Åh det er bare det værste. Sender en masse gode tanker og ønsker om at det bliver nede den sidste time så du ikke skal igennem en ny. :kys:
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 646
Likede indlæg: 3549

Indlægaf Bøtte » 7. jul 2016, 07:26

Jeg tog altså et enkelt hiv i vinters, da jeg var helt stoppet til. Det hjalp, og jeg fik sovet og fik ikke brug for at tage det mere.

Jeg tror nemlig heller ikke, det er sundt for baby med en udkørt mor (og manglende søvn og luft kan virkelig udmatte en).

Ja, jeg har også taget et par gange frem til nu.

Men skal ud og flyve i morgen, og døjer med ørerne så gemmer det dertil.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 7. jul 2016, 07:27

Nuttede-Nuser skrev:

Jeg har brugt almindelig næsespray gennem hele min graviditet, med min læges velsignelse, havde jeg ikke gjort det, havde jeg da slet ingen søvn fået. Min næseskillevæg er ca. Lige så skæv som tårnet i Pisa, så med hævede slimhinder gav det absolut ingen luft igennem. Og med det problem virker saltvand bare hat.

Bare zymelin/Otrivin?

normalt gør saltvand heller ikke det store her. Men denne gang gav det da lidt.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 7. jul 2016, 07:28

Nuttede-Nuser skrev:

Bare zymelin/Otrivin?

0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 342

Indlægaf Snowdrop » 7. jul 2016, 07:52

Kolderudolf er det dårligt udstyr eller er de bare dårligt trænede i at bruge det? Undrer mig meget at de ikke kan sige noget om kønnet i uge 16... Jeg var til kønsscanning 13+6.

Sorenspige nå ja det skrev du også. Jeg kan slet ikke finde ud af hvem der nu er der og hvem der ikke er. Og hvem der kommer tilbage hvornår. Fik at vide sidst at Monica nok kommer senere tilbage end først antaget. Tænkte bare øv, for hende kan jeg virkelig godt lide (mødte hende til oplæg om hjemmefødsler). Hun har den fedeste humor!
Men der er en af de faste tilbage og to vikarer, ikke? Hvem er det der er gået på ferie af dem?
0
primle
Kort karma: 79
Likede indlæg: 509

Indlægaf primle » 7. jul 2016, 08:13

achillaxedprune skrev:Jeg sidder nu på hospitalet, da jeg er til glukosebehandling... Der er stadig næsten en time tilbage inden blodprøven skal tages og jeg er svækket. Jeg har virkelig meget kvalme,.lidt svimmel og bare generelt utilpas. :(
... I need to eat!

Din stakkel. Krydser fingre for at du kan holde den sidste time :kryds:
0
Nuttede-Nuser

Indlægaf Nuttede-Nuser » 7. jul 2016, 08:20

Bøtte skrev:
Nuttede-Nuser skrev:

Bare zymelin/Otrivin?

Ja bare Zymelin, og så har jeg brugt den til børn gennem graviditeten, for så er der jo kun halv dosis i, men det tager så jeg kan få luft og det er det vigtigste for mig. Jeg kan ikke fungere med konstant stoppet næse. Jeg fik næsen opereret for år tilbage for at se om det kunne hjælpe på det men den er bare blevet skæv igen.
0
Sorenspige
Kort karma: 260
Likede indlæg: 1299

Indlægaf Sorenspige » 7. jul 2016, 08:25

Snowdrop skrev:Kolderudolf er det dårligt udstyr eller er de bare dårligt trænede i at bruge det? Undrer mig meget at de ikke kan sige noget om kønnet i uge 16... Jeg var til kønsscanning 13+6.

Sorenspige nå ja det skrev du også. Jeg kan slet ikke finde ud af hvem der nu er der og hvem der ikke er. Og hvem der kommer tilbage hvornår. Fik at vide sidst at Monica nok kommer senere tilbage end først antaget. Tænkte bare øv, for hende kan jeg virkelig godt lide (mødte hende til oplæg om hjemmefødsler). Hun har den fedeste humor!
Men der er en af de faste tilbage og to vikarer, ikke? Hvem er det der er gået på ferie af dem?

Jeg nåede ikke at møde Monica. Der er kun 1 fast tilbage (Lone). De to andre (Pia og Lisbeth) er vikarer for Monica og Lene.

Det er Pia, som jeg endnu ikke har mødt. Men altså hvis jeg føder inden d. 18., så burde det blive med en af dem, jeg har mødt.

I uge 29 har Lisbeth ferie, og derefter ved jeg ikke, hvem der er der.
0
primle

Indlægaf primle » 7. jul 2016, 08:28

Jeg har fået bestilt tid til ammesamtale :) Det nummer jeg havde fået af min jm er lukket ned, så det er ikke noget at sige til, at jeg har ringet forgæves de sidste par uger.
Men de kunne heldigvis presse mig ind :)
2
Sorenspige
Kort karma: 260
Likede indlæg: 1299

Indlægaf Sorenspige » 7. jul 2016, 08:30

Ax, håber, du klarede testen og snart får noget at spise.

Primle, hvad er en ammesamtale? Her snakkede vi bare om det hos JM.
0
primle

Indlægaf primle » 7. jul 2016, 08:50

Sorenspige skrev:Ax, håber, du klarede testen og snart får noget at spise.

Primle, hvad er en ammesamtale? Her snakkede vi bare om det hos JM.

Fordi det ikke gik sidst, og jeg fik en form for efterfødselsreaktion mener min jm det er en god ide at få snakket forløbet igennem og snakke om hvordan vi griber det an denne gang. Og så har de åbenbart nogle jordmødre som tager sig af disse samtaler.
Vi kunne også få lov til at blive betragtet som førstegangsfødende med ophold på patienthotellet. Det takkede vi dog nej til.
Det er vist standard her i regionen. Min kollega er blevet tilbudt det samme :)
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 7. jul 2016, 10:17

Nuttede-Nuser skrev:
Bøtte skrev:
Nuttede-Nuser skrev:

Bare zymelin/Otrivin?

Ja bare Zymelin, og så har jeg brugt den til børn gennem graviditeten, for så er der jo kun halv dosis i, men det tager så jeg kan få luft og det er det vigtigste for mig. Jeg kan ikke fungere med konstant stoppet næse. Jeg fik næsen opereret for år tilbage for at se om det kunne hjælpe på det men den er bare blevet skæv igen.

Det simpelthen også modbydeligt, når man ikke kan få luft gennem næsen :tie:

Før jeg fik fjernet polypper, var jeg nærmest afhængig af næsespray, jeg er lidt nervøs for at komme tilbage til det.

Men sidste gang fik jeg nu omgås grønt lys til at bruge det ind i mellem af min jm.

Jeg skyller hver dag med saltvand og får Nasonex x 2, for at forebygge polypper igen, og der hjælper kortvarigt, men derhen sidst på natten, er jeg ofte stoppet til :(
0
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 263

Indlægaf Kolderudolf » 7. jul 2016, 10:45

Primle og snowdrop: Det er både en kombinaton af manglende erfaring på scanninger og dårligt udstyr. MIn veninde fik den lavet for 2 måneder siden. Hun sagde, at man bare kunne se en rygrad :tie: Så vi må have lidt tålmodighed og vente til vi lander i DK.

Primle: Det er nok meget godt med en samtale. Havde I nogen samtaler efter fødslen? Det har jeg hørt, at de gør hvis de kan fornemme at man har været bange eller der har været noget galt.

Ach: Nederen med den test. Håber du er kommet godt ud på den anden side.
0

Tilbage til "Graviditet"