Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 434
Likede indlæg: 2996

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 14. jul 2016, 05:02

...2. dag i træk med forfærdeligt søvnmønster. Jeg er vågnet 4 gange fra kl. 23-30 til kl. 5.50, hvor jeg endte med at stå op. Suk, jeg synes, det er alt for tidligt at begynde at sove så ringe.

Eller også må jeg begynde at lukke døren for kattene... Jeg vågner af enhver lille mijauw-lyd de laver. Jeg tror mine modersanser er ved at vågne. En lille lyd, der lyder som et klynk, får vækket mig. Træls.

Men godmorgen i tråden! :gab:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 646
Likede indlæg: 3542

Indlægaf Bøtte » 14. jul 2016, 06:07

achillaxedprune skrev:...2. dag i træk med forfærdeligt søvnmønster. Jeg er vågnet 4 gange fra kl. 23-30 til kl. 5.50, hvor jeg endte med at stå op. Suk, jeg synes, det er alt for tidligt at begynde at sove så ringe.

Eller også må jeg begynde at lukke døren for kattene... Jeg vågner af enhver lille mijauw-lyd de laver. Jeg tror mine modersanser er ved at vågne. En lille lyd, der lyder som et klynk, får vækket mig. Træls.

Sådan har jeg sovet siden uge 8 :genert:
Det er så træls.
Håber det kan hjælpe dig at lukke døren. :kys:
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 646
Likede indlæg: 3542

Indlægaf Bøtte » 14. jul 2016, 06:09

Jeg fortsætter med at kaste op :tie: Stadig ikke hver dag, men 1-2 gange i ugen, dog bliver det værre og værre, så det ofte er 2-3 gange jeg kaster op.

Troede godt nok jeg slap for opkast, når jeg rundede uge 12 uden st kaste op en eneste gang :genert:
0
S :lun:
V :lun:
Lulu
Kort karma: 68
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 794

Indlægaf Lulu » 14. jul 2016, 06:44

achillaxedprune skrev:...2. dag i træk med forfærdeligt søvnmønster. Jeg er vågnet 4 gange fra kl. 23-30 til kl. 5.50, hvor jeg endte med at stå op. Suk, jeg synes, det er alt for tidligt at begynde at sove så ringe.

Bare rolig, det bliver ikke bedre :D :fløjt:

Emil har lige været på ferie hos mormor og morfar, i de tre nætter han var væk, sov jeg elendigt og vågnede virkelig meget. I nat var han hjemme igen. Vanen tro vågner han om natten (normalt går han bare ind til os, jeg løfter ham op i sengen og vi sover alle videre) i nat græd han voldsomt, jeg tror ikke han var helt sikker på hvor han var, så jeg gik ind og hentede ham og gik ind i soveværelset med ham (og så lige ud og tisse inden jeg gik i seng igen, jeg er vel gravid) og gik ind og sov. I nat har jeg sovet fantastisk på trods af dette :træt3: Det er virkelig skørt hvordan ens sovemønster ændrer sig med børn.
Håber du kan sove lidt i løbet af dagen, hvis du har ferie. Ellers må du indhente lidt i weekenden. Det er virkelig noget af det jeg savner ved ikke at have børn i forvejen og være gravid. Bare at kunne passe mig selv, uden at skulle tage hensyn til en der gerne vil lege i tide og utide.

@Bøtte, træls med det opkast. Kan godt forstå du er træt af det. Håber det går væk, selvom man nok bliver lidt modløs af at det ikke gik væk med udgangen af første trimester!
0
Kolderudolf
Kort karma: 53
Likede indlæg: 261

Indlægaf Kolderudolf » 14. jul 2016, 07:15

Jeg har godt nok også haft en lidt for kort nat.

Ellie besluttede at vi skulle op kl. 3.20 og hun var umulig at få til at sove igen. Så nu sidder vi her kl. 5.12 og glor Disney Junior. I dag bliver pænt lang. Har svært ved at forestille mig, at jeg kan holde mig vågen til i aften. Men heldigvis sov jeg allerede kl 21 i går, så har da fået 6 timer. Men der godt nok længe fra kl. 3 til kl. 21, hvor jeg tidligst kan komme i seng.

Min mand er på tjenesterejse og det her sker hver eneste f'cking gang :gab: Hun spasser helt ud. Vil ingenting og vil hverken sove morgen eller aften, når han er afsted. Pænt træls eftersom jeg skal til eksamen i morgen og det her var nøjagtig hvad jeg frygtede. Hun bliver jo fuldstændig umulig i dag.
0
primle
Kort karma: 78
Likede indlæg: 509

Indlægaf primle » 14. jul 2016, 08:00

Gad vide om der har været fuldmåne eller noget. Jeg gar også sovet elendigt, og her har vi endda også været uden barn :wacko:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 313
Likede indlæg: 2395

Indlægaf Danseprinsesse » 14. jul 2016, 08:18

Det lyder som om I alle skal have en lur (eller to!) i løbet af dagen - håber jeg I kan få. :kys:

Jeg er nået til et punkt, hvor jeg ikke rigtig kan holde noget som helst ud ret længe ad gangen, selv det at ligge på sofaen og glo serier virker anstrengende.
0
Brugeravatar
Mittemis
Kort karma: 23
Likede indlæg: 96

Indlægaf Mittemis » 14. jul 2016, 08:36

Åh jeg er så meget enig DP. Jeg kan ikke holde noget som helst ud længere. Mine bækkensmerter er også så voldsomme nu, at jeg ikke kan gå 50 meter uden pause. Og det er smertefuldt at sidde i sofa og ligge i sengen. Føler mig handikappet og bare SÅ klar på at føde. Gider virkelig ikke mere.

Tror jeg kører op forbi mit arbejde i dag med en kage. Så får jeg da set lidt mennesker og slået tiden lidt ihjel.

Bøtte: Øv med opkast. Sådan noget skal altså bare holdes til starten af en gravidtet!
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 202
Likede indlæg: 4137

Indlægaf Sangius » 14. jul 2016, 09:02

godtnavn skrev:Jeg synes også det lyder en anelse belastende med folk der skriver om man har født, den slags beskeder håber jeg ikke jeg modtager, dog kunne jeg godt forestille min mor skrive den slags. Jeg har allerede nu besluttet at når folk skriver om jeg har født vil jeg svarer svar ala "har kun født hovedet pt" eller "ja, for en måned siden". Og selvfølgelig vente et par timer emd at svare så de lige tror :lol:

Ej jeg ville virkelig ikke kunne overskue den slags beskeder og ville blive lidt for barnlig :genert:

Haha... 'Ikke helt endnu, hun crowner lige pt. Det svider sgu!' :klap:
0
xxx---xxx
Kort karma: 68
Likede indlæg: 238

Indlægaf xxx---xxx » 14. jul 2016, 10:19

Stakkels jer alle der sover dårligt eller har været tidligt oppe.
Jeg sover som oftes rigtig godt. Men på trods af det er jeg konstant træt :(
Jeg kunne gå i seng kl 20 og stadig være træt når jeg skal op kl 5:30. :(

Jeg tror måske jeg har mærket lillebror sparke. Er ikke helt sikker men synes helt klart jeg mærkede et spark i går da jeg skulle sove.
0
Lilleluftballon
Kort karma: 22
Likede indlæg: 495

Indlægaf Lilleluftballon » 14. jul 2016, 11:21

primle skrev:Gad vide om der har været fuldmåne eller noget. Jeg gar også sovet elendigt, og her har vi endda også været uden barn :wacko:

Det tror jeg på (eller, det gør jeg faktisk ikke, for tror ikke som sådan på fuldmåneteorier, men altså...). Faldt i søvn kl 01 i nat. Puha jeg er træt. Og nu kan jeg ikke sove middagslur... Vores søn sover ellers som han plejer fra 19-07, så kan ikke skyde skylden på ham.
0
JoyNips
Kort karma: 357
Likede indlæg: 4895

Indlægaf JoyNips » 14. jul 2016, 11:25

Lilleluftballon skrev:
primle skrev:Gad vide om der har været fuldmåne eller noget. Jeg gar også sovet elendigt, og her har vi endda også været uden barn :wacko:

Det tror jeg på (eller, det gør jeg faktisk ikke, for tror ikke som sådan på fuldmåneteorier, men altså...). Faldt i søvn kl 01 i nat. Puha jeg er træt. Og nu kan jeg ikke sove middagslur... Vores søn sover ellers som han plejer fra 19-07, så kan ikke skyde skylden på ham.

Min far sover altid dårligt når der er fuldmåne. Så jeg tror altså, der er noget om teorien...

Jeg sover som en sten. Bortset fra natten mellem tirsdag og onsdag. Jeg var alene hjemme og jeg sover altså bedst hvis min sabeltiger-afledningsmanøvre (han løber stærkt og lokker sabeltigeren væk mens jeg redder livet) sover ved siden af mig.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 313
Likede indlæg: 2395

Indlægaf Danseprinsesse » 14. jul 2016, 11:40

Mittemis skrev:Åh jeg er så meget enig DP. Jeg kan ikke holde noget som helst ud længere. Mine bækkensmerter er også så voldsomme nu, at jeg ikke kan gå 50 meter uden pause. Og det er smertefuldt at sidde i sofa og ligge i sengen. Føler mig handikappet og bare SÅ klar på at føde. Gider virkelig ikke mere.

Tror jeg kører op forbi mit arbejde i dag med en kage. Så får jeg da set lidt mennesker og slået tiden lidt ihjel.

Bøtte: Øv med opkast. Sådan noget skal altså bare holdes til starten af en gravidtet!

I går gjorde det ondt i maven og bækken, så snart jeg enten sad eller stod op. Og jeg fik ondt i ryggen af at ligge i sengen. Så jeg var gryntende, klynkende og ynkelig. I dag er det lidt bedre, synes jeg.

Ja, jeg keder mig også helt vildt. Kan ikke rigtig samle mig om noget. Vi besøger min bror i aften, ved egentlig ikke om jeg orker, men så går der da lidt tid med det. :genert:

Skal vi aftale, at vi føder i morgen? :dance:
1
Sorenspige
Kort karma: 258
Likede indlæg: 1292

Indlægaf Sorenspige » 14. jul 2016, 13:00

Jeg kan anbefale at lave aftaler, hvis man gerne vil føde :gogo:.

Vi skulle hjem til et vennepar og spise lørdag eftermiddag, men i stedet måtte jeg skrive en lille hvid løgn om, hvorfor vi ikke kom (gad ikke at de vidste, jeg var ved at føde).

Jeg føler virkelig meget med jer, der er højgravide. Jeg orkede heller ingenting til sidst.
0
Brugeravatar
Mittemis
Kort karma: 23
Likede indlæg: 96

Indlægaf Mittemis » 14. jul 2016, 17:15

Danseprinsesse skrev:
Mittemis skrev:Åh jeg er så meget enig DP. Jeg kan ikke holde noget som helst ud længere. Mine bækkensmerter er også så voldsomme nu, at jeg ikke kan gå 50 meter uden pause. Og det er smertefuldt at sidde i sofa og ligge i sengen. Føler mig handikappet og bare SÅ klar på at føde. Gider virkelig ikke mere.

I går gjorde det ondt i maven og bækken, så snart jeg enten sad eller stod op. Og jeg fik ondt i ryggen af at ligge i sengen. Så jeg var gryntende, klynkende og ynkelig. I dag er det lidt bedre, synes jeg.

Ja, jeg keder mig også helt vildt. Kan ikke rigtig samle mig om noget. Vi besøger min bror i aften, ved egentlig ikke om jeg orker, men så går der da lidt tid med det. :genert:

Skal vi aftale, at vi føder i morgen? :dance:

Aftale. Jeg vil også gerne have født imorgen. Svigerforældrene tager nemlig US og sejler fra lørdag eller søndag. Og så skal vi til at finde back up aftaler til storebror. Ville helst at det var dem som kom og passede ham.
0

Tilbage til "Graviditet"