Terminstråd - alle er velkomne :)

Sorenspige
Kort karma: 234
Likede indlæg: 1114

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 13. jul 2016, 13:01

Tak for jeres opbakning :kys:. Det betyder rigtig meget. Flere af sygeplejerskerne sagde også til mig, at jeg havde jo kæmpet den kamp før, og det vigtige var, at jeg gjorde det, som føltes bedst.

Jeg er stadig vedmodig over det, men kun fordi det objektivt er det bedste, og fordi jeg ved, at jeg møder mennesker, som vil se skævt til det.

Men det skal sinpelthen ikke få lov at ødelægge min glæde over at være blevet mor igen. Det er lige så stort 2. gang, og hvert barn kommer med hver sin portion kærlighed :love:.
4
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 13. jul 2016, 13:03

DP, hvor er det vildt, at nogle folk opfører sig sådan :tie:.
0
Brugeravatar
Mittemis
Kort karma: 23
Likede indlæg: 95

Indlægaf Mittemis » 13. jul 2016, 15:56

Sorenspige: Synes det er dejligt at du kan sige fra og gøre det som føles rigtigt. Ved selv hvor svært det er at tage den endelige beslutning om flaske fra sidst. Det var bare nærmest umuligt, og jeg kæmpede også en tabt kamp længe. Jeg tænker også jeg vil give det et skud med amning denne gang, men ikke for enhver pris. Håber det blir nemmere at tage beslutningen denne gang.

DP: hvad sker der for at en nabo ringer? :D det er virkelig skørt. Selvom du så var indlagt eller i gang med at føde, så er det da langt fra sikkert man har lyst til lige at dele det med naboen.

Jeg har i dag både fået opkald fra egen mor, svigermor OG svigerfar. Svigerfar er den mest "pushy" og ringer og skriver flere gange hver dag. Og når jeg skriver "ingen action" tilbage til ham, får jeg hver gang bare "hmm" tilbage. Det er simpelthen for åndssvagt.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 295
Likede indlæg: 2238

Indlægaf Danseprinsesse » 13. jul 2016, 16:17

Mittemis skrev:Sorenspige: Synes det er dejligt at du kan sige fra og gøre det som føles rigtigt. Ved selv hvor svært det er at tage den endelige beslutning om flaske fra sidst. Det var bare nærmest umuligt, og jeg kæmpede også en tabt kamp længe. Jeg tænker også jeg vil give det et skud med amning denne gang, men ikke for enhver pris. Håber det blir nemmere at tage beslutningen denne gang.

DP: hvad sker der for at en nabo ringer? :D det er virkelig skørt. Selvom du så var indlagt eller i gang med at føde, så er det da langt fra sikkert man har lyst til lige at dele det med naboen.

Jeg har i dag både fået opkald fra egen mor, svigermor OG svigerfar. Svigerfar er den mest "pushy" og ringer og skriver flere gange hver dag. Og når jeg skriver "ingen action" tilbage til ham, får jeg hver gang bare "hmm" tilbage. Det er simpelthen for åndssvagt.

Ej men præcist, mine naboer er altså ikke lige først på listen over dem, jeg gerne vil dele nyfødt baby med.
Hun har generelt lidt udfordringer med grænser, så vi tager i forvejen afstand så vidt muligt.

Det lyder godt nok også belastende med sådan halvskuffede, utålmodige beskeder. Du føder, når du føder, og mon ikke de nok skal få besked, når det er sket..
0
Lilleluftballon
Kort karma: 17
Likede indlæg: 319

Indlægaf Lilleluftballon » 13. jul 2016, 18:01

Puha, idag har været skidt. Svimmel, kvalme, vild halsbrand og rastløse ben. Andre der lider af de der rastløse ben? Er ved at blive skør, er så træt men kan ikke sove fordi jeg ligger og spjætter og roterer. Har strukket grundigt ud nu, håber det virker. Kan læse at det er en almindelig bivirkning ved anæmi, så det er ikke så mærkeligt måske...
0
Lilleluftballon
Kort karma: 17
Likede indlæg: 319

Indlægaf Lilleluftballon » 13. jul 2016, 18:02

Og skørt med alle de beskeder om snarlige fødsler. Nogle nemmeste mangler grænser og pli...
0
primle
Kort karma: 77
Likede indlæg: 420

Indlægaf primle » 13. jul 2016, 18:06

Lilleluftballon skrev:Puha, idag har været skidt. Svimmel, kvalme, vild halsbrand og rastløse ben. Andre der lider af de der rastløse ben? Er ved at blive skør, er så træt men kan ikke sove fordi jeg ligger og spjætter og roterer. Har strukket grundigt ud nu, håber det virker. Kan læse at det er en almindelig bivirkning ved anæmi, så det er ikke så mærkeligt måske...

Øv, altså. Håber udstrækning hjælper.

Jeg har bestilt et glidelagen på livetsomsenior.dk :lol: Jeg har så ondt hver gang jeg vender mig om natten, så nu håber jeg det kan hjælpe på det.
1
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 13. jul 2016, 19:05

Lulu, mine ben har også været urolige en stor del af graviditeten. Det er så belastende. Jeg fandt aldrig noget, som hjalp.

Her i dag har jeg så fået vildt meget vand i det ene ben - det forstår jeg ingenting af???
0
xxx---xxx
Kort karma: 58
Likede indlæg: 201

Indlægaf xxx---xxx » 13. jul 2016, 19:14

Sorenspige har du fået piller til at stoppe mælken helt?

Mine ben og fødder hævet vildt op da mælken løb til på omring 3 dagen. Måske det er derfor?
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 576
Likede indlæg: 2891

Indlægaf Bøtte » 13. jul 2016, 19:27

Det fik jeg også efter fødslen sidst, Søren. Det forsvandt efter et par dage.
1
S :lun:
V :lun:
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 13. jul 2016, 19:43

xxx---xxx skrev:Sorenspige har du fået piller til at stoppe mælken helt?

Mine ben og fødder hævet vildt op da mælken løb til på omring 3 dagen. Måske det er derfor?

Ja, jeg har fået piller, selvom der ikke var tegn på mælk.

Rart at høre, at det er helt normalt. Jeg oplevede det nemlig ikke sidste gang. Det ser bare skørt ud, når det kun er det ene ben.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 13. jul 2016, 19:48

DP, jeg er kommet ret godt i gang efter kejsersnittet. Sidste gang kunne jeg ikke det samme så hurtigt.

Måske fordi min krop og psyke var så udmattet efter det lange forløb.

Men det er rart, at jeg mærker fremgang hver dag.

Har også en lægens ord for, at jeg ikke må støvsuge i 6-8 uger :banan:.
2
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 146
Likede indlæg: 2723

Indlægaf Sangius » 13. jul 2016, 20:52

Åha - jeg synes jeg er ved at være godt gravid. En fremmed sagde til mig i dag, at jeg var da 'lige oppe over'... Ja.. der er så over 2 måneder til. Men tak.
Min mand og jeg har været ude på nogle lange gåture og jagte pokemon (vi er ret street herhjemme), og jeg synes godt nok det kan værke i mavse og lænd, hvis jeg ikke får vent om i tide. Men det er nok også blevet til en 7-10 km i dag alene. Men det går da, og så får jeg lidt motion :D
Hvis man bor i nærheden af KBH kan jeg anbefale at man smutter ind på The Mad Hatter og får sig en BubbleTea - jeg fik med mælk og Litchifrugt, damn, det var lækkert :love2:
0
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 259

Indlægaf Kolderudolf » 13. jul 2016, 21:47

Haha, Sangius. Er I hoppet med på det? Jeg har en eller anden ide om, at jeg kommer til at vade ud foran biler, hvis jeg henter det. Uden rigtig at fatte hvad det går ud på. Men det er da en fin måde at få motion på :lol: Jeg havde sådan en løbeapp med zombier. Den var ret motiverende. Og lidt uhyggelig :tie:

Sorenspige: Jeg synes altså det er underligt at folk skal have en holdning til om man ammer eller ej. Det er noget underligt noget, at alle føler sig berettiget til at have en holdning til en, når det gælder graviditet og børn. Fedt, at du sagtens kan sige fra.

DP: De der beskeder er så f*cking nederen. Folk mener det selvfølgelig godt, men når de kommer 80 gange om dagen har man lyst til at skrige ind i telefonen. Jeg gik 14 dage over sidst og tror allerede de startede tre uger inden termin. :gab:
0
godtnavn
Kort karma: 252
Likede indlæg: 1562

Indlægaf godtnavn » 13. jul 2016, 22:34

Jeg synes også det lyder en anelse belastende med folk der skriver om man har født, den slags beskeder håber jeg ikke jeg modtager, dog kunne jeg godt forestille min mor skrive den slags. Jeg har allerede nu besluttet at når folk skriver om jeg har født vil jeg svarer svar ala "har kun født hovedet pt" eller "ja, for en måned siden". Og selvfølgelig vente et par timer emd at svare så de lige tror :lol:

Ej jeg ville virkelig ikke kunne overskue den slags beskeder og ville blive lidt for barnlig :genert:
0

Tilbage til "Graviditet"